۱۲.۱۷.۱۳۸۷

استقبال زود هنگام خرابکاران اینترنتی از روز ولنتاین

با نزدیک شدن به روز چهارده فوریه که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان روز ولنتاین یا روز عشق و محبت گرامی داشته می‌شود، خرابکاران اینترنتی نخستین موج از حملات ویروسی خود را علیه جوانان، نوجوانان و کاربران بی‌تجربه اینترنت آغاز کردند.

PandaLabs، لابراتورهای تشخیص و کشف کدهای مخرب، اعلام کرد که موفق به کشف بدافزارهایی شده است که با سوءاستفاده از روز ولنتاین کاربران اینترنت را به کلیلک بر روی لینک‌های آلوده، دریافت فایل‌های مخرب و یا افشای اطلاعات محرمانه خود تحریک می‌کنند.

بنا بر گزارش‌های موجود، این کرم رایانه‌ای که Waledac.C نام گرفته است، با پنهان شدن در نامه‌های الکترونیک، کارت‌های تبریک یا پیغام‌های دوستانه به هزاران کاربر اینترنت ارسال شده و آنها را به کلیک بر روی فایل ضمیمه یا لینک‌های موجود در متن ترغیب می‌کند. جملات و عنوان های به کار رفته در این نامه‌های جعلی نیز اغلب بسیار صمیمانه و دوستانه هستند تا از طریق روانشناسی اجتماعی، کاربران بیشتری را فریب دهند.

بررسی‌های پاندا نشان می‌دهد که Waledac.C رایانه‌های آلوده را به ابزار و پایگاه‌های جدیدی برای ارسال هرزنامه یا اتتشار آلودگی تبدیل می‌کند. شرکت‌های امنیتی از هم اکنون در تلاشند تا از انتشار بدافزارهای پیشرفته‌تر و مخرب‌تری که در روزهای آینده کاربران رمانتیک را هدف قرار می‌دهند پیشگیری کنند

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif