۹.۳۰.۱۳۸۷

تنظیم خودکار کامپیوتر برای دانلود شبانه

این تنظیم خودکار کامپیوتر برای دانلود شبانه هم حکایتیه! والا من حیرونم! احتیاج به 10 تا نرم افزارو ماکرو و ... فلان نداره که! من خودم هر شب اینکارو میکنم:

1- اول که PC روشن میشه del رو بگیرید تا برید تو تنظیمات BIOS ( بعضی مادربردها کلید دیگه ای هست)
2- داخلPower Management Setup بشین و ACPI Suspend Type رو روی S3 تنظیم کنین.
3- Resume on RTC Alarm رو فعال کنین و خیلی راحت ساعتی که میخواینPC روشن شه تنظیم کنین.صبانتیا مثلا 3:00 ، شاتلیها 1:00، فن آواییها 2:00 ...ولی بهتره یکی دو دقیقه بعدش رو وارد کنین. منکه 7 دقیقه تخفیف میدم!
4 - save کنین از تو BIOS بیاین بیرون.

تا اینجا مشکل روشن شدن سرساعت حله، لازم نیست سیستم stand by یا hibrinate باشه، shut down کامل هم جواب میده، فقط سیم برق رو نکشین! یادتون باشه مودم رو باید Bridge تنظیم کنین و قبل از خواب روشنش کنین. کانکشن شبانه روهم ازقبل درست کردین( بجز شاتلیها که با یوزر نیم و پسورد خودشون کانکت میشن شبانه! ).

اگه دانلود مستقیم دارین (نه تورنت) برخلاف همه من Flashget نسخه قدیمی 1.73.128 رو ازهمه بهتر میدونم و ازIDM متنفرم چون دایالینگش خوب کارنمیکنه با اون منوهای مسخره و queueing احمقانش!
1- از اینجا دانلود کنین:!!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!!. وقتی نصب میشه تایید کنین که وقتی PC روشن میشه windows بالا میاد flashget اتومات اجرا شه.

2- خیلی راحت برین تو منویtools/options/schedule و زمان شروع و ختم رو بدین. محض احتیاط دو دقیقه از سر وتهش بزنین:

http://i38.tinypic.com/2mdl27m.jpg

3- از منویtools/options/dial-up networking اول کانکشن رو همون شبانه انتخاب کنین. username و password رو هم بدین، هموناییکه مال اکانت شبانه هستش. اینجا رو خوب دقت کنین: redial رو تیک بزنین. اولین گزینه زیرش تعداد دفعات تلاش مجدده زیاد بزنینش. حالا جای مهمش. من شنیدم بعضی شرکتای رند میان سر هر یکی دو ساعت قطع میکنن تا 5 دقیقه هم وصل نمیشه اینجا دقت کنین عدد آخر فاصله زمانی بین تلاشهاست که بهتره مثلا 10 ثانیه بگذارین که 30 ضربدر 10 مساوی 300 یعنی ماکزیمم 5 دقیقه بعد.

http://i36.tinypic.com/166kuoo.jpg

4- حالا هم بیاین همه url هایی که میخواین دانلود کنین add کنین تو flashget، همه رو select کنین و راست کلیک کنین گزینه schedule رو بزنین.

http://i33.tinypic.com/1zocmys.jpg

5- اگه میخواین وقتی دانلودها تموم شه دیسکانکت شه و حتی سیستم دوباره خودش خاموش شه از منوی tools گزینه های مریوطه تیک بخوره! همین تموم شد رفت پی کارش.

http://i33.tinypic.com/dy500m.jpg



حالا اگه میخواین تورنت بگیرین. من utorrent رو پیشنهاد میکنم. روال کلی کار اینه :

1- میایم کلک میزنیم! چون utorrent خودش نمیتونه کانکت شه یه فایل کوچولو درحد 30 کیلوبایت ازیه جا تو نت پیدا کنین url شو داشته باشین برا خودتون. تو flashget اضافه کنیدش و schedule کنینش تا عمل کانکت شدن رو flashget برا تون انجام بده. جالبه نه؟ فقط دقت کنین اون گزینه که تو مورد 5 بالا گفتم درمورد قطع کردن خودکارو خاموش کردن خودکار رو تیک نزنین.
2- utorrent رو تنظیم کنین که با بالا اومدن ویندوز خودبخود اجرا شه ، ازمنوی options/preferences/general گزینه start on starup تیک بخورد.

http://i35.tinypic.com/1214pdu.jpg

3- حالا شب قبل خواب تورنتهایی که میخواین start کنین و utorrent رو ببندین! بله چون دفه بعد که بالا میاد هموناییکه start خورده یادش میمونه و شروع به گرفتنشون میکنه.

شب سر ساعت PC روشن میشه اول فلش گت کانکت میشه سه سوت یه فایل کوچولو رو دانلود میکنه و حالا پهنای باند در اختیار utorrent هستش که اونم خود بخود استارت خورده. من به همین راحتی 6 ماهه هر شب دانلود میکنم مشکلی هم نداشتم مگه شبانه استثنا شبی قطع باشه که نماز صبح یه سر بزنین میفهمین چه خبره.

ضمنا برای سر وصدای شبانه هم میتونین از خنک کننده های بدون فن یا اونایی که فن دلخواه دارن استفاده کنین و مثل من راحت خوابتون ببره.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif