۱۲.۱۷.۱۳۸۷

Maxtor با زره سیاه به میدان آمد

کمپانی Maxtor هارد دیسک اکسترنال جدید خود موسوم به زره سیاه Black Armor)) را روانه بازار کرد. این هارد اکسترنال که مجهز به فناوری منحصر به فرد امنیتی رمز گزاری سخت افزاری میباشد، راه حلی است برای کاربرانی که در جست و جوی امنیت بالا برای حفظ اطلاعات محرمانه وشخصی خود هستند.
این هارد دیسک با ظاهری به رنگ مشکی براق طراحی و تولید شده است . از نظر مشخصات ظاهری کاملا" مشابه هارد دیسک های قابل حمل معمولی و به ابعاد 131mm x 84mm x 16.5 mmبوده و وزن آن تنها 208 گرم می باشد و از طریق درگاه رابط USB2.0 و بدون نیاز به آداپتور به کامپیوتر متصل می گردد این هارد دیسک در دو ظرفیت 160و320 گیگابایت به بازار عرضه شده است.
مراحل ذخیره سازی اطلاعات بر روی این هارد دیسک بدین گونه می باشد که کاربر باید پس از ذخیره اطلاعات خود بر روی آن، اقدام به تعریف یک کلمه عبور نموده و برای بازخوانی اطلاعات ذخیره شده خود بر روی Black Armor نیازمند به وارد نمودن مجدد همان رمز عبور بوده و بدون وارد نمودن آن هیچ راهی برای دسترسی به اطلاعات خود نخواهد داشت و نکته جالب اینکه حرفه ای ترین رمز شکن ها و نیز قوی ترین نرم افزارهای بازیابی اطلاعات قادر به دسترسی به آنها نخواهند بود.
گفتنی است این محصول که با پشتیبانی سازگار عرضه می شود، مجهز به نرم افزار مدیریتی منحصر به فرد خود با نام Maxtor backup and synchronization می باشد که کاربر برای دسترسی کامل به اطلاعات خود بدان نیازمند بوده و دارای دو حالت متفاوت کاربری Host و Traveler است.
در صورتی که نرم افزار Maxtor backup and synchronization بر روی هر کامپیوتری نصب گردد آن کامپیوتر به عنوان میزبان شناسایی شده و در هنگام اتصال این هارد دیسک بر روی حالت کاربری Host (میزبان) قرار می گیرد که طی آن تمامی دسترسی ها به اطلاعات با وارد کردن رمز عبور از جمله اضافه نمودن و یا پاک کردن اطلاعات برای کاربر مجاز می باشد.
لازم به ذکر است داشتن رمز عبور برای کاربر حیاتی بوده و در صورت به سرقت رفتن این هارد دیسک و یا گم کردن آن ، هیچ گونه امکانی برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده بر روی این هارد دیسک توسط افراد بیگانه وجود نخواهد داشت.
این محصول به زودی در ظرفیت های بالاتر از سوی کمپانی Maxtor به بازار عرضه خواهد شد و هم اکنون مدلهای 160 و 320 گیگابایتی آن با گارانتی سازگار در بازار موجود می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif