۱۲.۲۵.۱۳۸۷

هشدار مشهورترین هکر جهان به باراک اوباما

کوين ميتنيک مشهورترين هکر جهان در گفتگو با FOXNews.com اعلام کرد که رخنه به گوشي BlackBerry باراک اوباما رئيس‌جمهور ايالات متحده امري دشوار و در عين حال «شدني» است.

وي گفت براي نيل به اين هدف، شخص بايد بسيار هوشمندانه و دقيق عمل کند، اما به هر حال هستند کساني که از پس انجام اين کارها بر بيايند!

گفتني است کوين متنيک که اسطوره دنياي هک به شمار مي‌رود، به جرم نفوذها و هک‌هايي که در دهه 90 انجام داد، به حدود پنج سال زندان محکوم شد. وي در حال حاضر به عنوان مشاور امنيت رايانه، فعاليت مي‌کند.

ميتنيک گفته است: اگر من يک نفوذگر بودم، به حلقه دوستان نزديک اوباما و نيز خانواده و اطرافيان وي نگاهي مي‌انداختم و سعي مي‌کردم به رايانه‌هاي خانگي آنها رخنه کنم. وي افزود: هدف، به دست آوردن ايميل اوباما در BlackBerry است.

اين هکر پرآوازه افزوده است: هکرها به طور تئوريک براي به دست آوردن ايميل اوباما مي‌توانند ايميلي براي وي ارسال نمايند و در آن بکوشند او را به بازديد از يک سايت بکشانند تا از اين طريق «کدهاي مخرب» را به سوي اوباما روانه سازند.

گفتني است اخبار مربوط به تلفن BlackBerry اوباما تاکنون از زواياي مختلف در سطح جهاني بازتاب داشته است. به عنوان مثال «موسسه‌ پژوهش و آموزش همكاران سيستم» چندي پيش با درج خبري اعلام کرد: گزارش‌ها مبني بر اينكه اوباما احتمالاً تلفن Blackberry خود را نگه خواهد داشت، بسياري را در كانادا خوشحال كرده است. براي شركت توليدكننده Blackberry موسوم به Research In Motion اين خبر يعني چهار سال تبليغ مجاني توسط مشهورترين فرد آمريكا.

منبع: همکاران سیستم
http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif