۸.۰۴.۱۳۸۷

اینترنت تلفن همراه

Nokia N81 با پشتیبانی از فلش، داشتن مرورگر اینترنتی موزیلا و کیبورد کشویی، ابعادی کمی بزرگتر از گوشی‌های معمولي دارد.

حدود 3 میلیارد گوشی تلفن همراه در سراسر دنیا وجود دارد؛ یعنی بیشتر از همه خودروها، رايانههاي شخصی، تلفن‌های ثابت، تلویزیون‌ها و کارت‌های اعتباری.

در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته بیشتر تلفنهاي همراه به اینترنت متصلاند و وسیله اولیه ارتباطی آنها محسوب می‌شود، بارگذاری کند صفحات اینترنتی، طراحی ضعیف، محتواي بهینه‌سازینشده همراه با صفحات کوچک گوشي تلفن همراه، استفاده از آنها را برای دستيابي به اینترنت، با دشواری مواجه می‌کند.

در امریکا 237 میلیون کاربر مشترک اینترنت بی‌سیم هستند، اما در ماه سپتامبر تنها 32 میلیون نفر از آنها به اینترنت متصل شدند. این عدد در مقایسه با 210 میلیون نفر کل کاربر اینترنتی ایالات متحده، بسیار كم است.

اما در ژاپن تعداد کاربران اينترنتي با تلفن همراه، تنها 100 هزار نفر از تعداد کاربران معمولی اینترنت کمتر است.

آی‏فون به علت داشتن صفحه بزرگ، دستيابي سریع وای‌فای و توانایی نشان دادن کامل صفحات اینترنتی، تلفن همراه خوبی برای دستيابي به اینترنت است. ارزان‌ترین پلن دستيابي به اینترنت با استفاده از سرویسAT&T ، 59.99 دلار در ماه است.

با وجود اینکه از زمان عرضه آی‏فون، یک میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است، اما هنوز آی‌فون کسر کوجکی از بازار تلفن همراه را در دست دارد؛ اما نوکیا هم در این میان عرضهكننده دو وسیله بسیار مناسب برای دستيابي به اینترنت به بازار فرستاده است:

Nokia N95 - Nokia N81

Nokia N81 ابزار دستيابي به اینترنت است و نه گوشی تلفن همراه. این وسیله از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کند و از فلش پشتیبانی می‌کند.

Nokia N81 با پشتیبانی از فلش، داشتن مرورگر اینترنتی موزیلا و کیبورد کشویی، ابعادی کمی بزرگتر از گوشی‌های معمولي دارد.

احتمال ميرود که این وسیله 500 دلار قیمت داشته باشد. با توجه به کارایی محدود آن که تنها برای دستيابي به اینترنت است، این قیمت گران به نظر می‌رسد.

هم آی‌فون و هم Nokia N81 ممکن است نتوانند کمکی در افزایش کاربران اینترنت با تلفن همراه کنند, اما آینده متعلق به این فناوری پرتابل ارتباطی است.

سخن پایانی

ـ به عدد 32 میلیون کاربر اينترنتي با تلفن همراه در امریکا دقت کنید.

ـ دیروز مجموعهاي اسلاید درباره تحولات اینترنت دیدم، یکی از آنها اینترنت پهن باند و بی‌سیم، آینده آی‌تی است و ما همچنان در دیال‌آپ مانده‌ایم!

منبع:www.pc-aras.com

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif