در تاریخ ۱۳ آوریل بزرگ ترین موتور جست وجوی جهان اعلام کرد با پرداخت ۱/۳ میلیارد دلار شرکت تبلیغاتی Double Click را خریداری کرده است. در حالی که درآمد سالانه این شرکت حدود ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده، گوگل با پرداخت حدود ۲۰ برابر این رقم به Double Click آن را خریداری کرده است. گفته می شود، شرکت Hellman & Friedman در سال ۲۰۰۵ مرکز تبلیغاتی Double Click را حدود یک سوم این قیمت خریداری کرده بود.
ولی چرا بزرگ ترین موتورجست وجوی اینترنتی دنیا برای خرید این شرکت باید تا این اندازه هزینه کند؟ برخی کارشناسان معتقدند گوگل برای خرید DoubleClick بیش از ارزش آن پول پرداخت کرده و ممکن است تا این اندازه کسب درآمد نکند. با این وجود بزرگ ترین مرکز نرم افزاری دنیا باید بیش از گذشته احساس خطر کند زیرا رقیب دیرینه اش برای کسب درآمد بیشتر دست به اقدامات جدید زده است.به هر حال باید توجه داشت، Double Click چیزی را در خود داشته که گوگل با تمام پول و موقعیتش از آن چیز بی بهره بوده است: «بهترین روش برای جلب بنر ، فایل های ویدئویی و دیگر تبلیغات آنلاین برای فروش محصولات شرکت های مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن». «دیو مرگان» مدیر شبکه تبلیغاتی TACODA دراین باره می گوید: «Double Click هم اکنون با تمام شرکت های تبلیغاتی صاحب نام دنیا در ارتباط است و بیش از نیمی از تمام آژانس های تبلیغاتی دنیا با آن کار می کنند. Double Click می تواند تمامی شرکت های وابسته به Time Warner نظیر Illustrated، Friendster و Viacom§ را به گوگل وابسته کند. MTV نیز از دیگر شرکت هایی است که به مجموع مشتری های گوگل خواهد پیوست. در بخش دیگر، شرکت گوگل با انتشار تبلیغات آنلاین روی سایت اینترنتی خود می کوشد بیش از تمام رقبا برای خود تبلیغات بگیرد.»
- بازی هوشمندانه «چارلز لی » یکی از محققان مرکز تحقیقاتی Forrester توضیح می دهد که خرید این شرکت از جوانب مختلف می تواند برای گوگل منفعت داشته باشد. او می گوید: «این پول بسیار زیاد به نظر می رسد اما آیا واقعاً پرداخت این مبلغ گوگل را دچار مشکل مالی خواهد کرد؟ اینجا محلی بود که گوگل مجبور به خرید آن بود و راهی جز این نداشت. گوگل در این حرکت هیچ اشتباهی نکرد.»«اریک اسمیت» مدیرعامل گوگل بر این باور است که این بهترین انتخاب بوده تا تبلیغات بیشتری روی سایت این شرکت نمایان شود. اسمیت معتقد است: «Double Click سرعت ما را در تبلیغات بیشتر می کند. تاکنون رقیب اصلی ما یعنی یاهو مدیریت دنیای تبلیغات آنلاین را برعهده داشته اما ما هم اکنون می توانیم این حاکمیت را از بین ببریم.» شرکت گوگل می تواند با پیشنهاد روش های نوین در تبلیغات آنلاین، اقبال شرکت های تجاری را نسبت به این سایت بیشتر کند. «بیل گاسمن» مدیرعامل شرکت تبلیغاتی Revenue Science نیز گفته است: «گوگل با این کار خود یک سرمایه گذاری بلندمدت کرده تا آینده دنیای تبلیغات اینترنتی را در دست بگیرد.»این طور که بزرگ ترین موتورجست وجوی این شرکت پیش بینی کرده Double Click در آینده نزدیک می تواند میلیاردها دلار درآمد را برای آنها به همراه بیاورد. اسمیت به همراه شریک خود و «سرگی برین» مدیر فناوری شرکت گوگل بر افزایش تبلیغات در سایت گوگل و سایت های وابسته به آن تاکید کرده اند.
- بنرهای معجزه آسا بر اساس گزارش اخیر مرکز تحقیقاتی eMarketer حدود ۴۰ درصد از درآمد ۵/۱۹ میلیارد دلاری تبلیغات گوگل در هر سال مربوط به پول هایی می شود که پیشاپیش از شرکت ها دریافت می کند. شرکت گوگل در حال حاضر دو سوم تمام تبلیغات آنلاین و اینترنتی را به خود اختصاص داده است. بیشتر این شرکت از طریق ابزارهای توانمند جست وجوگر گوگل به این سایت کشیده شده اند.طی سال های اخیر، پیشرفت و توسعه بازار تبلیغات اینترنتی نسبت به جست وجوگرهای آنلاین چندان واضح و مشخص نبوده است. در ماه اکتبر از سال گذشته شرکت eMarketer ارزش بازار تبلیغاتی جهان را برای سال ۲۰۰۶ حدود ۳۴/۳ میلیارد دلار تخمین زد و پیش بینی کرد که این رقم تا سال ۲۰۱۰ به ۵/۴ میلیارد دلار برسد.گاسمن بر این باور است که به خاطر افزایش توانایی های درونی، بازار تبلیغات آنلاین در آینده نزدیک شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود. احتمال می رود در آینده تبلیغات مطابق مطالب هر صفحه به نمایش در آیند و مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشانند. برای مثال، مرکز SUV قصد دارد تمام تبلیغات خود را تنها در سایت های خودروسازی منتشر کند. شبکه های تبلیغاتی و شرکت های اینترنتی نظیر گوگل می توانند تبلیغات خود را روی سایت های تولیدکننده محتوای IT منتشر کنند. این مساله نه تنها انگیزه کاربران را برای مشاهده تبلیغات بیشتر می کند، بلکه باعث خواهد شد تا شرکت ها تمایل بیشتری را برای تبلیغات پیدا کنند.گاسمن در حقیقت معتقد است که ارتباط میان محتوای الکترونیکی و تبلیغات مهم ترین عاملی است که می تواند بر رونق این بازار بیفزاید. - مایکروسافت و مشکلات تازه «روزنبلات» اعلام کرده است، Double Click می تواند ظرفیت گوگل را در بازار رقابتی امروز تا چندین برابر افزایش دهد و امکان ارتباط صمیمانه تر بین مسوولان این موتورجست وجو و کاربران را فراهم آورد. نوآوری های گوگل برای تبلیغات در محیط مجازی می تواند به شرکت هایی که برای فروش محصولات خود مشکل دارند کمک های فراوان کند. از دیگر مزایایی که خرید DoubleتClick برای گوگل داشته، عدم دسترسی مایکروسافت به این شرکت تبلیغاتی بوده است. در حال حاضر شرکت بزرگ مایکروسافت در حوزه تبلیغات تجاری و آنلاین تا اندازه ای گوگل را تحدید می کند. سهم شرکت مایکروسافت از بازار جست وجوهای اینترنتی در ماه مارس سال جاری به اندازه ۱۰ درصد کاهش یافت و گوگل توانست با استفاده از این فرصت سهم بیشتری از بازارهای تبلیغاتی را به دست آورد. DoubleتClick می تواند یک تهدید جدید برای بزرگ ترین تولیدکننده نرم افزار جهان محسوب شود. این شرکت می تواند تمام تبلیغات خود را روی سایت AOL وابسته به مرکز رسانه ای Time Warner و MySpace وابسته به مرکز News Corp نیز منتشر کند. این سایت ها از پربیننده ترین پایگاه های اینترنتی جهان محسوب می شوند. شرکت گوگل با این خرید مدیریت جست وجوهای تبلیغاتی این سایت ها را نیز در اختیار گرفته است. گوگل برای همکاری با این سایت ها حدود دو میلیارد دلار به آنها پرداخت کرده است، این در حالی است که اگر مایکروسافت DoubleتClick را خریداری می کرد AOL و MySpace را از رقبای خود می دانست. «اریک اسمیت» چندی پیش اعلام کرده بود که بزرگ ترین موتور جست وجوی اینترنتی جهان می خواهد خود را در شادمانی کاربران از تماشای برنامه های تلویزیون شریک کند و ابزاری را برای آنها تولید کند که به وسیله آن بتوان برنامه های تلویزیونی مورد علاقه را ذخیره کرد. همچنین گفته می شود برخی مدیران گوگل در مقاله هایی که این اواخر منتشر کرده بودند از راه اندازی سیستم جدید خبر دادند که می تواند تمامی وقایع صوتی در کامپیوتر را بررسی کند و از طریق میکروفن صداهای محیط را نیز در خود ذخیره کند تا به هنگام نیاز به آنها رجوع کنیم. این اطلاعات نشان می دهد که شرکت گوگل تصمیم خود را برای راه اندازی یک سیستم جدید گرفته تا به کمک آن امکان مدیریت برنامه های تلویزیونی را به کاربران بدهد.
در این سرویس جدید بر تبلیغات آنلاین هم تمرکز زیادی شده تا گوگل به این وسیله یک منبع درآمد جدید نیز داشته باشد. در اصل فعالیت های گوگل مربوط به جست وجوهای اینترنتی و تبلیغات آنلاین می شود. این شرکت در ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۹۸ در کالیفرنیا تاسیس شد و اگرچه تنها ۱۰ سال از زمان راه اندازی آن می گذرد، بیش از رقبای خود که سالیان سال است در این زمینه فعالیت می کنند، پیشرفت داشته است. طبق آخرین گزارش ها تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۶ شرکت گوگل ۹ هزار و ۳۷۸ کارمند تمام وقت داشته که به همت تمامی این افراد موفقیت های کنونی را کسب کرده است. به هر حال در کنار مدیریت این تعداد کارمند مسوولان گوگل کوشیده اند با پیش بینی وضعیت خود در سال ۲۰۰۸ همچنان عنوان برترین موتور جست وجوی اینترنتی جهان را به خود اختصاص دهند
ولی چرا بزرگ ترین موتورجست وجوی اینترنتی دنیا برای خرید این شرکت باید تا این اندازه هزینه کند؟ برخی کارشناسان معتقدند گوگل برای خرید DoubleClick بیش از ارزش آن پول پرداخت کرده و ممکن است تا این اندازه کسب درآمد نکند. با این وجود بزرگ ترین مرکز نرم افزاری دنیا باید بیش از گذشته احساس خطر کند زیرا رقیب دیرینه اش برای کسب درآمد بیشتر دست به اقدامات جدید زده است.به هر حال باید توجه داشت، Double Click چیزی را در خود داشته که گوگل با تمام پول و موقعیتش از آن چیز بی بهره بوده است: «بهترین روش برای جلب بنر ، فایل های ویدئویی و دیگر تبلیغات آنلاین برای فروش محصولات شرکت های مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن». «دیو مرگان» مدیر شبکه تبلیغاتی TACODA دراین باره می گوید: «Double Click هم اکنون با تمام شرکت های تبلیغاتی صاحب نام دنیا در ارتباط است و بیش از نیمی از تمام آژانس های تبلیغاتی دنیا با آن کار می کنند. Double Click می تواند تمامی شرکت های وابسته به Time Warner نظیر Illustrated، Friendster و Viacom§ را به گوگل وابسته کند. MTV نیز از دیگر شرکت هایی است که به مجموع مشتری های گوگل خواهد پیوست. در بخش دیگر، شرکت گوگل با انتشار تبلیغات آنلاین روی سایت اینترنتی خود می کوشد بیش از تمام رقبا برای خود تبلیغات بگیرد.»
- بازی هوشمندانه «چارلز لی » یکی از محققان مرکز تحقیقاتی Forrester توضیح می دهد که خرید این شرکت از جوانب مختلف می تواند برای گوگل منفعت داشته باشد. او می گوید: «این پول بسیار زیاد به نظر می رسد اما آیا واقعاً پرداخت این مبلغ گوگل را دچار مشکل مالی خواهد کرد؟ اینجا محلی بود که گوگل مجبور به خرید آن بود و راهی جز این نداشت. گوگل در این حرکت هیچ اشتباهی نکرد.»«اریک اسمیت» مدیرعامل گوگل بر این باور است که این بهترین انتخاب بوده تا تبلیغات بیشتری روی سایت این شرکت نمایان شود. اسمیت معتقد است: «Double Click سرعت ما را در تبلیغات بیشتر می کند. تاکنون رقیب اصلی ما یعنی یاهو مدیریت دنیای تبلیغات آنلاین را برعهده داشته اما ما هم اکنون می توانیم این حاکمیت را از بین ببریم.» شرکت گوگل می تواند با پیشنهاد روش های نوین در تبلیغات آنلاین، اقبال شرکت های تجاری را نسبت به این سایت بیشتر کند. «بیل گاسمن» مدیرعامل شرکت تبلیغاتی Revenue Science نیز گفته است: «گوگل با این کار خود یک سرمایه گذاری بلندمدت کرده تا آینده دنیای تبلیغات اینترنتی را در دست بگیرد.»این طور که بزرگ ترین موتورجست وجوی این شرکت پیش بینی کرده Double Click در آینده نزدیک می تواند میلیاردها دلار درآمد را برای آنها به همراه بیاورد. اسمیت به همراه شریک خود و «سرگی برین» مدیر فناوری شرکت گوگل بر افزایش تبلیغات در سایت گوگل و سایت های وابسته به آن تاکید کرده اند.
- بنرهای معجزه آسا بر اساس گزارش اخیر مرکز تحقیقاتی eMarketer حدود ۴۰ درصد از درآمد ۵/۱۹ میلیارد دلاری تبلیغات گوگل در هر سال مربوط به پول هایی می شود که پیشاپیش از شرکت ها دریافت می کند. شرکت گوگل در حال حاضر دو سوم تمام تبلیغات آنلاین و اینترنتی را به خود اختصاص داده است. بیشتر این شرکت از طریق ابزارهای توانمند جست وجوگر گوگل به این سایت کشیده شده اند.طی سال های اخیر، پیشرفت و توسعه بازار تبلیغات اینترنتی نسبت به جست وجوگرهای آنلاین چندان واضح و مشخص نبوده است. در ماه اکتبر از سال گذشته شرکت eMarketer ارزش بازار تبلیغاتی جهان را برای سال ۲۰۰۶ حدود ۳۴/۳ میلیارد دلار تخمین زد و پیش بینی کرد که این رقم تا سال ۲۰۱۰ به ۵/۴ میلیارد دلار برسد.گاسمن بر این باور است که به خاطر افزایش توانایی های درونی، بازار تبلیغات آنلاین در آینده نزدیک شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود. احتمال می رود در آینده تبلیغات مطابق مطالب هر صفحه به نمایش در آیند و مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشانند. برای مثال، مرکز SUV قصد دارد تمام تبلیغات خود را تنها در سایت های خودروسازی منتشر کند. شبکه های تبلیغاتی و شرکت های اینترنتی نظیر گوگل می توانند تبلیغات خود را روی سایت های تولیدکننده محتوای IT منتشر کنند. این مساله نه تنها انگیزه کاربران را برای مشاهده تبلیغات بیشتر می کند، بلکه باعث خواهد شد تا شرکت ها تمایل بیشتری را برای تبلیغات پیدا کنند.گاسمن در حقیقت معتقد است که ارتباط میان محتوای الکترونیکی و تبلیغات مهم ترین عاملی است که می تواند بر رونق این بازار بیفزاید. - مایکروسافت و مشکلات تازه «روزنبلات» اعلام کرده است، Double Click می تواند ظرفیت گوگل را در بازار رقابتی امروز تا چندین برابر افزایش دهد و امکان ارتباط صمیمانه تر بین مسوولان این موتورجست وجو و کاربران را فراهم آورد. نوآوری های گوگل برای تبلیغات در محیط مجازی می تواند به شرکت هایی که برای فروش محصولات خود مشکل دارند کمک های فراوان کند. از دیگر مزایایی که خرید DoubleتClick برای گوگل داشته، عدم دسترسی مایکروسافت به این شرکت تبلیغاتی بوده است. در حال حاضر شرکت بزرگ مایکروسافت در حوزه تبلیغات تجاری و آنلاین تا اندازه ای گوگل را تحدید می کند. سهم شرکت مایکروسافت از بازار جست وجوهای اینترنتی در ماه مارس سال جاری به اندازه ۱۰ درصد کاهش یافت و گوگل توانست با استفاده از این فرصت سهم بیشتری از بازارهای تبلیغاتی را به دست آورد. DoubleتClick می تواند یک تهدید جدید برای بزرگ ترین تولیدکننده نرم افزار جهان محسوب شود. این شرکت می تواند تمام تبلیغات خود را روی سایت AOL وابسته به مرکز رسانه ای Time Warner و MySpace وابسته به مرکز News Corp نیز منتشر کند. این سایت ها از پربیننده ترین پایگاه های اینترنتی جهان محسوب می شوند. شرکت گوگل با این خرید مدیریت جست وجوهای تبلیغاتی این سایت ها را نیز در اختیار گرفته است. گوگل برای همکاری با این سایت ها حدود دو میلیارد دلار به آنها پرداخت کرده است، این در حالی است که اگر مایکروسافت DoubleتClick را خریداری می کرد AOL و MySpace را از رقبای خود می دانست. «اریک اسمیت» چندی پیش اعلام کرده بود که بزرگ ترین موتور جست وجوی اینترنتی جهان می خواهد خود را در شادمانی کاربران از تماشای برنامه های تلویزیون شریک کند و ابزاری را برای آنها تولید کند که به وسیله آن بتوان برنامه های تلویزیونی مورد علاقه را ذخیره کرد. همچنین گفته می شود برخی مدیران گوگل در مقاله هایی که این اواخر منتشر کرده بودند از راه اندازی سیستم جدید خبر دادند که می تواند تمامی وقایع صوتی در کامپیوتر را بررسی کند و از طریق میکروفن صداهای محیط را نیز در خود ذخیره کند تا به هنگام نیاز به آنها رجوع کنیم. این اطلاعات نشان می دهد که شرکت گوگل تصمیم خود را برای راه اندازی یک سیستم جدید گرفته تا به کمک آن امکان مدیریت برنامه های تلویزیونی را به کاربران بدهد.
در این سرویس جدید بر تبلیغات آنلاین هم تمرکز زیادی شده تا گوگل به این وسیله یک منبع درآمد جدید نیز داشته باشد. در اصل فعالیت های گوگل مربوط به جست وجوهای اینترنتی و تبلیغات آنلاین می شود. این شرکت در ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۹۸ در کالیفرنیا تاسیس شد و اگرچه تنها ۱۰ سال از زمان راه اندازی آن می گذرد، بیش از رقبای خود که سالیان سال است در این زمینه فعالیت می کنند، پیشرفت داشته است. طبق آخرین گزارش ها تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۶ شرکت گوگل ۹ هزار و ۳۷۸ کارمند تمام وقت داشته که به همت تمامی این افراد موفقیت های کنونی را کسب کرده است. به هر حال در کنار مدیریت این تعداد کارمند مسوولان گوگل کوشیده اند با پیش بینی وضعیت خود در سال ۲۰۰۸ همچنان عنوان برترین موتور جست وجوی اینترنتی جهان را به خود اختصاص دهند
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر