۹.۱۰.۱۳۸۷

چگونه در گوگل نتایج جستجوی بهتری بدست آوریم

براي وارد كردن يك پرس و جو در گوگل، فقط كافيست تا كلمات تشريحي خود را ورودي گوگل وارد كرده و بعد كليد enter را بزنيد (يا بر روي دكمه search جستجو كليك كنيد). گوگل از پيچيده ترين تكنيكهاي هماهنگي متون براي پيدا كردن صفحاتي كه مربوط به جستجوي شما هستند استفاده ميكند. براي نمونه، وقتي گوگل صفحه اي را تجزيه و تحليل مي كند، گوگل به صفحاتي كه به آن صفحه نيز لينك هستند نگاه مي كند تا ببيند كه شايد آن صفحات هم درخور با جستجوي شما باشند. گوگل همچنين صفحاتي را كه موضوعي ارتباطي با موضوع جستجوي شما دارند را براي شما ترجيح ميدهد.

۰اگر مي خواهيد كلمات تايپ شده در جستجو باشند آنها را با فاصله به صورت ساده در كنار هم بنويسيد. ماند:

Macromedia nokia agreement

۰اگر مي خواهيد يكي از كلمات شما حداقل در نتايج باشد بين آنها OR بگذاريد. مانند: macromedia OR "YAHOO news"

۰اگر بخواهيد يك كلمه حتما باشد و همراه با يكي از دو كلمه ديگر بيايد از حالت پرانتز مي توانيد استفاده كنيد. مانند: Persian (yahoo OR blog). اين جستجو دو عبارت را اجستجو مي كند: Persian Blog و Persian Yahoo

۰اگر بخواهيد كلمه خاص شما در title صفحه موجود باشد بايد از كلمه كليدي intile استفاده كنيد. مثلا: intitle:"macromediax web services"

۰اگر بخواهيد كلمه اي كه وارد كرده ايد بخشي از آدرس url استفاده كنيد. مثلا: inurl:"Persian"

اين جستجو تمام كلماتي كه آدرس سايت آنها كلمه پرشين موجود باشد را پيدا مي كند.

۰اگر مي خواهيد گوگل فقط بدنه متون را جستجو كند از كلمه intext استفاده كنيد. مثلا: intext: "access 2000 problems"

۰اگر مي خواهيد كه گوگل فقط در يك سايت خاص دنبال مطلب وارد شده شما بگردد بعد از نوشتن موضوع جستجو از كلمه site به شكل زير استفاده كنيد: site:macromediax.com اين كد در ادامه جستجوي شما باعث مي شود تا گوگل به دنبال مقاله مورد نظر شما در سايت macromediax بگردد.

۰اگر شما يك سايت يا وبلاگ داريد و مي خواهيد بدانيد چه كساني لينك سايت شما را در سايتشان قرار داده اند از كلمه link با آدرس خودتان به شكل زير استفاده كنيد. Link:www.macromediax.com

۰اگر مي خواهيد دنبال فايل هاي خاصي كه با موضوع شما مرتبط هستند بگرديد از كلمه filetype به صورت زير استفاده كنيد. Programming vb filetype:pdf اين كد جستجو فايل هاي pdf كه درباره برنامه نويسي vb باشند را به شما نشان مي دهد.

۰يك نكته در جستجو: گوگل حداكثر 10 كلمه را براي جستجو مي پذيرد و اگر بيشتر باشد از بقيه كلمات صرف نظر مي كند.

۰گوگل كلمات ربطي ساده مانند of,the,and,an,a را ناديده مي گيرد. براي اينكه اين كلمات را هم جزو متن و كلمات درخواستي شما در نظر بگيرد بايد قبل از اين كلمات يك علامت + قرار دهيد.

۰اگر بخواهيد چيزي در جستجوي شما اصلا نباشد از علامت منفي در كنار آن كلمه استفاده كنيد. اين حالت براي كد ها هم تاصير دارد. مثلا مي خواهيد كلمه programming را جستجو كنيد. اما نمي خواهيد كلمه web در نتايج جستجوي شما باشد، پس مي نويسيد: programming –web

۰اگر بخواهيم تعداد نتايج در يك جستجو را مثلا به صد نتيجه در يك صفحه افزايش دهيد از num=100 درمتن جستجوي خود استفاده مي كنيم.

۰براي فراهم سازي تعداد نتايج دقيق، گوگل از بند آوردنيا "wildcard" براي حمايت از جستجوهاي خود استفاده نمي كند. براي مثال اگر شما "googl" را جستجو كنيد نتايج ارايه شونده شامل "googler" يا "googlin" نمي شوند.

۰جستجوهاي گوگل حساس به حالت نوشتن (case sensitive) آنها نيست. تمامي كلمات بعد از ورود به حروف كوچك تبديل مي شوند. براي مثال اگر وارد كنيد "GOOGLE" يا "GoOgLe" به عنوان "google" شناخته مي شود.

چگونه هک می شویم!- مقابله با هک

هک شدن و هک کردن شرایط دارد. اگر بخواهیم به صورت متقابل (Peer-to-Peer) مستقیما به رایانه هدف برای هک کردن متصل شویم، باید برای شناسایی آن رایانه در شبکه یک مشخصه وجود داشته باشد که در اینجا آن را IP می نامیم. آی پی یک شماره حداکثر 12 رقمی است که باعث می شود رایانه ها بتوانند در شبکه شناخته شوند. دقیقا مثل شماره ملی هر فرد! اما قبل از آن باید یک موضوع مشخص شود که آیا آی پی شما یکتاست یا نه؟ یا به عبارت دیگر آیا ممکن است کسی دیگر همین آی پی را داشته باشد یا نه؟

برای یک بار هم که شده به سایت رایانه مدرسه خودتان،سایت دانشگاه یا یک کافی نت که به اینترنت وصل است مراجعه کنید. یک شبکه LAN که یک مودم ADSL از یک طرف به شبکه LAN متصل است و از طرف دیگر به خط تلفن. در حقیقت مودم نقش یکی از رایانه های شبکه را بازی می کند اما نه موس دارد و نه مانیتور! فقط اطلاعاتی را که دیگر کامپیوتر های شبکه درخواست می کنند را از خط تلفن دریافت و به همان رایانه متصل به شبکه LAN می دهد. این مودم دقیقا از یک آی پی استفاده می کند و تمام رایانه های حاضر در آن شبکه LAN هم از همان IP به اینترنت متصل هستند. پس اینجا یک آی پی، و تعداد زیادی رایانه با این آی پی داریم! پس مجموعه آن ها در شبکه اینترنت یکی شناخته می شوند. (بعضی از Remember me ها در Sign in شدن ها به ما اخطار می دهند که اگر از مکانی عمومی وارد می شوید تیک Remember me را نزنید... قدیمها به این دلیل بود که همه آن رایانه ها با همین آی پی یک آی پی مکان عمومی شناخته می شدند.)

خوب حالا همین مدل سایت رایانه ی در بالا را برای یک شرکت کارت اینترنت تصور کنید ولی با تجهیزات بیشتر. "کامپیوتر شما" با "خط تلفن خود"، "رایانه "و "خط واصل" بین شبکه داخلی این شرکت محسوب می شود که بوسیله یک دستگاه شبیه مودم ADSL آن شبکه داخلی را به اینترنت متصل می کنند. در مثال سایت مدرسه ما فقط یک IP داشتیم؛ اما در شرکت های کارت اینترنتی هر آی پی برای تعداد زیادی کاربر اختصاص داده می شود. مثلا شنیده ام که شرکت "فن آوا" که به تازگی تلویزیون خیلی آن را تبلیغ می کند 30 آی پی جدا از هم دارد که کاربران با آن متصل می شوند. این 30 آی پی یکتا هستند و از مخابرات خریداری شده اند. از این به بعد در مقاله به جای آی پی یکتا از کلمه VALID IP یا آی پی معتبر استفاده می کنیم.

پس فهمیدیم که آی پی معتبر چیست! حالا فرض کنیم که یک من بخواهم از طریق آی پی و دستورات ساده به رایانه شما برای هک کردن متصل شوم. وقتی شما یک آی پی معتبر ندارید باید با چند رایانه طرف بشوم؟؟؟ دقت کنید که آی پی تنها راه شناسایی رایانه و آدرس دهی آن ها در شبکه است.قدیم ها آی پی در ایران زیاد بود(کاربران شبکه کم) اما حالا هر آی پی را چندین نفر استفاده می کنند پس کار خیلی سخت است. پس برای اتصال مستقیم راهی نیست جز اختصاص دادن شماره ای که هکر بجز آی پی از هر رایانه می خواهد. این شماره باید یکتا باشد و علاوه بر آی پی برای شناسایی به کار ببرند. اما رایانه دیگر که در دسترس مستقیم ما نیست پس چگونه آن را برای فرستادن این شماره منحصر به فرد (به جز آی پی) به ما برنامه ریزی کنیم؟ تنها راه فرستادن یک برنامه کوچک به رایانه هدف است که زحمت این کار را برای ما بکشد. این برنامه ها را از ایمیل، لینک ها و صفحات فرستاد اما کنترل ایمیل ها خیلی سفت و سخت است. پس باید از یک صفحه مخرب استفاده کرد که برنامه را اتوماتیک وار به رایانه هدف تزریق کند یا در همان صفحه اطلاعات کاربر را بدزدد! پس مواظب لینک ها با آدرس های مشکوک، طولانی و غیر معتبر باشید. در ضمن هر سایتی را که سرچ گوگل و یاهو دیدید کلیک نکنید!

۹.۰۹.۱۳۸۷

چگونه مي توان فايل هاي موقتي اينترنت را جابه جا كرد ؟

همانطور كه مي دانيد، تصاوير وصفحات تمام وب سايت هايي را كه بازديد مي كنيد در يك فايل موقتي اينترنت روي كامپيوتر شما ذخيره مي شود. اين كار باعث مي شود تا صفحات وبي كه بارها بازديد شده اند سريعتر بالا بيايند . كوكي ها، چه خوب و چه بد نيز در اين فايل ها ذخيره مي شوند.
دلايل زيادي براي مراجعه به فايلهاي موقتي كاربر وجود دارد مثلا براي حذف كوكي ها يا ذخيره تصاوير و فايل هاي صوتي كه روي صفحه بازديد شده وجود دارد. حتي مي توانم مكاني را كه كاربر در آن بوده از اين طريق بازبيني كرد.
البته براي دسترسي به پوشه فايل هاي موقتي بايد از طريق IE اقدام كرد ولي آيا خوب نيست كه اين فايل ها براحتي قابل دسترسي باشند؟
شما مي توانيد مكان فايل موقتي خود را تغيير دهيد.

تفاوت های CPU های AMD وIntel چيست؟

تفاوت های CPU های AMD وIntel عبارتند از:
1-AMD براساس معماری اجرایی 9 مرحله ای ساخته شده است اما معماری پردازنده های Intel شش مرحله ای می باشد.بدین معنا که AMDدر هر چرخه کاری 9عملیات را انجام میدهد در حالی که Intel فقط 6 عمل را می تواند انجام دهد.
2-AMD از640Kb Cache برخوردار است در حالی که Intel ، از 532Kb بر خوردار است هر چقدر که میزان Cache پردازنده بیشتر باشد ، پردازنده کارایی بیشتری خواهد داشت اطلاعات بیشتری میتواند ذخیره کند ودیگر لازم نیست پردازنده برای بدست آوردن اطلاعات یا دستور ها مدت زمان بیشتری را رفت و برگشت به حافظه برد اصلی برای جذب اطلاعات یا دستور العمل ها صرف کند.
3- AMD از مس برای اتصال ترانزیستور های بکار رفته در پردازنده ها استفاده میکند در صورتی که در ساختمان پردازنده های Intel آلومینیوم بکار رفته است.مس هادی الکترسیته بهتری است ، ازاین رو پهنای اتصالهای بین ترانزیستورها را به میزان چشمگیری کاهش می یابد .که این امر باعث مصرف کمتر مواد اولیه و در نتیجه منجر به کاهش هزینه می شود این دلیل ارزان تر بودن AMD نسبت به P4 است.
4- از دیگر تفاوت های میان AMD وIntel میتوان به راندمان Cache بروی چیپ اشاره کرد ، AMD از معماری انحصاری استفاده میکند که راندمان بیشتری نسبت بیشتری نسبت به طراحی معماری غیر انحصاری Intel دارد.
5-AMD از تکنولوژی پردازش موازی در مقایسه با Hyper -Threading اینتل استفاده میکند ، در بسیاری از کاربردهای امروزی فعال بودن Hyper -Threading کارائی پائین تری ارائه میدهد ، نتایج تحقیقات بیشمار منتشر شده در نشریات رایانه ای و پایگاهای اطلاعاتی معتبر بیانگوی این پدیده هستند.
6-یکی دیگر از مهمترین نکات برتر پردازنده های AMD واحد ممیز شناور آن است که از FPU اینتل بسیار قویتر میباشد که این امر باعث اجرای سریع تر برنامه های چند منظوره( MultiMedia) میشود.
7- زمانی که اینتل P4 را طراحی کرد طول PIPELINE را از 10 مرحله در P3 به 20 مرحله افزایش داد Intel همین تغیر توانست که تعداد عملیاتی که در چرخه عملیاتی انجام می شود بصورت قابل ملاحظه ای کاسته میشود و از طرف دیگر افزایش طول PIPELINE نیازمند افزایش تعداد ترانزیستور ها برای انجام همان تعداد عملیات میباشد که این امر باعث افزایش اندازه هسته و بالا رفتن قیمت تولید میشود . در حالی که AMD با وجود افزایش فرکانس پردازنده های خود طول pipeline را به همان اندازه p3 یا k6 ثابت نگهدارد .

اصطلاحات چت (بخش 1)


thank you = TU
talk to you later = K2UL8R
love you like brother= LULAB
laugh to myself= LTM
love you like sister= LULAS
male or female= M or F?
thanks= THX
no problem =NP
bye for now= B4N
age/sex/location= A/S/L?
see you later= CUL
see you= CU
see you later= CUL
bye for now= BFN
end of message= EOM
thank you= MER30
I love you= ILU
I love you= ILY
I see= IC

چگونه نوار ابزارهاي اضافي مروگر را غيرفعال كنيم؟


سوال: من در مرورگر اينترنت اكسپلورر خود نوار ابزارهاي اضافي ( ياهو، AOL و گوگل )‌دارم اما نمي خواهم هميشه آنها را داشته باشم چگونه مي توانم آنها را غير فعال كنم؟
جواب: شما مي توانيد نوار ابزارهاي اضافي را با استفاده از Internet option خود به طور كامل غيرفعال كنيد. اما اگر شما مي خواهيد به اين نوار ابزارها دسترسي داشته باشيد بدون اينكه هميشه پيش روي شما باشند يا اگر فكر مي كنيد گاه گاهي به آنها نياز داريد روش زير را به كار ببرند. به گزينه View\toolbars نوار بالاي صفحه مرورگر برويد و نوار ابزارهايي را كه نيم خواهيد نمايش داده شوند را از حالت انتخاب خارج كنيد. همچنين مي توان با كليك راست روي فضاي خالي نوار ابزار مورد نظر رفته و از آنجا نوار ابزار مورد براي بازگرداندن دوباره نوار ابزار فقط كافيست دوباره آن را انتخاب كنيد.

ده نكته مهم براي بالا بردن سرعت كامپيوتر شما

در نظر بگيريد كه سرعت كامپيوتر شما مرتباً كمتر و كمتر می شود، برنامه های نرم افزاری زمان زيادتری برای اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به يك سايت در اينترنت، بسيار طولانی می شود. اتصال به شبكه اينترنت، هميشه مقصر و علت اصلی در پايين آمدن سرعت كامپيوتر نيست، بلكه خود كامپيوتر، مهمترين علت آن است. تعداد برنامه ها، فايل های قديمی و حتی تنظيمات اشتباه، از دلايل كم شدن سرعت كامپيوتر هستند. 10 نكته مهم ذيل به كامپيوتر شما سرعت می بخشد
1-استارت سريع!
اگر عمل Shutdown در كامپيوتر درست انجام نشود، كامپيوتر در استارت بعدی، برای اينكه هارد را از لحاظ داشتن خطا يا اشتباه چك كند، با برنامه Scandisk استارت می شود كه مستلزم صرف زمانی طولانی است. برای اينكه از اجرا شدن Scandisk جلوگيری كنيد، به ترتيب زير عمل كنيد:
از منوی استارت بر روی Run كليك كرده و بعد دستور msconfig را اجرا كنيد. سپس قسمت system configuration programs را باز كنيد و در قسمت Register، general كليك كنيد و سپس فرمان “ Scandisk after error by shutdown disabled “ را فعال كنيد. در آخر، همه پنچره ها را با دستور ok ببنديد و ويندوز را دوباره استارت كنيد.
2-از كار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سيستم
اگر كامپيوتر شما هنگام بالا آمدن سيستم، آهنگ پخش می كند، در صورتی كه آن را از كار بيندازيد، كامپيوتر سرعت بيشتری خواهد داشت. برای اين كار، به ترتيب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب كنيد. پس از آن، پنچره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است كه كدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می كنند. قسمتهايی كه با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گويی را در كنار خود دارند بر روی قسمتهايی كه می خواهيد پخش آهنگ آنها را غيرفعال كنيد، مارك بزنيد. سپس از منوی Name كه در زير آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب كنيد.
3-لغو دستور اجرای اتوماتيك برنامه ها
بسياری از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتيك اجرامی شوند. آيا شما واقعاً به همه آنها احتياج داريد؟ برای اينكه از استارت شدن اتوماتيك اين برنامه ها جلوگيری كنيد، از منوی استارت، Run را انتخاب كرده و سپس دستور msconfig را اجرا كنيد. از طريق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهيد بود كه برنامه مورد نياز خود را به صورت مجزا انتخاب كنيد، بلكه فقط می توانيد علامت تيك يا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هايی كه نمی خواهيد اجرا شوند، برداريد.
4-پاك كردن برنامه ها
شما همواره برنامه هايی را از اينترنت Download می كنيد. برای پاك كردن آنها از برنامه Uninstall استفاده كنيد، كه آن را می توانيد به ترتيب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پيدا كنيد.
برنامه ای را كه می خواهيد پاك كنيد، مارك بزنيد و بعد بر روی آي ... Add/Remove كليك كنيد. بدين ترتيب، برنامه به طور كامل از كامپيوتر شما پاك می شود
5-ايميل های قديمی را پاك كنيد
ايميل هايی كه به خصوص با فايل های پيوست شده ( عكس، فيلم و فايل های موسيقی ) ارسال شده اند، سرعت و قدرت كامپيوتر را كاهش می دهند. به همين دليل، تمام ايميل های خود را به طور كامل بررسی كنيد و آنهايی را كه ديگر احتياجی نداريد، پاك كنيد.
6-Defragment كردن هارد
با دستور Defragment، هارد كامپيوتر خود را مرتب كنيد. خود اين كار، زمان می برد، ولی در عوض، سرعت كامپيوتر شما را بالا خواهد برد. برای اين كار از منوی استارت Programs/Accessories/System tools/Disk Defragmenter را كليك كنيد.
نكته: پس از شروع عمل Defragment، كامپيوتر را به حال خود بگذاريد و هيچ كار ديگری با آن انجام ندهيد.
7-عكس زمينه را غير فعال كنيد.
اين عكسها با وجود همه جذابيتی كه دارند قدرت و سرعت كامپيوتر را كم می كنند. بنابراين، بهتر است كه عكس پيش زمينه را برداريد. برای اين كار با كليك راست ماوس بر روی صفحه Desktop، Properties را انتخاب كنيد و در قسمت Background، دستور None را انتخاب كنيد.
8-فايل های موقت و آدرس های اينترنتی موجود در حافظه موقت را پاك كنيد
در حالی كه در اينترنت مشغول جستجو هستيد، Browser مثلاً (Internet Explorer) كپی سايت های بازديد شده را بر روی هارد قرار می دهد. اين كار، عمل جستجو را تسريع می كند، اما به تدريج مقدار زيادی اطلاعات جمع می شود كه سرعت كامپيوتر را كم می كند. بنابراين، بهتر است كه اين فايل ها را پاك كنيد. در Browser، از منوی بالای صفحه، Tools و سپس Internet Options را انتخاب كنيد و آن گاه بر روی Delete Files، Delete Cookies كليك كنيد.
9-كاهش ظرفيت فايل ها و آدرس های اينترنتی كه در كامپيوتر ذخيره می شوند.
پاك كردن هر روز فايل های موقت و آدرس های اينترنتی ، واقعاً اعصاب را خسته می كند. شما می توانيد Cashe خود را طوری تنظيم كنيد كه فقط اطلاعات كمی را بتوانيد ذخيره كنيد.
برای اين كار در Browser، Tools و سپس Internet Option را انتخاب كنيد. در پنجره باز شده بر روی قسمت Settings كليك كنيد. در آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار 1MB تنظيم كنيد.
10-روزآمد كردن ويندوز
شركت مايكروسافت به طور مرتب نسخه های update ويندوز خود را برای كاربرانش ارائه می دهد. در نتيجه، قادر خواهيد بود كه درايوها و فايل های جديد را به صورت رايگان Download كنيد. از منوی استارت، قسمت Windows update را انتخاب كنيد. با اين كار، ويندوز نصب شده بر روی كامپيوتر شما update خواهد.
مراقب ویروسها باشيد
بعضی از ويروسها اثر بسيار مخربی بر روی سرعت سيستم شما دارند به همين دليل بايد همواره يک آنتی ويروس قوی را بر روی سيستم خود نصب نمائيد و دقت کنيد داشتن قويترين آنتی ويروس بدون Update کردن آن عملاُ هيچ ارزشی ندارد. به زودی يک ويروس شايع را که اثر بسيارمخربی را بر روی سرعت سيستمها دارد را به شما معرفی مينمائيم.

نکاتی که در هنگام گشت و گذار در اينترنت بايد بدانيم

كليك راست كار نمي كند؟!
در بعضي صفحات يا روي بعضي تصاوير، كليك راست موس كار نمي كند. در واقع طراح صفحه خواسته با اينكار جلوي پرينت كردن يا save بعضي صفحات يا عكس ها را توسط شما بگيرد، ولي شما به او بدلش را بزنيد: كليك چپ را فشار دهيد و نگهداريد ، حالا كليك راست كنيد، مي بيند كه كليك راست (در اين حالت) عمل مي كند!
بهرحال در بدترين حالت اگر بهيچ وجه نتوانستيد عكسي را save كنيد، اين كار را انحام دهيد.
عكس را در صفحه مونيتور خود بياوريد، سپس كليد print screen را كه روي صفحه كليدتان است فشار دهيد (در اين حالت در واقع تمامي مطالب و تصاوير روي صفحه مانيتورcopy شده است) حال يك برنامه ويرايش تصاوير، مثل paint كه در خود برنامه windows است، را باز كنيد و در صفحه سفيد آن كليك راست كنيد و از نواري كه باز مي شود ، گزينه paste را انتخاب كنيد. مي بينيد كه مطالب صفحه مانيتور به طور كامل به اين جا مي آيد. حال مي توانيد مستقيما اين را به نام فايلي save كنيد، يا ابتدا عكسهاي آن را درآورده (دوربري كنيد) و سپس هر عكسي را در فايلي save كنيد.
دقت كنيد با يان روش صفحه محتويات قابل ديدن روي مانيتور منتقل و save مي شوند و در صفحاتي كه scrollهاي افقي يا عمودي دارند،‌در واقع شما از بقيه صفحه صرفنظر كرده ايد، اگر بخواهيد آن قسمتها را هم save كنيد، با حركت دادن scrollbar ، آنها را روي صفحه مانيتور بياوريد و مجددا كارهاي گفته شده در بالا را انجام دهيد تا آن قسمتها هم save شوند.
آلت دست طراح صفحه وب نشويد.
در واقع بايد گفت امان از اين طراحان صفحات وب كه هنوز ول كن فريم نيستند، باوقتي مي خواهيد صفحه اي يا عكسي را save كنيد، صفحه اي باز مي شود و در آن بطور پيش گزيده نام فايل همان نامي نوشته شده كه طراحي وب بر آن صفحه گذاشته است. ولي طراح صفحه وب نامگذاري صفحات و عكسها را بنابر نيازمنديهاي خودش گذارده است. شما مي توانيد نامها را مطابق نظر خود تغيير داده و سپس آن را save كنيد.
به هر ... فاكس و ايميل خود را ندهيد .
در واقع بايد گفت امان از اين طراحان صفحات وب كه هنوز ول كن فريم نيستند، بابعضي سايتها براي ورود به آنها، از شما آدرس ايميل مي خواهند. ولي آدرس خود را به هر كسي ندهيد. فقط اگر قرار است بعدا ارتباط شما با سايت از طريق ايميل باشد به آنها آدرس ايميل خود را بدهيد. بسياري از سايتها فرق آدرس ايميل واقعي با جعلي را نمي فهمند، پس مي توانيد به آنها آدرس ايميلي مثل salam@khodahafez.com را بدهيد! در غير اينصورت منتظر دهها ايميل از سايتهاي تبليغاتي باشيد.
اگر رنگ نوشته هاي يك صفحه باعث ناخوانا شدن آن شده است چه كنيم؟
وقتي صفحه اي را باز كرديد به view برويد و گزينه internet option را انتخاب كنيد. در صفحه اي كه باز ميشود روي كليد colors در پايين صفحه كليك كنيد. به جعبه colors در اين صفحه دقت كنيد. علامت چك مارك را از كنار عبارت use windows colors برداريد و سپس رنگ نوشته ها (text) و زمينه (background) را مطابق نظر خود تغيير داده و ok بزنيد. البته دقت كنيد از اين پس همواره شما رنگ نوشته ها و زمينه را در تمام صفحات وب اينطور خواهيد ديد، مگر باز گرديد و دوباره كنار عبارت use windows colors علامت چك مارك را بگذاريد.
و اما آخرين و نه كم اهميت ترين :
همانطور كه وقتي مي خواهيد با ماشيني رانندگي كنيد صندلي و آيينه و .... را مطابق نظر خود تنظيم مي كنيد. وقتي هم كه مي خواهيد در اينترنت "بچرخيد" مرورگر را مطابق نظر خود تنظيم كنيد. كليدهاي مورد نظر خود را اضافه كنيد و آنهايي كه نمي خواهيد حذف كنيد. كليدها را بزرگ يا كوچك كنيد.
جستجوگري كه از آن استفاده مي كنيد (مثلا toolbarاگر لازم مي دانيد) را دانلود كنيد، تا براي سرچ در آنها هر بار مجبور نباشيد به صفحه اول google يا yahoo مراجعه كنيد.

چند نكته ريز در ويندوز

چند نكته ريز در ويندوز (بخش اول )
. چگونه مي توان محل پنجره جستجو گر ويندوز را در يك مكان ثابت نگهداشت؟
هر بار كه از شبكه خارج مي شويد و جستجوگر اينترنت را پاك مي كنيد، بار بعد خواهيد ديد كه پنجره IE در جاي ديگري قرار مي گيرد . براي ثابت نگهداشتن اين محل وارد ريجستري شويد و اطلاعات زير را پيدا كنيد و آن را انتخاب كنيد.
HKEY_CURRENT_USER\ software \ microsoft\ windows\ current version\ policies\ explorer
در پنجره باز شده اطلاعات جديدي در فرم DWORD وارد كنيد و گزينه Nosavesetting را انتخاب كنيد و دو بار روي آن كليك كنيد و در گزينه عدد وارد شده، عدد 1 را وارد كنيد و ويندوز را مجددا شروع بكار كنيد .
2. چگونه مي توان پيام كنار سمبل ها را حذف و غير فعال كرد ؟
در كنار سمبل ها ‏، اكثر اطلاعاتي براي توضيح آن ظاهر مي شود كه گاهي اوقات خستگي آور خواهد بود . براي حذف اين متن هاي كمكي : وارد رجيستري شويد و اطلاعات زير را پيد كنيد و آن را انتخاب كنيد.
HKEY_ CURRENT_ USER\ software\microsoft\windows\current version\ policies\explorer\ Advanced
وسپس بر روي showinfotip دو بار كليك كنيد و عدد صفر را وارد كنيد و سپس در گزينه Enable Balloon Tips نيز ارزش صفر را وارد كنيد.
3. چگونه مي توان پيام هاي هشدار دهنده را در مورد كاهش حافظه سخت افزار از بين برد؟
هر چقدر حجم حافظه آزاد و خالي سخت افزار كم شود ، به صورت پياپي اين پيغام وارد مي شود كه حجم ظرفيت كاري ديسك پايين است. در صورت حجم كاري بالا ، اين پيغام هاي متوالي سبب آزار كاربر خواهد شد (مثل كار با تصاوير ويدئويي و با حجم بالا ). براي حل اين مشكل وارد ريجستري شويد و اطلاعات زير را پيدا كنيد.
HKEY _CURRENT_USER\ software\ microsoft\ windows\current version\ policies\explorer
در گزينه ارزش DWORD ارزش 1 را وارد كنيد و NO LOW DISK SPACE CHECKS را كليك كنيد.
4. چگونه مي توان منوهاي متن را كد گذاري كرد؟
پارتيشن هاي NTFS اين امكان را فراهم مي كنند كه دادها را بتوان كد گذاري كرد .
با يك سري از دستورات مي توان به راحتي به اين مهم دست يافت . ويرايشگر ريجستري را باز كنيد و اطلاعات زير را پيدا كنيد:
HKEY _ CURRENT_USER\software\microsoft\windows\current version\explorer\Advanced
سپس بر روي گزينه Encryption context menu كليك كنيد و ارزش آن را 1 قرار دهيد.
5. استفاده از ابزار پشتيبان در ويندوز xp نگارش خانه(Home):
ويندوز xp نگارش خانه (Home) داراي اين ابزار است: اين برنامه در يك CD مربوط به ويندوز xp است كه بايد نصب شود.
براي نصب اين نرم افزار ، پس از قرار دادن CD اطلاعات VALUEADD\MSFT\NTBACKUP را وارد كنيد و بر روي NTBACKUP.MSI دو بار كليك كنيد و سپس گزينه هاي زير را انتخاب كنيد:
Start | all of program | accessories | program system | Security
6. چگونه مي توان منوي شروع ويندوز xp را سريعتر اجرا كرد ؟
در صورتي كه بخواهيد منوي شروع را باز كنيد ، حدودا 1 ثانيه طول مي كشد تا فهرست منو باز شود. براي كاهش اين زمان ، بايد تغييراتي در ورودي رجيستري صورت گيرد. براي اين در ريجستري منوي HKEY_ CURRENT_ USER\control Panel\ Desktop را پيدا كنيد و بر روي Menu Show Delay دو بار كليك كنيد و ارزش زماني را 200 انتخاب كنيد(از اين به بعد حدودا باز شدن اين منو 200 ميلي ثانيه طول مي كشد).
7. چه مواري را بايد در ويرايش ريجستري رعايت كرد؟
بسياري از عملكرد هاي سيستم عامل ، مربوط به درستي كار ريجستري است. براي ويرايش ريجستري منوهاي زير را باز كنيد:
Start | run
و سپس regedit را باز كنيد و دكمه Ok را فشار دهيد و بر روي Edit Menu كليك كنيد و سپس بر روي new كليك كنيد و اطلاعات مورد نظر را وارد كنيد و سپس 2 بار بر روي آن كليك كنيد.
8. چگونه مي توان شروع خودكار اجراي CD را محو كرد؟
هميشه وقتي يك CD را در CD_ROM مي گذارد به صورت خودكار برنامه نصب CD به نمايش در مي آيد. براي محو اين نما كه گاهي اوقات ايجاد اشكال مي كند . در صورتي كه ويندوز xp نگارش Home داريد. به ريجستري برويد و وارد
HKEY _CURRENT_ USER\ SYSTEM \ current- Cnotrolset \ Service \ Cdrom
بشويد و گزينه Autrorun را كليك كنيد و ارزش عددي صفر را وارد كنيد. در صورتي كه ويندوز xp تخصصي (professional) داريد وارد Start | run بشويد و دستور gpedit.msc را وارد كنيد. در گزينه computer configuration گزينه هاي administration و system را كليك كنيد . در پنجره سمت راست بر روي Autoplay inactivation را دو بار كليك كنيد و آن را فعال نكنيد و دكمه Ok را فشار دهيد.
9. چگونه مي توان از داده هاي بيشتري در شبكه استفاده كرد؟
در صورتي كه ويندوز شما xp تخصصي باشد ابتدا وارد منوي start شده و سپس بر روي گزينه my computer كليك نيد و از منوي tools گزينه folder option را انتخاب كنيد.
مشاهده مي كنيد كه منويView در سمت بالا مشهود است . سپس گزينه use simple file sharing (Recommended) را غير فعال كنيد گزينه Ok را كليك كنيد.
10. چگونه مي توان پوشه (General Document) را از صفحه my computer پاك كرد؟
در داخل ريجستري آدرس زير را پيدا كنيد :
HKEY_ CURRENT_ USER\ SOFTWARE \ MICRISOFT \ WINDOWS \ CURRENT VERSION \ EXPLORER \ my computer \ name space \ delegate folders
در اين حالت گزينه عددي :
{ee30b6fe5595ـ5c89ـ7a44ـ72f3-47a59031} را حذف كنيد.
11. هر وقت كه از منوي ابزار گزينه folder را كليك مي كنم ويندوز داده هاي cach را به صورت THUMBS.DB نمايش مي دهد كه داراي شكل زير هستند. براي حذف اين اشكال بايد چه كرد؟
براي خلوت كردن محيط كار بايد عملكرد آن را خاموش كرد. بدين صورت كه ابتدا my computer را كليك كنيد و از منوي اصلي گزينه Toola را انتخاب كنيد و سپس گزينه folder options را انتخاب كنيد و سپس گزينه do not cache thumbnails را انتخاب كنيد و Ok را فشار دهيد.
12. چگونه مي توان بر روي ويندوز قديمي ويندوز جديدي نصب كرد كه اطلاعات قديمي موجود در ويندوز پاك نشود؟
پس از نصب shareware و freeware ويندوز ممكن است ريجستري دچار اشكال شود . و پس از نصب مجدد ويندوز تمامي اطلاعات گذشته از بين مي رود . براي حل اين مشكل CD مربوط به ويندوز XP را داخل ديسك گردان گذاشته و در منوي start بر روي گزينه run كليك كنيد و سپس اطلاعات زير را وارد كنيد:
: \i386\ winnt32. / unattend
و سپس گزينه ok را كليك كنيد.

چند نكته ريز در ويندوز (بخش دوم)

13. وقتي كه داده هايي را بر روي يك پوشه (folder ) كپي مي كنم و يا مي خواهم آن را به مكاني ديگر منتقل كنم (move ) كه در آنجا فايل هايي با همين نام وجود دارند ، يك پنجره گفتگو باز مي شود. كه در آن مي پرسد آيا مي خواهيد فايل جديد را جايگزين فايل قبلي كنيد؟ چگونه مي توانم هميشه به صورت خودكار گزينه "NO" را انتخاب كنم و هر بار مجددا مجبور نشوم اين گزينه را كليك كنم؟
راه حل بسيار آسان است. ولي بر روي گزينه "NO" كليك مي كنيد ، دكمه shift را هم فشار دهيد.
14. چگونه مي توان تمامي حروف رمز (password ) را در داخل يك ديسكت جمع آوري كرد؟
مسئله حرف رمز بسيار مهم است و فراموشي آن زحمت آور است. براي حل اين مشكل و نگهداري تمام حروف رمز ابتدا يك ديسكت فرمت شده را در درايو A: قرار دهيد و سپس بر روي گزينهStart بر روي گزينه control panel كليك كنيد و در آنجا بر روي user accounts دو بار كليك كنيد . و سپس در منوي ليست قسمت چپ گزينه "مانع شدن از آوردن گزينه فراموشي حرف رمز" را كليك كنيد.
"prevent forgottn password " و سپس تمامي حروف رمز را وارد ديسك كنيد . البته توجه داشته باشيد كه هركس به اين ديسكت دسترسي داشته باشد به تمامي سيستم شما دسترسي خواهد داشت.
15. چگونه مي توان يك جستجوگر اينترنت را (IE) مجددا نصب كرد؟
ممكن است IE شما نتواند سايت هاي وب را بدرستي نمايش دهد و يا در ذخيره بعضي از اطلاعات دچار مشكل شويد . در اين صورت مي توانيد IE را عوض كنيد . خيلي ها اصرار دارند كه ويندوز را مجددا نصب كنيد ولي اين كار لازم نيست . براي اين كار CD مربوط به ويندوز XP را در ديسك گردان قرار دهيد و بر روي start و سپس run كليك و دستور زير را وارد كنيد:
rundll32.exe . setupapi ، installHinfSection.
DefaultInstall 123 .%windir % \ inf \ ie. Inf
16. چگونه مي توان اتصال به شبكه را در ويندوز xp تسريع كرد؟
اتصال كاربران ويندوز xp به اينترنت گاهي اوقات بسيار آرام و زمان بر است . اين بدان علت است كه سيستم xp چك مي كند كه آيا گزينه "Tasks" اجرا مي شود و يا خير . مي توان با خاموش كردن اين گزينه سرعت اتصال به اينترنت را افزايش داد. از ريجستري اطلاعات زير را پيدا كنيد و آن را انتخاب كنيد.
HKEY _ CURRENT_USER\software\microsoft\windows\current version\explorer\remote computer\ name space
و سپس گزينه داراي داده هاي
{D6277990 – 4C6A – 11CF – 8D87 – 00AA0060FSBF}
را از حالت انتخاب شده در آوريد.
17. چگونه مي توان موتور جستجوي Google انتخاب اول براي استفاده از آن است. ولي ويندوز xp اغلب از MSN براي اين امر استفاده مي كند. براي حل اين مشكل بايد ريجستري را باز كنيد و اطلاعات زير را جستجو كنيد.
HKEY _ CURRENT_USER\software\microsoft\internet Explorer\ Main
در گزينه search page عبارت http:\\www.google.com ودر گزينه search bar عبارت http:\\www.google.com/ie را وارد كنيد و در ريجستري
HKEY _ CURRENT_USER\software\microsoft\internet Explorer\ search URL
و عبارت زير را در standard – key وارد كنيد:
www.google.com /keywork%s
ودر عبارت
HKEY _ LOCAL _ MACHINE \ SOFTWARE \microsoft \ internet Exolorer \search
بر روي گزينه search Assistant كليك كنيد و عبارت
http:\\www.google.com/ie
را وارد كنيد. از اين پس ديگر موتور ريجستري Google ظاهر خواهد شد.
18. در تمامي انواع ويندوز مي توان از تسهيم داده ها (data sharing) با استفاده از حرف رمز (password) استفاده كرد. چگونه مي توان در ويندوز xp نيز چنين امكاني را بدست آورد؟
براي اينكار بر روي start و سپس run كليك كنيد و فرمانshrpubw را وارد كنيد و سپس ok را فشار دهيد و سپس مي توانيد برحسب دلخواه گزينه هاي مورد نظر را كليك كنيد و به هدف برسيد (با نمايش پنجره create shared folder).
19. چگونه مي توان نام كاربران اخير استفاده كننده از كامپيوتر را پيدا كرد؟
هر چقدر تعداد افرادي كه از ويندوز xp استفاده مي كنند بيشتر باشد، شناختن اينكه چه كساني از آن دستگاه خاص استفاده كرده اند مشكل تر خواهد بود. با كمك يك ورودي ريجستري مي توان نام كاربران مختلف را از سمبل my computer نشان داد . كليد زير را از ريجستري باز كنيد:
\ CLSID \ {20D04FE0- 3AEA – 1069 – A2D8 – 08002B30309D} _ CURRENT_USER\software\microsoft\windows\current version\explorer HKEY_
و سپس در منوي Edit ، گزينه هاي New | Character را كليك كنيد و به عنوان نام كلمه "My computer % USERNAME %" ، را وارد كنيد و با استفاده از آن مي توانيد به نام هاي كاربران استفاده كننده از رايانه پي ببريد.
20. چگونه مي توان از فضاي بالقوه حافظه در ويندوز XP استفاده كرد؟
ويندوز XP به صورت استاندارد حدود 10% سرعت شبكه را به فعاليت هاي خاص اختصاص مي دهد . براي از كار انداختن اين ويژگي ، بر روي منوي START گزينه RUN را كليك كنيد و فرمان gpedit.msc را وارد كنيد و سپس گزينه computer configuration كليك كنيد و سپس گزينه هاي Administrative Templates | Network را كليك كنيد و سپس گزينه Qos packet scheduler را انتخاب كنيد و بر روي گزينه Limit reservalbe bandwidth دو بار كليك كنيد و گزينه Disabled را انتخاب كنيد.
21. كاربري داراي چندين نام (user Account ) مي باشد ولي اكثر فقط از يكي از آنها استفاده مي كند. چگونه وي مي تواند به صورت خودكار وارد سيستم شود؟
در ريجستري داده زير را پيدا كنيد :
HKEY _ LOCAL _ MACHINE \ SOFTWARE \microsoft \ windows NT \ current version \ winlogon
و سپس بر گزينه old default name دو بار كليك كنيد و نام خود را وارد كنيد . در صورتي كه نمي خواهيد نام كاربري خود را وارد كنيد گزينه"Auto Adminlogon" را انتخاب و عدد 1 را وارد كنيد و گزينه Default password را نيز انتخاب كنيد.
22. چگونه مي توان عملكرد clear type بر روي نمايشگرهاي TFT بسيار عالي است. براي اينكه اين ويژگي بر روي صفحه اصلي و اعلان نيز وجود داشته باشد گزينه زير را پيدا كنيد.
HKEY _ USER\ DEFAULT \ control panel \ Desktop
و سپس بر روي گزينهfontsmoothing Type دو بار كليك كنيد و ارزش عددي 2 را وارد كنيد
23. چگونه مي توان انواع قالب بندي ها را (Formats) در Word xp از بين برد؟
متن هايي كه از نرم افزارهاي مختلف سر چشمه گرفته اند داراي قالب هاي متعددي هستند. براي استفاده از اين متن ها در Word بايد تمام اين فرمت هاي مختلف برچيده شود. يك تكه از متن را انتخاب كنيد و سپس [ctrl+A] را فشار دهيد (براي تمامي متن). و سپس دكمه Ctrl را نگه داريد و N را انتخاب كنيد.
24. صفحات متني تايپ شده در World xp را چگونه مي توان براساس محتوا طبقه بندي كرد؟
هميشه در ورد اين مشكل وجود دارد كه در صورتي كه متن بسيار طولاني باشد ، پيدا كردن عناوين مشكل است و اگر بتوان براساس نوع محتوا متن را تنظيم كرد ، كار بسيار راحت تر مي شود .
براي اينكار در نرم افزار word xp ، در منوي اصلي بر روي insert كليك كنيد و سپس بر روي Index & tables… كليك كنيد و سپس گزينه Tabel of Contents را انتخاب كنيد و سپس options را انتخاب كنيد و سپس بررسي كنيد كه آيا محتواي كاري تنظيم شده درست است و يا خير . در صورت درست بودن ، ok را فشار دهيد.
25. چگونه مي توان نشانگر (book mark) در متن word ايجاد كرد؟
زماني كه با اسناد بزرگ كار مي كنيد مشخص نيست كه كدام صفحه در كجا واقع شده است. براي ساختن نشانگر متني ، مكان نما را بر روي قسمتي از سند مورد نظراست برده و سپس insert را كليك مي كنيم و گزينه bookmark را كليك مي كنيم . و سپس نامي را براي اين بخش از متن انتخاب مي كنيم و دكمه ADD را انتخاب مي كنيم . براي پيدا كردن اين نام ، مي توان كليد F5 را فشار داد.

چند نكته ريز در ويندوز (بخش سوم)

26. براي تغيير اندازه ومحل جداول در Word چه بايد كرد؟
راه حل ساده براي آن فشار دادن دكمه Alt و نگهداشتن آن است و سپس مي توان با مكان نما و يا اندازه جدول خاص را تغيير داد.
27. چگونه مي توان طراحي ها و اشكال مختلفي را براي اسناد ورد در نظر گرفت؟
ورد اين امكان را به كاربر مي دهد كه متون را با توجه به مطالب و ويژگي هاي آن تنظيم و صفحه آرايي كرد . براي اين كار از منوي كار گزينهformat و سپس Design را كليك كنيد . در اينجا مي تواند يكي از شماهاي مورد نظر را انتخاب كنيد. بعضي از انواع طراحي را نيز مي توانيد در CD مخصوص نصب Office پيدا كنيد.
28. چگونه مي توان محتويات هر سلول (cell ) در اكسل را كپي كرد و چگونه مي توان بر هر سلول عملكرد تعريف كرد ؟
در Excel XP مي توان براي هر سلول علامت گذاري شده يك عملكرد خاص تعريف كرد . مثلا اگر گزارش طي يكسال به 365 قسمت تقسيم شده باشد مي توانيد نتايج هر روز را ببينيد . مثلا مي توانيد عدد 365 را در يك سلول تايپ كرده و سپس اين سلول را با Ctrl+C كپي كنيد . سپس در منوي Edit گزينه Paste Special را انتخاب كنيد ، عملكرد خاص را براي ‎آن عدد تعريف كنيد و سپس ok را فشار دهيد.
29. چگونه مي توان فقط سلول هاي محتوي يك اعداد را كپي كرد؟
وقتي كه بخواهيم در يك ورقه (Sheet) فرمول ها پاك شود و فقط اعداد كپي شود بايد Ctrl+A را فشار دهيد تا مقادير علامت گذاري شود و سپس Ctrl+C را فشار دهيد. در اين حالت گزينه Edit وسپس Raste special را كليك كنيد . دكمه ok را فشار دهيد.
30. چگونه مي توان سايت هاي وب را وارد Excel نمود؟
اطلاعات تجاري و ساير اطلاعات عددي جديد را مي توان بدون هيچ مشكلي وارد اكسل كرد و در جداول خاصي اضافه(insert) كرد. آنهايي را كه از اينترنت مي خواهيد كپي شوند انتخاب كنيد و Ctrl+C را فشار دهيد . و سپس Excel باز كنيد و گزينه Paste را از Edit كليك كنيد و گزينه وب را انتخاب كنيد . در پنجره بعدي بر روي كارت زرد رنگ كليك كنيد و گزينه Import را كليك كنيد.
31. چگونه مي توان از روي اطلاعات اكسل ، جداول Word را بروز كرد؟
شما مي خواهيد در يك سند Word جداول طراحي شده ، بروز شوند، براي اينكار جداول مورد نظر در اكسل را انتخاب كنيد و آنها را با Ctrl+C كپي كنيد. در Wordبه منوي Editرفته و گزينه Paste را انتخاب كنيد وسپس گزينه Paste as Hyperlink را انتخاب كنيد.
32. چگونه مي توان نماي outlook xp را بسيار كوچك كرد؟
وقتي كه پنجره فرستادن نامه (Mail) باز است نرم افزار Outlook جاي زيادي را در نمايشگر مي گيرد . براي كاهش اندازه اين پنجره و اينكه در كنار ساعت قرار بگيرد در ريجستري اطلاعات زير را پيدا كنيد :
HKEY _ CURRENT _ USER\software \ microsoft \ Office \ 10.0\ outlook \ preferences و در آنجا ارزش عددي DWORD را تغيير دهيد و عدد را 1 قرار دهيد به نام Mintotray به آن بدهيد.
33. چگونه مي توان يك آلبوم عكس با استفاده از power point ايجاد كرد ؟
ابتدا در منوي كار گزينه insert را كليك كنيد و سپس گزينه Picture و New photoalbum را انتخاب كنيد و تصاوير را ازاسكنر و يا بوسيله ديگري انتخاب كنيد تا تصاوير در محل مورد نظر قرار گيرد . د اين حالت مي توانيد ميزان رنگ و تصاوير را نيز مشخص كنيد وسپس گزينه Album Layout و سپس Picture Layout را كليك كنيد و تصاوير را پشت سر هم بچينيد.
34. چگونه مي توان نرم افزار Nero 5.5 را سريعتر ظاهر كرد ؟
براي اين كار در منوي start گزينه control panel را انتخاب كنيد وسپس گزينه Administrative را انتخاب كنيد و گزينه IMAPI _ CD _ COM _ Services را دو بار كليك كنيد وگزينه Disable را انتخاب كنيد و دكمه End را فشار دهيد.
35. چگونه مي توان كارايي Media Player 9 را افزايش داد ؟
برنامه هايي وجود دارد كه براي نمايش فيلم ها از Media Player نيز بهتر عمل مي كنند. و بدين جهت بسياري افراد از نرم افزارهاي ديگري استفاده مي كنند.
براي افزايش كارايي اين نرم افزار در منوي آن گزينه Tools را انتخاب كنيد و سپس Options را كليك كنيد و در گزينه Data Format گزينه فرمت ساير فايل ها را از حالت انتخاب درآوريد و OK را فشار دهيد.
36. چگونه مي توان كارايي Media Player 9Q را بدون اعلان ونمايش صفحه چند رسانه اي شروع كار با Media Player باز كرد؟
هر وقت كه Media Playerرا باز مي كنيد صفحه اعلان چند رسانه اي ها ظاهر مي شود و چند لحظه ارتباط با اينترنت بيشتر طول مي كشد. براي محو اين صفحه گزينهTools را انتخاب و Options را كليك كنيد و سپس در قسمت Player گزينه Start Player in media player را از حالت انتخاب در بياوريد . و سپس كليد OK را فشار دهيد.
37. چگونه مي توان گزينه نظارت بر پوشه (folder supervise) را در Media Plater 9S غير فعال كرد؟
اين گزينه در مورد حجم بالاي فايل هاي MP3 كار را دچار اشكال مي كند و بايد حذف شود .
براي اينكار Tools را كليك و سپس Options را انتخاب كنيد و سپس Library را كليك كنيد و گزينه "Folder supervising" را غير فعال كنيد و Okرا فشار دهيد.
38. چگونه مي توان درMedia Player 9S از انتقال و پخش اطلاعات محرمانه و شخصي جلوگيري كرد؟
براي اينكار گزينه start را كليك كنيد و سپس گزينه run و مقادير زير را وارد كنيد:
regsvr32./u licdll . dll
و سپس دكمه ok را فشار دهيد.
39. چگونه مي توان در نرم افزار winamp تمامي پنجره ها را به كوچكترين حد خود در بياوريم ؟
نرم افزار winamp قسمت بزرگي از صفحه نمايش را اشغال مي كند.
براي كاهش اين حجم ، به راحتي مي توان علامت را در كناره راست در قسمت پاييني فشار داد و آنها را حذف كرد و در صورت تمايل مجدد مي توان آنها ظاهر كرد.
40. چگونه مي توان يك اسكنر ويروس را به نرم افزار winzip 8.9 الحاق كرد ؟
بر روي نرم افزار كليك كنيد و سپس گزينه Options و Configuration را كليك كنيد. ودر گزينه Add Program گزينه virussearch program را كليك كنيد. جدول زير بسيار كمك كننده است:
Options دستور نام ويروس ياب
%d 32.exe SCAN McAfee
/ autoscan / nosplash
*.* / s NAVW32.EXE NORTON
N32SCANW.EXE Antivirus
NAVNT.EXE
%d/s AVP32.EXE Kaspersky
Anti - Virus
41. چگونه مي توان ICQ 2003a را همراه ديواره آتش (Firewall) بكار برد؟
بايد ابتدا دانست كه كدام درگاه (port) از Chat – Tool استفاده مي كند. در مورد ICQ اين درگاه (TCP - port) 5190 است. در مورد استفاده ساير كاربران نيز TCP – port مقدار 65553ـ1024 را دارد . بهتر است اين داده ها را به صورت نامه (E - mail) و يا FTP به ساير كاربران ICQ برسانيد.
42. چگونه در نرم افزار ICQ مي توان آرشيو اخبار را جستجو كرد؟
در آرشيو (بايگاني) اطلاعات در ICQ تمامي پروتكل هاي گپ (chat) موجود است. براي باز كردن اين آرشيو بر روي كاربر مورد علاقه راست كليك كنيد و بر روي Message History و سپس بر روي Message Archive كليك كنيد و در پنجره ظاهر شده مي توان اطلاعات مورد در خواست را جستجو و پيدا كرد.


چند ترفند براي رايانه شما

براي اين كه بتوانيد از رايانه اتان راحت تر و بهتر استفاده كنيد توجه شما را به چند ترفند جلب مبكنيم .
كاهش سرعت ناگهاني كامپيوتر
اگر ناگهان از سرعت كامپيوتر كاسته شد و احساس كرديد كامپيوتر شما كند كار ميكند به احتمال فراوان دليل آن استفاده از Cut و Copy يك فايل بزرگ و نگهداري آن در بخشي از حافظه انتقال اطلاعات كامپيوتر به نام Clipboard است. براي پاك كردن محتويات اين حافظه كه عامل اصلي از دست دادن سرعت كامپيوتر است انتخاب چند حرف ساده و كپي مجدد آن به كليپ بورد حافظه را از اطلاعات غير ضروري تخليه خواهد كرد.
رنگ و خميده نوشتن در مايكروسافت ورد
براي پر رنگ كردن Bold و خميده نوشتن Italic كلمات در مايكروسافت ورد راههاي فراواني مانند Ctrl B و Ctrl I وجود دارد. ساده ترين روش پر رنگ نوشتن كلمات و جملات تايپ علامت ستاره (شيفت و عدد 8) بدون فاصله دقيقاً در ابتداي كلمه و جمله و تايپ مجدد و بدون فاصله آن در انتهاي جمله است. خميده كردن كلمات هم با قرار دادن علامت خط تيره (شيفت و علامت منها) در اول و آخر كلمات انجام ميشود.
كيبورد مجازي در ويندوز XP و ME
همه ما نمي توانيم و يا نمي خواهيم با كيبورد تايپ كنيم. با كيبورد مجازي ويندوز و كليك ماوس ميتوان در نرم‌افزاري تايپ كرد. براي راه اندازي كيبورد مايكروسافت ابتدا با دگمه استارت شروع كرده و سپس Run را از آن انتخاب كنيد در محل مخصوص دستور اجراي فرامين 3 حرف osk كه كوتاه شده On Screen Keyboard است را وارد كرده و سپس دگمه OK را فشار دهيد تا كيبورد ويندوز در مانيتور ظاهر شود. حالا با استفاده از ماوس و كليك بر روي حروف ميشود به راحتي تايپ كرد.
جلوگيري از قطع شدن مودم
ارتباط با اينترنت اگر با خطوط تلفن و مودم ايجاد شده باشد به دلايل گوناگون قطع و وصل خواهد شد. انجام تغيير كوچكي در تنظيم مودم سبب خواهد شد تا مودم در صورت عدم دريافت علائم مخابراتي از كامپيوتر پس از گذشت 50 ثانيه فعال شده و از قطع ارتباط جلوگيري نمايد.
ويندوز 98 يا ME:
Control Panel >Modem >General >Properties >Connection > Advanced
سپس در قسمت Extra Settings كد S10=50 را وارد كنيد.
ويندوز XP:
Control Panel >Phone and Modem Options >Modem >Properties >Advanced
سپس در بخش Extra Settings كد S10=50 را وارد كنيد. در صورتي كه در قسمت Setting كد ديگري ديده ميشود كد جديد را بايد با تايپ يك كاما از كد قبلي جدا كرد.
پر كردن صفحه در WORD
پر كردن صفحه‌اي مملو از نوشته‌هاي نامفهوم با تايپ دستور =rand() انجام ميشود. در اين حالت 3 پاراگراف جمله تكراري The quick brown fox jumps over the lazy dog را نشان خواهد داد. با تغيير در پارامترهاي داخل پرانتز ميتوان به تعداد جملات و پاراگرافها افزود به طور مثال با دستور =rand(6,4) تعداد 6 پاراگراف كه هر يك از آنها 4 جمله دارند نشان داده خواهد شد.
جلوگيري از نمايش پنجره خطاي ويندوز
هنگام استفاده از ويندوز XP در صورتي كه سيستم با مشكلي مواجه شود در مانيتور پنجره‌اي مشاهده خواهد شد كه Error Reporting نام دارد و همه با دو دگمه Send و Do not Sent آن آشنايي دارند. در اين پنجره، كامپيوتر علاوه بر نشان دادن مشكل سيستم از شما ميخواهد در صورت اتصال به اينترنت اين ايراد را به مايكروسافت ارسال كنيد. براي رهايي از نمايش و ارسال Error و پيام خسته كننده آن ابتدا Control Panel را باز كرده و از ميان آيكانهاي آن System و سپس در بخش Advanced دكمه Error Reporting را فعال كرده و در مقابل عبارت Disable error reporting و But notify me when Critical errors occur علامت بگذاريد. به اين ترتيب اين پنجره موقتاً از كار باز مانده و از نشان دادن پيام ايراد و ارسال آن به مايكروسافت خودداري خواهد كرد.
يافتن آدرس آي پي( بجز ويندوز اكس پي)
هر استفاده كننده از اينترنت داراي كد مخصوصي است كه به آن آي پي ميگويند. آي پي Internet Protocol است و بر اساس آن هويت آدرس هر شخص در شبكه و اينترنت شناسايي مي شود. براي يافتن آي پي خود كافي است در داخل پنجره Run دستور winipcfg را تايپ كرده و بعد دگمه OK را بزنيد.
Start> Run> type winipcfg in command line then press OK.
تغيير حروف از بزرگ به كوچك
چنانچه بخشي از متن و يا تمام آن به اشتباه و يا عمداً با حروف بزرگ انگليسي تايپ شده و تصميم داريد آنها را به حروف كوچك تغيير دهيد كافي است پس از انتخاب نوشته دكمه‌هاي Shift+F3 را همزمان فشار دهيد تا متن به حروف كوچك تبديل شود. استفاده مجدد از همان كليدها بخش هاي لايت شده را به حروف بزرگ تبديل خواهد كرد.
تايپ اعداد كسري
براي وارد كردن اعداد كسري مانند ¼، ½ و ¾ كه در كيبوردهاي كامپيوتر ديده نميشوند ميتوان به ترتيب كدهاي Alt0188, Alt0189, Alt0190 را به كار برد. براي تايپ اعداد حتماً بايد از قسمت Numeric Pad كه در سمت راست كيبورد قرار گرفته است استفاده شود.
خاموش كردن كامپيوتر با اسم رمز
ابتدا يك اسم رمز براي كامپيوتر خود انتخاب كنيد سپس از My Computer Control Panel آيكان System را كليك كنيد. در محل مشخصات و نام كامپيوتر اين دستور را تايپ كرده و با فشار دادن دكمه OK از آن خارج شويد. كامپيوتر شما پس از آن براي خاموش كردن نيز به دانستن اسم رمز نياز خواهد داشت.
Shutdown -r -m computer name -t 300 ا متغيرهاي اين دستور به اين صورت است:
Computer name = اسم رمز كامپيوتر كه شما آن را انتخاب كرده‌ايد
R=Restart, S=Shutdown, L=Log off
T300 نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتيك به ثانيه است و ميتواند با عدد ديگري جايگزين شود.
جابجايي عكسها در پاور پوينت
براي حركت جزيي عكسهايي كه در اسلايد پاور پوينت قرار دارند نگاهداشتن كليد Ctrl و استفاده از فلش‌هاي چهار طرفه اجازه خواهد داد تا تصاوير در مقياس بسيار كم تغيير مكان پيدا كنند.
از بين بردن پيام غير ضروري در ويندوز اكس پي
استفاده كنندگان ويندوز اكس پي ميدانند هرگاه ظرفيت هارد ديسك آنها به اندازه مشخصي رسيد به طور مدام پيامي در مانيتور ظاهر مي شود و در مورد كاهش حجم قابل استفاده هارد ديسك هشدار ميدهد. جهت رهايي از اين پيام مراحل زير را دنبال كنيد
HKEY_ CURRENT_USER \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Right-click Explorer and select New and DWORD Value.
In the right pane, rename the new value NoLowDiskSpaceChecks. Double click it
In the editing window, set the data value to 1(the number one).
Click OK to finish.
يافتن لينك ها در نمايشگر اينترنت
در صورتي كه ماوس را در صفحات اينترنت بر روي برخي از عكسها و يا نوشته ها حركت دهيم به شكل دست تغيير شكل ميدهد كه اصطلاحاً لينك ناميده مي شود. پيدا كردن لينك هاي يك صفحه اينترنت و يا حركت از يك لينك به لينك ديگر بدون استفاده از ماوس با زدن يك ضربه بر روي دگمه TAB ميسر مي شود. استفاده همزمان از كليدهاي Shift + TAB لينك قبلي را پيدا خواهد كرد.
دانستن نام و دنباله فايل ها
با انتقال آيكان هر فايل به داخل پنجره Run نه تنها نام فايل بلكه كليه اطلاعات مربوط به محل بايگاني و نام شامل دنباله فايل نيز ديده خواهد شد.
بايگاني و بستن همزمان چندين فايل باز در ورد
معمولاً براي بايگاني و يا خروج از چندين فايل باز بايد هر يك از آنها را به تنهايي بست. اگر چندين فايل همزمان باز است قبل از خارج شدن كليد Shift را نگاهداشته و منوي مايكروسافت ورد را كليك كنيد. دو انتخاب ديگر به نامهاي Close All و Save All به منوي فايل اضافه ميشود و با استفاده از آنها ميتوان تمام فايلها را همزمان بست و يا بايگاني كرد.

چگونه مي توان به طور همزمان چندين Homepage را با استفاده از مروگر فاير فوكس بازكرد؟

درست شنيديد،مرورگر شبكه فايرفوكس شركت موزيلا اين امكان را فراهم مي كند تا بيش از يك صفحه اصلي را از طريق راه انداز (start up )بالا بياوريد و چون تمام صفحات به طور همزمان بارگذاري مي شوند در وقت بسيار صرفه جويي مي شود. اين طور بگوييم كه شما دوست داريد هر روز صبح اخبار ،آب و هوا و سايت مورد علاقه خودتان را مرور كنيد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد باز كردن تمام صفحات كه در نوارهاي جداگانه و در يك پنجره است. براي اين كار به قسمت Tools\options برويد و روي كليد «General » كليك كنيد. زير گزينه home page كليد «use current page » را بزنيد. زمانيكه شما كليد Home را بزنيد مرورگر فايرفوكس را باز كنيد. تمام سايت هاي مورد علاقه شما به طور همزمان باز مي شود. توجه داشته باشيد كه اگر شما هنگام وب گردي روي كليد Home كليك كنيد تمام صفحات مورد علاقه تان باز مي شود نه يكي از آنها.

تغيير محافظ صفحه نمايش ويندوز در زمان لاگين در ويندوزهاي NT، 2000، XP

ويندوز، اسكرين سيوري دارد كه در قسمت لاگين به طور پيش فرض نشان داده مي شود، حتي اگر هيچ اسكرين سيوري براي آن تعيين نكرده باشيد. با انجام مراحل زير مي توانيد اين اسكرين سيور را عوض كنيد.
رجيستري را باز و بر روي پوشه DeskTop كليك كنيد. براي فعال يا غير فعال كردن اسكرين سيور، محتواي كليد ScreenSaveActive را 0 يا 1 كنيد. براي تغيير خود اسكرين سيور، مسير كامل فايل اسكرين سيور را همراه با نام خود فايل به كليد SCRNSAVE.EXE بدهيد. با تنظيم زمان مناسب براي كليد ScreenSaveTimeOut بر حسب ثانيه، تايم آوت آن را هم مشخص كنيد. براي اثر كردن تغييرات، ويندوز را مجددا راه اندازي كنيد.

نگاهي به برنامه هاي هك

هر برنامه نويس ماهرى مى تواند خودش برنامه اى بنويسد كه با نصب آن در سيستم شما قادر به كارهاى خاصى باشد ، ولى تعدادى از اين دست برنامه ها به معروفيت جهانى دست پيدا كرده اند شايد دليل آن ظاهر زيباى برنامه و رابط كاربرى ساده باشد كه هر كاربر متوسط به بالاى كامپيوتر با كمى آموزش و تمرين مى تواند از آن استفاده كند .
ساختار كلى يك نرم افزار هك :
به طور معمول هر نرم افزار هك از سه قسمت اصلى تشكيل شده است.
قسمت اول :
server كه همان سرور هك يا Trojan است .
اين همان فايلى است كه با وارد شدن و اجرا شدن روى سيستم شما ، به نفوذگر اجازه مى دهد كنترل سيستم شما را در اختيار بگيرد و يا پسوردهاى شما را بدزدد . اين فايل از نوع فايلهاى اجرايى مى باشد .
قسمت دوم :
Edit server كه نرم افزارى است كه به نفوذگر اجازه مى دهد قبل از اينكه سرور هك را براى شما بفرستد تغييرات دلخواه خود را بر روى آن اعمال كند . به عنوان مثال مى تواند سرور هك را طورى تنظيم كند كه به صورت خودكار هر بار كه شما به اينترنت متصل مى شويد به گونه اى كه شما پى نبريد يك Email به نفوذگر بفرستد و شماره IP شما و پورت باز سيستم را به او اطلاع دهد .
و يا اينكه نفوذگر به وسيله Edit server مى تواند سرور هك را به يك فايل ديگر مثلا" فايل اجرايى يك Game يا يك تصوير و يا هر فايل ديگر پيوند بزند و براى شما بفرستد تا شما در اين مورد شك نكنيد . همچنين مى تواند Icon سرور هك را عوض كند تا مثلا به عنوان يك Jpg به نظر برسد .
قسمت سوم :
برنامه اصلى است كه پس از اتمام همه كارها و هنگامى كه سرور هك بر روى دستگاه شما اجرا شد نفوذگر با استفاده از آن هنگامى كه شما به اينترنت متصل هستيد بدون اينكه شما بفهميد به سيستم شما متصل مى شود و كنترل آن را در دست مى گيرد .
در حال حاضر شما كليه مراحلى را كه در روند هك كردن يك كامپيوتر شخصى انجام مى شوند مد نظر قرار داديد .

چند ترفند ويندوزي!

1. اگر می خواهید مرورگرتان با آدرس مورد نظر شما اجرا شود و مستقیما به سایت دلخواه تان برود، فقط کافی است آدرس سایت را در منوی Run تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. به طور مثال
2. همه منوهای ويندوز، کلیدهای میانبر دارند که از ترکیب کلید Alt با یکی از حروف موجود در نام آن منو، ساخته شده است. در حالت عادی بازدن کلید Alt، این حروف میانبر، با یک زیر خط مشخص می شوند. به منظور نمایش دائمی این زيرخط ها، با کلیک راست روی میز کار و انتخاب گزينه Properties از منوی ظاهر شده، به زبانه Appearance بروید. در ادامه دکمه Effects را کلیک کرده و علامت گزینه Hide underline letters for keyboard navigation until press the [Alt] key را برداريد.
3. اگر می خواهید با زدن کلید Caps Lock، Num Lock یا Scroll Lock، صدایی از کامپیوترتان پخش شود، کنترل پنل را باز کرده، به قسمت Accessibility رفته و گزینه Togglekeys را فعال کنید.
4. در ويندوز XP، با نگه داشتن کلید Shift در پنجره Turn off computer، دکمه Standby به Hibernate تبدیل می شود. Hibernation یا خواب زمستانی، وضعیتی است که در آن، کامپیوتر قبل از خاموش شدن، محتويات حافظه را روی هارد دیسک ذخیره می کند و یا هنگام راه اندازی مجدد، ویندوز را با همان وضعیت قبلی بالا می آورد.
5. اگر ويژگی Hibernate روی ویندوز شما فعال نیست، برای فعال کردن آن، قسمت Power Options را از کنترل پنل باز کرده و به زبانه Hibernate بروید. اگر چنین زبانه ای وجود ندارد، دلیل آن، عدم پشتیبانی سخت افزار کامپیوترتان از این ویژگی است. در زبانه Hibernate گزینه Enable hibernation را فعال کرده و دکمه OK را کلیک کنید.

چگونه مي توان Internet Explorer را Reinstall و يا Fix كرد؟

ويندوز xp به شما اجازه uninstall كردن IE را نم دهد. حال چگونه مي توان IE را fix كرد يا در صورت خراب شدن آن را reinstall كرد؟
اگر شما از نسخه هاي قديمي IE‌استفاده مي كنيد، ميتوان بسياري از مشكلان آن را با رفتن به سايت و update كردن به آخرين نسخه(version) آن حل كنيد. اما اگر IE شما update شده است، اين سايت به شما اجازه reinstall كردن IE را نمي دهد.به همين دليل بايد سيستم را فريب دهيد تا فكر كند كه شما آخرين نسخه IE را نداريد.
از منوي start بر روي Run كليك كنيد و در آن regedit را تايپ كنيد. حال به قسمت زير برويد:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
در قسمت سمت راست بر روي IsInstalled ، double click كرده، و value آن را به صفر تغيير دهيد.سپس آن را نصب كنيد.

فايل هاي پي دي اف خودتان را به اكسل تبديل كنيد


اگر مي خواهيد فايل هاي PDF ، HTML و Text خودتان را به فرمت اكسل و حالت Excel spreadsheets در اوريد بايد اين برنامه جديد را كه فعلا تنها راه حل موجود دراين زمينه است دانلود و نصب كنيد: ايبل تواكستراكت.
به گزارش سايت اينترنتي investintech برنامه جديد ايبل تواكستراكت
(Able2Extract version 2.00) كه با نام اختصاري A2E شناخته مي شود قادر به اجراي عمليات زير است :
- اگر فايل شما PDF source است ، اين امكانات را داريد:
PDF to Excel ، PDF to Word ، PDF to HTML ، PDF to Text
- اگر فايل شما HTML source است ، اين امكانات را داريد:
H
TML to Excel ، HTML to Word ، HTML to Text
- اگر فايل شماText source است ، اين امكانات را داريد:
Text to Excel ، Text to Word ، Text to HTML
محيط ارتباطي دوستانه A2E و حذف مشقت تايپ دوباره اسناد از مزاياي اين برنامه است.
در هر صورت اگر به چنين برنامه اي نياز داريد همين الان مي توانيد نسخه رايگان آنرا از دانلود و نصب كنيد.
منبع:دو دل

نمايش متن و پيغامي براي كاربران، هنگام شروع ويندوز

زماني پيش خواهد آمد كه افراد ديگري نيز از كامپيوتر شما استفاده ميكنند و يا به عنوان مسئول سايت مي خواهيد بر روي تك تك كامپيوترهاي سايت پيغامي را نمايش دهيد، مبني بر اينكه، ابتدا ديسكتهاي خود را ويروسيابي كنيد و يا بر روي درايو C برنامه اي نصب نكنيد و يا مي خواهيد قوانين سايت را به كاربران متذكر شويد .
ميتوانيد به كمك اين دو دستور، هر متن دلخواه و مورد نظرتان را(فارسي يا لاتين) در ابتداي شروع ويندوز به نمايش درآوريد .
سيستم عامل : ۹۸ - 2000 - XP
مسير اول : HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WinLogOn
مسير دوم : HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogOn
نوع : String Value
دستور : LegalNoticeCaption , LegalNoticeText
* توجه :
1- كاربر به هيچ عنوان نميتواند اين متن را حذف و يا تغيير دهد .
2- هر بار كه سيستم روشن ميشود، كاربر ناچار است اين پيغام را مطالعه كند و دكمه تاييد را فشار دهد تا ويندوز به طور كامل بوت شود .
3- در دستور زير، مقدار LegalNoticeCaption متن عنوان پنجره و مقدار LegalNoticeText متن اصلي پيغام مي باشد .
4- مسير اول براي ويندوز 98 و ME ، و مسير دوم براي ويندوز 2000 و XP مي باشد .
5- جهت برگشت به حالت اوليه، دستورات زير را از مسير گفته شده حذف كنيد .

آيا مي دانيد كه چگونه بايد از سرو صداي رايانه خود بكاهيد؟

كم كردن سرو صداي رايانه مي تواند خيلي سخت باشد، زيرا بيشتر صداها ناشي از دو قطعه اصلي مانند هارديسك و فن سيستم مي باشد.در هر صورت توصيه مي شود موارد زير را مورد توجه قرار دهيد:
- سيستم را در محل مناسب قرار دهيد. سعي كنيد به نور محيط، ميز رايانه و گرماي اتاق اهميت بيشتري قرار دهيد.
- پيچ ها را سفت كنيد. اگر كيس به خوبي بسته نشده باشد مي تواند ايجاد سروصداي زيادي كند. اسلات ها را چك و كابل ها را محكم كنيد.
- فن سيستم را چك كنيد: يكي از كارهايي كه سرو صدا را كاهش مي دهد اطمينان از سلامت فن باشد.
- هاردديسك يكي از عوامل سروصداي سيستم: چرخش يا دوران هاردديسك به خودي خود ايجاد سروصدا مي نمايد براي اين كار مي توانيد از عايق هاي صوتي استفاده نماييد.
مانند يك جعبه پلاستيكي كه مي توانيد هارد خود را درون آن قرار دهيد و اين جعبه باعث مي شود صداي هارديسك منتشر نشود. بهتر است هر چند وقت يك بار هارد خود را Defrag كنيد. اين كار سرعت دسترسي به فايل ها را بيشتر كرده و باعث بهره وري سيستم مي شود.
زماني كه هارد شما در حال خواندن و نوشتن است و سروصدا مي كند نمايانگر اين است كه رم سيستم شما پايين مي باشد و احتياج به ارتقا دارد در اين صورت ويندوز اقدام به نوشتن اطلاعات اضافي بر روي هارديسك مي كند. بنابر اين بهتراست رم سيستم خود را ارتقا دهيد.

مشکل نمايش پنجره End Now در XP چيست؟

«وقتی ویندوز XP خود را خاموش می کنم پنجره End Now ظاهر می شود. علت چیست؟ »
این پنجره وقتی ظاهر می شود که ویندوز می خواهد یک برنامه را سریعا و از بیرون آن برنامه ببندد، بنابراین حتما موقع خاموش کردن ویندوز یک برنامه وجود دارد که هنوز کارش تمام نشده که البته اگر به محتوایات پیغام دقت کنید، می توانید نام آن برنامه را ببینید و با بستن آن برنامه قبل از Shutdown کردن، ویندوز این مشکل نیز حل می شود.
«وقتی که من یک بازی را روی XP نصب می کنم با پیغام خطای Please insert correct the Cd-rom select Ok and restart the game مواجه می شوم. علت چیست؟ »
این بازی احتمالا سی دی اصلی خود را می خواهد و احتمالا سی دی شما به صورت غیر مجاز تهیه شده است، که بازی نمی تواند از روی آن اجرا شود.

ساخت فلشهای حرفه ای

چنانچه کارهای مولتی مدیا انجام می دهید و یا طراحی سایت یا کارهای دیگری که در آنها استفاده از فایلهای فلش کار شما را زيباتر و کم حجم تر می کند ولی به دلیل آشنا نبودن و نداشتن مهارت لازم در این نرم افزار، نمی توانید از چنین فایل هایی استفاده کنید، کافی است از نرم افزار این دفعه استفاده کنید.
نام نرم افزار این دفعه Glanda Sothink می باشد و کار آنها تهیه فلشهای حرفه ای برای شما بدون نیاز به دانستن هیچ اطلاعاتی از نرم افزار فلش است، یعنی شما می توانید دکمه ها یا سایتها یا انیمیشن های فلش را بدون دانستن اطلاعاتی از فلش توسط این نرم افزار بسازيد و از آنها در برنامه ها و طرحهایتان استفاده کنید.
یکی از بهترين قابلیت های این نرم افزار همین روش کار کرد بسیار آسان آن می باشد و قابلیت دیگر پشتیبانی از زبان فارسی است و... از دیگر قابلیت های آن می توان به بیش از 30 نمونه از قبل آماده شده آن را نام برد که برای کار کرد راحت تر با آن به طور پیش فرض در نرم افزار قرار گرفته و بیش از صدها نوع button و افکت و انیمیشن که در آن قرار دارد اشاره کرد.
شما در این نرم افزار می توانید از تصاوير و موزيک و لینک دادن نیز استفاده کنید که 80 درصد شما را از نرم افزار فلش بی نیاز می کند. این نرم افزار را می توانید از سایت دريافت کنید.
منبع:دو دل

۹.۰۸.۱۳۸۷

«.Pro» پسوند اينترنتي متخصصان

شركت RegistryPro در شهر آتلانتا به عنوان سرپرست رسمي ثبت دامنه هاي اينترنتي با پسوند .Pro، فعاليت مي كند. اين دامنه ها براي متخصصان در نظر گرفته شده است و به زودي فعال خواهد شد.
اين شركت اميد دارد تا متخصصان و حرفه اي ها را به سوي ثبت دامنه در اينترنت با پسوند .Pro تشويق كند. دو دليل خوب براي انجام چنين كاري آن است كه اولاً .Pro نشان مي دهد كه سايت اينترنتي مربوط به يك متخصص است و ثانياً نحوه ثبت نام اين دامنه به گونه اي است كه تخصص متقاضي آدرس اينترنتي بايد براي مسئولان ثبت نام كننده محرز شود و بدون ارائه سند ثبت دامنه با اين پسوند امكان ندارد.
مسئولان اين شركت در اين رابطه مي گويند: «هركسي مي تواند يك دامنه اينترنتي حداكثر با ۴۸ كاراكتر و يك پسوند .Com ثبت كند. اما .Pro بدون انجام بررسي هاي لازم امكان انجام چنين كاري را نمي دهد و متقاضي ثبت دامنه حتماً بايد متخصص باشد مثلاً دكتر بوده يا به كار وكالت مشغول باشد.»
ICANN، مرجع تصميم گيرنده براي اينترنت، دو سال پيش اضافه شدن پسوند .Pro و شش پسوند ديگر را به نام هاي اينترنتي تصويب كرد. كه البته اين اسامي چندان هم مورد استقبال واقع نشد. Registry Pro اعتقاد دارد كه متخصصان به دليل پرستيژ پسوند .Pro و اين موضوع كه داشتن يك آدرس با اين پسوند مهر تأييدي بر قابليت هاي آن ها است از اين پسوند جديد استقبال خواهند نمود. بسياري از متخصصين تاكنون سايت هايي با پسوند .Com را براي خود ثبت كرده اند اما كم نيستند افراد كلاهبرداري كه به عنوان متخصص چنين سايت هايي را براي خود راه اندازي كرده اند، اصلاً Com. پسوندي است كه همه نوع سايتي با آن يافت مي شود.
سايت هاي خلاف عفت و قمار ار اين جمله اند.
در مورد پسوندهاي .Pro شركت Registry Pro درست همانند يك دربان و نگهبان عمل مي كند. اين شركت با بررسي صلاحيت متقاضيان از آن ها مي خواهد كه براي ثبت يك دامنه با اين پسوند نخست تخصص خود را ثابت كنند. در حال حاضر ثبت نام براي پسوندهاي .Pro در مرحله شروع مي باشد. در اين مرحله صاحبان اسامي ثبت شده تجاري مي توانند نام هاي خود را با اين پسوند تازه رزرو كنند. هزينه سالانه ثبت يك دامنه با اين پسوند حدود ۳۰۰ دلار مي باشد.
افرادي كه صاحب نام تجاري ثبت شده و داراي كپي رايت نيستند نيز مي توانند نام مورد نظر خود را طلب كنند اما تضميني براي ثبت آن به اسم آنها وجود ندارد.

پيجر چيست؟

فراخوان پيجر چيست ؟
فراخوان پيجر گيرنده كوچك و سبكي است كه براحتي قابل حمل مي باشد .
اين دستگاه پيام هاي عددي و پيام هاي صوتي ( به مدت سي ثانيه ) را دريافت مي كند . در فراخوان يك صفحه نشاندهنده براي مشخص كردن پنج شماره و يك بلندگو جهت پخش پيام صوتي در نظر گرفته شده است .
هر فراخوان داراي يك آدرس مشخص مي باشد و پيام مربوط به يك فراخوان را فراخوان هاي ديگر نمي توانند دريافت كنند .
با برنامه ريزي خاصي ، هر ده يا چند فراخوان مي توانند تشكيل يك گروه بدهند به طوريكه پيام در يك زمان توسط فراخوان هاي يك گروه دريافت شود .
فراخوان داراي دو حافظه به منظور ذخيره كردن دو پيام ده رقمي است .
اعداد يك پيام ده رقمي مي تواند مشخص كننده اطلاعات خاصي از قبيل شماره تلفن اتاق ، دستگاه و امثال آن باشد .
دستورالعمل استفاده از سيستم فراخوان
شخصي كه بخواهد شما را فراخواني كند بايستي اقدامات زير را انجام دهد .
شماره فراخوان شما را بداند و از طريق تلفن شماره 198 را بگيرد و به محض شنيدن بوق ممتد ، شماره 4 رقمي فراخوان شما را بگيرد .
- در اين لحظه شخص متقاضي مي تواند شماره تلفن خود را تا 10 شماره بگيرد .
- پس از اتمام شماره گيري توسط متقاضي و چند لحظه تامل ، صداي بوق ممتد و سپس بوق اشغال بگوش متقاضي مي رسد كه نشاندهنده ارسال پيام و دريافت پيام از طرف شما مي باشد . ( متقاضي گوشي را مي گذارد و ديگر اقدامي ندارد .)
- دستگاه گيرنده شما نيز به صدا درمي آيد و تمام شماره هايي را كه متقاضي گرفته بود روي صفحه گيرنده شما ثبت مي گردد بدين ترتيب كه 5 شماره اول آن روي صفحه نمايان مي گردد و چند شماره بعدي در حافظه دستگاه قرار دارد كه با فشار دكمه قرمز رنگ ، شماره هاي بعدي روي صفحه نمايان مي گردد .
- ارسال پيام در حالت اضطراري
در صورتيكه شخص بخواهد پيام فوري و مهم براي شما بفرستد بايد پس از گرفتن 198 و شنيدن صداي بوق آزاد و گرفتن شماره فراخوان شما بلافاصله عدد 06 را بگيرد و سپس پيام رمز خود را با 8 شماره بگيرد .
در اين حالت گيرنده فراخوان شما با صداي مقطع حالت اضطراري را باطلاع مي رساند و پيام عددي روي صفحه گيرنده ثبت مي گردد .
در اين حالت عدد 06 نيز روي صفحه و در ابتداي پيام ثبت مي شو د.
منبع:دو دل

آيا مي دانيد كه دلايل كندي كار رايانه چيست؟

- كمبود حافظه RAM
- استفاده از فشرده سازها
- عدم بخش بندي يا پارتيشن بندي ديسك سخت
- وجود فايل هاي گذرا يا موقت (Recyle Bin)
- پراكندگي بيش از حد فايل ها
- گنجايش و ظرفيت كم ديسك سخت
بنابراين لازم است:
- درايوي كه ويندوز در آن نصب شده است، هميشه دو يا سه برابر گنجايش سيستم عامل جاي خالي داشته باشد.
فايل هاي گذرا يا موقت با پسوند tmp را پاك كنيد.
- هر چند وقت يك بار فايل هاي روي ديسك سخت رايانه را يكپارچه و بهينه سازيد.
- در صورتي كه از برنامه هاي گرافيكي استفاده مي كنيد، حجم حافظه رايانه تان زياد باشد.
- هميشه ۱۰درصد از فضاي ديسك سخت را خالي نگه داريد و چند وقت يك بار آن Defrag كنيد تا از پراكندگي هارد جلوگيري كند.

فن آوري !PowerNow

اتلون 64 DTR هم براي صرفه جويي در مصرف انرژي از فن آوري !PowerNow آن را مي شناسيم استفاده مي كند. اين فن آوري در اتلون 64هاي روميزي نيز به كار رفته اما در آنجا Cool-n-Quiet ناميده مي شود.
فن آوري !PowerNow به طور پويا بسامد و ولتاژ هسته را تنظيم مي كند. در اين شيوه پردازش در نتيجه توان مصرفي) اتلون DTR64 به 32 سطح تقسيم شده كه پايين ترين و بالا ترين بسامد در اين سطوح برابرند با 800 و 2000 مگاهرتز. ولتاژ نيز كه با بسامد پردازنده متناسب است از 1/1 ولت (در بسامد 800 مگاهرتز) تا 5/1 ولت (در بسامد 2000 مگاهرتز) تغيير مي كند.
جريان مصرفي اتلون DTR64 هناگمي كه با بيشترين توان كار مي كند. برابر است با 9/52 آمپر كه توان مصرفي بسيار بالاي 5/81 وات را نتيجه مي دهد. براي مقايسه دوباره مي گوييم كه پنتيومM1/7 گيگاهرتزي تنها 27 وات انرژي مصرف مي كند. اتلون DTR64 در بسامد 800 مگاهرتز به كمك فن آوري !PowerNow توان مصرفي خود را تا 19 وات پايين مي آورد. اي ام دي تا نيمه هاي سال 2004 اتلون 64 همراه واقعي را با توان مصرفي بسيار كمتر عرضه خواهد كرد.

۹.۰۷.۱۳۸۷

8 نکته برای طراحی وب سایت


در این نوشته به پاره ای مشکلات و مسائل متداول در سایت های امروزی اشاره شده که اگر صاحب یا طرح وب سایتی هستید، ممکن است چند دقیقه از وقتتان را صرف نگاهی دوباره به کارایی سایتتان کند.
•صفحه معرفی را متناسب طراحی کنید: صفحه اول یا Homepage سایت مهم ترين صفحه آن است که باید نشان دهنده ساختار اصلی و اطلاعات پر اهمیت سایت باشد. استفاده از صفحه معرفی در ابتدای ورود به سایت اگر چه ممکن است برای بار اول جذاب و دیدنی باشد ولی می تواند از کاربردی بدون سایت کاسته و به یک مزاحم بدل شود. درست مثل این که مجبورتان کنند هر بار قبل از ورود به یک فروشگاه 30 ثانیه فیلم تکراری تماشا کنید.
•عناصر غیر ضروری را شناسایی کنید: از مهمترين پرسشهایی که باید درباره طراحی یک سایت ازخود بپرسید این است که آیا استفاده از فلان عنصر در آن واقعا ضروری است یا خیر؟ آیا در صورت حذف آن از کارآیی سایت کاسته می شود؟ لوگوهای چرخشی، انیمیشن، گرافیک های سه بعدی و موسیقی، نمونه هایی هستند که در کارآمد بودنشان باید همیشه شک کرد.
•مواظب سرعت سایت باشید: اگر روی رایانه ای که سایت طراحی شده بسرعت سایت را پیمایش می کنید. به این فکر کنید که آیا این سایت برای کسانی هم که با خط تلفن به اینترنت وصل می شوند به اندازه کافی سريع هست؟ یک آزمایش ساده برای سرعت سایت چنین است که روی یک لینک کلیک کنید و نفس خود را در سینه نگه داريد. اگر صفحه مورد نظر زودتر از این که شما احساس خفگی کنید نمایان شد حجم صفحات سایتتان مناسب است، اگر نه فکری به حال حجم صفحات سایت بکنید. (البته این آزمایش برای غواصان درست پاسخ نمی دهد. ) برای لاغر کردن سایت، از شر آیکون های بزرگ، کدهای جاوا و تصاوير اضافی خلاص شويد و اندازه تصاوير بزرگ را کاهش دهید. دقت کنید که اصل تصوير را کوچکتر کنید نه اندازه نمایش آن را در HTML.
•نگذاريد کسی گم شود: اگر سایتی با 5 صفحه داريد نگران گم شدن اطلاعات یا بازدید کنندگان در سایت خود نباشید، ولی وقتی اندازه سایتتان به 100 صفحه رسید. گرفتار شدن در هر دو مساله، بسیار آسان تر از آن است که فکرش را می کنید برای حل این مشکل، داشتن ساختار مناسب و لینک های ناوبری که هم اطلاعات به وسیله آن براحتی در دسترس باشد و هم بازدید کنندگان سایت براحتی از موقعیت و مکان خود در سایت سر در بیاورند. کاری ضروری است. برای کنترل سایت خود از یک نفر که تا به حال سایت شما راندیده بخواهید. مطلبی را در سایت پیدا کند و هر از گاهی از آگاهی وی نسبت به موقعیتش در سایت بپرسید.
•به لینکها بیشتر توجه کنید: لینکها ساختار اصلی سایت را مشخص می کنند. اشتباه در به کارگیری آن ها ممکن است ساختار سایت را دچار مشکل کند. زیر لینکها خط بکشید، زيرا سایت گردها به آن عادت کرده اند و مواظب باشید این کار را با عباراتی که لینک نیستند نکنید که موجب سردرگمی بازدیدکنندگان می شود. بکوشید از عکس به جای نوشته و لینک استفاده نکنید، چون هم فضای بیشتری اشغال کرده و سرعت سایت را پایین می آورد، هم موتورهای جستجو گر نمی توانند عکسها را بخوانند. اگر مجبور شدید از عکس برای لینک استفاده کنید بهتر است قالبی مشخص انتخاب کرده و تکلیف بازدیدکننده را با سایت درباره این که کدام عکس لینک است و کدامیک نیست از ابتدا روشن کنید.
•همه از سیستم های مشابه استفاده نمی کنند: سایت را روی سیستم های مختلف و با مرورگرهای مختلف تست کنید و مطمئن شويد دیگران هم سایت را همان طور می بینند که شما می بینید.
•حوصله بازدیدکنندگان را سر نبريد: درباره اطلاعاتی که روی سایت می گذاريد بیشتر فکر کنید و از قراردادن موارد غیر ضروری و تاريخ گذشته در سایت پرهیز کنید. این سوال را از خود بپرسید که آیا لازم است این مطلب روی سایت باشد آیا این مطلب به روز هست؟ در آخر اگر شما طراح سایت هستید و نه صاحب آن، همیشه به خاطر داشته باشید که تصمیم گیرنده نهایی در هر کدام ازموارد بالا سفارش دهنده آن است. پس مواظب باشید در راه ساختن یک وب سایت کارآمد شغل خود را از دست ندهید.

پاك كردن نام آخرين كاربر وارد شده (تمام ويندوزها)

ويندوز در كادر محاوره لاگين خود، اسم آخرين كاربري كه به سيستم وارد شده را نشان مي دهد. دستورالعمل زير، اين اسم را پاك مي كند تا كاربر نفهمد چه كسي قبلا به سيستم وارد شده است.
رجيستري را باز نماييد و بسته به ويندوزي كه داريد چنين كنيد:
ويندوز98: شاخه [HKEY _LOCAL_MACHIN\Network\Logon] را باز و يك كليد به نام DontShowLastUser از نوع String ايجاد كنيد. مقدار اين كليد را برابر 1 قرار دهيد.
ويندوز 2000 يا XP: شاخه
[HKEY_LOCAL_MACHIN\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System] را باز و كليد DontDisplayLastUserName را پيدا يا در صورت نياز از نوع String ايجاد كنيد. براي پنهان كردن نام كاربر به كليد را مقدار 1 بدهيد.
ويندوز NT: شاخه
[HKEY_LOCAL_MACHIN\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] و كليد DontDisplayLastUserName را پيدا يا در صورت نياز از نوع String ايجاد كنيد. براي پنهان كردن نام كاربر به كليد را مقدار 1 بدهيد.

آشنايي با چند اصطلاح سخت افزاري

GMR
Giant Magnetoresistive فن آوری ساخت IBM مربوط به هدهای خواندن/ نوشتن در سخت دیسک هاست که از رفتارکوانتومی الکترون ها سود می برد.
هدها در این فن آوری از چند لایه تشکیل می شوند. هنگامی که جهت میدان الکترومغناطیسی در هد وسطح دیسک یکسان است الکترون ها با Spin مثبت می توانند از لایه های هد بگذرند. الکترون ها با Spin منفی نیز از هد عبور نمی کنند. در صورت مختلف بودن جهت های میدان مغناطیسی، هیچ الکترونی از لایه های هد نمی گذرد.
ICH
I/O Controller Hub بخشی از سری تراشه است که دستگاه های جانبی به آن وصل می شوند. این نام را اینتل از سری تراشه خانواده 810 به بعد به کار برده. این بخش تا پیش از آن پل جنوبی نامیده می شد. اینتل پل شمالی را هم MCH یا Memory Controller Hub می نامد.
L1-Cache
یک حافظه میانی پر سرعت که زمان دسترسی به داده های پرکاربرد را کاهش می دهد. Cache
سطح یکم روی Die با هسته یکپارچه شده و نخستین مرحله ازساختار سلسله مراتبی Cache است.
MacroOPs
پردازنده هایی که بر پایه هسته اتلون ساخته می شوند فرمان های پیچیده x86 را به فرمان های کوچکتری با طول یکسان تبدیل می کنند که پردازش شان ساده تر است.
هر MacroOPs می تواند از یک تا دو OP تشکیل شود که دومین OP همواره یک Load/Store-OP خواهد بود. اینتل این شیوه را که به پردازنده های RISC بسیار شبیه است در پردازنده های خود MicroOP می نامد.
NAT
Network Address Translation روشی است برای محافظت از شبکه محلی در برابر حملات اینترنتی.
در این شیوه درخواست های شبکه همیشه تنها با یک آدرس IP به سوی اینترنت گسیل می شود. مسیریاب NAT توزیع Packet ها را میان درخواست کنندگان اصلی به عهده دارد.
PCMCIA
Personal Computer Memory Card International مجمعی است که در سال 1991 تاسیس شده و تا کنون استانداردهایی برای کارت های چند منظوره و کارت های حافظه تصویب کرده است.
اگر چه این استاندارد از سال 1995 PC Card نامیده می شود اما همچنان نام PCMCIA برای آن به کار می رود.

2 روش نصب ويندوز XP

آموزش نصب ويندوز XP از طريق ويندوز موجود:
ابتدا بايد يك cd ويندوزxp داشته باشيد .
دقت كنيد كه اين cd بايد bootable باشد. اگر مي خواهيد كه ويندوز فعلي را تبديل به ويندوز xp كنيد يا update كنيد نيازي به cd بوت نداريد. cd ويندوز را درون cd rom گذاشته و ويندوز اتوماتيك auto run خواهد شد.
دقت كنيد كه اگر بخواهيد ويندوز فعلي خود را كه مثلا 98 ياme يا2000 ميباشد را update كنيد اطلاعات شما مثلا my document شما و برنامه هاي نصب شده شما حفظ خواهد شد.ولي اگر ويندوز شما ايراد دارد.بهتر است ان را از اول فرمت و نصب كنيد كه اين نوع نصب در اينجا توضيح داده شده است.
بعد از اين كه cd ويندوز را گذاشتيد. خود به خود مرحله نصب ويندوز شروع خواهد شد . روي گزينه install windows xp كليك كنيد. در قسمت بعد از شما پرسيده ميشود كه ميخواهيد يك ويندوز جديد نصب كنيد يا ويندوز فعلي را update كنيد در صورتي كه در ويندوز فعلي شما ايرادي ندارد و ميخواهيد ان را تبديل به xp كنيد اين مرحله را رد كنيد و دست نزنيد زيرا به طور خودكار upgrade recommandedانتخاب شده است.ولي چنانچه قصد داريد ويندوز جديدي در درايوي ديگر نصب كنيد بايد new instalation را انتخاب كنيد.در اين صورت بعد از نصب كامل ويندوز xp هنگامي كه سيستم را روشن مي كنيد دو منو ظاهر شده و از شما پرسيده خواهد شد كه ميخواهيد وارد كدام ويندوز شويد.بدين ترتيب شما 2 ويندوز خواهيد داشت. در مرحله بعد بايد سريال ويندوز را وارد كنيد اين سريال احتمالا در پشت كيس cd يا درون خود cd داخل فايلي به نام serial يا cd key يا readme نوشته شده است.
در قسمت بعد روي دكمه advanced option كليك كرده و در پنجره جديد گزينه دوم را تيك بزنيد.اين براي اين است كه شما درايوي را كه ويندوز در ان ريخته شود را انتخاب كنيد.همچنين جهت تسريع كار ميتوانيد گزينه اول را تيك بزنيد تا تمامي فايلهاي ويندوز روي هارد ريخته شده و از انجا نصب شوند.بر روي ok كليك كنيد. در قسمت پايين ميتوانيد زبان خود را انتخاب كنيد ان را farsiانتخاب كنيد تا ابزار فارسي نصب شوند. (اگر تصميم داريد از فارسي سازي مثل سينا پك يا سپهر XP استفاده كنيد اين قسمت را دست نزنيد).
حال بر روي next كليك كنيد. در اين مرحله از شما سوال ميشود ميخواهيد نصب ويندوز رو از اينترنت به روز كنيد؟ چنانچه مايل باشيد ميتوانيد گزينه بالا را انتخاب كرده و next را بزنيد در اين صورت اخرين update ها از اينترنت دانلود خواهد شدولي با انتخاب گزينه پاييني بدون update وارد مرحله بعد مي شويد.به هر حال بعد از رد كردن اين قسمت فايلهاي ضروري اتوماتيك كپي يا دانلود خواهند شد و سيستم restart خواهد شد.
منتظر بمانيد تا ويندوز مراحل نصب را طي كند بعد از اين كه به متني كه حاوي توضيحات مايكروسافت و نوعي قرارداد با شما ميباشد رسيديد.روي F8 كليك كنيد تا تائيد شود. در قسمت بعد چنانچه شما قبلا ويندوزي داشته باشيد از شما خواهد شد كه ميخواهيد روي همان ويندوز نصب شود يا انتخاب با شما باشد. با زدن دكمه R ميتوانيد روي همان ويندوز نصب كنيد و با زدن دكمهEsc انتخاب درايو ظاهر خواهد شد.پيشنهاد ما Escميباشد. اگر Escرا زده باشيد اين قسمت يعني قسمت انتخاب درايو ظاهرمي شود. ميتوانيد درايو مورد نظر را انتخاب كنيد همچنين با زدن دكمه Dميتوانيد درايو را پاك كنيد تا بعدا تبديل به درايو جديد يا تبديل به دو يا چند درايو كنيد. بعد از اين كه D را بزنيد دوباره دكمه Lرابزنيد حال درايو پاك شده.ميتوانيد درايو پاك شده را انتخاب و با زدن دكمهCان را دوباره بسازيد.وقتي ان را ميسازيد ميتوانيد هجم ان را تايين كنيد .
مثلا اگر ميخواهيد درايو را تبديل به دو درايو كنيد.بايد هجم فعلي را تبديل به 2 كرده و Enter كنيد.حال دو درايو جديد خواهيد داشت.البته براي عوض كردن يا تقسيم هجم درايو ميتوانيد از Partition Magic هم استفاده كنيد يا اين كه براي ساخت پارتيشن هاي خود بايد Fdisk ‌را بلد باشيد به حر حال با انتخاب درايو مورد نظر خود ميتوانيد وارد قسمت بعد شويد. در اينجا ميتوانيد انتخاب كنيد كه فرمت درايو شما چه باشد FAT يا NTFSتفاوت اين دو را در اينجا ببينيد و انتخاب كنيد.بهتر است گزينه هايي كه جلوي ان كلمه Quick نوشته شده را انتخاب نكنيد زيرا فرمت كامل مناسب تر است. بعد از اين كه مراحل را رد كرديد ويندوز فرمت انتخابي شما را آغاز كرده و سپس فايلهاي مورد نياز را كپي ميكند. سپس سيستم restartخواهد شد. بعد از شروع مجدد سيستم منتظر بمانيد تا مرحل نصب اتوماتيك پيش برود تا اينكه شما با پنجره اي مواجه خواهيد شد.در اينجا زبان خود را انتخاب ميكنيد .چنانچه در قسمت چهارم شما فارسي را انتخاب كرده ايد اين قسمت را دست نزنيد . فقط در قسمت details عربي را remove كنيد(البته اين كار بستگي به نوع كيبورد شما دارد ولي در اكثر كيبوردها با اين كار چند ايراد جزئي بر طرف خواهد شد به هر حال فارسي سازي ويندوز xp كامل نيست و ايراداتي در حروف ي پ ژ گ احتمالا خواهيد داشت براي فارسي كردن ويندوز ميتوانيد از يك فارسي ساز استفاده كنيد) رو دكمه ok زده و nextكنيد.
از اينجا به بعد براي هر دو حالت نصب از روي ويندوز و نصب از boot مشترك ميباشد.
در اين جا نام خود و نام كمپاني يا شركت يا هرچه دوست داريد.مثلا home در اينجا نام كامپيوتر خود را مينويسيد كه نامي به عنوان پيش فرض نوشته ميشود.در قسمت پايين ميتوانيد پسور مديريت كامپيوتر را وارد كنيد به اين ترتيب كسي نميتواند به جاي شما وارد شود زيرا شما مديريت كامپيوتر را داريد و ميتوانيد حتي براي استفاده كننده هاي ديگر هم قواعدي خواص تايين كنيد مثلا برادر كوچك شما نتواند فايلها را پاك كند. اين قسمت براي تنظيمات اتصال به اينترنت است.روي منوي پايين روي اول زده و ايران را انتخاب كنيد.در قسمت WhatAreaCode استان را ميزنيد مثلا براي تهران 021 در قسمت dial nomber چيزي ننويسيد.و در پايين هم نوع ارتباط تلفني خود تون يا پالس را انتخاب كنيد و next كنيد. در اينجا ساعت محلي را انتخاب ميكنيد.جلوي time zone اگر در ايران هستيد GMT+03:30 Tehran را انتخاب كنيد.و بر روي next كليك ميكنيد .ويندوز نصب را ادامه داده و سر انجام به پايان ميرساند و سيستم restart خواهد شد. بعد از شروع مجدد ويندوز از شما سوالاتي خواهد شد شما تمام گزينه هايي كه از شما ميخواهد ويندوز را توسط اينترنت رجيستر كنيد را كنسل كنيد(بايد گزينه هاي پايين را انتخاب كنيد) زيرا هنوز معلوم نيست مودم شما به درستي كار ميكند يا نه ؟
سپس در اخر از شما خواسته ميشود 5 user معرفي كنيد كه شما براي اولي نام خود را وارد كرده و finish را بزنيد.حال شما وارد ويندوز جديد شده ايد.

آموزش نصب ويندوز XP از طريق Boot كردن:
براي اين كه ويندوز را از اول نصب كنيد بايد يك cd بوت داشته باشيد هنگامي كه سيستم را روشن ميكنيد كليد delete را نگه داريد و وارد تنظيمات setup شويد.اكثر mother board هاي جديد در همان بالا منوي bootرا دارند كه شما با زدن كليد هاي چپ و راست ميتوانيد وارد ان شويد و بوت اول خود را cdrom انتخاب كنيد.بايد روي ان enter زده و cdrom ‌را انتخاب كنيد.سپس روي exit رفته و save and exit يا چيزي شبيه به اين را بياد انتخاب كنيد كه تنظيمات شما را ذخيره كند. حال هنگام روشن كردن سيستم اگر cd بوت در سيستم باشد ميتوانيد از ان استفاده كنيد.بعد از اين كه cd بوت شد و هنگامي كه گفته ميشود press any key .......... دكمه اي را بزنيد تا وارد مراحل نصب ويندوز شويد.
منتظر بمانيد تا ويندوز مراحل نصب را طي كند بعد از اين كه به متني كه حاوي توضيحات مايكروسافت و نوعي قرارداد با شما ميباشد رسيديد.روي F8 كليك كنيد تا تائيد شود. در قسمت بعد چنانچه شما قبلا ويندوزي داشته باشيد از شما خواهد شد كه ميخواهيد روي همان ويندوز نصب شود يا انتخاب با شما باشد. با زدن دكمه R ميتوانيد روي همان ويندوز نصب كنيد و با زدن دكمهEsc انتخاب درايو ظاهر خواهد شد.پيشنهاد ما Escميباشد. اگر Escرا زده باشيد اين قسمت يعني قسمت انتخاب درايو ظاهرمي شود. ميتوانيد درايو مورد نظر را انتخاب كنيد همچنين با زدن دكمه Dميتوانيد درايو را پاك كنيد تا بعدا تبديل به درايو جديد يا تبديل به دو يا چند درايو كنيد. بعد از اين كه D را بزنيد دوباره دكمه Lرابزنيد حال درايو پاك شده.ميتوانيد درايو پاك شده را انتخاب و با زدن دكمهCان را دوباره بسازيد.وقتي ان را مي سازيد ميتوانيد حجم ان را تايين كنيد .
مثلا اگر ميخواهيد درايو را تبديل به دو درايو كنيد.بايد هجم فعلي را تبديل به 2 كرده و Enter كنيد.حال دو درايو جديد خواهيد داشت.البته براي عوض كردن يا تقسيم هجم درايو ميتوانيد از Partition Magic هم استفاده كنيد يا اين كه براي ساخت پارتيشن هاي خود بايد Fdiskرا بلد باشيد به حر حال با انتخاب درايو مورد نظر خود ميتوانيد وارد قسمت بعد شويد.در اينجا ميتوانيد انتخاب كنيد كه فرمت درايو شما چه باشد FAT يا NTFSتفاوت اين دو را در اينجا ببينيد و انتخاب كنيد.
بهتر است گزينه هايي كه جلوي ان كلمه Quick نوشته شده را انتخاب نكنيد زيرا فرمت كامل مناسب تر است. بعد از اين كه مراحل را رد كرديد ويندوز فرمت انتخابي شما را اغاز كرده و سپس فايلهاي مورد نياز را كپي ميكند. سپس سيستم restart خواهد شد. بعد از اين كه سيتم restart شد كاملا صبر كنيد تا ويندوز مراحل نصب را ادامه دهد اگر به پنجره وارد كردن كد ويندوز رسيديد كدي كه در كيس ويندوز يا در فايلي متني با نام serial يا cd key قرار دارد وارد كنيد.
اين پنجره بستگي به تنظيمات شما ممكن است در اين قسمت يا در قسمتهاي بعد ظاهر شود. در اينجا زبان خود را انتخاب ميكنيد .براي اين كه امكان تايپ فارسي داشته باشيد روي customizeكليك كرده و تب language را انتخاب كنيد سپس هر دو تيك را علامت بزنيد و apply را بزنيد تا فايلهاي مربوط نصب شوند بعد در قسمت details روي add كليك كرده و فارسي را اضافه كنيد. رو دكمه ok زده و nextكنيد.

مقايسه ويندوز و لينوکس

امروزه هر جا که می ری بحث سر دو تا سیستم عامل هست.windows-linux هر کسی یک طوری این دو تا سیستم عامل رو مورد مقایسه قرار می ده طرفدارن linuxنظرات خودشون رو دارند و طرفداران سنتی ویندوز هم نظرات خودشون براي نتيجه گيري بهتر بايد اين دو سيستم عامل را از جهات مختلفي مورد بررسي قرار داد.
1- امنيت (Security): قبل از هر چيز بايد بگوييم که امنيت يک کميت نسبي است و مطلق نيست. يعني در هيچ شرايطي نمي توان گفت که امنيت صد در صد وجود دارد. زيرا امنيت به پارامترهاي بسياري در هر شبکه وابسته است و سيستم عامل نمي تواند به تنهايي تأمين کننده امنيت باشد. امنيت واقعي يک شبکه به عوامل کوچک و بزرگ بسياري بستگي دارد. به عنوان مثال همين چند سال پيش بود که شرکت اوراکل با هزينه بالايي عده اي را اجير کرد تا با جمع آوري زباله ها و کاغذهاي باطله شرکت Microsoft به دنبال کدهاي Microsoft بگردند و با اين کار به کشفيات مهمي هم دست يافت! آيا اگر بيل-گيتس کارمندان خود را به استفاده از کاغذ خردکن براي کاغذهاي باطله موظف مي کرد چنين اتفاقي مي افتاد؟ پس مي بينيم که امنيت يک شبکه به بسياري از عواملي که ممکن است نسبت به آنها بي توجه باشيم بستگي دارد. Linux و Windows هر دو از نظر Security داراي ضعف هستند اما از اين ميان تا کنون نقاط ضعف امنيتي بيشتري در باره Windows شنيده شده است. البته بايد به اين نکته توجه داشت که Windows طيف مخاطبان بسيار بيشتري نسبت به Linux دارد. به همين دليل شايد طبيعي باشد که نقاط ضعف امنيتي بيشتري از آن کشف شده باشد.
2- User Friendly: حداقل از اين جهت دوستان و دشمنان Windows به اين نکته اعتراف دارند که استفاده از Windows نسبت به Linux راي کاربران بسيار ساده تر است. Linux بايد در اينترفيس خود جدا" تجديد نظر کند. تا همين چند سال پيش کاربران Linux مجبور بودند حتي Kernel آنرا هم کامپايل کنند! البته نسخه هاي اخير Linux نسبت به نسخه هاي قديمي تر از نظر اينترفيس پيشرفتهاي قابل توجهي داشته است. به هرحال Linux بايد بداند که کاربران عادي و غيرحرفه اي هيچ علاقه اي نسبت به کامپايل کردن برنامه ها و يا نوشتن Commandهاي طولاني و ثقيل ندارند. آنها سادگي کليک کردن بر يک فايل Setup.exe در Windows را براي اجراي برنامه هايشان به Linux ترجيح مي دهند. اما از جهت ديگر بايد گفت که Linux به دليل Open Source بودن ابزاري بسيار قوي و ياري مطمئن براي برنامه نويسان حرفه اي است. Linux دشمن کاربران عادي و ياور پرقدرتي براي حرفه اي هاست. با اين تفاصيل مي توان نتيجه گرفت اگرچه Linux ممکن است بتواند به عنوان سيستم عامل Serverها جاي Windows را بگيرد اما هرگز نخواهد توانست جاي Windows را در کامپيوترهاي خانگي و براي کاربران معمولي بگيرد.
3- کاربرد: بي ترديد قابليتهاي فوق العاده Linux آميخته به شبکه است. در جاهايي که Windows در شبکه به بن بست مي رسد Linux براي آن راه حل دارد. مثلا" اگر بخواهيد Bandwidth کاربران خود را محدود کنيد Windows راه حلي براي آن ندارد. يا اگر بخواهيد براساس Source IP در شبکه خود Multi Routing انجام دهيد Windows براي آن راه حلي ندارد در صورتيکه در Linux براي تمام مسائل شبکه راه حل وجود دارد. از طرفي اگر دور شبکه را خط بکشيم Linux در مقابل Windows حرفي براي گفتن ندارد. زيرا نه از نظر گرافيکي و ... به پاي Windows مي رسد و نه براي آن به وفور نرم افزار پيدا مي شود و نه کار با آن به سادگي کار با Windows است.
بنابراين مي توان به يک نتيجه رسيد:
(( نه Linux مي تواند Windows را از صحنه به در کند و نه Windows مي تواند جايگاه Linux را بگيرد.)) این دو تا سیستم عامل در کنار هم می توانند مفید باشند.

ده ترفند از اينترنت اكسپلورر

1-با فشردن کلیدهای Alt+D مکان نما (Curser) قسمت ورود آدرس (Address Bar) را انتخاب می کند تا آدرس جدید را وارد کنید.
2-کلید های موجود در قسمت بالای نرم افزار را می تواند با کلیک راست و انتخاب Customize تغییر دهید و کلیدهای جدیدی همچون Edit برای نمایش کد صفحه و Size برای تغییر اندازه قلم های صفحه اضافه کنید.
3-به جای استفاده از کلید Back روی نوارابزار می تواند ازکلید Backspace کی برد استفاده کنید.
4-با فشردن کلید F11 محیط مرورگر به بزرگترین حد ممکن می رسد.
5-اگر گاها نیاز دارید تا لینکی را بدون بازکردن توسط مرورگر ذخیره کنید روی آن کلیک راست کرده و گزینه Save Target As... را انتخاب کنید.
6-با فشردن کلید Home همیشه بدون دردسر به ابتدای صفحه برمیگردید.
7-با فشردن کلید End به سرعت به انتهای صفحه تغییر مکان می دهید.
8-با فشار دادن کلید F4 آدرس هایی که در نوار آدرس تایپ کرده اید نمایش داده می شون.
9-برای قراردان میانبر یک صفحه روی Desktop روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه Create Shortcut را کلیک کنید.
10-یک کلمه در نوار آدرس تایپ کنید و کلید های Ctrl+Enter را همزمان فشار دهید تا و .com به صورت خودکار به طرفین آن اضافه شوند.

معرفي نرم افزارهاي مورد استفاده در اينترنت


Web zip :
وب زيپ يكي از بهترين برنامههاي دريافت كل يك سايت ميباشد اين برنامه تمام يا قسمتهايي از يك سايت را طوري دريافت مينمايد كه فايلها به صورت HTML باقي ميمانند و نامهاي اصلي فايلها با حفظ دايركتوريهاي اصليشان باقي مي ماند و بر روي هاردديسك ذخيره ميشود بطوريكه مشابه همان سايت اصلي ميباشد و يا به صورت يك فايل زيپ شده . پس كاربر ميتواند به صورت offline صفحات را با مرورگر دلخواه خود و مرورگر وب زيپ جستجو نمايد. اين قابليت وب زيپ كه ميتواند يك سايت را به صورت زيپ شده ذخيره نمايد به ما اجازه ميدهد كه بتوانيم آنرا به آساني جابه جا نماييم و يا حتي آنرا به صورت E-mail بفرستيم ذخيره كردن اطلاعات وب سايتي كه نظر ماست به قدري ساده است . كه كافياست لينكها را از مرورگر خود به وب زيپ بكشيم و يا اينكه از ايتور خود وب زيپ براي كنترل داشتن بيشتر روي ان استاده نماييم.
Setup :
پس از نصب برنامه از داخل دايركتوري CRACK فايل Webziply را اجرا نمائيد و كليه مشخصات موجود در اين صفحه را در قسمت REGISTER از منوي HELP وارد نمايند تا برنامه بر روي دستگاه شما به صورت كامل اجرا گردد.
Dial Guard :
برنامهاي است كوچك ولي مفيد كه داراي ويژگيهاي زير ميباشد .
ـ مدت تمامي با كامپيوتر را در طول روز كنترل مينمايد.
ـ تمامي كاربران از طريق Dial Up را به مدت زمان مشخص شده و معين محدود مينمايد.
ـ با اين برنامه ميتوان زمان Dial Up براي كاربران ديگر را غير ممكن نمود.
ـ با اين برنامه ميتوان ايجاد ارتباط از طريق Dial Up براي كاربران ديگر را غيرممكن نمود.
اين برنامه متوسط اسم رمز محافظت ميشود . بعد از نصب برنامه آي ... كوچكي در قسمت System tray قرار ميگيرد كه نشان دهنده فعال بودن برنامه است . با استفاده از Dial guard Monitor ميتوان از وضعيت مدت تمامي در آن روز اطلاع پيدا نمود.
Open pass:
برنامهاي است براي نشان دادن اسم رمز DialUp Networking و سيستمهاي مشابه كافي است برنامه را اجرا كنيم و نشانگر ماوس را در روي اسم رمز مورد نظر قرار دهيم . بلافاصله در پنجره برنامه اسم رمز به صورت مشخص نشان داده ميشود.
IP DETECTOR:
برنامه اي است براي نشان دادن IP كامپيوتر مورد استفاده .
IP كه شناسايي يك كامپيوتر در اينترنت است كه از چهار قسمت تشكيل شده است .
Modem booster:
برنامهاي است جهت سرعت بخشيدن به مودم
اين برنامه تنظيمات مودم را طوري تغيير ميدهد كه مودم بتواند با بالاترين ظرفيت خود انتقال اطلاعات را با ISP انجام دهد .
Serial Number:
Registration Code: 8899T3395 – 8866N – 81931936 – 8f387
Look Down 2000:
برنامهاي است براي جلوگيري از دسترسي هكرها به كامپيوتر ما .
اين برنامه كل سيستم را اسكن نموده و فايلهاي Trojan را مشخص ميكند . اين فايلها اطلاعات كامپيوتر را به هكرها منتقل ميكنند و آنها از طريق اين فايلها ميتوانند كامپيوتر ما را به هكرها منتقل ميكنند و آنها از طريق اين فايلها ميتوانند كامپيوتر ما را به هكرها منتقل ميكنند و آنها از طريق اين فايلها ميتوانند كامپيوتر ما را كنترل نمايند. با استفاده از اين برنامه ميتوانيم فايلهاي Trojan را پيدا نموده حذف نماييم بدين ترتيب ديگر اطلاعات كامپيوتر ما از كامپيوتر دزديده نميشود.

Crystal FTP 2000:
برنامهاي جديد براي كاركردن با سايتهاي FTP ميباشد.
اين برنامه از درجه تنظيم بالايي برخوردار است و شكل ظاهري آن كاملاً كاربر پسند ميباشد ، از امكانات اين برنامه و قابليت برقراري تماس مجدد ، بازيابي انتقال ناقص فايلها منوي Favorite مشابه اينترنت اكسپلورر ، مشاهده Clipboard براي URL ها و قابليتبسيار ديگر ميباشد.
برنامه IVM:
برنامه IVM درست مانند يك دستگاه پاسخدهنده تلفن (Answering Machine) كار ميكند و تمام امكانات آن را دارد از جمله دسترسي از راه دور ، امكان انتخاب پيامهاي خروجي آگاه نمودن از دريافت E-mail جديد و ...
همچنين ميتوان برنامه را طوري تنظيم نمود تا به طور خودكار در ساعت خاصي شروع به كار نمايد. اين برنامه تحت ويندوز 95 ، 98 و NT قابل اجرا ميباشد.
Access Denied :
برنامهاي است براي قرار دادن اسم رمز براي كامپيوتر تا از دسترسي افراد متفرقه به آن جلوگيري شود يا چند نفر بتوانند با اسم رمزهاي خاص خود دارد بخش خاص شوند بعد از نصب برنامه به طور پيش فرض حالتهاي زير برقرار است .
User name : user
Password : Password Admiistration name : root
Administration password : admin
Net Medic:
اين برنامه جهت بررسي و بر طرف نمودن مشكلات ارتباط با اينترنت طراحي شده است Net Medic از طريق كنترل ، بررسي و تجزيه و تحليل نمودن اشكالات موجود در برقراري ارتباط با اينترنت سعي در حل نمودن آنها مينمايد. بدين ترتيب ما ميتوانيم دقيقاً از منبع به روز اشكال و اينكه آيا آن اشكال از مودم كامپيوتر ISP ، سرور و يا از سايتهاي وب ميباشد آگاه شويم . اين برنامه در چند ثانيه مشكل را شناسايي نمود، و راهحلهايي براي برطرف نمودن آن ارائه ميكند و يا حتي در بعضي از موارد به طور اتوماتيك آنها را برطرف مينمايد.
Net meter:
برنامهاي است براي محاسبه مدت زمان و هزينه تماس با اينترنت :
بعد از وارد كردن تعرفههاي ISP مربوطه صفحه نمايش برنامه به طور ثانيه به ثانيه مدت زمان برقراري ارتباط را اندازهگيري مينمايد و در همان زمان هزينه آن را نيز محاسبه ميكند . بدين ترتيب ميتوانيم لحظه به لحظه از وضعيت حساب خود آگاه باشيم علاوه بر اين ميتوان طوري تنظيم نمود كه گزارش روزانه هفتگي و يا ماهانه از نحوه كاركرد ما با اينترنت تهيه نمايد. ميتوان برنامه را طوري تنظيم نمود تا به محض اينكه مقدار مشخص از اينترنت استفاده شد توسط پيغامي به ما هشدار دهد.
اول هر ماه يك فايل Log جديد ايجاد ميشود كه از منوي File ، Open log ميتوانيم به آن دسترسي داشته باشيم . اين برنامه همچنين قادر است كه هزينه تلفن را نيز حساب نمايد . نرمافزار فوق تحت ويندوز 95 و 98 قابل اجرا ميباشد.
Adkiller:
برنامهاي است بسيار كوچك ولي فوقالعاده كارآمد . اين برنامه تبليغات و آگهيهايي را كه در صفحات وب وجود دارند حذف مينمايد و بدين ترتيب باعث تسريع دانلود شدن صفحات مي گردد. علاوه بر اين چون قسمتهاي تبليغاتي حجم زيادي اشغال ميكنند . اين برنامه باعث صرفهجويي در وقت و هزينه ما ميشود.
كار با اين برنامه بسيار آسان ميباشد و فقط كافي است آنرا نصب كنيم ، نحوه عمل آن به صورت يك پروكسي سرور ميباشد بعد از اجراي برنامه آي ... كوچكي در قسمت System tray صفحه desktop ايجاد ميشود كه به شكل علامت ورود ممنوع است .
Websnam:
جستجوگر قوي است كه به صورت Offline كار ميكند . توسط اين برنامه ميتوانيم كپي كاملي از يك سايت براي خود ايجاد كنيم تا بعداً بتوانيم در آن به صورت Offline جستجو كنيم . همچنين ميتوانيم از سايتهاي مشابه هم كه داراي همان ساختار سايت مورد نظر ما ميباشند نيز كپي تهيه كنيم . علاوه بر اينها ميتوانيم به طور انتخابي قسمتهايي از يك سايت را مشخص كنيم تا فقط آنها دان لود شوند. به طور مثال ميتوانيم تمام آدرسهاي صندوقهاي پست الكترونيكي موجود در يك سايت را دانلود نماييم. از جمله ديگر امكانات اين برنامه قابليت تهيه نقشة از يك سايت خاص است به كمك نقشه سايت ميتوانيم از ساختار كمي آن سايت آگاه شويم . اگر موقع دان لود نمودن فايلهاي يك سايت ارتباط قطع شود اين برنامه ميتواند در تماس بعدي فايلها ناقص را ترميم و بازيابي نمايد.
Ayspy:
برنامهاي است براي پيدا كردن اشخاص در اينترنت اين برنامه با جستجو در اطلاعات رجيستري در كشورهاي مختلف اطلاعات مورد نياز ما راجع به فردي خاص را تهيه مينمايد. براي اينكار كافيست متن سوال خود را تايپ نموده كليد Enter را فشار دهيد. برنامه سوال ما را تعطيل نموده و هرگونه اطلاعاتي را كه با آن مطابقت داشته باشد از اينترنت جمعآوري ميكند . سپس اين اطلاعات را به شكل خاصي كه به راحتي قابل خواندن باشد نشان ميدهد Ayspy سوالاتي به شكل زير را به راحتي شناسايي ميكند.
نامهاي Domain ، آدرسهاي IP ، آدرسهاي E-mail در اين برنامه از بانك اطلاعاتي خاصي استفاده ميكند و ميداند از كجا چه اطلاعاتي را بدست آورد . Ayspy تحت ويندوز NT و 98 و 95 اجرا ميشود.
Web keys:
برنامهاي است جهت كنترل محتواي صفحات مشاهده شده در اينترنت.
به كمك اين برنامه والدين و يا معلمين ميتوانند فرزندان يا دانشاموزان خود را در استفاده از اينترنت كنترل كنند اين برنامه سايتهاي مخصوص بزرگسالان را شناسايي كرده و بدون اينكه كاربر متوجه شود به جاي آنها صفحات ديگري را باط ميكند . بدين ترتيب ميتوان از دسترسي كاربران به سايتهاي خاص جلوگيري نمود. همچنين اين برنامه ليستي از سايتهاي مشاهده شده را نيز مشخص ميكند وقتي براي اولينبار وارد برنامه ميشويم بايد اسم رمز پيش فرض را وارد كنيم كه در اينجا Advisor ميباشد . بعد از وارد شدن به برنامه ميتوانيم اسم رمز جديدي را وارد كنيم.
Flash Get
برنامهاي است براي سريع دان لود نمودن از اينترنت.
اين برنامه ميتواند فايل مورد نظر را به چندين قسمت تقسيم نموده و به طور همزمان آنها را دانلود نمايد. بدينترتيب سرعت دانلود را افزايش ميدهد.
از جمله ديگر امكاناتاين برنامه قابليت مديريت دانلود فايلها ، بازيابي دانلودهاي ناقص انجام شده ، جستجو در سايتهاي مشابه (Mirror) ، خاموش نمودن كامپيوتر به طور خودكار بعد از انجام دادن منوي چند زبانه و ... ميباشد .در قسمت Remove Banner شماره سريال و User name را وارد كنيد . Serial Number User name :software Registrationcode: 09314HB2Mb
Web Ferret:
يكي از آسانترين روشهاي پيدا كردن اطلاعات مورد نظر در اينترنت است.
اين برنامه با جستجو در موتورهاي جستجوگر بزرگ و قوي هر مطلبي كه مورد نظر ما باشد را در وب پيدا ميكند. اين برنامه به طور همزمان در موتورهاي جستجوگر كاوش ميكند و نتايجي را كه تكراري باشند حذف ميكند . همچنين ميتوانيم مشخص كنيم منطقه جستجو در كدام قسمت صفحات وب باشد مثلاً فقط عنوانهاي صفحات يا URL و ... .
Media Ring talk :
برنامهاي است كه توسط آن ميتوانيم از كامپيوتر خود با كامپيوتر ديگري در هر نقطهاي از جهان كه دسترسي به اينترنت داشته و اين برنامه در آن نصب باشد ارتباط صوتي برقرار نماييم.
علاوه براين به كمك اين برنامه ميتوان از كامپيوتر خود با تلفن نيز مستقيماً تماس برقرار كرد. براي اين منظور بايد براي سرويس vaiuefone ثبتنام كنيد. سپس در صفحه برنامه ، pc to phone را انتخاب ميكنيم . بعد شماره تلفن مورد نظر را وارد نموده بر روي دكمه Call كليكميكنيم تا تماس برقرار شود.
Mister Pix:
برنامهاي است براي جستجو و يافتن عكس در اينترنت و گروههاي خبري .
با وارد كردن كلمات كليدي ميتوانيم عكسهاي دلخواه خود را در زمينههاي مختلف پيدا كنيم .
تمام عكسها به صورت آي ... هاي كوچك داريكتوريهاي مربوط به خود طبقهبندي ميشوند. با استفاده از اين برنامه ميتوان عكسها را به گروه خبري نيز فرستاد. Mister Pix برنامهاي براي نمايش عكس نيز مي باشد و قابليتهاي خاصي براي اين كار دارد از جمله حالت روم و اسلايد شو براي مشاهده بهتر عكسها ، پاك كردن و جابجا كردن عكسها به صورت Drap & Drop و ... به هنگام دانلود كردن عكسها ميتوانيم برنامه را طوري تنظيم كنيم تا از Banner ها و فايلهاي ناخواسته چشمپوشي كند.
FTP Commander:
برنامهاي است كه استفاده از سايتها FTP را آسانتر ميسازد.
با استفاده از اين برنامه ميتوان با سايتهاي FTP ارتباط برقرار كرد، از آنها فايل دان لود نمود و يا به آنها فايل فرستاد ، در سايت FTP فايل جديد ايجاد نمود و يا فايلي را پاك كرد، ميتوان فايلها را به صورت چندتايي انتقال دادو ... .
Site de signer:
برنامهاي است براي ايجاد صفحات وب و همچنين اديت كردن آنها.
با استفاده از اين برنامه ميتوانيم سايتهاي وب حرفهاي با افكتهاي خوب ايجاد كنيم بدون آنكه احتياج به دانستن برنامهنويسي و يا كدنويسي داشته باشيم . اين برنامه حدود 30 سايت وب آماده و حرفهاي از پيش ساخته شده را به طور نمونه در اختيار ما ميگذارد و ما ميتوانيم با استفاده از راهنماي مرحله به مرحله برنامه ، اين سايت را مطابق سليقه خود تغيير داده و استفاده كنيم .
AT Guard :
برنامهاي است كه بسته به نحوه تنظيم آن ورود و خروج اطلاعات از كامپيوترها را كنترل ميكند .
با استفاده از اين برنامه ميتوانيم از نمايش داده شدن تصاوير (مخصوصاً آگهيها) در صفحات وب جلوگيري كنيم . با اين كار ، سرعت بارگذاري صفحات بيشتر مي شود. همچنين ميتوانيم توسطاين برنامه در صفحات وبي كه بيشتر به آنها مراجعه ميكنيم ، مشخص نماييم كه چه چيزهايي ديده شود. از جمله ديگر امكانات برنامه ، كنترل انتقال فايلهاي Cookies ميباشد. اين فايلةا حاوي مشخصاتي از قبيل اينكه چندبار صفحهاي خاص مراجعه نمودهايم يا بيشتر در كدام سايتها گردش كردهايم ميباشند.
HTTPort:
برنامهاي است براي رد شدن از پراكسي.
در صورتي كه ISP ارائه دهنده سرويس اينترنتي ما ، از پراكسي ما استفاده ميكند. به كمك اين برنامه ميتوانيم از پراكسي آن گذر نموده و دسترسي كامل به اينترنت داشته باشيم . براي انجام اين كار، بعد از نصب برنامه در قسمت Proxy آدرس و شماره پورت پراكسي خود را وارد ميكنيم . در قسمت User-Agent نوع مرورگر و شماره نسخه آنرا تعيين ميكنيم . مثلاً Internet Explorer 5 در بخش Bypass mode نحوه عبور از پراكسي را مشخص ميكنيم . حال با فشار دادن دكمه Start ميتوانيم وارد اينترنت شده و بدون اينكه پراكسي مانع ما شود در سايتهاي مختلف گردش نماييم . اگر راجع به هر قسمت از برنامه اشكال داشته باشيم با كليك بر روي علامت مسئول و كليك مجدد روي آن قسمت پنجره راهنماي آن قسمت باز ميشود. در صورتي كه پراكسي در مرورگر ما تعريف نشده باشد از سايت HTTPort و از قسمت FAQ ليست پراكسيهاي مختلف را باز ميكنيم يكي از پراكسيهاي Extrenal را كه در ليست موجود است انتخاب نموده و در HTTPort وارد ميكنيم. بهتر است از پراكسيهاي با سرعت بالاتر استفاده نماييم.
Talking E-mail :
اين برنامه نامههاي رسيده به صندوق پست الكترونيكي ما را ميخواند .بدينترتيب ديگر نيازي به خواندن آن نامهها نداريم و ميتوانيم در حال انجام كارهاي ديگر خود ، به متن برنامههاي رسيده كه توسط كاراكتر كارتوني برنامه خوانده ميشوند، گوش دهيم . از قابليتهاي جديد اين برنامه اين است كه ميتواند چند صندوق پست الكترونيكي را كنترل نمايد ، همچنين برنامه ميتواند نوشتههاي موجود در Clipbpard را نيز بخواند.
Serial Number
Name : mowax
Code : 8469-V9AMPQ8+9VATGZGB
Submit me :
برنامهاي است كه توسط آن ميتوانيم سايت خود را در تعداد زيادي از موتورهاي جستجوگر ارائه دهيم و بدينوسيله از ترافيك بالايي برخوردار شويم . كاركردن با اين برنامه بسيار آسان است . بعد از نصب برنامه فايل Crack را در دايركتوري كه برنامه را نصب نمودهايم كپي كرده و اجرا مينماييم.
Key Pack :
برنامهاي است جهت مديريت و نگهداري اطلاعات انواع اسم رمزها ، از جمله كدهاي دسترسي به سايتهاي وب ، شماره سريال نرمافزارها و ساير شمارههاي سري كه ممكن است داشته باشيم . استفاده از اين برنامه بسيار آسان بوده و ميتوانيم با خيالي آسوده و مطمئن اسم رمزهاي خود را در آن ذخيره يا اديت نماييم و همواره آنها را در دسترس داشته باشيم . به اين ترتيب از فراموش كردن آنها هراسي نخواهيم داشت . ابتداز شاخه Crack فايل B-KEYGEN را اجرا نموده سپس روي دكمه Generate كليك ميكنيم و شماره وارد شده را در قسمت Register كپي ميكنيم تا برنامه به صورت كامل فايل اجرا گردد.
Web chaperone 1,4,2 :
يكي از كاملترين برنامههايي است كه توسط آن ميتوان محتواي صفحاتي كه كودكان در اينترنت مشاهده ميكنند را كنترل نمود.
اين برنامه قبل از اينكه صفحهاي ديده شود آنرا اسكن مينمايد. تا در صورتي كه محتواي آن مخصوص بزرگسالان باشد آن صفحه را نشان ندهد. به هنگام نصب برنامه اسم رمزي را وارد ميكنيم تا به غير از خودمان فرد ديگري نتواند تنظيمات را عوض نمايد. پس نام كاربران را كه قرار است از كامپيوتر استفاده كنند وارد نموده براي هر كدام درجه كنترل شدن صفحات را مشخص ميكنيم و به هر كدام اسم رمزي اختصاص ميدهيم . حال آن كاربر ميتواند با استفاده از نام و اسم رمز خود از اينترنت استفاده نمايد. در ضمن بيشتر از آن حدي كه برايش مشخص شده نميتواند برود .
Web Celerator :
برنامهاي است براي سرعت بخشيدن به جستجو در صفحات وب.
اين برنامه از چند طريق اين عمل را انجام ميدهد. يكي از روشها افزايش دادن Cache است كه در اين صورت وقتي براي بار دوم وارد يك صفحه وب شويم متوجه سرعت بارگذاري آن صفحه نسبت به دفعه قبل خواهيم شد.
روش ديگر با استفاده از Prefetch زمانيكه ما مشغول خواندن يك صفحه هستيم ، برنامه صفحه بعدي را بارگذاري ميكند. علاوه بر اين برنامه صفحاتي را كه بيشتر به آنها مراجعه ميكنيم ، به طور خودكار Update نموده و اطلاعات آنها را به روز درميآورد. بدينترتيب لازم نيست هربار كه به آن صفحات مراجعه ميكنيم منتظر دانلود شدن آنها شويم .
Midpoint Teamer :
برنامهاي است كه به وسيله آن ميتوان از تركيب 2 مودم و 2 خط تلفن و 2 اشتراك اينترنت به طور همزمان استفاده نمود. بدينترتيب ميتوانيم با سرعت بيشتر در اينترنت جستجو نماييم و فايلها را در نصف زمان قبل دان لود كنيم.
بعد از نصب برنامه ، در صورت كه 2 سري Dial Up تعريف نكرده باشيم برنامه به صورت مرحله به مرحله ما را در نصب آن ياري ميكند هر كدام از مودمها به طور مستقل از يكديگر ممكن است قطع شوند. كه اين تاثيري در مودم دوم نخواهد داشت.
Yahoo messenger :
برنامهاي رايگان است كه امكان ارتباط به صورت گفتگوي متني يا صوتي با دوستانمان را كه به صورت ON line در اينترنت ميباشد. فراهم ميآورد توسط اين برنامه ميتوان از داشتن نامه جديد در صندوق پست الكترونيكي خودآگاه شده مي توانيم براي دوستانمان كه به صورت Off line ميباشند پيام با نامه بفرستيم تا آنها به محض تماس با اينترنت از آن با خبر شوند. از جمله ديگر امكانات اين برنامه تلفن آن است. توسط اين سرويس ميتوانيم با تمام نقاط دنيا به آساني تماس تلفني برقرار نمائيم. علاوه براينها با استفاده از اين برنامه ميتوانيم از آخرين وضعيت آب و هوا ، آخرين قيمت سهام، اهم آخرين اخبار جهان نيز با خبر شويم.
Babylon :
برنامهاي است كه با كليك روي هر كلمه در تمام پنجرههاي ويندوز هرگونه اطلاعات راجع به آن كلمه را در اختيار ما ؟؟؟؟ اطلاعات ممكن است شامل هر چيزي باشد و مطابق سليقه ما قابل دستهبندي است از جمله ميتوان از اين برنامه بعنوان يك لغتنامه استفاده نمود در اين صورت با قراردادن نشانگر ماوس روي يك كلمه و فشار دادن كليه فعال كننده برنامه پنجره كوچكي فعال شده و معناي كلمه به همراه ساير توضيحات راجع به آن نشان داده ميشود . (فارسي، انگليسي و يا هر زبان ديگر).
اين پشتيباني اطلاعاتي بسيار قوي دارد و در صورتيكه راجع به كلمهاي چيزي ؟؟؟ نشود برنامه با سايت مربوط خود به خود ارتباط برقرار كرده و اطلاعات تكميلي را دريافت ميدارد. از ديگر امكانات اين برنامه تبديل واحدها، ساعت و پول كشورهاي مختلف يكديگر ميباشد علاوه بر اين Babylon قابليت تلفظ لغات را نيز دارد.
MSN MESSENGER:
يكي از معروفترين برنامههاي ارسال و دريافت پيام و گفتگوي متني است .
با اين برنامه ميتوان پيامهاي آني فرستاد و يا از On line بودن كاربراني كه در ليست ما موجودند آگاه شد. با آنها گفتگوي متني يا صوتي برقرار كرد. تبادل برنامه نمود. توسط امكانات ويژه اين برنامه با در اختيار داشتن كارت صوتي و ميكروفن و بلندگو با تمام نقاط دنيا از طريق كامپيوتر به تلفن وصل شده و مكالمه نمود.
ميتوانيم كاربران ديگر را دعوت به يك متينگ اينترنتي نماييم. يا براي بازي از آنها دعوت كنيم.
از رسيدن نامه جديد به صندوق پست الكترونيكي خود از Hotmail آگاه شويم. حتي با استفاده از ويژگي جديد اين برنامه ميتوانيم پيامهاي يكطرفه براي پنجره بفرستيم.
فقط براي استفاده سرويس MSN بايد يك پاسپورت داشته باشيم كه همان اشتراك پست الكتريكي از Hotmail است .
Net Meeting 3.01 :
اين برنامه امكان كنفرانس متني و صوتي و يا ويدئويي را براي كاربران خود ايجاد ميكنند. هر كاربر در متينگ مي تواند برنامهها را به استراك بگذارد. به اين ترتيب كه آن كاربر در حالت اشتراكي است ساير كاربران حاضر در متينگ نيز ميوانند آن برنامه را بينيد اگر كنترل برنامه نيز به اشتراك گذاشته شود د اين صورت كاربران ديگر مي توانند با آن برنامه كار بكنند.
كاربران Net Meeting ميتوانند در تست whiteboard نقاشي كنند و در همان لحظه تمام كاربران موجوددر Net meeting شاهد فعاليت آن باشند.
وقتي درر Net Meeting ، Chat ميكنيم. براي ساير كاربران نيز پنجره Chat باز ميشود. و همه آنها ميتوانند پيامهاي تايپ شده را ببينند . در برنامه Net meeting دو نفر ميتوانند با هم ارتباط صوتي يا ويدئويي داشته باشند. براي ارتباط ويدئويي احتياج به دوربين و كارت Capture ميباشد.
DN Tools II :
برنامهاي است كه كيفيت تماس با اينترنت از طريق Dial up Networking را بهبود ميبخشد.
قابليتهاي مختلف اين برنامه عبارتنداز :
ـ تنظيم تسريع سرعت برقراري ارتباط با اينترنت
ـ با داشتن ويژگي خاصي بنام Auto - ping قطع شدن از اينترنت را كاهش ميدهد.
ـ قابليت كنترل صندوق پست الكترونيكي براي اعلام رسيدن نامههاي جديد.
ـ نمايشگر وضعيت ارتباط با اينترنت شامل تعداد بايت درياف شده و فرستاده شده و مقدار فايل فرستاده شده و دريافت شده برحسب Kb/s و سرعت متوسط .
ـ نمايشگر گرافيكي سرعت تماس به سه طريق خطي، ميلهاي و ديجيتال
ـ قابليت برقراري تماس مجدد
ـ پس از نصب برنامه از دايركتوري Crack فايل Crack رااجرا كرد و به سوالات جواب بلي بدهديد تا برنامه بصورت Register شده اجرا گردد.
Intertnet tweak 2000 :
اين برنامه كه سابقاً بنام Netmaster شناخته ميشد، برنامه ايست جهت مرتب كردن و شخصيسازي تنظيمات پنهاني اينترنت در ويندوزهاي 95 ، 98 ، 2000 با اين برنامه ميتوان اينترنت اكسپلورر Outlook Express و Netscape را بصورت كاملاً دلخواه تنظيم نمود. از جمله بهبود سرعت تماس، قراردادن تصاوير پس زمينه در قسمت Toolbar ، مخفا ساختن بعضي از قسمتها براي كنترل بيشتر ، اضافه نمودن بعضي امكانات خاص و ...
علاوه بر اين بيش از صدها نكته و راهنمايي در قسمت tips وجود دارد كه ما را در استفاده بهتر از مرورگر خود ياري ميكنند.
Gozila 3.5 :
Gozila برنامهاي است بسيار كارآمد و پرطرفدار كه براي طبقهبندي و تنظيم نحوه دانلود شدن فايلها از اينترنت استفاده ميشود. با اين برنامه ميتوان فايلهايي را كه خوب دان لود نشدهاند و يا با اشكال دان لود شدهاند را بازيابي نمود. ميتوان فايلها را طبقهبندي و متب كرد تا در فرصتهاي بعدي از سايتهايي كه بهتر عكسالعمل نشان ميدهند دان لود نمود. ميتوان لينكهايي را كه فايلهامورد علاقه ما مرتبط هستند به آساني از هر جستجوگري Drag نموده و به Gozila اضافه كرد. در يك نقطه ميتوان اندازه فايل و زمان لازم براي دان لود شدن و ديگر مشخصات آنرا در پنجره Gozila مشاهده نمود حتي ميتوان براي دان لود شدن و ديگر مشخصات آنرا در پنجره Gozila مشاهده نمود. حتي ميتوان موقعيتهاي متفاوتي براي يك فايل منفرد تعريف نمود و يا ميتوان به برنامه اجازه داد تا با جستجو در سايتهاي FTP بهترين و مناسبترين سايت را براي دانلود نمودن فايل مورد نظر انتخاب كند. با استفاده از امكانات جديد اين برنامه ميتوان تنظيمات را بصورتي انجام داد كه Gozila بصورت هوشمند بين سايتهاي قرينه جستجو كرد. و سايتي را كه كمترين سرعت براي انتقال فايل را لازم دارد پيدا نمايد. دان لود كردن كاملاً قابل برنامهريزي بوده، و ميتوان آنرا ساعاتي كه ترافيك كمتري دارد تنظيم نمود با Manster update بصورت خودكار از به روز شدن اطلاعات برنامههاي مورد علاقه خود آگاه ميشويم. با تنظيم پهناي باند دانلود ميتوانيم سرعت دانلود خود را بصورت گرافيكي مشاهده و تنظيم نمائيم . اين مورد در مواقعي سودمند است كه بخواهيم همزمان با دانلود به گردش خود در وب نيز ادامه دهيم.
Hyper terminal :
اين برنامه نسخه قويتر با قابليتهاي بيشتر نسبت به برنامهايست كه شركت ميكروسافت روي نسخههاي جديد ويندوز خود قرار داده است. با استفاده از اين برنامه ميتوان به شبكههايي كه از سيستم BBS استفاده ميكنند متصل شد بعد از وارد شدن به سيستم ميتوان با ساير كاربران گفتگوي متني نمود و يا فايل مبادله كرد. علاوه براين توسط اين برنامه ميتوان ارتباط در كامپيوتر با يكديگر را نيز برقرار نمود.
از ديگر امكانات Hyperterminal ، داشتن سيستم Telnet است براي استفاده از اين سيستم از منوي فايل بر روي قسمت Proprties رفته و كليك ميكنيم. در قسمت Connect و در بخش TCP/IP.con nective را انتخاب ميكنيم . سپس آدرس و پورت آن سرور خاص را وارد ميكنيم. حال برقراري ارتباط به صورت Telnet مقدور ميباشد.
Net 2 phone :
Net 2 phone يكي از بهترين و قويترين برنامههاي ارتباط كامپيوتر از طريق اينترنت است. اين نسخه از برنامه قابليت تماس با تلفن همراه و كامپيوتر را نيز دارا ميباشد. از رطيق اين برنامه و داشتن كارت صوتي، بلندگو و ميكروفن به راحتي ميتوانيم باتمام كشورهاي دنيا ارتباط برقار كنيم. كافيست شماره محل موردنظر را وارد نموده و بر روي Call كليك كنيم تا تماس برقرار شود. اين برنامه نسبت به برنامههاي مشابه خود از كيفيت بالاتري برخوردار است.
http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif