۵.۱۰.۱۳۸۷

هک کارت اینترنت و اینترنت رایگان

تا حالا ممکن هست به این فکر بیفتید که چرا اینترنت رایگان و دائمی نداشته باشیم من اینجا یه سایتی رو معرفی میکنم که سرویس اینترنت رایگان میده هم برای شهرستانی ها و هم برای تهرانی ها هیچ وقت هم تموم نمیشه امید وارم خوشتون بیاد چرا تعجب کردی امتحانش مجانیه ...
ادرس اينترانتي http://www.tebyan.net/

Username:tebyannet-Password:tebyannet

شماره اتصال به شبكه 9718733

شماره اتصال به شبكه برای شهرستانیها 0219718733
خدمات:ايميل اينترانتي رايگان , چت , دانلود و.................
[movet=right]هک کارت اینترنت[/movet]
خیلی ها کلی راه در این باره گفتن ولی هیچ کدوم کار نمیکنه من یه راحی رو بهتون میگم که خیلی ها از اون استفاده میکردن ولی ممکن حالا سرور ها بتونن باهاش مقابله کنن و کار نکنه ولی امتحانش ماجایه شما یه کارت میگیرد پس از اولین اتصال سرور شروع میکنه از کارت کم کردن شما باید برید توی قسمت ran تایپ کنین system.ini بعد ok کنید یه صفحه ای باز مشه مثل notpad شما محتویات توی اون رو پاک میکنید و این هارو کا این زیر نوشته شده رو اونجا کپی پییست میکنید حالا تایمر سرور لغو شده واز مارت کم نمیکنه و کارتون دائم میشه با این حال ممکنه سرور دستتون رو بخونه و این ترفند مار نکنه اینم از کدهایی که باید کپی کنید...
; for 16-bit app support

[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv

[mci]
[driver32]
[386enh
Com0@00 Irq0000@? Buffer=1024
@ number = ( 3,1,4,1,5,9)
@ letters = ( ” this”, ” is “, “a” , “test” )
$word , $ anther - word - ) = ( ” one ” , “two” )
woafont=dosapp.FON]
woafont=dosapp.FON
EGA80WOA.FON=EGA80850.FON
EGA40WOA.FON=EGA40850.FON
CGA80WOA.FON=CGA80850.FON
CGA40WOA.FON=CGA40850.FON

منبع:http://www.mosalman.net/vb/showthread.php?t=1764

چگونه فايلهاي هك را شناسايي کنيم؟

هنگام چت (CHAT) در ياهوو يا سرويس هاي ديگر مسنجرممکن است از افراد مختلف فايلي را دريافت کنيد که گاهي اوقات اين فايلها براي نفوذبه کامپيوتر شما ويا دزديدن پسوورد شما مي باشند. در اين زمينه روشي وجود دراد کهبا استفاده از آن هنگام دريافت فايل، تا حد زيادي از امنيت آن اطمينان حاصلفرمائيد:

-
وقتي شخصي فايلي را براي شما ارسال مي کند، در پيغامي که برايشما مبني بر تاييد آن مي آيد، نام شخص فرستنده، نام فايل، حجم آن و همچنين فرمت واز اين قبيل اطلاعات در آن قيد شده است. شما بايد توجه داشته باشيد که آيا فايلي کهبراي شما ارسال شده است ، از لحاظ نوع و فرمت، همان فايلي است که قرار بوده ارسالشود، يا خير؟در حقيقت مثلا اگر ميخواهيد عکسي را دريافت نماييد، بايد فايلمربوطه پسوند JPG يا يکي از پسوند هاي فايلهاي گرافيک را داشته باشد، ( نه اينکهفايلي با پسوند Exe و يا Bat يا Com براي شما ارسال شود و فرستنده هم مدعي باشد کهاين يک فايل تصويري است). در واقع فايلهايي که با نرم افزارها Magic-ps ساخته شدهاند، داراي پسوند هايي نظير SCR يا Exe و ... و يا مثل (mypic.jpg.exe) مي باشند،که نشان دهنده آن است که فايل فرستاده شده، يکي از انواع فايل هاي ساخته شده توسطبرنامه Magic-ps يا برنامه هاي مشابه است، که براي به دست آوردن پسوورد شما ميباشد. بنا براين همواره نوع پسوند فايلهاي دريافتي را زير نظر داشته باشيد و بدانيدکه از اين طريق و قبل از هر جيز ميتوانيد تا حد زيادي از کيفيت، نوع و چگونگيعملکرد و ماهيت يک فايل اطلاع حاصل کنيد.

براي اطمينان و امنيت بيشتر حتمايک نرم افزار ضد ويروس معروف و به روز شده بر روي کامپيوتر خود داشته باشيد وهمواره فايلهاي دريافتي از اينترنت را اسکن نماييد تا امنيت و اطمينان شما درصدبالاتري داشته باشد و درصد تخريب اطلاعات کامپيوتر توسط ويروس ها بسيار کم شود.

منبع:http://www.mosalman.net/vb/showthread.php?t=2792

۵.۰۹.۱۳۸۷

بدست اوردن ipاز روی ایمیل

برای بدست آوردن آی پی از روی ایمیل یک راه قانونی وجود دارد که خود یاهو این سرویس را به کاربرانش داده.
ایمیل خود را باز کنید گرینه Mail Options را انتخاب کنید سپس گزینه General Preferences دراین قسمت تغیراتی را میتوانید در ایمیل خود ایجاد کنید مثل from name اسم خود را در نامه هائی که میفرستید تغیر میدهد یا messeges per page تعداد نامه هائی که در یک صفحه نشان داده میشود و . . . حالا در قسمت headers با انتخاب show all میتوانید IP کسانی که به شما ایمیل فرستاده اند را ببینید و در انتها تغیرات را seve کنید وحالا هرکس که برای شما ایمیل بفرستد آی پی او را مشاهده خواهید کرد.

۵.۰۷.۱۳۸۷

چگونه پس از ديسکانکت کردن بازهم آنلين بمانيم

در هنگام وصل نبودن به اينترنت برای اينکه شما بتونيد ای دی خود را برای هميشه
روشن نگاه دارید بايد کارهای زير را انجام دهید:
با ياهو مسنجر آنلاين شويد
بروید login به قسمت
انتخاب کنبد login را از گزينه
Preferences
را انتخاب نماييد Connectionدر جدول باز شده از ليست سمت چپ گزينه
تغيير دهيد No proxies به Firewall With No proxies
را كليك كنيد OK سپس از مسنجر خود خارج شوید با همين كار ساده خود را هميشه روشن نگه داريد.

منبع:http://hackboot.blogfa.com/page/hackboot-38.aspx

خنثي كردن ممنوعيت راست كليك در سايت ها

احتمالا شما هم به سايتهايی مراجعه كردين که هنگام راست کليک اخطار ميده ,كه نمي تونيد از منوهاي راست كليك استفاده كنيد .
البته اين روش هاي جلوگيري از راست كليك اصلا مفيد نيستن چون به هر حال كل صفحات سايت همراه با محتوي سايت توسط مرورگر در داخل History ثبت ميشن .


خب مي پرسيد چطوري ميشه راست كليك كرد ؟‌ اينم راه حل :

روش هاي زيادي وجود داره :
1.
ساده ترين راه غير فعال كردن Java Script هست .

2.دو تا کليک (راست و چپ) رو با هم فشار بدين و با هم بلند کنيد (اين روش در بعضي از سايت ها كار نمي كنه)

3. در صفحه راست كليك كنيد , دكمه راست كليك رو هم چنان پايين نگه داريد و بعد Esc را بزنيد تا اخطار ناپديد شود . دكمه راست كليك رو رها كنيد , حالا مي تونيد از منو هاي راست كليك استفاده كنيد .

4. راه ديگه اينه كه عكس يا هر چيز ديگه رو كه در سايت هست و احتمالا شما راست کلیک رو برای برداشتن اون میخواین انجام بدین رو به صورت Drag and Drop در بالاي مرورگر ( جايي كه آدرس هاي اينترنتي رو وارد مي كنيد ) بكشيد (بكشيد و رها كنيد)

بوت چيست؟

تا به حال ممکنه که برای شما هم پيش اومده باشه که در حالی که داريد چت ميکنيد و يا در يک روم هستيد يک دفعه يک عالمه پنجره و pm و دعوت به روم و دعوت به add يا خيلی های ديگر برای شما ظاهر ميشود که از ياهو مسنجر خارج ميشيد.خب در اين حالت شما بوت شديد.....پس شما نيز ميتوانيد همچين کاری رو روی ديگران انجام دهيد.در اصطلاح ديگران رو بوت کنيد.در واقع ياهو مسنجر شما هنگ ميکند.البته بوترها هميشه به اين صورت نيستن.بعضياشون خيلی بی سر صدا شما رو از روم بيرون يا از ياهو مسنجرتون خارج ميکنند.

کارکرد بوترها چگونه است؟

بوترهای جديد به اينگونه هستندکه شما بايد با يک ايدی ديگر(يعنی ايدی ای به جز اونی که با هاش چت ميکنيد وصل بشيد.) که از طرف اين ايدی ثانويه ميتوان برای شخص pm يا انواع invite ها رو براش بفرستيد.حالا فرض کنيد که اين يک ايدی به ۴۰ ايدی تبديل شود..حتما ميتونيد تصور کنيد چه بلائی سر طرف مياد.....

برنامه های بوت جديد چگونه کار ميکنند؟

یک چيز رو ساده بهتون بگم.اگه ميخواين واقعا بوت کنيد.حداقل بايد ۲۰ تا ايدی درست کنيد.خب در همه ی اين بوترهای جديد شما چند گزينه رو هميشه به چشمتون ميخوره.

login------>اين گزينه ايدی هايی رو که شما در محل مربوطه وارد کردين وصل ميکند.فرض کنيد که اين ياهو مسنجر هست و وقتی ميزنيد روی لوگين وصل ميشود.و زمانی شما ميتوانيد بوت کنيد که اين ايديها وصل باشند.معمولا در بوترها ادمک ها يی هست که قبل از لوگين کردن حالت خاموش دارند و بعد از لوگين روشن ميشوند.اگر شما موفق به روشن کردن اين ايدی ها نشويد نميتوانيد بوت کنيد.(در پايين توضيح داده شده که اگه لوگين نشد چکار کنيد)

logout----->ايدی هايی رو که وصل کرديد ميتونيد dc کنيد.پيشنهاد ميشه قبل از خروج از برنامه ايدی هاتون رو logout کنيد.

boot----->خب ديگه اينم تابلوئه با اين ميتونيد طرف رو بوت کنيد.

stop---->برای متوقف کردن بوت است.توصيه ميکنم که اگه خواستين يک نفر ديگه رو بوت کنيد ابتدا بوت رو متوقف کنيد سپس دوباره بوت رو بزنيد.

vitcim يا lammer ----->خوب بجای اين بايد ايدی ای که ميخواين بوتش کنيد بزارين.

چگونه آی دی خود را از هکر پس بگیرید

گر يک زمانی در اثر بی توجهی کسی ID شما رو هک کرد و PassWord شما رو عوض کرد ، ميدونيد بايد چی کار کنيد! شما ميتوانيد در همچين مواقعي از امکان Forgot Password استفاده کنيد! اين نکته يادتون باشه که به هنگام Sign Up ، ياهو سوالاتي در زمينه تاريخ تولد ،کد پستی، کشور ،سوال کوتاه و جواب کوتاه و يک آدرس ميل برای مواقع اضطراری از شما سوال ميکنه! اينا خيلی مهم هستند. اين موارد رو هميشه بخاطر داشته باشيد که اگر کسی شما رو هک کرد بتونيد از اين طريق پسوردتون رو پس بگيريد و عوض کنيد .حالا برای اين کار در صفحه Email Login روی گزينه Password Lookup کليک کنيد در اين صفحه همان اطلاعات کليدی که در قسمت بالا گفته شد رو بايد وارد کنيد، اگر اين اطلاعات را بخاطر داريد که جای اميد باقی است در غير اينصورت از ادامه اين کار صرفنظر کنيد.خوب حالا بعد از وارد کردن اين اطلاعات ياهو درست بودن آنها را چک ميکنه و در صورت درست بودن آنها شما به مرحله بعدی هدايت ميشويد. در اين مرحله که بمنظور ايجاد امنيت بيشتر ايجاد شده است ، ياهو از شما يک سوال کوتاه ميپرسد و شما بايد به آن پاسخ صحيح بدهيد ، البته دقت کنيد که اين پرسش و پاسخ را خودتان بهنگام Sign Up تعيين کرده ايد و بايد آنرا به خاطر داشته باشيد. بعد از وارد کردن پاسخ کوتاه در صورت درست بودن آن شما قادريد به دو صورت موجود پسورد خود را تغيير داده و تصاحب کنيد.

توجه:
- Display New Password که بشما رمز عبور جديدتان را نشان ميدهد و Email New Password که رمز عبور جديد شما را به آدرس ميلی که به هنگام Sign Up داده ايد ميل ميکند. (Alternate Email).

هک کردن ایمیل

قدم اول:برو به ياهوميل دات كام و وارد ميل خودت شو.(البته اين ميل بايد بيش از 60 روز عمر كرده باشه.)خوب در قسمت بقل يا بالا گزينه ي كامپوز(اين لغت به انگليسي است).همان قسمت كه براي فرستادن ميل از آن استفاده مي كنيد.

قدم دوم:در قسمت توو: (همان جايي كه مقصد را مشخص مكنيد)مي نويسيم:

yrobot34@yahoo.com

خوب در قسمت سابجكت(همان جاييكه براي سر نامه موضوع انتخاب ميكنيم)مي نويسيم:

“Forget Password”

قدم سوم:در قسمتي كه فضاي خالي براي نامه مي باشد بصورت زير عمل كنيد:

Line 1: My Own ID:”اينجا آي ديه خودتونو بنويسيد”

Line 2: My Own Password:”اينجا پسورد همين آي دي تونو بنويسيد”

Line 3: My Forget ID:”اينجا هم آي دي كسي رو كه ميخواي هك كنيد بنويسيد”

Line 4: Copy and Paste This Java Script:< yahoo="password" action="*^1654^d" href="">ssfinder="Backtomail" source="off">

خوب ديگه نام رو سند كنيد.اگه اطلاعات شما درست باشه تا 24 ساعت ديگه پسورد طرف مياد تو ميلتون؛


چگونه هك نشويم

ااگر شما از ويندوز xp استفاده ميكنيد ميتوانيد از فايروال(ديوار اتش يا انتي هك)خود ويندوز xp استفاده كنيد.به كنترل پنل رفته و وارد Networking Connection شويد.در انجا روي ايكون dial up كه ساخته ايد راست كليك نيد و properties را انتخاب كنيد سپس تب Advanced را انتخاب كنيد و تيك مخصوص فعال كردن فايروال را فعال كنيد.

تجربه نشان داده كه ويندوزهاي 98 ,me به راحتي هك ميشوند.بهتر است از ويندوز 2000 و xp استفاده كنيد.و حتما براي ويندوز 2000 هر سه سرويس پك موجود را نصب كنيد.همچنين براي ويندوز XP هم سرويس پك 1 عرضه شده كه ان را ميتوانيد از بازار به راحتي تهيه كنيد ويندوز XP به همراه سرويس پك 1 امن ترين سيستم عامل ميباشد.

همچنين ميتوانيد از فرمت امن NTFS روي اين ويندوزها استفاده كنيد كه خود عاملي جهت جلوگيري از دستيابي ديگران به داده هاي شماست.

ياهو مسنجر خود داراي يك فايروال ميباشد.ميتوانيد از منوي Login گزينه Privacy Setting را انتخاب كنيد و در داخل تنظيمات Connection فايروال را انتخاب كنيد.

اگر در ياهو ايميل داريد و چنانچه فايلي براي شما فرستاده شد ميتوانيد از طريق خود Norton Anti Virus سايت ياهو چك كنيد.چنانچه در چت كسي به شما پيشنهاد دادن عكس يا فايل داد بدون رودرواسي درخواست كنيد به ادرس ايميل شما بفرستد.

از ورود به سايتهاي شخصي كه به شما پيشنهاد ميشود خودداري كنيد مخصوصا اگر ادرس به صورت چند عدد كه مثل يك ادرس IP ميباشد.

منبع:http://hackboot.blogfa.com/page/hackboot-12.aspx

جلوگیری از نفوذ هکرها از طریق کاربرهای ویندوز

اول وارد شاخه ی ویندوز شوید و بعد وارد شاخه سیستم 32 شوید و به دنبال فایلی به نام lusrmgr بگردید . این فایل را اجرا کنید و بعد یک بار روی پوشه Users در سمت چپ کنید تا تمام کاربرهای ویندوز را ببینید . بعد تمام آنها را به غیر از کاربر خدتون غیر فعال کنید . برای غیر فعال کردن باید روی نام کاربر دو بار کلیک کنید تا پنجره ای باز شود و بعد به دنبال این جمله بگردید Account is disabled و تیک آن را بزنید و ok را بزنید و شما می بینید که روی نام آن کاربر یک ضربدر قرمز زده می شود . حال شما فقط یک کاربر دارید . بعد شما باید یک برنامه برای Password و یا hidden کردن فولدرها نصب کنید بعد به شاخه زیر بروید
C:Do*****ents and Settingsنام کاربر Start MenuPrograms و فولدر استارت آپ را با برنامه مخفی کنید . در این حالت اگر هکر بخواهد فایلی را در استارت آپ شما بزارد نمی تواند

منبع:http://hackboot.blogfa.com/page/hackboot-10.aspx

بمب گوگلی چیست و چگونه کار میکند؟

بمب گوگلی چیست و چگونه کار میکند؟

یکی از خوانندگان سوال کرده بود بمب گوگلی چیه؟ اینم جوابش:
ممکن است شما نیز عبارت بمب گوگلی را شنیده باشید. به خصوص زمانی که مجله آمریکایی جغرافیای ملی (
National Geographic) در کنار نام خلیج پارس نام ساختگی خلیج عربی را نوشت.
اما بمب گوگلی چیست و چگونه کار میکند؟

نتایج جستجوی موتور
جستجوی گوگل عموما بوسیله یک نرم افزار مخصوص تهیه می‌شوند که وظیفه آن نرم‌افزار رتبه بندی و تنظیم اهمیت هر صفحه است. روش دقیق عملکرد و الگوریتم آن کاملا سری و محرمانه است اما آنچه که شرکت گوگل نیز تایید کرده است این است که :
شمارش تعداد لینکهای مرتبط به آن صفحه در این موضوع موثر است.
خوب حالا اگر دارندگان سایتها به یک سایت خاص لینک های زیادی بدهند آنگاه آن سایت برای جستجوی همان
عبارت رتبه خوبی خواهد داشت.
مثال روشن آن سایتهای خبرگزاری ها هستند. این سایتها لینکهای بسیار زیادی از طرف وبلاگ ها دارند زیرا یک وبلاگ نویس ممکن است بخواهد یک خبر را معرفی کند. به همین دلیل سایتهای خبرگزاری ها معمولا رتبه های بسیار خوبی دارند. بویژه آنکه از نظر
محتوایی نیز بسیار غنی هستند و نوشتجات زیادی دارند.
یا نمونه دیگر آن زمانی بود که کاربران ایرانی صفحاتی شبیه به صفحه خطای اینترنت اکسپلورر درست کردند و در آن نوشتند : « خلیج مورد نظر یافت نشد لطفا خلیج پارس را جستجو کنید ».
چون تعداد خیلی زیادی وبلاگ و وب سایت با عبارت "خلیج عربی" به آن صفجه لینک دادند در نتیجه آن صفحه در مدت چهار ، پنج روز به جایگاه بالایی در نتایج گوگل رسید.
پس بمب گوگلی عبارت است از:

درج تعداد زیادی لینک در سایت ها و وبلاگها برای بالا کشیدن رتبه یک سایت برای اهداف سیاسی ، اقتصادی و گاه اجتماعی.
چینی ها گاهی هزاران وبلاگ درست می کنند و در همه آنها لینک سایتهای تجاری خودشان را قرار میدهند تا جایگاه های بالا را بدست بیاورند.
شرگت گوگل اعلام کرده است که با این اقدام برخورد خواهد کرد. اما به نظر میرسد که تاکنون این گونه اقدامات همواره جواب داده اند. گوگل ادعا میکند که اینگونه اقدامات مقطعی هستند و درکیفیت نتایج جستجو تاثیری ندارند.
مثلا بسیاری از وب مستر ها به عبارت [
Failure] یا [miserable failure] به سایت کاخ سفید و زندگی نامه جرج بوش لینک دادند.


منبع:http://hackboot.blogfa.com/page/hackboot-5.aspx

چگونه آي پي خود را عوض كنيم


الف) درباره

در این مقاله سعی میکنم بتون یاد بدم چه جوری IP خودتون را با یه IP دیگه از همون Range عوض کنین. هر موقع که به اینترنت وصل میشین، پروتکل DHCP به شما یه IP تخصیص میده. عوض کردن این IP کار چندان سختی نیست و البته میتونه مفید هم باشه! موقعی که شما تحت حمله DDoS هستین یا وقتی که میخواین تمامی درخواستها به یه وب سرور رو به طرف خودتون Redirect کنین یا فرضاً وقتی که IP شما بسته شده و میخواین به جای اون از یه IP دیگه در Range خودتون استفاده کنین و یا ... به تغییر دادن IP احتیاج پیدا میکنین.

ب) اطلاعات مورد نیاز
قبل از اینکه شما بتونین IP خودتون رو عوض کنین، باید یه سری اطلاعات جمع کنین. این اطلاعات عبارتند از : محدوده IP شما، Subnet Mask، مدخل (Gateway) پیش گزیده، سرور DHCP و سرورهای DNS

1. به دست اوردن محدوده IP : بدست اوردن IP Range اصلاً سخت نیست! فرض کنید IP شما 24.193.110.255 باشه. شما میتونین به طور مشخص از محدوده زیر برای IP جدید خودتون انتخاب کنین :

24.193.110.1 < [آی پی جدید] < 24.193.110.255

امیدوارمیم بلد باشین IP خودتونو بدست بیارین!!

2. به دست اوردن Subnet Mask، مدخل، سرور DHCP و DNS : به دست اوردن اینها هم ساده‌س! یه خط فرمان DOS باز کنین و توش تایپ کنین ipconfig /all شما حالا باید بتونین یه چیزی شبیه به این ببینین :

Host Name . . . . . . . . . . . . : My Computer Name Here
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : xxxx.xx.x
Description . . . . . . . . . . . : NETGEAR FA310TX Fast Ethernet Adapter (NGRPCI)
Physical Address. . . . . . . . . : XX-XX-XX-XX-XX-XX
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 24.xxx.xxx.xx
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.240.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 24.xxx.xxx.x
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 24.xx.xxx.xx
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 24.xx.xxx.xxx
24.xx.xxx.xx
24.xx.xxx.xxx
Lease Obtained. . . . . . . . . . : Monday, January 20, 2003 4:44:08 PM
Lease Expires . . . . . . . . . . : Tuesday, January 21, 2003 3:43:16 AM

خوب! این تموم اطلاعاتی بود که نیاز داشتین. بهتره اون خط فرمان DOS رو باز نگه دارین یا اینکه اطلاعاتش رو کپی کنین. (برای کپی کردن، متن رو انتخاب کنین و یکبار روش کلیک کنین)

3. عوض کردن IP : برای عوض کردن IP خودتون، اول باید یه IP انتخاب کنین (یادتون نره که تو محدوده باشه!) به نظر من بهتره اول مطمئن بشین که این IP جدید مُرده! (همون Dead) بلدین که چطوری؟ این IP رو پینگ کنین و اگه Time Out داد مطمئن باشین که میشه ازش استفاده کرد. حالا در Control Panel برید به Network Connections و روی Connection فعال دابل کلیک کنین. دکمه Properties رو بزنین و برید به برگه Networking. حالا (Internet Protocol (TCP/IP رو انتخاب کنین و دکمه Properties رو بزنین. در پنجره جدیدی که باز شده، قسمتهای Use the following IP address و Use the following DNS server addresses رو با توجه به اطلاعاتی که در قسمت 2 به دست اوردین پر کنین. در قسمت اول، IP ای رو که انتخاب کردید (IP جدید) و در قسمت دوم، آدرس DNS Server رو وارد کنین. حالا تغییرات رو ثبت و تأیید کنین. فقط یه تست کوچیک مونده! در مرورگر خودتون، آدرس یه سایت رو وارد کنین. اگه صفحه سایت اومد، بدونین که با IP جدید دارین کار میکنین. برای اینکه مطمئن بشین که تغییرات اعمال شدن، دوباره در خط فرمان DOS تایپ کنین ip config /all اگه پس از اجرای این دستور، IP و DNS جدید رو دیدید، بدونین که درست عمل کردید.

ج) حملات DDoS و DoS

اگه فایروال شما نشون بده که شما تحت یه حمله DDoS هستین، این معمولاً موقعیه که شما دارید از طرف یک یا چند تا IP از طریق UDP مورد حمله قرار میگیرین. در این حالت شما میتونین با استفاده از روش "عوض کردن IP" که در بالا توضیح داده شد، از خودتون محافظت کنین.

د) وب سرورها و سرویس های دیگه

اگه شما میدونین که در محدوده IP شما یه وب سرور قرار داره، میتونین IP اون رو بدزدین و خودتون یه وب سرور بشین! به این ترتیب هر درخواست DNS ای که برای اون IP ارسال بشه، به شما Redirect میشه و به جای اون سایت، صفحه شما نشون داده میشه!

البته دزدیدن IP معمولاً کار درستی نیست! چون ممکنه به بستن حساب شما منجر بشه


منبع:http://hackboot.blogfa.com/page/hackboot-11.aspx


افزایش سرعت اینترنت با دستکاری در رجیستری ویندوز

ابتدا وارد Run شده و سپس با وازد کردن دستور regedit وارد رجیستری ویندوز شوید سپس به این آدرس بروید

HKEY_LOCAL_MACHINE\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion

سپس از منوی Edit گزینه Find را انتخاب کنید و عبارت {2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D} را جستجو کنید و آن را پاک کنید سپس عبارت {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} را نیز جستجو کرده و آن را نیز پاک کنید و در آخر کامپیوتر را reset کنید

http://www.hacker.mihanblog.com/ منبع:

کار گذاشتن تروجان در وبلاگ و هک id

مواد لازم جهت هک کردن ID ::

1. یک وبلاگ !

2. یک تروجان

اصول کار به این صورته که شما یک تروجان رو که حجمی کمتر از 20kb داشته باشه رو تهیه می کنید. من برای تهیه ی این تروجان بیشتر نرم افزار Magic-PS رو به شما معرفی می کنم . چون هم کارش خوبه و هم وقتی که تروجان رو با این برنامه تهیه کردید حجمی معادل 12.3kb بایت داره که برای ما مورد قبوله (Magic-PS رو برای دانلود در زیر گذاشتم) .خب وقتی که با این برنامه تروجان رو تهیه کردید باید اون رو در اینترنت اپلود کنید .اگه نمی دونید اپلود چیه و چه سایت هایی امکان اپلود رو به ما میدن در زیر سایتهایی رو برای اپلود گذاشتم.

( اپلود یعنی بارگذاری یک فایل در اینترنت ) در زیر سایتهای مجانی برای اپلود رو گذاشتم .

http://www.rapidshare.de

http://www.filesupload.com

http://www.mytempdir.com

http://www.updownloadserver.de

http://www.dropload.com

http://www.sendthisfile.com

http://www.yousendit.com

http://s4.youshareit.com/index.php

خب وقتی فایلتون رو اپلود کردید ادرس تروجانی رو که که اپلود کردید بردارید و اون رو کپی کنید و اون رو در بلگفا در بخش مدیریت در قسمت ویرایش قالب در قمت head یا همون بالای ویرایش قالب paste کنید . وقتی این کار رو کردید هر کس وارد وبلاگ شما بشه فایل تروجان در کامپیوتر هر کی که از وبلاگ شما بازدید کنه بارگذاری میشه و پسورد ای دی و بسیاری از اطلاعات مهم دیگر رو به شما میده و چون حجمش از 20 kb کمتره فایر وال ها هم متوجه اون نمی شوند. خیلی با حاله مگه نه؟



منبع:http://hackfa.blogspot.com/

هک موبایل!!!

با هک کردن موبایل چه کار هایی میتوان کرد ؟؟

۱:هزینه مکالمه خود را برای خط دیگری بیندازید و مثلا اگر از سیم کارت ((*تالیا*)) استفاده کنید میتونیداعتبار سیم کاردشو تموم کنین.

۲:صحبت های قربانی رو گوش کنید.

۳:گوشی قربانی رو بسوزونید

شروع آموزش :: برای هک کردن موبایل ۱ باید گوشی اون رو ۱ بار به دستتون بگیرید و شماره تلفن

خودتون رو به صورت زیر بگیرید.مثلا اگر شماره شما :: ۰۹۱۲۳۶۵۸۷۳۴ بود شما باید به صورت :::

*۰۹۱۲۳۶۵۸۷۳۴ بگیرید یعنی جولوش یک ستاره بگذارید.و وقتی شما ره گرفته شد کافیه گوشیتونو

بردارید تا ارتباط برقرار شود.خب حالا در واقع میتونیم بگیم که گوشی قربانی هک شد.و مرحله

حساس این است که بدونیم چه جوری میشه اون ۳تا کاره بالا رو انجام داد.اما من اون ۳ تا کار رو

هم آموزش میدم.در زیر شماره میزنم و هر شماره آموزش همون کار به تیتر بالا هست

۱:عدد ۲۳ رو شماره گیری کنید و بعد از شنیدن بوق آزاد شماره بگیرید و پول رو به حساب ...........

۲:فقط کافیست بعد هک کردن گوشی دکمه * ( ستاره ) رو فشار بدید و خط قربانی رو کنترل کنید.

۳:عدد ۶۷۶۷۵۴۳۲ رو شماره گیری کنید و ............ بعد با پیغامی رو به رو میشوید که میگه ارتباط قطع

شد یعنی گوشی سوخت. >>>نویسنده اصلی این مطلب اقای فریاد هستش<<<


منبع:http://www.hackcity.blogfa.com/post-92.aspx

دانلود Packet Analyzer

۵.۰۶.۱۳۸۷

چگونه دو کامپیوتر را با کابل usb یکدیگر متصل کنیم

چگونه دو کامپیوتر را با کابل usb یکدیگر متصل کنیم
آیا می دانید که می توان 2 کامپیوتر را با یک کابل USBــ USB ساده به یکدیگر متصل کرد؟
اگر دو کامپیوتر در خانه یا محل کار خود دارید که برای استفاده اشتراکی از فایلهای موجود در هر کدام می خواهید آن دو را به یکدیگر وصل کنید. این روش یکی از سریعترین روشهای موجود است.
برای اتصال دو کامپیوتر استفاده از یک هاب یا روتر همیشه کار معقولی نیست. بلکه استفاده از یک کابل USBــ USB بسیار کاربردی و عملی تر است. با این روش حتی می توانید اتصال اینترنتی را بین دو کامپیوتر به اشتراک بگذارید.
در این آموزش کوتاه برای شما نحوه اتصال دو کامپیوتر با یک کابل خاص USBــ USB ‎آموزش داده می شود.
1ــ یک کابل USBــ USB بخرید.
اولین مرحله برای اتصال دو کامپیوتر از طریق USB پیدا کردن کابل USBــ USB است در این مرحله باید بسیار دقت کنید. شما به نوعی کابل احتیاج دارید که اصطلاحاً به آن Bridge یا کابل شبکه USB می گویند. این بدان معناست که در این کابل قابلیت اتصال دو کامپیوتر وجود دارد.
در این کابلها یک مدار الکتریکی واسط وجود دارد و دو سر کابل دارای سوکت نوع A است. شما می توانید کابلی بخرید که چیپ Bridge آن USB1.1 با سرعت 12 Mb بر ثانیه یا USB2.0 با سرعت 480 Mb بر ثانیه باشد البته توصیه ما USB2.0 است. چون سرعت آن به مراتب بیشتر است. به خاطر داشته باشید شبکه های اترنت دارای استاندارد 100 Mb بر ثانیه هستند.
نصب نرم
چگونه دو کامپیوتر را با کابل usb یکدیگر متصل کنیم
آیا می دانید که می توان 2 کامپیوتر را با یک کابل USBــ USB ساده به یکدیگر متصل کرد؟
اگر دو کامپیوتر در خانه یا محل کار خود دارید که برای استفاده اشتراکی از فایلهای موجود در هر کدام می خواهید آن دو را به یکدیگر وصل کنید. این روش یکی از سریعترین روشهای موجود است.
برای اتصال دو کامپیوتر استفاده از یک هاب یا روتر همیشه کار معقولی نیست. بلکه استفاده از یک کابل USBــ USB بسیار کاربردی و عملی تر است. با این روش حتی می توانید اتصال اینترنتی را بین دو کامپیوتر به اشتراک بگذارید.
در این آموزش کوتاه برای شما نحوه اتصال دو کامپیوتر با یک کابل خاص USBــ USB ‎آموزش داده می شود.
1ــ یک کابل USBــ USB بخرید.
اولین مرحله برای اتصال دو کامپیوتر از طریق USB پیدا کردن کابل USBــ USB است در این مرحله باید بسیار دقت کنید. شما به نوعی کابل احتیاج دارید که اصطلاحاً به آن Bridge یا کابل شبکه USB می گویند. این بدان معناست که در این کابل قابلیت اتصال دو کامپیوتر وجود دارد.
در این کابلها یک مدار الکتریکی واسط وجود دارد و دو سر کابل دارای سوکت نوع A است. شما می توانید کابلی بخرید که چیپ Bridge آن USB1.1 با سرعت 12 Mb بر ثانیه یا USB2.0 با سرعت 480 Mb بر ثانیه باشد البته توصیه ما USB2.0 است. چون سرعت آن به مراتب بیشتر است. به خاطر داشته باشید شبکه های اترنت دارای استاندارد 100 Mb بر ثانیه هستند.
2ــ نصب
بعد از اینکه کابل را بدست آوردید می توانید آن را متصل کنید. اولین کاری که باید بکنید نصب نرم افزار یا درایور کابل است.
بیشتر کابل ها 2 مود را پشتیبانی می کنند:
1ــ link mode: در این حالت می توانید به آزادی فایل ها را بین دو کامپیوتر کپی کنید.
2ــ network mode: در این حالت فقط کپی کردن فایل نیست که می توانید انجام دهید، بلکه می توانید فولدرها، پرینترها و ارتباط اینترنتی را هم به طور اشتراکی استفاده کنید.
3ــ شروع به استفاده از اتصال خود کنید.
اگر از کابل خود در حالت لینک (link mode) استفاده کنید. به سادگی به برنامه ای که همراه نرم افزار کابل است دست پیدا می کنید و می توانید فایل های خود را انتقال دهید.
اگر از کابل خود در حالت شبکه (network mode) استفاده می کنید. باید کارهای زیر را انجام دهید.
ــ وارد قسمت network connection شوید.آدپترهای شبکه که متصل هستند را می بینید.
ــ اکنون بر روی آدپتری که کامپیوتر شما را به اینترنت متصل می کند راست کلیک کنید.
گزینه properties را انتخاب کنید. در برگه Advanced برای گزینه Allow other network users to connect through this computers Internet connection. یک علامت تیک قرار دهید.
ــ بعد از اینکه این کارها را انجام دادید کامپیوتر خود را restart کنید. اکنون کامپیوتر دیگر هم می تواند به اینترنت متصل شود.
شاید استفاده از هاب برای دو کامپیوتر کار مطمئن تری به نظر برسد ولی باید پول بیشتری هم خرج کنید به هر حال تصمیم با شماست.


منبع:http://hnogroup.blogsky.com/1387/04/29/post-478/

رمز گذاری اسناد در Word

رمز گذاری اسناد در Word

نرم‌افزار Word به عنـوان اصلی‌ترین ابزار ایجاد اسناد، از هر 9 کاربر 5 نفر را به خـود اختصاص می‌دهد و به کاربران ایـن فرصت را می‌دهد تا در اسرع وقت نامه‌های مشتریان، گزارشات مالی رؤسا و حتی پروژه‌های عظیم اجرایی را آماده کنند.

اما حتی در عـصر شـبکه‌های بی‌سـیم و با وجـود بـرنامه‌های جاسوسی، بـسیاری از افراد، اطلاعات حساس و مـهم خود را بدون حفاظت رها می‌کنند.

نگران نباشیـد. ویـژگی‌های جدیـد Office 2007 ماننـد امـضای دیجیتالی و رمزگذاری به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات محرمانه خود را قفل کرده و دور از چشمان جست‌وجوگر دیگران نگه دارید.

رمز گذاری اسناد در Word

نرم‌افزار Word به عنـوان اصلی‌ترین ابزار ایجاد اسناد، از هر 9 کاربر 5 نفر را به خـود اختصاص می‌دهد و به کاربران ایـن فرصت را می‌دهد تا در اسرع وقت نامه‌های مشتریان، گزارشات مالی رؤسا و حتی پروژه‌های عظیم اجرایی را آماده کنند.

اما حتی در عـصر شـبکه‌های بی‌سـیم و با وجـود بـرنامه‌های جاسوسی، بـسیاری از افراد، اطلاعات حساس و مـهم خود را بدون حفاظت رها می‌کنند.

نگران نباشیـد. ویـژگی‌های جدیـد Office 2007 ماننـد امـضای دیجیتالی و رمزگذاری به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات محرمانه خود را قفل کرده و دور از چشمان جست‌وجوگر دیگران نگه دارید.

امضای اسناد

نرم‌افزار Word 2007 یک ویژگی جدید امنیتی را برای اسناد، ارائه کرده است و آن امضای دیجیتالی است. شما می‌توانید به هر سند یک فیلد امضا اضافه کنید و به این ترتیب، فایل قفل شده و امکان انجام هیچ ویرایشی روی آن وجود نخواهد داشت؛ مگر اینکه امضای دیجیتالی حذف شود.

ممکن است هر فردی قادر به حذف امضا و ویرایش فایل باشد، اما سند امضا شده، مهر تائید شماست.

استفاده از رمزگذاری و کلمه عبور

امضای دیجیتالی، سـند را در مقابل ایجاد تغییرات، حفاظت می‌کند و در واقـع به آن اعـتبار می‌بـخشد؛ خصوصاً اگر از تـصویر bitmap امضای حقیقی خود استفاده کنیـد. اما هنوز این امکان وجود دارد که اسناد امضا شـده، باز و خـوانده شود. بـنابراین اسـتاندارد AES (اسـتاندارد رمزگذاری پیشرفته) به هـمراه یک کلید 128 بیتی و SHA-1 به Word 2007 اضافه شـده است. باید به این نکته توجه کنید که اگر سند موردنظر را به صـورت دیجیتالی امضا کرده‌اید، دیگر حتی با اضافه کردن یک کلمه عبور هم نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

فقط اسناد امضا نشده می‌توانند توسط کلمه عبور حفاظت شوند. روی دکمه Office در قسمت بالای سمت چپ کلیک کنید، سپس گزینه Prepare و Encrypt Document را انتخاب کنید. کلمه عبوری را انتخاب کنید که حدس زدن آن دشوار باشد. از حروف کوچک و بزرگ و اعداد بهره گیرید و برای برخورداری از بالاترین میزان حفاظت، حداقل از 8 کاراکتر استفاده کنید. حال روی OK کلیک کنید.

کلمه عبور را مجدداً وارد کنید. حال اگر هر فردی سند موردنظر را باز کند، باید کلمه عبور مربوطه را تایپ کند؛ در غیر این‌صورت دستیابی به متن غیر ممکن است.

به منظور اضافه کردن امضای دیجیتالی، ابتدا سند موردنظر را باز و یا ایجاد کنید. سپس روی زبانه Insert کلیک کرده و گزینه Signature Line در سمت راست را انتخاب کنید. روی OK کلیک و سپس مواردی از قبیل اسم، عـنوان و آدرس پست ‌‌الکترونیکی شخص امضا کننده (خودتان) را پر کنید. شما حتی قادرید تاریخ را هم به امضای خود اضافه کنید. سپس روی دکمه OK کلیک کنید. برای امضای سند، روی محل امضا دابل کلیک کنید. اسمتان را تایپ یا روی Select Image کلیک کنید تا فایل bitmap امضای حقیقی خود را انتخاب کنید. سپس روی Sign کلیک کنید.

از بخش‌های مهم سند حفاظت کنید

ممکن است فایل موردنظر خود را امضا و یا رمزگذاری کرده باشید اما تصمیم بگیرید که به دیگران اجازه دهید متن موردنظر شما را ویرایش کنند، اما این تغییرات کاملاً تحت کنترل شما باشد. در این حالت چه کار باید کرد؟ روی گزینه Review و سپس Protected Document (در قسمت راست) کلیک کنید و گزینه‌های قالب‌بندی را که دیگران می‌توانند ویرایش کنند، انتخاب کنید. برای مثال شما می‌توانید این اختیار را به آنها بدهید که مثلاً فونت را تغییر دهند ولی در اندازه آن تغییری ایجاد نکنند. همچنین شما می‌توانید از Track Changes استفاده کنید. در این صورت ویرایش صورت گرفته به صورت متمایز نمایش داده می‌شود. برای حفاظت از سند، گزینه Start Enforcing را انتخاب کرده و سپس رمز عبور را وارد و بعد تائید کنید.




منبع:http://hnogroup.blogsky.com/1387/04/31/post-482/

اجرای cmd در هنگام نصب ویندوز

اجرای cmd در هنگام نصب ویندوز یکی از کارهایی که کلیه کاربران هر از گاهی خواسته یا ناخواسته به سراغ آن میروند ، نصب نسخه های مختلف ویندوز است. به دید بسیاری از افراد نصب ویندوز یک پروسه خشک و تکراری است و در هنگام نصب آن تنها میتوان صبر کرد تا کار به اتمام برسد. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید در هنگام نصب ویندوز و عبور از مرحله اولیه ، شما میتوانید در حین نصب به گشت و گذار در محیط CMD هم بپردازید! این کار وقتی بسیار به کمک شما میاید که به فرض هنگام نصب از شما درخواست شماره سریال شود و شماره سریال داخل فایل متنی داخل خود CD نصب ویندوز باشد ، با این ترفند میتوانید همان موقع فایل متنی خود را باز کرده و سریال را بخوانید. همچنین شما قادر خواهید بود فایل های exe را نیز اجرا کنید ، بدین معنی که به هنگام نصب ویندوز شما میتوانید نرم افزارهای جانبی را نیز به شکل همزمان بر روی سیستم خود نصب کنید.






بدین منظور:
پس از عبور از مراحل اولیه و انتخاب درایو ها و رستارت سیستم ، شما میتوانید با فشردن دو کلید Shift و F10 به شکل همزمان وارد محیط CMD شوید.
با استفاده از این محیط کلیه عملیات اجرایی فوق را میتوانید صورت دهید.

منبع:http://hnogroup.blogsky.com/

چطور ویروس‌های تلفن‌ همراه کار می‌کنند؟

چطور ویروس‌های تلفن‌ همراه کار می‌کنند؟

ویروس تلفن همراه همانند ویروس‌های کامپیوتری یک برنامه قابل اجرا است که سیستم هدف را آلوده کرده و خود را در سیستم‌های دیگر گسترش می‌دهد.

اولین ویروس تلفن‌های همراه در سال ۲۰۰۴ به نام کابیر.اِی (Cabir.A) توسط گروهی از برنامه نویسان طراحی شد. هدف این ویروس تلفن‌های بلوتوث‌دار بود ولی هیچ فعالیت مخربی نداشت و فقط برای اثبات اینکه می‌توان ویروسی برای سیستم عامل تلفن همراه نوشت ، ساخته شد. در حال حاضر این ویروس‌ها خیلی دردسر ساز نیستند ولی در آینده همانند ویرویس‌های کامپیوتر به .........

چطور ویروس‌های تلفن‌ همراه کار می‌کنند؟

ویروس تلفن همراه همانند ویروس‌های کامپیوتری یک برنامه قابل اجرا است که سیستم هدف را آلوده کرده و خود را در سیستم‌های دیگر گسترش می‌دهد.

اولین ویروس تلفن‌های همراه در سال ۲۰۰۴ به نام کابیر.اِی (Cabir.A) توسط گروهی از برنامه نویسان طراحی شد. هدف این ویروس تلفن‌های بلوتوث‌دار بود ولی هیچ فعالیت مخربی نداشت و فقط برای اثبات اینکه می‌توان ویروسی برای سیستم عامل تلفن همراه نوشت ، ساخته شد. در حال حاضر این ویروس‌ها خیلی دردسر ساز نیستند ولی در آینده همانند ویرویس‌های کامپیوتر به مشکل بزرگی تبدیل خواهند شد. در اینجا به کارکرد این ویروس‌ها و راه‌های مقابله با آن‌ها اشاره می‌کنیم.

به همان صورت که ویروس‌های کامپیوتری توسط شبکه‌ها و اینترنت و ایمیل به سیستم‌های دیگر سرایت می‌کنند، ویروس‌های تلفن همراه نیز از طریق ارسال فایل‌ توسط بلوتوث و ام.ام.اس ؛ به تلفن‌های دیگر نفوذ می‌کنند. در حال حاضر شایع‌ترین نوع آلوده شدن به این ویروس‌ها از طریق اتصال تلفن به کامپیوتر و اینترنت است.

یکی از دلایل فراگیر نبودن ویروس‌های موبایل به اندازه ویروس‌های کامپیوتر تعدد انواع مختلف سیستم عامل‌های موبایل‌ها است ولی در حال حاضر هدف اصلی بیشتر ویروس‌های تلفن همراه سیستم عامل سیمبین ( Symbian ) است.

این ویروس‌ها معمولاً در قالب برنامه‌‌های مختلف بازی و فیلم و فایل‌های آهنگ ظاهر می‌شوند. یکی دیگر از راه‌های نفوذ که آسیب پذیری دارندگان تلفن‌های همراه از این ویروس‌ها را افزایش می‌دهد دریافت این ویروس‌ها در قالب پیامک‌هایی با نام‌های افراد داخل دفترچه تلفن است و یا با موضوع‌هایی که قبلاً از دوستان دریافت کرده‌اند.

تنها باز کردن این پیامک‌ها و فایل‌ها به آلوده شدن تلفن شما نمی‌انجامد. اجرای برنامه نصب این برنامه‌ها برای فعال شدن ویروس ضروری است. این هم یکی دیگر از دلایل شایع نبودن این ویروس‌ها است.

تلفن‌هایی که تنها تماس برقرار و دریافت می‌کنند در معرض این ویروس‌ها نیستند و تنها تلفن‌های دارای بلوتوث هدف این ویروس‌ها قرار دارند.

این ویروس‌ها به سه طریق به سیستم‌های دیگر نفوذ می‌کنند و خود را منتشر می‌کنند:

۱) برنامه‌های دریافتی از اینترنت : تلفن‌های همراه یا خود توانایی اتصال به اینترنت را دارند و یا با اتصال به کامپیوتر می‌توانند به اینترنت متصل شوند. این همان طریقی است که ویروس‌ها کامپیوترهای شخصی را نیز آلوده می‌کنند؛ با ارسال فایل به صورت زنگ تلفن یا بازی و برنامه‌هایی از این قبیل.

۲) اتصال بلوتوث : وقتی بلوتوث تلفن همراه در حالتی روشن است که برای تمام تلفن‌های دیگر قابل رویت است، ویروس خود را برای تلفن‌های مجاور ارسال میکند.

۳) ام.ام.اس (پیام‌های چند رسانه‌ای) : همانند ویروس‌ها که با نفوذ به ایمیل خود را منتشر می‌کنند، ویروس‌های تلفن همراه نیز خود را در قالب یک ام.ام.اس ارسال می‌کنند. با باز کردن این پیام‌ها و نصب برنامه‌های آلوده ویروس فعال می‌شود و با نفوذ به شماره تلفن‌ها خود را ارسال می‌کند.

طریقه ضربه زدن اکثر این ویروس‌ها ساده است. اولین ویروس‌های تلفن همراه تنها یک برنامه بود که هدفش ارسال به تلفن‌های دیگر بود. ویروس‌های کنونی خسارات قابل توجهی می‌توانند وارد کنند. آن‌ها با ارسال کردن خود به صورت ام.ام.اس به تمام شماره‌های داخل تلفن، هزینه بسیار زیادی را به صاحبان این تلفن‌ها تحمیل می‌کنند. اگر خیلی بدشانس باشید و تلفن شما به ویروس‌هایی مثل Locknut.B و Fontal. A آلوده شود، تمام برنامه‌های تلفنتان مختل می‌شود.

تعدادی از ویروس‌های تلفن همراه و نحوه خاسارت وارد کردنشان به این ترتیب می‌باشد:

▪ Cabir.A

ـ اولین گزارش فعالیت ویروس: ژوئن۲۰۰۴

ـ طریقه انتشار : بلوتوث

ـ خسارت وارده : ـــــــ

▪ Skulls.A

ـ اولین گزارش فعالیت ویروس : نوامبر ۲۰۰۴

ـ طریقه انتشار : فایل‌های دریافتی از اینترنت

ـ خسارت وارده : کارکرد تلفن را بجز دریافت و تماس تماس‌ها، مختل می‌کند

▪ Commwarrior.A

ـ اولین گزارش فعالیت ویروس : ژانویه ۲۰۰۵

ـ طریقه انتشار : بلوتوث و ام.ام.اس

ـ خسارت وارده : به تمام شماره‌های داخل گوشی ام.ام.اس های گران می‌فرستد

▪ Locknut.B

ـ اولین گزارش فعالیت ویروس: مارچ ۲۰۰۵

16 ترفند برای حداکثر استفاده از باتری لپ تاپ

در صورتی که شما نیز لپ تاپ دارید احتمالأ تاکنون شرایطی را تجربه کرده اید که امکان اتصال لپ تاپ به برق را نداشته و اجبارأ از باتری لپ تاپ خود استفاده کرده اید. بسته به نوع لپ تاپ ها در صورت داشتن شارژ کامل ، لپ تاپ شما در حدود 2 ساعت و نیم با باتری کار خواهد کرد.
اما نکاتی بسیار ساده هستند که با رعایت آنها به شکل قابل توجهی کارایی باتری لپ تاپ شما افزایش پیدا خواهد کرد و در لحظات بحرانی به کمک شما میایند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 16 نکته برای حداکثر استفاده از باتری لپ تاپ بپردازیم که کارکرد باتری شما را از 2 ساعت به 4 ساعت کاملأ تضمین میکند.

1- به طور مرتب Defrag کنید - هر چه هارد دیسک شما سریعتر عمل کند فعالیت کمتری میکند و در نتیجه میزان بهره برداری اش از انرژی باتری شما کاهش می یابد یکی از راه های مناسب برای بهبود عملکرد هارد دیسک Defrag کردن آن در زمان های متوالی و منظم است، پس در اینکار کوتاهی نکنید.

2- نور LCD را کاهش دهید - امروزه 99 درصد لپ تاپهایی که در بازار عرضه می شوند این قابلیت را دارند که نور LCD یا نمایشگر آنها را تنظیم کنید بهتر است زمانی که از باتری استفاده می کنید روشنائی LCD خود را روی کمترین حد ممکن قرار دهید، برخی از مدلها قابلیت کاهش میزان فعالیت CPU و بهره برداری اش از منبع تغذیه به شکل بهینه را دارا هستند اینگونه قابلیتهای جانبی لپ تاپ تان را در حین استفاده از باتری فراموش نکنید.

3- برنامه هایی که به صورت پنهانی و در پس زمینه اجرا می شوند را متوقف کنید - اگر آنتی ویروسی دارید که به صورت اتوماتیک شروع به اسکن کردن هاردتان می کند یا ابزاری مثل Google Desktop روی سیستم شما نصب است که به صورت دائم در حال ایندکس کردن فایلها و بررسی هاردتان است و… آنها را از کار بیاندازید. همه ی این موارد باعث فعالیت بیشتر CPU و کاهش کارایی باتری می شوند. همه ی ابزارهایی که اینگونه عملکردی دارند را در زمانی که از باتری استفاده می کنید غیر فعال نمائید.

4- سخت افزارهای اضافی را جدا کنید - ماوس های USB برخی از انواع Cool Disk ها و… را فراموش نکنید چون اینها نیز به منبع تغذیه نیاز دارند و از باتری شما استفاده خواهند کرد.

5- حافظه ی رم بیشتری به لپ تاپ خود اضافه کنید - هر چه حافظه ی Ram شما بیشتر باشد پروسه هایی که در حافظه ی مجازی یا Virtual Memory سیستم تان بارگذاری می شود کمتر خواهد بود، از آنجایی که حافظه مجازی و پروسه های موجود در آن هارد دیسک را درگیر می کنند باعث استفاده ی بیشتری از باتری شما می شوند در حالی که داشتن رم بیشتر اصلا سبب استفاده ی انرژی بیشتر نخواهد شد. از طرفی وقتی بخواهید برنامه هایی سنگین که نیاز به حجم بالایی از Virtual Memory دارند اجرا کنید داشتن مقدار بیشتری از حافظه رم می تواند به شما کمک بزرگی برساند و میزان مصرف انرژی را کاهش دهد.

6- هارد دیسک بر CD یا DVD درایو ارجحیت دارد- هر چقدر که هارد دیسک منبع تغذیه شما را ببلعد به پای CD یا DVD درایوها نمی رسد، ضمن اینکه وجود یک CD در داخل درایو حتی اگر در حال استفاده نباشد نیز می تواند هر از گاهی مزید بر علت گردد، اگر واقعا احتیاج دارید از یک CD یا DVD در زمانی که در حالت باتری قرار دارید استفاده کنید بهترین راه حل تهیه یک image از آن و اجرای image مذکور توسط نرم افزارهای درایو مجازی است.

7- پین های باتری خود را تمیز نگه دارید - بد نیست هر از گاهی پین های باتری خود را تمیز کنید (ترفندستان) این امر سبب نقل و انتقال بهتر و کامل تر جریان بین باتری و لپ تاپ میگردد و کارایی بهتر و بیشتر مجموعه می گردد.

8- از باتری خود مراقبت کنید - مراقبت از باتری نیز شرط مهمی است اگر از باتری زیاد استفاده نمی کنید فراموش ننمائید هر دفعه که باتری را شارژ میکنید این شارژ را بایستی هر دو یا سه هفته یکبار مورد استفاده قرار دهید در غیر اینصورت خیلی سریعتر از چیزی که فکرش را بکنید باتری دچار اشکال می شود. از طرفی شارژ یک باتری Li-on (لیتیومی) نباید هرگز به صورت کامل خالی شود و خالی شدن کامل شارژ باتری فقط در مورد مدلهای قدیمی توصیه می شود.

9- سیستم را Hibernate کنید نه Standby - قرار دادن لپ تاپ در وضعیت Standby در فاصله های زمانی که به آن نیازی نیست آنهم در حین استفاده از باتری می تواند سبب کاهش مصرف انرژی شود و از طرفی وقتی به آن نیاز شد بلافاصله کارتان را از سر بگیرید اما وضعیت Hibernate تقریبا سیستم را خاموش نگه می دارد و در زمان نیاز به آن به همان سرعت حالت Standby فعالش میکند.

10- به کاهش دمای لپ تاپ کمک کنید - هر چه دمای لپ تاپ شما کاهش یابد عملکرد بهتری خواهد داشت و هر چه عملکردش سریعتر و بهتر باشد کارایی باتری اش بیشتر خواهد شد، لذا همواره شبکه های ورودی و خروجی هوای لپ تاپ تان را تمیز کنید و لپ تاپ را در وضعیتی قرار دهید که هوا به شکل مناسبی در آن جریان پیدا کند.

11- Power Options ویندوز را تنظیم کنید - به Power Options در کنترل پنل ویندوز بروید و آن را به شکلی که مناسب می دانید تنظیم کنید اگر Power Schemes را در این قسمت روی Max battery قرار دهید به صورت اتوماتیک تنظیماتی برگزیده می شوند که می توانند سبب حداکثر کارایی باتری شوند.

12- کارهای اضافی و همزمان را حذف کنید - اگر در وضعیت باتری زمانی که مشغول تایپ یک نامه هستید تصمیم گرفتید MP3 گوش کنید بهتر است از MP3 player خود استفاده کنید تا لپ تاپتان دلیلش هم که واضح است.

13- لپ تاپ مناسب خود را بخرید - اگر واقعا کسی هستید که طول عمر باتری برایتان حیاتی است بهتر است برای مدلهایی هزینه کنید که باتری شان کارایی بیشتر و قوی تر دارند مسلما برای اینگونه مدلها و این نوع باتری ها بایستی هزینه های اضافی را تقبل کنید.

14- شارژ و دی شارژ باتری - اکثر باتری های لپ تاپ های امروزی از نوع Li-on هستند و نیازی به اینکار ندارند ولی اگر از مدلهای خیلی قدیمی استفاده می کند دی شارژ کامل باتری و شارژ مجددش هر 15 روز توصیه می شود.

15- قابلیت Auto save را خاموش کنید - در حین کار با ابزارهایی مثل Word مایکروسافت و… قابلیت ذخیره اتوماتیک یا auto save را غیرفعال کنید این قابلیت سبب می شود هارد دیسک شما به صورت دائم درگیر باشد. اگر نگران این هستید که باتری تمام شود و هر آنچه انجام داده اید ذخیره نشده از بین بروند می توانید در همان قسمت Power options تنظیمات را به گونه یی تعریف کنید که در حین تمام شدن باتری سیستم Hibernate شده و اطلاعات شما دفعه ی بعدی که به جریان الکتریسته دسترسی داشتید مجددا در دسترستان باشد.

16- کاهش فعالیت کارت گرافیک - پائین آوردن رزلوشن صفحه نمایش و غیر فعال کردن اسکرین سیورهای تجملی و … می توانند سبب فعالیت کمتر کارت گرافیکی و در نتیجه افزایش کارایی باتری لپ تاپ گردند.

ترفند جستجو

اینترنت تکنولوژی مرزناشناسی است که هر لحظه بر وسعت آن افزوده می شود. هم اکنون میلیاردها سایت بر روی این شبکه وجود دارد و هر 5 ثانیه نیز یک سایت به آن افزوده می شود. این دنیای مجازی آنقدر بزرگ شده است که دیگر کاربران بدون استفاده از موتورهای جستجو قادر به بهره مندی از آن نیستند، و بدین ترتیب روز به روز اهمیت استفاده از موتورهای جستجو بارزتر می گردد. اما همان اندازه که این موتورها مفید هستند درصورت ناآشنا بودن با نحوه درست کار با آنها می توانند خسته کننده هم باشند. در این ترفند قصد داریم راز و رمزهای جستجو در معروفترین موتور جستجوی جهان یعنی گوگل را برای شما رو کنیم. اگر تاکنون در خصوص جستجوی موضوعی به نتیجه نرسیده بودید اینک با دانستن این روشها جستجو کرده و تفاوت را احساس کنید!

امروزه موتورهای جستجوی زیادی بر روی شبکه وب فعال هستند که هر یک الگوریتم جستجوی خاص خود را دارد و به نحوی به جستجوی سایتهای موردنظر شما می پردازند. اما یکی از پرکاربردترین و مفیدترین موتورهای جستجو گوگل نام دارد که این روزها جام پیروزی را از دیگر رقبا ربوده است و روز به روز بر تعداد کاربران خود می افزاید. بدون تردید شما هم حداقل برای یکبار گذرتان به www.google.com خورده است و صفحه ساده و در عین حال پرقدرت این جستجوگر را دیده اید. جستجوگری که با پشتیبانی از زبانهای متنوع دنیا کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. و شاید همین پشتیبانی از زبان فارسی است که در میان ایرانیان نیز از اقبال خوبی برخوردار شده است. در این ترفندها می کوشیم تا ضمن آشنایی با نحوه صحیح کار با این جستجوگر کارایی بهره مندی از آنرا نیز بالا ببریم.
برای جستجو نمودن یک موضوع در گوگل کافی است که چند کلمه توصیفی و اصلی موضوع را در نوار مربوطه تایپ نمائید و سپس کلید Enter را فشار دهید و یا اینکه روی دکمة Search که در جلوی نوار جستجو تعبیه شده است کلیک نمائید، تا به لیستی از وب سایتهای مرتبط با موضوع دست یابید.
از آنجائیکه گوگل وب سایتهایی را لیست می کند که «همه» کلمات مورد جستجوی شما در آن باشند لذا بایستی سعی کنید تا در نوار جستجو، کلماتی را وارد کنید که اساسی تر هستند و از وارد کردن کلمات اضافی بپرهیزید تا نتایج جستجو به آنچه که شما می خواهید نزدیکتر باشند.

کلمات اصلی تر را بنویسید
همانگونه که گفته شد برای بهتر نتیجه گرفتن از جستجو لازم است که کلمات اصلی را در نوار جستجو وارد کنید. برای اینکار هر قدر که می توانید، موضوع جستجو را ریزتر و معین تر نمائید. برای مثال بجای آنکه در نوار جستجو تایپ کنید "نقاش" بهتر است که نام نقاش مورد نظرتان را تایپ کنید، مثلاً بنویسید "پیکاسو". یا اینکه بجای "اتومبیل" بهتر است بنویسید "پژو" و یا...
همچنین دقت نمائید تا کلماتی را بکار برید که احتمال وجود توضیحات دربارة آنها بیشتر باشد. مثلاً به جای نوشتن "گذراندن یک شب خوب در تهران" بهتر است تایپ کنید "هتلهای تهران".
از آوردن حروف اضافه خودداری کنید
گوگل بطور پیش فرض فقط سایتهائی را لیست می نماید که تمام کلمات مورد جستجو در آنها باشند. و نیازی نیست که شما بین کلمات جستجو از کلمة پیوند دهندة "و" استفاده نمائید. به خاطر داشته باشید که وارد نمودن چنین کلماتی و کلماتی نظیر در، به، و... بر نتیجه جستجو تاثیر خواهد گذشت. بطور مثال برای جستجو در مورد تعطیلات در شمال بجای تایپ نمودن "گذراندن تعطیلات در شمال" بهتر است تنها بنویسید: "تعطیلات شمال".
خودِ گوگل هم برای بالا بردن کیفیت جستجوها بطور اتوماتیک کلمات معمولی و کاراکترهائی همچون "کجا" و "چطور" را از کلمات مورد جستجو حذف می نماید. چون این گونه کلمات باعث کندی عمل جستجو می شوند و تاثیری هم در بهبود جستجو ندارند و حتی کیفیت نتایج جستجو را کاهش هم می دهند.
حروف بزرگ و کوچک فرق نمی کنند
گوگل نسبت به بزرگی و کوچکی حروف حساس نمی باشد. در حقیقت همه حروفی را که به لاتین در نوار جستجو تایپ می نمائید به حروف کوچک تبدیل خواهند شد. برای مثال نتیجة جستجوی "george washington"، "George Washington" و "gEoRgE WaShInGtOn" یکسان خواهد بود.

جستجوهای طبقه بندی شده
با همه این توضیحات اگر مایلید که نتایج جستجوهای شما دقیق تر و علمی تر باشند بهتر است سری هم به directory.google.com بزنید. در این آدرس فهرستی از سایتهای اینترنتی با توجه به موضوعات آنها موجود می باشد. مثلاً اگر دنبال سایتی در مورد سیاره زحل می گردید، می توانید با رفتن به شاخه Science و زیر شاخه Astronomy به زیر شاخه Saturn دست یابید. همچنین اگر در مورد خودروی Saturn جستجو می کنید می توانید سایتهای مرتبط با آنرا در شاخه Automotive بیابید.
جستجوی پیشرفته
در جلوی نوار جستجوی گوگل گزینه ای با عنوان «جستجوی پیشرفته» یا «Advanced Search» وجود دارد. با کلیک کردن روی این گزینه وارد صفحه ای با همین نام خواهید شد. در این صفحه شما می توانید با اعمال تنظیمات و بکار بردن عملگرهای خاصی دقت جستجویتان را افزایش دهید.

همانگونه که از شکل بالا معلوم است، همه گزینه ها به فارسی می باشند و استفاده از آنها بسیار ساده است و نیازی به توضیح بیشتر ندارد، اما علاوه بر این تنظیمات، گوگل از یک سری عملگرها نیز برای محدود کردن جستجوها بهره می برد. شما بدون رجوع قسمت جستجوی پیشرفته و با دانستن این عملگرها می توانید عمل جستجو را هرچه سریعتر انجام دهید، در زیر به توضیح برخی از این عملگرها می پردازیم:

عملگر +
همانگونه که قبلاً گفتیم گوگل از یک سری کلمات معمولی بصورت خودکار چشم پوشی می کند، ولی در صورتی که شما ضروری می دانید که اینگونه کلمات حتماً مورد جستجو قرار گیرند، می توانید با قرار دادن یک علامت "+" در جلوی آنها مطمئن شوید که در نتایج جستجو حتماً وجود خواهند داشت. (دقت کنید که قبل از کاراکتر "+" یک فاصله (space) وجود داشته باشد ولی کلمه بعدی بدون فاصله، فوراً پس از آن بیاید).
راه دیگر مقید نمودن گوگل برای جستجوی کلمه ای خاص این است که کلمه مورد نظر را در کوتیشن (" ") قرار دهید. برای مثال اگر بخواهیم دنبال داستان جنگ ستارگان 1 (Star Wars Episode I) را مورد جستجو قرار دهیم، گوگل کلمة I را مورد جستجو قرار نمی دهد مگر آنکه آنرا بصورت Star Wars Episode +I و یا "Star Wars Episode I" بنویسیم.

عملگر –
برخی اوقات ممکن است که شما دنبال کلمه ای بگردید که بیش از یک معنا دارد، برای مثال کلمه «bass» در ماهیگیری به معنای «ماهی خالدار» است و در موسیقی به معنای «صدای بم». برای حل اینگونه مشکلات می توانید از عملگر "-" استفاده کنید، تا گوگل به دنبال سایتهایی بگردد که کلمة بعد از این عملگر در آنها نباشند. (دقت کنید که قبل از کاراکتر "-" یک فاصله (space) وجود داشته باشد ولی کلمه بعدی بدون فاصله، فوراً پس از آن بیاید). مثلاً در مثال فوق می توانید بنویسید: bass –music.

عملگر ~
گاهی ممکن است که شما فقط به دنبال کلمه ای خاص نباشید و بخواهید که به دنبال کلمات مرتبط با آن نیز بگردید. برای این کار از این عملگر استفاده می شود. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید «کیفیت غذا» در نتیجه سایتهایی ظاهر خواهند شد که کلمه «کیفیت» و کلمه «غذا» در آنها وجود داشته باشد. و حتی ممکن است که این دو کلمه اصلاً به هم ربط هم نداشته باشند. اما اگر تایپ کنید «~کیفیت ~غذا» دنبال سایتهایی می گردد که درباره کیفیت غذاها نوشته باشند.

عملگر ""
همانگونه که قبلاً نیز گفته شد، برای جستجوی عبارتی خاص بصورت کامل (نه بصورت کلمات جدا از هم) بایستی آن عبارت را در داخل کوتیشن (" ") قرار داد.

عملگر «یا»
گوگل از یای منطقی پشتیبانی میکند. بدین معنا که اگر دنبال کلمه ای خاص «یا» بجای آن کلمه ای دیگر می گردید، می توانید در بین این دو کلمه از «یا» استفاده کنید. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید «تعطیلات در شیراز یا اصفهان» آنگاه گوگل دنبال سایتهایی می گردد که در خصوص تعطیلات در شیراز یا در اصفهان باشند.

عملگر SITE
اگر می خواهید که عمل جستجو در سایت بخصوصی انجام گیرد، می توانید پس از وارد نمودن کلمه مورد نظر عملگر Site: را آورده و پس از آن آدرس سایت را بیاورید. برای مثال برای جستجوی «پذیرش» در سایت دانشگاه استانفورد می توانید بنویسید: admission site:www.stanford.edu

عملگر ..
برای اینکه جستجو را محدود به سایتهایی کنید که در آنها اعداد محدودة خاصی وجود داشته باشند، می توانید از این عملگر برای نشان دادن محدودة عددی مورد نظر بهره برید. مثلاً اگر به دنبال DVD Playerهای با قیمت 250 تا 350 دلار می گردید، بایستی اینگونه خواسته تان را بیان کنید: DVD player $250..350 (توجه داشته باشید که بین دو نقطة عملگر هیچ فاصله ای نباشد).
صفحه نتایج جستجو
مطابق شکل فوق صفحه نتایج جستجوی گوگل ـ چه به فارسی باشد و چه به انگلیسی ـ را می توان به 16 قسمت تقسیم نمود، که در زیر به شرح مختصر هر یک از آنها می پردازیم:

1.لینکهای بالایی گوگل نامیده می شوند. با کلیک روی هر گزینه مشخص می کنید که در چه زمینه ای می خواهید جستجو کنید. سایتها، تصاویر، خبرها، گروهها و...
2.دکمة Search یا جستجو برای شروع عمل جستجو بکار می رود. بجای بکار بردن این دکمه می توانید کلید Enter را فشار دهید.
3.لینک Advanced Search یا جستجوی پیشرفته شما را به صفحه تنظیمات پیشرفته جستجو می برد.
4.کادر جستجو نامیده می شود که برای تایپ نمودن کلمات مورد جستجو بکار برده می شود.
5.لینک Preferences یا تنظیمها شما را به صفحه تنظیمات گوگل می برد تا در آنجا مشخص کنید که می خواهید در هر صفحه نتایج جستجو چه تعداد سایت لیست شود، و یا اینکه زبان مورد استفاده چه زبانی باشد و...
6.نوار آبی رنگی که مشاهده می نمائید، نوار آمار می باشد که آمار تعداد سایتهایی که یافته شده است و همچنین مدت زمانی که جستجو طول کشیده است را نشان می دهد.
7.Tipها توضیحات کوتاهی هستند که شما را برای جستجوی بهتر راهنمائی می کنند.
8.گوگل دارای منابع اطلاعاتی متنوع و ویژه ای است که بر اساس تجربه جستجوی کاربران مختلف جمع آوری شده اند و اغلب این منابع به جستجوی شما نزدیکتر است و در بالای نتایج جستجوها قرار می گیرند. گوگل برای گرفتن نتیجه بهتر شما را به دیدن منابع اطلاعاتی خودش دعوت می کند. برای مثال در شکل بالا که آدرس مناظر کوهها مورد جستجو قرار گرفته است گوگل کاربر را به دیدن قسمت Local Search خود دعوت می کند تا در آن قسمت به نتایج واقعی تری از آنچه که می خواهد برسد.
9.در قسمت نتایج جستجو اولین چیزی که می بینید عنوان صفحه ای است که کلمات مورد نظر در آن یافته شده است. گاهی اوقات در این قسمت یک آدرس اینترنتی قرار می گیرد که به معنای آن است که صفحه موردنظر بدون نام می باشد.
10.پس از عنوان سایت، قسمتهایی از سایت که کلمات شما در آن یافت شده اند، بصورت خلاصه آورده می شود. این متن کوتاه به شما این امکان را می دهد تا قبل از کلیک کردن روی عنوان آن و دیدن محتویات سایت ببینید که آیا این صفحه کاملاً مطابق با خواسته شما می باشد یا نه.
11.آدرس سایتی که کلمات در آن یافته شده اند، می باشد.
12.اندازه یا سایز متنی قسمتی از سایت را که متن موردنظر شما در آن یافته شده است را نشان میدهد. در برخی موارد این اندازه دیده نمی شود.
13.به هر دلیلی اگر با کلیک کردن بر روی عنوان سایت و یا آدرس سایت، قادر نیستید که محتویات آنرا ببینید، می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه Cached یا نسخه ذخیره شده، همان سایت را از روی سِروِر گوگل ببینید. (لازم به توضیح است که گوگل قسمتهایی از برخی سایتها را برای دسترسی و جستجوی سریعتر بر روی سِروِر خود ذخیره می نماید. شما با کلیک کردن روی این گزینه می توانید به قسمتهای ذخیره شده روی سرور گوگل دسترسی پیدا کنید).
14.با کلیک روی گزینه Similar Pages یا صفحات مشابه جستجوگر گوگل شما را به سمت صفحاتی شبیه به صفحه یافته شده راهنمائی می کند.
15.وقتی که گوگل کلمه مورد نظر شما را در یک سایت در چند صفحه پیدا می کند، ابتدا صفحه ای که به درخواست شما نزدیکترند را می آورد و سپس صفحه دوم را بصورت تو رفته نشان می دهد.

ترفند جديد گوگل

قصد داریم تا هم اکنون یک ترفند بسیار جالب را به شما معرفی کنیم. مطمئنأ تمامی کاربران اینترنت Google ، قوی ترین موتور جستجوی اینترنتی را میشناسند. گوگل هم گاهی شیطنتهایی را در نتایج جستجوی خود مرتکب میشود. کافی است تا انتهای این ترفند را بخوانید تا متوجه این شوخی گوگل بشوید. یک شوخی سیاسی نسبتأ توهین آمیز با جرج بوش!

بدین منظور:
ابتدا وارد موتور جستجوی گوگل www.google.com بشوید.
اکنون کافی است عبارت Failure به معنای " ناتوانی ، درماندگی " را جستجو بکنید.
اکنون نتیجه اول جستجو را ببنید!
George W. Bush در صدر نتایج جستجو قرار دارد!
اما قضیه اینجا تمام نمیشود.
اکنون عبارت Miserable Failure را جستجو کنید. به معنای بدبخت درمانده! بدبخت تیره روز!
باز هم جرج بوش نتیجه اول جستجو است!

در خصوص این جستجو باید گفت که گوگل به عمد این کار را صورت داده است. اصطلاحی که در این گونه موارد وجود دارد Googlebombing نام دارد.
توضیحات خود گوگل پیرامون این موضوع در http://googleblog.blogspot.com/2005/09/googlebombing-failure.html قابل مشاهده است.

طريقه نصب صحيح بلوتوث بر روي كامپيوت

یکی از راه های متداول انتقال اطلاعات از روی تلفن همراه به کامپیوتر و بلعکس استفاده از دستگاه بلوتوث میباشد. اما نصب این دستگاه و استفاده نرم افزاری از آن نیازمند اندکی دقت میباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی قدم به قدم نصب این دستگاه بر روی کامپیوتر شما بپردازیم.


پیش نیاز:
1- نصب patch هاي usb مادر برد از روي cd motherboard بر روي كامپيوتر
2- اتصال bluetooth خريداري شده (microsim اينجا اين مدل گفته ميشود) به usb
3- بعد از اتمام شناختن سخت افزار usb بر روي كامپيوتر بصورت اتوماتيك تا اتمام نصبآن توسط windows صبر ميكنيم ويندوز پيشنهادي windows xp pro sp2 ميباشد
4- بعد از اتمام كار ويندوز usb را در مي آوريم
5- حالا cd bluetooth كه داخل پكيج خريداري شده موجود ميباشد را داخل cd گذاشته تا اين ...

مراحل نصب:
1- نصب patch هاي usb مادر برد از روي cd motherboard بروي كامپيوتر
2- اتصال bluetooth خريداري شده (microsim اينجا اين مدل گفته ميشود) به usb
3- بعد از اتمام شناختن سخت افزار usb بر روي كامپيوتر بصورت اتوماتيك تا اتمام نصبآن توسط windows صبر ميكنيم ويندوز پيشنهادي windows xp pro sp2 ميباشد
4- بعد از اتمام كار ويندوز usb را در مي آوريم (( خيلي مهم ))
5- حالا cd bluetooth كه داخل پكيج خريداري شده موجود ميباشد را داخل cd گذاشته تا اين بار پروتكلهاي مربوط به اين نوع سخت افزار نصب شود
6- در هنگام نصب خطاي نبودن سخت افزار usb را ميگيرد در اين هنگان usb كه در آورده شده بود دوباره به پورت خودش وصل ميكنيم و پيغام خطا را ok ميكنيم
7- بدون restart كردن دستگاه نرم افزار pc suite را نصب مي كنيم
8- در هنگام نصب گزينه install sdk را غير فعال ميكنيم
9- كامپيوتر توسط نرم افزار و با اطلاع شما restart ميشود
10- بعد از شروع مجدد كليد finish را ميزنيم
11- تا اين مرحله به هيچ عنوان روي icon هاي بلوتوث و mrouter كليك نمي كنيم
مراحل اصلي
12- در اين مرحله روي ايكون بلوتوث رايت كليك كرده و گزينه join ......network. را انتخاب ميكنيم
13- گزينه my device ....... را فعال ميكنيم
14- براي موبايل خود در قسمت بلوتوث گوشي نامي بدهيد و بلوتوث دستگاه فعال باشد
15- دكمه next را كليك كنيد دستگاه بعد از جستجو نام شما ( موبايلتان ) را پيدا ميكند
16- بعد از آن گزينه اول را انتخاب كنيد chose passkey ........
17- دستگاه يك شماره به شما ميدهد آنرا يادداشت كنيد و هميشه داشته باشيد
18- موبايل شما هم اكتيو شده و شماره ميخواهد
19- شماره يادداشت شده را ميدهيد و ok ميكنيد
20- مراحل نصب با نوشتن installation به اتمام ميرسد
21- بعد در روي ايكون mrouter راست كليك كرده و گزينه connect a blue..... را كليك ميكنيم
22- بعد از جستجو موبايل شما را با اسم پيدا ميكند موبايل را انتخاب كرده ok ميكنيم
23- برنامه pcsuite را اجرا ميكنيم
24- دستگاه موبايل شما شناسايي ميكند بصورت پيش فرض nokia 6600
25- دستگاه فعال ميشود
26- ايكون در taskbar تغيير كرده سبز ميشود

چند ترفند برای فایلها و فولدرها


1-ساخت فایل بدون نام:ابتدا روی فایل کلیک کرده و دکمه f2 را فشار دهید سپس کلید alt را پایین نگه داشته و تایپ کنید 255 یا 0160 آنگاه کلید alt را رها کنید.



2-حذف و اضافه کردن عبارتی به منوی send to:در ویندوز 98 یا me به آدرس فایلی که ویندوز را در آن نصب کرده اید بروید و وارد دایرکتوری send to شوید.در ویندوز xp

send to:در ویندوز 98 یا me به آدرس فایلی که ویندوز را در آن نصب کرده اید بروید و وارد دایرکتوری send to شوید.در ویندوز xpوارد documents and settings سپس وارد پوشه ای به نام کاربری خودتان شده و وارد send to شوید.حال در پنجره باز شده هر برنامه ای که میخواهید برایش یک میانبر
بسازید یا هرچه میخواهید حذف کنید.

3-فایلهای compressed(zipped):این نوع فایلها این امکان را به شما میدهد که بتوانید فایلهای خود را تا حدودی کم حجم کنید.برای این منظور با کلیک کردن بر روی فایل یا شاخه
مورد نظر گزینه compressed(zipped)folder را از منوی send to انتخاب کرده و آن را با پسوند zip فشرده کنید.حال اگر بخواهید بر روی فایلهایتان پسورد بگذارید فایل یا پوشه مورد نظررا به یک فایل

compressed(zipped)folder را از منوی send to انتخاب کرده و آن را با پسوند zip فشرده کنید.حال اگر بخواهید بر روی فایلهایتان پسورد بگذارید فایل یا پوشه مورد نظررا به یک فایل zipped کپی کرده و سپس به منوی file در بالا بروید و گزینه add a password را انتخاب کنید و پسوردتان را بنویسید.
4-حذف پیشوند to shortcut:در قسمت run وارد رجیستری شوید و به دنبال فایل زیر بگردید:

to shortcut:در قسمت run وارد رجیستری شوید و به دنبال فایل زیر بگردید:
HKEY_current_user/software/microsoft/windows/current version/explorer

سپس در سمت راست دنبال متغیر link بگردید. با دوبار کلیک بر روی آن شماره های آن را به چهار عدد زوج صفر تغییر دهید.
5-غیر فعال کردن پخش اتوماتیک cd در xp:my computer را باز کرده و بر روی cd rom خود راست کلیک کنید.سپس properties را انتخاب کرده و بر روی play auto

cd در xp:my computer را باز کرده و بر روی cd rom خود راست کلیک کنید.سپس properties را انتخاب کرده و بر روی play autoکلیک کنید.در drop down box میتوانید فعال یا غیر فعال بودن این تمایز را معلوم کنید.
6-نمایش دادن پسوند فایلها در xp:ابتدا وارد کنترل پنل شوید و گزینه folder options را انتخاب کنید سپس به منوی view رفته و عبارت hide extensions را غیر فعال کنید.

کرک کردن Nod32 نسخه 3 تا سال

با استفاده از این کرکی که در قسمت ضمیمه قرار داده شده است و با مطالعه دقیق آموزش میتوانید آنتی ویروس Nod32 خود را تا سال 2050 حتی بدون وارد کردن Username / Password آپدیت نمایید .

مهم : لازم بذکر است طبق گفته خود سازنده، این کرک از نسخه ی 3.0.621.0 به بالا عمل میکند .
( هم در نسخه آنتی و هم در نسخه اسمارت سکوریتی {حفاظت از شبکه} قابل استفاده می باشد. )

نحوه کار به شرح زیر است :

1- بعد از نصب کامل آنتی ویروس NOD32 نیازی به Restart کردن سیستم نیست و اقدام به نصب کرک می نماییم .

با استفاده از کلید میانبر Ctrl + Alt + Delete وارد Task Manger ویندوز خود شده و

سپس وارد قسمت Processes ، شوید.

حال دنبال egui.exe گشته و آن را End Process کنید.

2- روش نصب کرک :

فایل مربوطه رو دریافت کرده و آنرا در پوشه ی مربوط به NOD32 نصب نمایید .

سیستم را Restart کرده و بعد از بالا آمدن ویندوز با خیال راحت و مجانی آنتی ویروس خود را تا سال 2050
حتی بدون وارد کردن Username / Password آپدیت نمایید .

همانطور که بیان شد ، به جای 15 روز ، 15000 روز بصورت trial روی سیستم نصب می شود.



فایل را از قسمت زیر میتوانید دریافت نمایید :

کد:
http://rs163.rapidshare.com/files/84292273/NOD32_v3_FiX_1.1-TemDono.zip
استی دوستان، در شاخه ی Windows، فایلی هست به اسم: nod32fixtemdono.reg
شما میتونین با ویرایش این فایل در حالت Safe Mode، نام کرکر رو به نام دلخواهتون تغییر بدین...

نرم‌افزار Nessus چيست؟


Nessus يک نرم‌افزار براي Vulnerability Scanning است. اگر بخوام دقيق‌تر بگم بهترين نرم‌افزار Vul Scanning که به صورت Network-Based به کار ميره همين نرم‌افزار است. مهم‌ترين ويژگي اين نرم‌افزار مجاني و Open-Source بودن آن است ( اگرچه تو ايران همه‌چي مجانيه! ) اين نرم‌افزار توسط Renaud Deraison نوشته شده و توسط او توسعه پيدا مي‌کند. الان که من دارم مقاله رو مي‌نويسم، نسخه 2.0.7 اون ارائه شده است.
ويژگي مهم ديگر اون داشتن حالت Client-Server است. فرض کنيد که از چند کامپيوتر به صورت شبکه‌اي استفاده مي‌کنيد. اگر بخواهيد در تعدادي از اين‌ کامپيوترها از Nessus استفاده کنيد، کافي است فقط در يکي از آنها سرور Nessus و روي همه Client اونو اجرا کنيد. ولي اگه فقط يه کامپيوتر داريد و مي‌خواين روي اون از Nessus استفاده کنيد، هم کلاينت و هم سرور Nessus رو بايد نصب و اجرا کنيد.
در حال حاضر Server نرم‌افزار Nessus فقط براي سيستم‌هاي عامل مبتني بر يونيکس مثل لينوکس، OpenBSD Unix و... در دسترس است ونسخه ويندوزي وجود نداره. پس اگه روي يک کامپيوتر هم کلاينت و هم سرور اونو نصب مي‌کنيد، سيستم‌عامل اون کامپيوتر بايد مبتني بر يونيکس باشه. به عبارت ديگه اگه از سيستم‌عامل ويندوز استفاده مي‌کنيد، وقت خودتون رو با خوندن اين مقاله تلف نکنيد! اما راجع به کلاينت Nessus بايد عرض کنم که نسخه‌هاي ويندوز ( به نام NessusWX ) و نسخه جاوا و نيز نسخه‌هاي مبتني بر يونيکس وجود داره. يعني اينکه اگه چند تا کامپيوتر به صورت شبکه در اختيار دارين، اوني که قراره سرور Nessus روش نصب بشه بايد مبتني بر يونيکس باشد و بقيه که کلاينت هستند، مي‌تونن هر چيزي باشند. اميدوارم متوجه شده باشين!
من در اين مقاله فرض مي کنم که شما سيستم‌عامل لينوکس داريد و مي‌خواهيد هم سرور و هم کلاينت Nessus رو روي همون کامپيوتر نصب کنيد. براي استفاده از Nessus بايد لينوکس شما هم nmap و هم gtk و هم OpenSSL رو داشته باشه که معمولا داره ( فقط اگه nmap ندارين، يه فکري براش بکنيد!‌)


- از کجا Nessus رو داون‌لود کنم؟

براي داون‌لود Nessus بايد به به آدرس http://www.nessus.org/download.html مراجعه کنيد. در اين صفحه مي‌تونيد آخرين نسخه از Nessus رو ببينيد که الان Nessus 2.0 هست که به صورت يک لينک داخل جدول خاکستري رنگ هستش. روي همون کليک کنيد، تا به يک صفحه ديگر منتقل شويد. در اين صفحه جديد دو تا جدول مي‌بينيد که يکي وسط‌هاي صفحه و ديگري آخرهاي صفحه است. بالاي جدول اولي نوشته شده:
You can find the installer here
ما از همين جدول استفاده مي‌کنيم. توجه کنيد که Nessus را مي‌توان به سه شکل مختلف نصب کرد که ما همين روش که nessus-installer نام داره رو انتخاب مي‌کنيم. از همين جدول با توجه به منطقه جغرافيايي که هستيد، روي يکي از لينک‌ها کليک کنيد ( هرچقدر اون کشور به شما نزديک‌تر باشه سرعت داون‌لود بالاتر ميره ولي در کل همه لينک‌ها قرتي‌بازيه! هر کدوم رو خواستيد کليک کنيد ). شما به يک صفحه جديد منتقل مي‌شويد و در اين صفحه سه تا فايل وجود داره به نام‌هاي MD5 و README.txt و nessus-installer.sh که از اين سه تا nessus-installer.sh رو بايد داون‌لود کنيد که فکر کنم سه چهار مگي باشه در مورد فايل MD5 هم بگم که مي‌تونين داون‌لودش کنيد يا نکنيد. اگه خيلي وسواس داريد که مطمئن بشيد اين نرم‌افزار که داون‌لود مي‌کنيد دقيقا همونيه که Nessus.org توليد کرده ( يعني اينکه نرم‌افزار تغيير يافته نيست و کدهاي اضافي مثل spy-ware و ... اينا نداره) اين فايل رو هم مي‌تونيد داون‌لود کنيد، تا بعد از اينکه فايل nessus-installer.sh رو گرفتيد به کمک دستور md5sum در لينوکس اين موضوع رو تست کنيد. بنابراين فايل اصلي و لازم همون nessus-installer.sh هستش.


- فايل nessus-installer.sh رو داون‌لود کردم. چطوري نصب کنم؟

اولا بايد در مود root يعني super-user به لينوکس login کرده باشيد. حالا shell لينوکس رو باز کرده و به دايرکتوري که فايل رو اونجا داون‌لود کرده‌ايد وارد مي‌شويد. مثلا اگر در root/Desktop/ فايل رو داون‌لود کرده‌ايد، مي‌نويسيد:
# cd /root/Desktop
حالا دستور زير رو مي‌نويسيد:
# sh nessus-installer.sh
بلافاصله صفحه پاک مي‌شه و نوشته زير مياد (البته صفحه پاک نمي‌شه فقط اينکه انقدر نوشته مياد که به نظر ميرسه صفحه پاک شده):
--------------------------------------------------------------------------------
NESSUS INSTALLATION SCRIPT
--------------------------------------------------------------------------------


Welcome to the Nessus Installation Script !

This script will install Nessus 2.0.7 (STABLE) on your system.

Please note that you will need root privileges at some point so that
the installation can complete.

Nessus is released under the version 2 of the GNU General Public License
(see http://www.gnu.org/licences/gpl.html for details).

To get the latest version of Nessus, visit http://www.nessus.org


Press ENTER to continue
دکمه Enter رو فشار مي‌دهيد. يه سري چرت و پرت نوشته ميشه و صفحه پاک شده و متن زير مياد:
--------------------------------------------------------------------------------
Nessus installation : installation location
--------------------------------------------------------------------------------


Where do you want the whole Nessus package to be installed ?
[/usr/local]

اين ميگه که Nessus رو کجا نصب کنم؟ شما دکمه Enter رو فشار بدين که در محل پيش‌فرض يعني usr/local/ نصب بشه. حالا صفحه پاک ميشه و نوشته زير مياد:
--------------------------------------------------------------------------------
Nessus installation : Ready to install
--------------------------------------------------------------------------------


Nessus is now ready to be installed on this host.
The installation process will first compile it then install it


Press ENTER to continue
بازهم چرت و پرت‌ها شروع به ظاهر شدن مي‌کنند ولي اين‌دفعه يکم بيشتر طول ميکشه که اراجيف تموم بشن ( اينا ابدا اراجيف نيستند ولي چون ما به صورت اتوماتيک داريم نصب مي‌کنيم، اصلا لزومي نداره فکرتون رو خراب بکنيد! ) حالا مي‌تونين يه چايي واسه خدتون بريزين و چند دقيقه استراحت کنيد.
وقتي کار نصب تموم شد، صفحه زير ظاهر ميشه:
--------------------------------------------------------------------------------
Nessus installation : Finished
--------------------------------------------------------------------------------


Congratulations ! Nessus is now installed on this host

. Create a nessusd certificate using /usr/local/sbin/nessus-mkcert
. Add a nessusd user use /usr/local/sbin/nessus-adduser
. Start the Nessus daemon (nessusd) use /usr/local/sbin/nessusd -D
. Start the Nessus client (nessus) use /usr/local/bin/nessus
. To uninstall Nessus, use /usr/local/sbin/uninstall-nessus

. Remember to invoke 'nessus-update-plugins' periodically to update your
list of plugins

. A step by step demo of Nessus is available at :
http://www.nessus.org/demo/


Press ENTER to quit
يه Enter بزنيد که نصب تموم بشه. اين صفحه آخر اطلاعات مهمي داره که توضيح مي‌دم.
اولين جمله اينه:
Create a nessusd certificate using /usr/local/sbin/nessus-mkcert
پس ما در Shell مي‌نويسيم:
# /usr/local/sbin/nessus-mkcert
وقتي Enter بزنيم، صفحه پاک شده و متن زير ظاهر ميشه:
-------------------------------------------------------------------------------
Creation of the Nessus SSL Certificate
-------------------------------------------------------------------------------

This script will now ask you the relevant information to create the SSL
certificate of Nessus. Note that this information will *NOT* be sent to
anybody (everything stays local), but anyone with the ability to connect to your
Nessus daemon will be able to retrieve this information.


CA certificate life time in days [1460]:
از همينجا تا آخر کار ۶ تا Enter به ترتيب مي‌زنيم تا کار ايجاد certification تموم بشه. به صورت زير:
CA certificate life time in days [1460]:
Server certificate life time in days [365]:
Your country (two letter code) [FR]:
Your state or province name [none]:
Your location (e.g. town) [Paris]:
Your organization [Nessus Users United]:
بعد صفحه زير مياد:
-------------------------------------------------------------------------------
Creation of the Nessus SSL Certificate
-------------------------------------------------------------------------------

Congratulations. Your server certificate was properly created.

/usr/local/etc/nessus/nessusd.conf updated

The following files were created :

. Certification authority :
Certificate = /usr/local/com/nessus/CA/cacert.pem
Private key = /usr/local/var/nessus/CA/cakey.pem

. Nessus Server :
Certificate = /usr/local/com/nessus/CA/servercert.pem
Private key = /usr/local/var/nessus/CA/serverkey.pem

Press [ENTER] to exit
حالا آخرين Enter رو هم مي‌زنيم، تا کار تموم بشه.
پس ما تا حالا هم nessus-installer.sh رو اجرا کرديم و هم SSL Certificate براي Nessus درست کرديم. حالا بايد يک user روي سرور nessus درست کنيم که بتونيم بعدا از طريق او به نرم‌افزار login کنيم. براي اين‌کار از دستور زير استفاده مي‌کنيم:
# /usr/local/sbin/nessus-adduser
به محض اجراي اين دستور متن زير ظاهر ميشه:
Add a new nessusd user
----------------------

Login :
اين يعني يک username وارد کن. اسم مورد نظر رو وارد مي‌کنيم و بعد سطر زير مياد:
Authentication (pass/cert) [pass] :
اين يعني روش هويت‌سنجي چي باشه. ما Enter مي‌زنيم که همون پيش‌فرض يعني pass بمونه. بعد سطر زير مياد:
Login password :
اينجا بايد پسورد براي يوزر رو وارد کنيم. اول يه نگاه به چپ، بعد يه نگاه به راست، بعد يه نگاه به عقب! حالا پسورد رو بنويسيد ( از کاراکتر * موقع وارد کردن پسورد خبري نيست. واسه همين مراسم رو بجا آورديم! )
حالا اين متن ظاهر ميشه:
User rules
----------
nessusd has a rules system which allows you to restrict the hosts
that ali has the right to test. For instance, you may want
him to be able to scan his own host only.

Please see the nessus-adduser(8) man page for the rules syntax

Enter the rules for this user, and hit ctrl-D once you are done :
(the user can have an empty rules set)
اينجا ميشه يه سري Rules واسه user تعريف کنيم که دامنه جاهايي که مي‌تونه اسکن کنه رو محدود کنيم، ولي فعلا لازم نيست، پس ترکيب ctrl-D رو فشار مي‌ديم. حالا اين ظاهر ميشه:
Login : xxxxxxxxxx
Password : yyyyyyyyy
DN :
Rules :

Is that ok ? (y/n) [y]
يه Enter مي‌زنيم که کار تموم بشه.
تبريک مي‌گم. نرم‌افزار nessus به همين راحتي نصب شد!


- نرم‌افزار رو نصب کردم. حالا چطوري nessus را اجرا کنيم؟

۱- هر بار که کامپيوتر رو restart مي‌‌کنيد، اگه بخواين از nessus استفاده کنيد، اول بايد سرور nessus رو اجرا کنيد. براي اجرا کردن سرور nessus که به اون nessus daemon يا به شکل خلاصه nessusd مي‌گن، دستور زير رو مي‌نويسيم:
# /usr/local/sbin/nessusd -D
به اين راحتي سرور nessus راه‌اندازي مي‌شود.
۲- حالا کلاينت رو اجرا مي‌کنيم. نکته مهم اينکه هر چند تا کلاينت که بخواين مي‌تونين اجرا کنيد. براي اين کار از دستور زير استفاده مي‌شود:
# /usr/local/bin/nessus
با اجراي اين دستور پنجره نرم‌افزار ظاهر ميشه. توجه کنيد که nessus در حالت متني هم کار مي‌کنه ولي استفاده از حالت گرافيکي راحت‌تر است.


- پنجره کلاينت nessus باز شده است. چگونه از nessus استفاده کنيم؟

در صفحه اول login-name و password رو وارد کنيد. اگر براي بار اول login مي‌کنيد، ممکن است که پنجره‌اي باز شود به اسم SSL Setup که داراي سه سطر با دکمه راديويي است که اولي را که به صورت پيش‌فرض انتخاب شده رو تغيير نمي‌دهيم و دکمه OK رو فشار مي‌دهيم. ولي اگر بار اول نباشد، اين پنجره ظاهر نمي‌‌شود و اگر username و password درست باشد، برگه دوم که Plugins نام دارد باز مي‌شود. که ظاهري شبيه به اين دارد:



در مورد Plugins بايد توضيح بيشتري بدم. ميشه گفت Plugins قلب نرم‌افزار nessus است. مثلا فرض کنيد که nessus مي‌خواد تست کنه که آيا قرباني مشکلي به اسم Unicode bug دارد يا نه. واسه اين کار بايد يک Plugin خاص داشته باشد که اين مطلب رو تست کنه. Plugin ها به صورت فايل‌هاي جدايي هستند که معمولا به زبان NASL که مخصوص nessus است نوشته مي‌شوند (اگرچه مي‌توان با توابع مخصوص nessus به زبان C هم Plugin نوشت ). در قسمت بالاي پنجره مي‌بينيد که در آن Plugins دسته‌بندي شده‌اند مثل Windows و SNMP و ... هر کدوم را که انتخاب کنيد، در پايين پنجره ليست Plugins مرتبط ظاهر ميشه. و مي‌توان اون‌ها رو فعال يا غير فعال کرد. هر Plugins ي که فعال باشه، روي قرباني تست خواهد شد و اگه nessus تشخيص بده قرباني اون مشکل رو داره، اونو گزارش خواهد کرد. در حال حاضر نرم‌افزار nessus با بيش از هفت‌صد Plugin عرضه ميشه يعني مي‌تونه بيش از ۷۰۰ نوع حفره امنيتي ( و گاه اطلاعات مهم رو ) به ما ارائه بده و در واقع قدرت nessus در همين plugin هاست. مرتبا plugin هاي جديدي واسه حفره‌هاي امنيتي جديدي که کشف مي‌شن نوشته ميشه و به سايت اضافه ميشه که بعدا توضيح مي‌دم چطوري اين plugin هاي جديد رو داون‌لود کنيم.
اگه بخوام به‌صورت مختصر بگم، ما در اين برگه مشخص مي‌کنيم کدام Vul ها تست بشن روي سرور که nessus ببينه اون vul هست يا نه!
بر خلاف عقيده بعضي‌ها بايد عرض کنم که nessus سايت يا سروري رو hack نمي‌کنه، فقط به ما کمک مي‌کنه که بدونيم واسه هک کردن اون سرور از چه راهي بايد وارد بشيم!
نکته بعدي اينکه nessus بعضي از plugin ها رو به نام dangerous plugins معرفي مي‌کنه که plugin هايي هستند که اگه روي يه سرور تست بشوند ممکنه که کامپيوتر قرباني hang کنه يا کند بشه يا restart بشه. اگه بخوايم همه plugin ها روي قرباني تست بشه، دکمه Enable all را فشار مي‌ديم و اگه بخوايم همه رو بجز اونايي که خطرناک هستند، تست کنيم، دکمه Enable all but dangerous plugins رو انتخاب مي‌کنيم و اگه بخوايم همه عير فعال بشوند، disable all رو کليک مي‌کنيم.
برگه بعدي Prefs نام دارد. در اين برگه مي‌توان تنظيماتي در مورد Plugin ها انجام داد. مثلا اگه لازم به Ping کردن باشه، ميشه مشخص کرد که TCP يا ICMP باشد. يا اگر اطلاعاتي راجع به SMB يا FTP مثل username يا password داريم وارد کنيم و ... معمولا اين برگه رو تغيير نمي‌ديم.
برگه بعدي Scan Options است. در اين برگه مي‌توان مشخص کرد چه port هايي اسکن شود و ... که اين برگه‌ را هم تغيير نمي‌ديم. دقت کنيد که Port Scanning در nessus از طريق nmap صورت مي‌گيرد.
آخرين برگه مهم Target Selection نام دارد که مشخص مي‌کند که کجا رو مي‌خوايم اسکن کنيم. چند مثال از مواردي که در قسمت target(s) ميشه نوشت رو مي‌گم:
۱- اگه بخوايم ip به شماره ۱۹۲.۱۳۰.۱۲.۴۵ رو اسکن کنيم:
192.130.12.45
۲- اگه بخوايم ip هايي رو سه رقم اول اون ۱۹۲ و ۱۳۰ و ۱۲ و رقم آخر هم بين ۱۰ تا ۳۰ باشد رو تست کنيم:
192.130.12.10-30
۳- اگه بخوايم ip هايي رو که سه رقم اول همون بالايي‌ها و رقم آخر از ۰ تا ۲۵۵ باشد رو اسکن کنيم، مي‌شود به دو صورت نوشت:
192.130.12.0-255
192.130.12.0/24
۴- اگه بخوايم دو تا ip جدا رو تست کنيم، با يک کاما (,) از هم جدا مي‌کنيم:
192.130.12.25,192.125.46.120
۵- اگه بخوايم از روي دومين يک سرور (سايت) رو اسکن کنيم، دومين رو مي‌نويسيم:
حالا که همه‌چي آماده است، دکمه Start the Scan رو از پايين پنجره کليک مي‌کنيم که کار اسکن شروع بشه.


- بعد از کليک کردن Start the Scan چه اتفاقي مي‌افتد؟

اين پرسيدن داره؟! خوب اسکن شروع ميشه. توجه کنيد که با توجه به تعداد Plugin هاي انتخابي و و و ... زمان مي‌تونه تا ۳۰ دقيقه يا بيشتر هم طول بکشه ( يکي از ايرادهايي که به nessus وارد ميشه،‌کند بودن اونه ) خلاصه تو اين مدت بهتره بريد ناهارتون رو هم بخوريد! بعد از اتمام کار يه پنجره باز ميشه که بيان مي‌کنه چه حفره‌اي امنيتي در کامپيوتر قرباني کشف شده است. اين حفره‌ها درجه‌بندي شده هستند. مثلا بعضي‌ها در حد Low يعني کم خطر، بعضي در حد Medium ، بعضي در حد High يعني خطرناک و بعضي هم در حد Serious يعني فاجعه! هستند. اونايي که High يا Serious هستند معمولا اگه ازشون استفاده بشه، ميشه سرور رو هک کرد. البته بايد false positive رو هم در نظر داشت، يعني مواردي که nessus يک حفره رو گزارش مي‌کنه ولي حفره‌اي در کار نيست!
حالا شايد بپرسيد که وقتي nessus يه حفره رو کشف کرد، چظور از طريق اون حفره به کامپيوتر قرباني نفوذ کنيم؟
همون‌طور که گفتم با خود nessus نمي‌شه. اما nessus در اکثر موارد يه CVE به ما ميده که با کليک روي اون لينک مي‌تونيم، با کمي گشتن اينور و اونور exploit واسه اون حفره پيدا کنيم و دست به عمل کثيفي به اسم هک بزنيم! توجه کنيد که در خيلي از کشورها يه port Scanning ساده هم جرم محسوب ميشه، پس مراقب باشيد
در همان پنجره‌اي که نتايج رو نشون ميده، يه دکمه به اسم Save as وجود داره که به کمک اون ميشه نتايج رو در قالب‌هاي مختلفي مثل text و html با نمودارها و... ذخيره کرد؛ تا بعدا دقيق‌تر بررسي بشوند.


- از ديدگاه يک هکر يا يک متخصص امنيت شبکه، nessus در چه جايگاهي است؟

مسلما جايگاه خيلي خيلي بلندي نيست! اين نرم‌افزار فقط مي‌تونه حفره‌هايي رو کشف کنه که plugin براش داشته باشه. از ديدگاه يک هکر، تجربه بسيار مهم‌تر از ابزاري چون nessus است ( ضمنا nessus آنقدر ردپا بجا مي‌ذاره که قابل چشم‌پوشي نيست ) و از ديدگاه يک متخصص امنيت شبکه حتي اگر nessus هيچ حفره امنيتي را هم پيدا نکند،‌دليل بر امن بودن ۱۰۰٪ اون سرور نيست. مخلص کلام اينکه nessus نرم‌افزار خوبي است ولي خدا نيست!!


- نکاتي راجع به nessus

۱- گفتم که Plugin ها بصورت فايل‌هاي جداگانه هستند. اگه بخواين ببينيد که اين فايل‌ها چه شکلي‌اند يا چه اسم‌هايي دارند يا اينکه در حال‌ حاضر چند plugin داريد به دايرکتوري usr/local/lib/nessus/plugin/ برويد. با دستور زير :
# cd /usr/local/lib/nessus/plugin
# ls
۲- با تايپ دستور زير به فولدر usr/local/sbin/ رفته و دستور ls رو صادر کنيد:
# cd /usr/local/sbin
# ls
فايل‌هاي زير رو خواهيد ديد:
nessus-adduser nessus-mkcert nessus-update-plugins
nessusd nessus-rmuser uninstall-nessus
از بين اين فايل‌هاي اجرايي nessusd و nessus-mkcert و nessus-adduser رو قبلا توضيح دادم. حالا سه فايل ديگر رو توضيح مي‌دم:
nessus-rmuser : همان‌طور که از اسمش بر مي‌آيد، مي‌توان به کمک اون يک user خاص رو که قبلا با nessus-adduser ايجاد کرده‌ايم رو پاک کنيم.
uninstall-nessus : به کمک اين دستور مي‌توان nessus رو از سيستم پاک کرد.
nessus-update-plugins : اين مهم‌ترين دستور اين شاخه است. فرض کنيد که چند هفته پيش آخرين نسخه nessus رو داون‌لود کرده‌ايد و داريد استفاده مي‌کنيد. مسلما در اين مدت plugin هاي جديدي نوشته شده است. براي اينکه plugin هاي جديد رو دريافت کنيد، ار اين دستور استفاده مي‌کنيد. با اجراي آن با دستور زير، خود فايل اجرايي به سايت nessus.org کانکت شده و Plugin هاي شما رو تکميل مي‌کند:
# /usr/local/sbin/nessus-update-plugins
يادتون باشه که حداقل هفته‌اي يک‌بار اين دستور رو اجرا کنيد. با توجه به سرعت connection شما به اينترنت و تعداد plugin های جديدی که بايد داون‌لود بشه، اجرای اين دستور ممکن است چند دقيقه‌ای طول بکشد.


منبع:http://www.hackerz.ir/forums/aaaeoo-ac-ae-athcace/408-aena-cyocn-nessus-ioe.html

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif