۱۰.۰۱.۱۳۸۷

پنج نکته امنیتی برای کاربران ویندوز ویستا!

درست است که شما در حال استفاده از ویندوز ویستا هستید، اما هیچ سیستم عامی (توجه کنید: هیچ سیستم عاملی… حتی شما سیستم عامل عزیز!) به تنهایی امن نیست، برای همین کاربران ویندوز ویستا هم باید علاوه بر استفاده از ضد ویروس و نصب بروز رسانی های منتشر شده برای این سیستم عامل، نکات و توصیه های امنیتی را نیز رعایت کنند، تا سیستم شان هیچ وقت از لحاظ امنیتی دچار مشکل نشوند.

1- ضد جاسوس افزار (Anri spyware) خود را بررسی کنید و مطمئن شوید از سیستم مراقب می کنید، اینکار را می توانید از طریق مرکز امنیت سیستم خود (Windows Security Center) انجام دهید، Windows Security Center در ویستا با بررسی سیستم از لحاظ امنیتی شما را نسب به وضعیت برنامه های امنیتی سیستم خود (مانند ضد ویروس، روشن بودن بروز رسانی خودکار، روشن بودن دیوار آتش و …) آگاه می کند.

2- ویندوز ویستای خود را با آخرین وصله های امنیتی منتشر شده توسط مایکروسافت بروز کنید، سیستم عامل ها همیشه کامل نیستند، بعضی مواقع ممکن است باگ ها (در حقیقت حفره های سیستم عامل) راه را برای یک خطر بزرگ باز کنند، Patch ها یا وصله ها که توسط مایکروسافت برای ویندوز منتشر می شوند می توانند این باگ ها را اصلاح کنند، شما با دریافت و نصب این وصله ها علاوه بر اینکه پیغام های خطا و دیگر مشکلات این چنینی ویندوز خود را رفع می کنید، امنیت سیستم خود را نیز بهبود بخشیده اید.

3- در استفاده از شبکه ها با پروفایل کار کنید، این ویژگی به ویندوز ویستا افزوده شده است امنیت شما را در شبکه ها بهبود می بخشد.

4- از نسخه 64 بیت ویندوز ویستا استفاده کنید، زیرا این نسخه نسبت به نسخه 32 بیت امنیت بیشتری دارد، چرا؟ زیرا چند قابلیت امنیتی بسیار مهم و مفید در نسخه 64 بیت وجود دارند،​“Address Space Layout Randomizer”, این ویژگی مربوط به سیستم فایل می شود در نسخه 32 بیت ویندوز ویستا وجود ندارد.

5- در ساید بار ویندوز خود از گجت AlertCon یا هر گجت امنیتی دیگر استفاده کنید. آیا دوست دارید وضعیت عمومی خود را در اینترنت بدانید؟ این چت وضعیت اینترنت – شما را – از ISS web site نشان می دهد. این گزارش ها هر 6 دقیقه بروز می شوند به صورت خودکار.

این پنج دلیل، شاید کافی نباشد، اما نکات کلیدی هستند که می شود با رعایت آنها ویستای امن تری داشت،​ اگر شما نکته های دیگری دارید که فکر می کنید در 5 نکته بالا وجود ندارد، ما منتظریم، در نظرات همین مطلب درج کنید تا همه از دیدگاه شما استفاده کنند.
منبع:دنیای شیشه ای

http://glassyworld.wordpress.com/2008/12/07/top-5-windows-vista-security-tips


هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif