۴.۰۳.۱۳۸۸

با موفقیت ابتدایی بینگ، مایکروسافت به سرمایه‌گذاری در جست‌وجو...

با شروع به کار موتور جست‌وجوی بینگ و جلب کاربران جدید توسط این سرویس، مایکروسافت مایل است ظرف پنج سال آینده 10 درصد از درآمد عملیاتی خود را در کسب و کار جست‌وجوی اینترنت سرمایه‌گذاری کند.
بر اساس جدیدترین آمار صنعتی، بینگ در حال کسب سهم از سوی رقیبان است اما همچنان با فاصله زیاد پس از گوگل قرار دارد.
موتور جست‌وجوی جدید مایکروسافت 12.1 درصد از جست‌وجوهای اینترنتی انجام گرفته از 8 تا 12 ماه ژوئن را به خود اختصاص داده اما همچنان پس از گوگل قرار دارد که 65 درصد از جست‌وجوهای بازار آمریکا را در اختیار دارد.
به گزارش رویترز، استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت خطاب به سهامداران این شرکت در یک مراسم تجاری اظهار کرد: مایکروسافت مایل است ظرف پنج سال آینده 5 تا 10 درصد از درآمد عملیاتی‌اش را برای جست‌وجو صرف کند.
موتور جست‌وجوی بینگ که در سوم ماه ژوئن (13خردادماه) آغاز به کار کرد و از سوی مایکروسافت به‌عنوان «موتور تصمیم» توصیف شده، جایگزین MSN Live Search می‌شود که با فاصله زیادی پس از گوگل و یاهو در مکان سوم قرار دارد.
طبق اعلام مایکروسافت، بینگ برای فراهم کردن نتایج جست‌وجوهای آنلاین به طور اساسی برروی الگوریتم‌ها و کلید واژه‌ها متکی خواهد بود اما تا حدودی دربردارنده فن‌آوری معنایی یا سمانتیک خواهد بود که معنی موردنظر جملات را درک می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif