۲.۱۰.۱۳۸۹

مهم ترین تحولات سال ۲۰۰۹

«پیتر سوندرگارد» مدیر ارشد تحقیقات گارتنر چندی پیش رشد پرداخت پول در صنعت جهانی IT بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ میلادی را ۳/۳ درصد پیش بینی کرد
کامپیوتر  computer

و اظهار داشت : برای آن که مجموع پول های پرداخت شده و درآمدهای کسب شده در صنعت جهانی فناوری اطلاعات با درآمد سال ۲۰۰۸ میلادی برابری کند، باید تا سال ۲۰۱۲ منتظر ماند. ادامه یافتن جریان بحران اقتصادی و به دنبال آن، کاهش سرمایه گذاری ها باعث شد صنعت جهانی IT در سال ۲۰۰۹ بدترین سال خود را در طول تاریخ تجربه کند.

بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی مجموع پول های پرداخت شده در صنعت جهانی IT برای خرید کالا یا خدمات جدید ۲/۵ درصد کاهش یافت و در مقابل پیش بینی شد که در سال ۲۰۱۰ میلادی بیش از نیمی از بودجه شرکت های فناوری کاسته شود.

از بین بخش های مختلف این صنعت، بیشترین ضرر به بخش سخت افزار تحمیل شد. میزان فروش سخت افزارهای رایانه ای در سال ۲۰۰۹ با کاهش ۱۶ /۵درصدی نسبت به سال قبل به ۳۱۷ میلیارد دلار رسید و پیش بینی شد که این رقم در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز سیر خطی را دنبال کند.

کامپیوتر   computer

به گزارش ماهنامه تحلیل گران عصر اطلاعات سال ۲۰۰۹ هر چند با همه بدی ها و خوبی ها برای صنعت فناوری اطلاعات ۳۶۵ روز خود را سپری کرد و این سال با رکود اقتصادی جهانی همراه بود و مشکلات زیادی را به شرکت های مختلف تحمیل کرد، اما با تحولات قابل ملاحظه ای در حوزه نرم افزار هم همراه بود.

تولد ویندوز ۷ توانست طی ۳ هفته، ۴ درصد از بازار سیستم های عامل رایانه ای را از آن خود کند و با موفقیت خیره کننده خود، ارزش سهام مایکروسافت را افزایش دهد.

در حالی که در گذشته ویندوز ویستا پس از گذشت ۶ ماه از عرضه به بازار توانست ۴ درصد بازار را در دست بگیرد.

به گفته کارشناسان، طی چند هفته اول از ورود ویندوز ۷ به بازار فروش رایانه های شخصی در جهان ۹۵ درصد رشد کرد و پیشنهادهای وسوسه انگیز مایکروسافت از جمله تبدیل ویندوز XP به ویندز ۷ و تخفیف های عمده به هنگام فروش ویندوز از مهم ترین مسائلی بود که باعث این رشد شد.

در حال حاضر در بازار سیستم های عامل رایانه ای، اپل مکینتاش ۵ /۷درصد و لینوکس ۹۶/۰ یعنی کمتر از یک درصد بازار را در اختیار دارند، در حالی که نسخه های متنوع ویندوز به طور کلی ۹۲/ ۵درصد از بازار را در اختیار گرفته و مایکروسافت را به حاکم بی منازعه این عرصه تبدیل کرده است.

گفته می شود که ویندوز ویستا در ۳۰ ژانویه ۲۰۰۷ و هم زمان با تعطیلات سال جدید میلادی وارد بازار شده بود و این اتفاق توانست فروش آن را افزایش دهد. زیرا به طور کلی فروش محصولات مختلف فناوری در ماه ژانویه بیشتر از دیگر ماه های سال است.

کامپیوتر  computer

اما هم اکنون که نزدیک ۲ ماه از تولد ویندوز ۷ (البته به صورت رسمی) – توجه داشته باشید ویندوز ۷ به صورت رسمی از ابتدای سال ۲۰۰۷ ارائه گردید – به عنوان قدرتمندترین و پیشرفته ترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت می گذرد،هنوز بسیاری از کاربران موفق به استفاده از این سیستم عامل نشده اند.

در این میان، مرکز Ronald Reagan نظرسنجی جدیدی درباره میزان رضایت مندی کاربران از ویندوز ۷ نسبت به نسخه های قبلی این سیستم عامل انجام داده که نتایج آن مدیران مایکروسافت را امیدوارتر کرده است. به گفته کارشناسان این مرکز، پیش از ورود سیستم عامل ویندوز ۷ به بازار، ۴۶ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از ویندوز ویستا استفاده می کردند، ۳۲ درصد هم چنان صاحب ویندوز XP بودند، ۱۷ درصد این افراد به میزان مساوی از ۲ سیستم عامل ویستا و XP بهره می بردند و ۵ درصد هم سیستم عامل هایی غیر ویندوز را روی رایانه خود نصب کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif