خوردنی هایی که شما را شاد می کنند…!

صبحانه خوردن روزانه:

کسانی که صبحانه می خورند، از وضعیت سلامت بهتری برخوردارند، تحقیقات نشان می دهد، بدن افرادی که صبحانه می خورند، ویتامین و موادمعدنی بیشتری دارد و چربی و کلسترول کمتری دارند.نتیجه خوردن صبحانه، داشتن بدنی آماده، وزن طبیعی، کاهش چربی خون و عادت کردن به کم خوردن است. خوردن صبحانه موجب می شود افراد تا زمان ناهار، کالری لازم را برای انجام فعالیت داشته باشند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنند. انجمن قلب آمریکا بر این اعتقاد است که چاقی در کسانی که صبحانه می خورند کمتر است و این افراد در مقایسه با کسانی که صبحانه نمی خورند کمتر به دیابت مبتلا می شوند.

حتی کسانی که به عنوان صبحانه، حبوبات پخته شده استفاده می کنند، از نظر جسمی و روانی وضعیت بهتری دارند. در کودکان، خوردن صبحانه موجب افزایش توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون های استاندارد افزایش می دهد. برای بهره مندی از مزایای صبحانه، وعده غذایی که شامل کربوهیدارت ها، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد.

توصیه می شود.· گنجاندن ماهی در رژیم غذایی چند بار این جمله را از افراد یا رسانه ها شنیده اید؟ «چند بار در هفته ماهی می خورید؟» انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که در هفته دو بار ماهی بخورید. ماهی علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، مواد مضر کمتر مانند چربی های اشباع کمتر داشته و اسید چرب امگا3 بیشتر دارند. این موجب کاهش خطر بیماری های قلبی می شود. غذاهایی مانند کانولا، گردو که حاوی ماده ای به نام آلفالینولئیک اسید است، در بدن به امگا 3 تبدیل می شود.

همچنین چربی امگا3 موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. براساس تحقیقات، میان مصرف امگا3 در رژیم غذایی و کاهش آلرژی، آسم، اگزما و اختلالات ایمنی، ارتباط وجود دارد.

ادامه مطلب