۱۱.۲۴.۱۳۸۷

ترفندِ پسورد گذاشتن بر روي پرونده هاي مختلف آفيس

ممکن است اين سوال براي شما نيز پيش آمده باشد که آيا امکان قرار دادن پسورد بر روي پرونده هاي مختلف آفيس وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. با استفاده از ترفندي که هم اکنون به شما معرفي خواهيد کرد ، ميتوانيد با استفاده از قابليتهاي نسخه جديد آفيس بر روي پرونده هاي ساخته شده توسط نرم افزارهاي Word، Access ، Excel و PowerPoint پسورد بگذاريد ، به طوري که مشاهده اين پرونده ها تنها با وارد کردن پسورد صحيح امکان پذير باشد.


يکي از برنامه هاي Word ، Excel و يا PowerPoint را اجرا نماييد.


از منوي Tools بر روي Options کليک کنيد.


اکنون به تب Security برويد.


در اين قسمت دو فيلد را مشاهده ميکنيد. يکي قسمت Password to open و ديگري Password to modify ميباشد.


کاربرد قسمت Password to open بدين شکل است که با وارد کردن پسورد در اين بخش و ذخيره آن ، با هر بار باز کردن فايل محافظت شده ، از شما پسورد خواسته ميشود و تا زماني که پسورد را وارد نکنيد امکان هيچ کاري را نخواهيد داشت.


اما عملکرد بخش Password to modify بدين شکل است که پس از ذخيره پسورد در فايل ، بعد از اجرا نمودن فايل گزينه اي به نام Read Only در اختيار کاربر قرار ميگيرد که با استفاده از ميتوان تنها فايل را مشاهده کرد و در صورت تغيير به شکل جدا آن را ذخيره نمود. در نتيجه فايل هيچ تغييري نمي پذيرد.


دقت کنيد پس از انتخاب پسورد و زدن دکمه OK نياز به وارد کردن مجدد پسورد ميباشد.


در صورتي هم که هر دو قسمت توسط شما پسورد گذاري شود ، هنگام باز کردن فايل دوبار از شما پسورد خواسته ميشود.


نيازي به انتخاب دو پسورد يکسان براي دو قسمت وجود ندارد.


لازم به ذکر است در انتخاب پسورد دقت کافي به خرج دهيد ، اگر دو پسورد ميگذاريد اين دو پسورد را حتما به خاطر بسپريد چرا که غير قابل بازيابي نيست (مگر در موارد خاص توسط نرم افزارهاي مخصوص)

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif