۵.۰۸.۱۳۸۸

نکات کامپیوتری

نکات کامپیوتری
0 نظر تولید عکس های Gif با کیفیتی در حد JPG

این کار توسط فتوشاپ امکان پذیر است و برای این کار از منوی File گزینه Save As for WEB را انتخاب می کنیم سپس در زیر قسمت Settings عبارت Jpeg را به Gif تغییر می دهیم و OK را می زنیم.


کامپیوترتان چه مدت روشن بوده ؟

برای این کار باید از نرم افزار WinNC 2000 استفاده کنیم اساس کار این برنامه این است که ویندوز شما چه مدت است که بالا آمده ، نه کامپیوترتان چه مدت است که روشن بوده و اگر کامپیوتر را Restart کنید این رقم دوباره از صفر شروع می شود.

برای این منظور ابتدا برنامه WinNC را اجرا می کنیم و از نوار ابزار این برنامه گزینه System Information را انتخاب می کنیم و پس از آن سربرگ OS را انتخاب می کنیم ، در پایین این کادر جلوی گزینه Time Running مدت زمانی که ویندوز بالا آمده است را می توانید مشاهده کنید.

همچنین در سربرگ Memory نیز مقدار حافظه رم و حافظه مجازی اشغال شده نمایش داده می شود.


یک ترفند خیلی جالب هم در هنگام فرمت فول کردن البته در ویندوز ۹۸ بگم. فرمت کردن یک درایو ۲۰GB حدود ۱ یا ۲ دقیقه طول می کشد ولی با حرکت دادن سریع موس این زمان به ۱۰ الی ۲۰ ثانیه کاهش می یابد.
ولی من شخصا به شما پیشنهاد می کنم که در هنگام فرمت فول کردن در ویندوز ۹۸ اصلا به موس و صفحه کلید دست نزنید چون این روش امتحان خود را پس نداده و ممکن است بعدا مشکلاتی را به وجود آورد ُ ولی کلا خیلی حال میده

اگر از دو ویندوز استفاده می کنید باید بعضی از برنامه هایتان را در هر دو ویندوز نصب کنید و این مسعله باعث می شود که حجم زیادی از هارد دیسکتان اشغال شود و برای حل این مشکل ابتدا در ویندوز XP برنامه مربوطه را نصب کنید و سپس در ویندوز 98 مسیر نصب را مثل ویندوز XP بدهید ، مثال : C:program files Opera 7.11

حالا می خواهم اثبات کنم که چرا این روش بهترین و درست ترین راه حل است. وقتی شما یک برنامه مثل Photoshop را نصب می کنید تمام فایلهای آن در شاخه D:program filesPhotoshop قرار نمی گیرد و تعدادی از فایلهای برنامه در قسمتهای مختلف شاخه Windows قرار می گیرد ولی فایل های درون شاخه Photoshop در هر دو ویندوز مثل هم است و در حقیقت با این روش نصب فقط فایلهایی که باید در شاخه ویندوز قرار گیرند کپی می شوند و ویندوز دوم از همان فایلهای photoshop که در ویندوز اول بوده استفاده می کند.

نکته : ویروس کشها را در هر دو ویندوز به صورت مجزا نصب کنید.

تا حالا شده که بخواهید مطالب گذشته یک وبلاگ خاص را ببینید {هر وبلاگ تعداد محدودی از مطالب خود را به نمایش می گزارد} و باید برای این کار هر دفعه صفحه مربوطه را Save کنید ولی من می خواهم یک روش بسیار بهتر را به شما یاد بدهم و برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید

ابتدا سایت مربوطه را همراه WWW تایپ کنید مثل www.mohammad200300.blogsky.com و در دفعات بعدی فقط با آدرس mohammad200300.blogsky.com وارد سایت مربوطه شوید بدین ترتیب صفحه www.mohammad200300.blogsky.com کاملا دست نخورده می ماند و شما می توانید صفحه www.mohammad200300.blogsky.com را بدون هیچ تغییری مشاهده کنید و این در حالی است که همیشه همین صفحه را از طریق آدرس mohammad200300.blogsky.com به صورت Update شده استفاده می کنید.


رفع بد سکتور دیسکت:

شاید تا کنون چندین دیسکت را با خیال اینکه بد سکتور گرفته یا خراب شده دور انداخته باشید ولی با این ترفند می توانید اکثر دیسکت های خود را ترمیم کنید.

ابتدا مراخل زیر را برای اجرای داس طی کنید : Start Menu > All Programs > Accessories > Command Prompt

سپس با دادن فرمان CD به ابتدای خط فرمان بیایید و فرمان Format A: را صادر کنید ، پیغامی ظاهر می شود که باید حرف Y را فشار داده و سپس اینتر را بزنید، بعد از چند دقیقه فلاپی فرمت می شود و بعد از اینکه فلاپی فرمت شد داس را ببندید و My Computer را باز کنید و روی درایو A راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید، اگر جلوی عبارت Used Space عبارت 0 Byte نوشته شده بود یعنی فلاپی شما با موفقیت فرمت شده و قابل استفاده می باشد و اگر قسمت Used Space صفر نبود باید دوباره فلاپی را فرمت کنید تا کاملا بد سکتور از بین برود.

نکته: اگر با این روش بدسکتور از بین نرفت و فقط کم شد بهتر است یکی دو بار با ویندوز هم دیسکت را فرمت کنید.


کپی کردن سی دی های خش دار:

روش کار با این برنامه به نظر ساده می آید ولی اگر می خواهید همه سی دی های خش دار را کپی کنید و برنامه قفل نکند یا با پیغام خطا رو به رو نشوید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا برنامه را باز می کنیم و از ساختار درختی که سمت چپ برنامه قرار دارد دنبال گزینه ISO که به رنگ قرمز می باشد می گردیم و روی آن کلیک راست می کنیم تا لیست فایلها ظاهر شود، برای کپی کردن فایل مورد نظر باید روی آن کلیک راست کنیم و گزینه extract که اولین گزینه می باشد را انتخاب کنیم و سپس محل ذخیره فایل را مشخص می کنیم.

نکته 1: Iso Buster برای کپی کردن برنامه ها مناسب نمی باشد و ممکن است برنامه مذبور در هنگام نصب یا اجرا شدن با اشکالاتی همراه شود.

نکته 2: فایلهای تصویری معمولا به صورت Mpeg2 رایت می شوند تا در VCD نیز قابل اجرا باشند و به همین دلیل شما باید بعد از یافتن گزینه ISO روی شاخه MPEGAV کلیک کنید تا بتوانید لیست فایلهای تصویری را ببینید.

زمانی که می خواهید یک کاست از کامپیوتر ضبط کنید برایتان مهم است که آهنگهایی که توسط Winamp 2.X انتخاب کرده اید چند دقیقه است و نباید از 30 دقیقه بیشتر باشد.

برای این کار ابتدا قسمت Play List را در Winamp فعال کنید { برای فعال کردن آن باید روی کلید PL کلیک کنید} سپس روی قسمت Play List کلیک کنید و کلید های Alt + Ctrl + G را فشار دهید تا Time کل آهنگهای موجود در Play List نمایش داده شود.


ترفند مربوط به تغییر چهره و حتی ایجاد افکت در Photoshop 6.0 { ممکن است در ورژن های جدیدتر فتوشاپ هم عمل کند}

برای این کار کلیدهای Ctrl+Shift+X را فشار می دهیم ، سپس کادری باز می شود که می توانید از ابزارهای آن که در سمت چپ برنامه قرار دارد استفاده کنید.

از ابزارهای مذکور می توانید برای افکتهای کوچک و بزرگ کردن و تغییر چهره و تبدیل آنها به شخصیتهای خنده دار استفاده کنید.


وارد کردن مشخصات در آهنگهایی که پسوند MP3,WMA دارند.

روش اول {توسط ویندوز}: روی آهنگ مورد نظر کلیک راست می کنیم و سپس گزینه Properties را انتخاب می کنیم و بعد از آن سربرگ Summary و Advanced را انتخاب می کنیم {ممکن است گزینه Advanced قابل انتخاب نباشد}. در آخر هم جلوی هر کدام از گزینه ها که کلیک کنید می توانید مشخصات را در آن وارد کنید.

مزیت: ویندوز قابلیت وارد کردن مشخصات را کامل تر و راحت تر در اختیار کاربر می گذارد.

نکته: اگر فایل مذبور در حالت Read Only باشد قابل تغییر نیست و به همین دلیل نمی توانید در کادرهای مربوطه چیزی بنویسید. برای خارج کردن فایل از حالت read only باید روی آن راست کلیک کنید، سپس تیک گزینه read only را بردارید.

روش دوم {توسط Winamp 2.X} ابتدا از قسمت Play List وینمپ یکی را انتخاب می کنیم و Alt + 3 را می زنیم، سپس کادری باز می شود که در آن می توانیم مشخصات آهنگ را وارد کنیم ، بعد از وارد کردن مشخصات دکمه Update را می زنیم.

نکته : توجه داشته باشید که فایل را از حالت read only خارج کنید تا در هنگام Update کردن موزیک با پیغام خطا مواجه نشوید.

نکته مهم : برای رد و بدل کردن پیغام های محرمانه نیز می توانید از قسمت Comment که در فایلهای موزیک وجود دارد استفاده کنید.


تا حالا اتفاق افتاده کامپبوتر را Turn Off کرده باشید و با کادر معروف End Now رو به رو شده باشید ، که علاوه بر اتلاف وقت باعث اشکالاتی در ویندوز و همچنین پاک شدن و از بین رفتن بعضی از اطلاعات مثل Temporary Internet Files می شود.

برای جلوگیری از این مسئله می توانید قبل از Turn Off یکبار کامپیوتر را Log Off کنید و سپس کامپیوتر را خاموش کنید. این کار فقط چند ثانیه طول می کشد و باعث جلوگیری از اختلالات در ویندوز می شود.

نکته: همانطور که می دانید این خطا بیشتر زمانی ظاهر می شود که از اینترنت استفاده کرده باشید و با خطای IE رو به رو می شوید، به همین دلیل نیازی نیست همیشه قبل از Turn Off یک بار Log Off کنید.

ُStart Menu > Log Off > Log Off

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif