۱.۳۱.۱۳۸۹

رایت كردن سی‌دی تنها با یك راست‌كلیك

در ویندوز 7 زمانی كه كاربر بر روی فایل image یك دیسك مانند یك فایل ISO كلیك راست كند، می تواند گزینه Burn disc image را انتخاب كرده و فایل را بر روی دیسك مورد نظر كپی كند در حالی كه در نسخه های قبلی ویندوز كاربر برای انجام چنین كاری باید از نرم افزار ثالثی استفاده می‌كرد.

از جمله امكانات و گزینه های اضافه شده به این بخش می توان به ClearType Text Tuner برای بهبود نحوه نمایش و كیفیت مشاهده لغات و كلمات، Desktop Gadgets، Recovery، Troubleshooting، Location and Other Sensors، Credential Manager، Biometric Devices، System Icons و Action Center و Display اشاره كرد.

برخی از این قابلیت ها كاملا جدید هستند كه در قسمت های قبلی این نوشتار تشریح شده اند و برخی از آنها هم قبلا در ویندوز وجود داشته اند، اما در نسخه جدید در بخش control panel گنجانده شده اند.

همچنین باید به این نكته اشاره كرد كه رابط كاربری و ظاهر گرافیكی دو نرم افزار WordPad و paint هم كاملا تغییر كرده است. بخش Resource Monitor نیز شاهد وجود امكانات و ابزار متعددی است كه از آن جمله می توان به امكانات تازه برای نمایش وضعیت استفاده و كاربری RAM، نمایش وضعیت پرت های TCP/IP، فرایند گزینش داده ها در زمان اتصال به شبكه ، استفاده از هارد دیسك و انجام جستجو اشاره كرد.

برنامه نویسان و افرادی كه به طور تخصصی تر از ویندوز 7 استفاده می كنند، می توانند از یك برنامه كاربردی جدید شبكه ای استفاده كنند كه برای طراحی سرویس های تحت وب هم قابل استفاده است. به كار گیری این امكانات مدت زمان نصب برنامه های مختلف را كوتاه كرده و پشتیبانی از آنها را هم در آینده تسهیل می كند.

یك نكته حاشیه ای اما به هر حال قابل ذكر آن است كه بالاخره مایكروسافت فونت جدیدی را در ویندوز 7 به این سیستم عامل اضافه كرده است. این فونت Gabriola نام دارد. نكته دیگر آنكه نرم افزار WordPad از فرمت های نوظهور Office Open XML و ODF پشتیبانی می كند.

قابلیت قابل ذكر دیگری كه در ویندوز 7 در دسترس است، آنكه وقتی كاربر بر روی فایل image یك دیسك مانند یك فایل ISO كلیك راست كند، می تواند گزینه Burn disc image را انتخاب كرده و سپس فایل بر روی دیسك (سی دی یا دی وی دی) مورد نظر كاربر كپی خواهد شد. در نسخه های قبلی سیستم عامل ویندوز كاربر برای انجام چنین كاری چاره ای نداشت جز اینكه نرم افزار ثالثی را برای این كار مورد استفاده قرار دهد.

در ویندوز 7 اگر اجرای یك برنامه یا نرم افزار دو بار با اشكال مواجه شود، سیستم عامل به طور خودكار برای اصلاح و رفع مشكل وارد عمل خواهد شد، هر چند كه این مساله چندان برای كاربر محسوس نخواهد بود. اگر برنامه ای قادر به نصب وصله اصلاحی رفع كننده مشكل نباشد، پنجره ای باز می شود و سوالاتی در مورد نحوه اجرای برنامه مذكور پرسیده می شود.

برای كاهش مصرف انرژی در ویندوز 7 ، هم امكاناتی در نظر گرفته شده و از جمله ابزاری برای كاهش نور نمایشگر وجود دارد كه در زمان عدم استفاده از لپ تاپ درخشش صفحه آن را كاهش می دهد.

در ویندوز 7 نسخه 12 نرم افزار Windows Media Player نصب شده كه مجهز به كدكهای تازه برای نمایش فایل هایی با فرمت های H.264، MPEG4-SP، ASP/Divx/Xvid، MJPEG، DVو AAC-LC می باشد.

همچنین مرورگر Internet Explorer 8 با امنیت و امكانات تازه بر روی ویندوز 7 نصب شده است. كاربران ویندوز 7 می توانند برخی نرم افزارهای كاربردی این سیستم عامل را در صورت تمایل از كار بیندازند كه از جمله آنها می توان به Internet Explorer 8، Windows Media Player، Windows Media Center، Windows Search، Windows Gadget Platform اشاره كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif