۱۰.۱۷.۱۳۸۷

22 نکته براي افزايش رتبه در موتورهای جستجو

در شرايطي که ميليون ها سايت و وبلاگ در اينترنت بر سر تصاحب جايگاه بالاتر در بين نتايج جستجوگرها رقابت و مبارزه مي کنند، کسب رتبه در موتورهاي جستجو کار سخت و دشواري است و کساني در اين ميان توفيق به دست مي آورند که برنحوه عملکرد موتورهاي جستجو آگاه باشند و خود را با اصول مورد نظر جستجوگرها سازگار کنند. قطعا شما مقالات متعددي در اين زمينه مطالعه کرده ايد و مطمئنا يکي از وجوه مشترک تمام اين مقالات تاکيد برکسب تعداد زيادي لينک از ساير مکان هاي وب بوده است و شايد دربرخي مقالات آموزشي شگردهايي براي درج لينک در ساير جايگاه هاي وب به شما آموزش داده شده باشد. در اين مطلب که برگرفته از سايت آرين هاست است علاوه برمرور اجمالي بر اصول رايج براي کسب رتبه در موتورهاي جستجو با شگردهاي تازه تري آشنا خواهيدشد و شايد اين مطلب طرز فکرشما درباره اين موضوع را متحول کند. اما اصول رايجي که معمولا درمطالب مشابه به آنها اشاره شده عبارتند از:

1- موتورهاي جستجو اهميت صفحات وب را بر اساس ميزان لينک به آن طبقه بندي مي کنند.
2- چنانچه لينک بيشتري در ساير پايگاه ها ثبت کنيد رتبه بالاتري کسب خواهيد کرد.
3- تبادل لينک بين سايت هاي هم خانواده يعني سايت هايي که موضوع مشابهي دارند، موجب افزايش رتبه در موتورهاي جستجو خواهد شد.
4- شرکت در بحث هاي رايج در تالارهاي بحث و تبادل نظر، گفتمان و يا گفتگو و درج لينک در محل امضا يا در متن بحث به افزايش رتبه شما در موتورهاي جستجو کمک موثري خواهد نمود.
عوامل موثر در بالابردن رتبه سايت
اما در واقع چه عواملي در بالا بردن رتبه سايت شما نقش دارند؟

1- طراحي اصولي سايت.
2 - دقت در نوشتن بر چسب هاي متا (متاتگ).
3 - بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو.
4 - موتورهاي جستجو حساسيت ويژه اي نسبت به نام صفحه و توضيحات صفحه دارند
5 - بر خلاف تصور اغلب طراحان وب، کلمات کليدي نقش کمتري ايفا مي کنند.
6 - چنانچه مقاله اي مي نويسيد و مايليد که مقاله شما در نتايج جستجو قرار گيرد بهتر است آن را در يک صفحه مجزا قرار دهيد و در قسمت نام صفحه، عنوان مقاله را بنويسيد (title page ).
7- بهتر است در سايت خود به مقالات و مطالب خود چند بار لينک بدهيد. براي مثال مي توانيد عناوين مقالات سايت خود را درج کنيد و خلاصه مقاله را در صفحه اي ديگر و متن کامل آن را در يک صفحه مجزا قرار دهيد و يا اينکه در همان صفحه اي که متن کامل مقاله را قرار مي دهيد به عنوان مقاله، لينک همان صفحه را بدهيد.
8- موتورهاي جستجو صفحات شما را از بالا به پايين جستجو مي کنند براي همين است که عنوان صفحات، توضيحات و کلمات کليدي اهميت دارند. چنانچه بتوانيد با حذف جدول ها و تصاوير، مطالب خود را در قسمت هاي بالاتري از صفحه قرار دهيد شانس شما در موتورهاي جستجو بالاتر خواهد رفت. در ضمن در حين نمايش نتايج جستجو، بخشي از مطالب شما براي بازديد کننده نمايان خواهد شد و او مي تواند بفهمد که آيا مقاله شما با موضوع مورد نظر او مرتبط است يا خير.
9 - چنانچه سايت شما رتبه اي در موتورهاي جستجو ندارد زياد هم عجله نکنيد زيرا تا زمان رسيدگي موتورهاي جستجو مانند گوگل زمان زيادي داريد، چون ممکن است سايت شما هرماه يک بار مورد بازبيني موتورهاي جستجو قرار گيرد و عملکرد يک ماهه شما در بالابردن رتبه شما در موتورهاي جستجو تعيين کننده خواهد بود.
10- ارائه خدمات رايگان مانند ابزارهاي مورد نياز وب مسترها، مقالات آموزشي و کتاب هاي الکترونيکي در کسب رتبه در موتورهاي جستجو موثر خواهند بود زيرا تجربه ثابت کرده است که ارائه دهندگان خدمات رايگان بدون هيچ زحمتي توسط ديگران تبليغ مي شوند. براي مثال پرشين گيگ، تمام تلاش خود را برروي کنترل سرور خود متمرکز کرده است و سايرين از جمله وبلاگ نويسان هرکدام مطلبي در مورد خدمات اين سايت درج کرده اند و لينک اين سايت را در وبلاگ خود قرار داده‌ اند.
11- ارسال مقاله به سايت هاي ديگر. مي توانيد مقالات خود را براي ساير سايت ها و وبلاگ ها، ضمن اينکه لينک خود را در بالا يا پايين مطلب قرار داده ايد، ارسال کنيد و خود را با اين روش به عنوان منبع مقاله مطرح نماييد.
12 - توصيه مي شود در طرح هاي تبادل لينک و بنر شرکت کنيد حتي براي مدتي محدود.
13 - در سايت هايي که تبادل لينک به صورت لينک باکس دارند حتما شرکت کنيد، مخصوصا اگر سايت يا وبلاگتان به تازگي شروع به کار کرده است.
14 - به شما توصيه مي کنيم تا از طريق ايميل با مديران سايت ها در تماس باشيد و درخواست خود را براي درج لينکتان در سايت هاي مختلف مطرح نماييد.
15- لينک خود را در سايت هايي که قسمت ثبت لينک دارند حتما ثبت کنيد.
16- دايرکتوري ها مکان هاي مناسبي براي ثبت لينک شما هستند، هرچند تاثير چنداني در جذب مخاطب به سايت شما ندارند.
17 -اگر از نظر مالي شرايط مناسبي داريد حتما براي تبليغ سايت خود در پايگاه هاي پربازديد سرمايه گذاري کنيد.
18 - هرچند موتورهاي جستجو سهم بالايي در جذب مخاطب به سايت شما دارند اما قراردادن لينک و تبليغ در مکان هاي مناسب و پرترافيک مخاطبان را مستقيما به سايت شما هدايت خواهد کرد.
19- رتبه شما با بالا رفتن تعداد لينک هاي شما افزايش نمي يابد بلکه رتبه شما زماني افزايش مي يابد که تعداد نمايش سايت شما در نتايج جستجو افزايش يابد و مخاطبان بر روي لينک شما در موتورهاي جستجو کليک نمايند. به عنوان مثال شما مطلبي در سايت خود تحت عنوان "آموزش هک" داريد. چنانچه کسي در گوگل و... اين عنوان را جستجو کند و سايت شما را مرتبط با اين عنوان بيابد و برروي آن کليک کند سايت شما در جستجوي اين عنوان رتبه بالاتري خواهد داشت. البته اگر تعداد زيادي مخاطب از اين طريق به سايت شما برسند. ممکن است شما مطلبي در مورد SMS رايگان بنويسيد و رتبه پايين تري در موتورهاي جستجو کسب کنيد. شايد علت اين امر اين باشد که مطلب شما جاذبه زيادي براي مخاطب نداشته باشد چون مخاطب شما گزيده اي از مطلب شما را در نتايج جستجو مشاهده مي کند.
20- اين نکته را هيچ وقت فراموش نکنيد که "هر لينکي تاريخ مصرفي دارد" مثلا لينکي را که يک سال پيش سايت ديگري به شما داده است هيچ نقشي در بالا بردن رتبه شما ايفا نمي کند، زيرا موتورهاي جستجو به مرور لينک هاي قديمي را حذف مي کنند.
21- ip اختصاصي نقش بسيار مهمي در رتبه بندي موتورهاي جستجو ايفا مي کند. هرچند ممکن است اجاره ip اختصاصي براي شما هزينه زيادي داشته باشد (از 30 هزار تومان به بالا...) اما اين نکته مهم را فراموش نکنيد که جستجوگرها از اين طريق شما را به عنوان يک پايگاه مستقل جستجو مي کنند و فرآيند جستجو براي جستجوگر سريع تر و با ارزش تر خواهد بود. زيرا هنگامي که شما از يک ip اشتراکي استفاده مي کنيد موتور جستجوگر شمارا از ميان ده ها سايت ديگري که با اين ip فعال هستند تفکيک مي کند و اهميت کمتري براي شما قائل خواهد بود.
22- توجه داشته باشيد که تلاش براي افزايش رتبه وبلاگ و سايتي بي محتوا يا کم محتوا کار بيهوده اي است، آنچه بيش از همه در بالابردن رتبه شما در موتورهاي جستجو نقش دارد ميزان محتواي سايت شماست، پس تلاش خود را بيشتر برروي محتواي خود متمرکز کنيد و بدانيد که اگر محتواي بهتري ارائه کنيد از سوي ديگران مورد حمايت قرار خواهيد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif