۱۲.۱۰.۱۳۸۷

جايزه‌ي 10 هزار دلاري براي هك آيفون تعيين شد


يك مسابقه سالانه هكري كه براي ماه ميلادي آينده برنامه‌ريزي شده، براي كساني كه بتوانند به آيفون اپل و دستگاه‌هاي قابل حمل ديگر نفوذ كنند 10 هزار دلار جايزه نقدي تعيين كرده است.

اين مسابقه تلفن‌هايي كه با سيستم‌هاي عامل آندرويد، سيمبيان و ويندوز موبايل كار مي‌كنند و همچنين تلفن‌هاي هوشمند بلك بري و آيفون را به شركت‌كنندگان معرفي خواهد كرد.

هكرها براي به‌دست آوردن جايزه 10 هزار دلاري بايد از آسيب‌پذيري‌هايي استفاده كنند كه مربوط به ايميل، پيام كوتاه، وب سايت، مرور وب و ساير فعاليت‌هاي كلي هستند كه يك كاربر معمولي با استفاده از دستگاه خود انجام مي‌دهد و نخستين هكري كه بتواند بدون دسترسي فيزيكي، يكي از اين دستگاه‌ها را هك كند علاوه بر دريافت جايزه نقدي مي‌تواند دستگاه هك شده را به همراه يك قرارداد يك ساله نگه دارد.

بر اساس بيانيه TippingPoint كه حامي مالي مسابقه است، تمامي دستگاه‌ها كاملا از نظر حفره‌هاي امنيتي ترميم خواهند شد و مرحله دوم مسابقه هكرها را دعوت مي‌كند مرورگرهاي وب را هدف بگيرند.

مرورگرهاي اينترنت اكسپلورر 8، فايرفاكس و كروم گوگل برروي رايانه وايو سوني كار مي‌كنند كه به ويندوز 7 مجهز است و سافاري و فايرفاكس برروي مك بوك نصب مي‌شوند كه با مكينتاش كار مي‌كند. هك موفقيت‌آميز در اين مرحله با استفاده از هر آسيب‌پذيري جديد، پنج هزار دلار ارزش خواهد داشت.

اين سومين سال مسابقه Pwn2Own است كه براي برگزاري از 16 تا 20 ماه مارس در كنفرانس امنيتي CanSecWest در ونكوور برنامه‌ريزي شده است.

در مسابقه سال گذشته گروهي از محققان Independent Security Evalatours لپ‌تاپ مك بوك اير را ظرف دو دقيقه و با استفاده از آسيب‌پذيري ناشناخته هك كرده و اين دستگاه را به‌همراه جايزه 10 هزار دلاري به خانه بردند.

مقررات مسابقه شركت‌كنندگان را ملزم مي‌كند تا جزئيات آسيب‌پذيري امنيتي مورد بهره‌برداري خود را تا زماني كه شركت فروشنده به ترميم آن اقدام نكرده، محرمانه نگه دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif