۵.۱۰.۱۳۸۸

مشهورترين و مخرب‌ترين حملات هكرها

بوت‌نت از آن دسته اصطلاحات فني و تخصصي براي توصيف مجموعه‌اي از بدافزارها است كه به طور ناشناس و خودكار به فعاليت‌هاي مخرب بر روي رايانه‌ها مي پردازند.
به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، اين برنامه هاي خطرناك معمولا در قالب گروهي و شبكه اي عمل كرده و از اين طريق سعي مي كنند دامنه آسيب پذيري خود را گسترش دهند.

اين برنامه ها به سرعت هزاران و در مواردي ميليون ها رايانه را آلوده كرده و بر ضد كاربران اينترنت وارد عمل مي شوند. معمولا در جريان يك حمله بوت نت از يك نرم افزار آلوده استفاده مي شود، هر چند ممكن است گروه هاي تبهكار مختلفي از آنها استفاده كنند.
كسي كه حملات بوت‌نت را كنترل مي كند در اصطلاح bot herder يا bot master ناميده مي شود. وي مي تواند رايانه هاي آلوده شده را تحت كنترل درآورده و از اطلاعات ذخيره شده در آنها سوءاستفاده كند.
تاكنون بارها و بارها از اين شيوه براي سرقت اطلاعات حساس و محرمانه استفاده شده كه برخي از معروف‌ترين اين حملات را با يكديگر مرور مي‌كنيم. بد نيست بدانيد آمار خسارت هاي ذكر شده تنها مربوط به آمريكا است و بقيه نقاط جهان را در بر نمي گيرد.

** حمله به 3.6 ميليون يارانه با تروجان Zeus

در جريان اين حمله 3.6 ميليون رايانه در آمريكا مورد سوءاستفاده قرار گرفت. عامل اصلي اين حمله، تروجاني موسوم به Zeus بود كه اطلاعات حساس اشخاص مانند كلمه عبور، رمزشخصي، شماره حساب هاي بانكي و شماره هاي كارت اعتباري را سرقت مي كرد.
در قالب اين حمله فرم هاي HTML تقلبي كه مشابه با ظاهر صفحات وب بانك هاي مشهور بود در اختيار كاربران قرار مي گرفت تا آنها اطلاعات شخصي خود را وارد كرده و در عمل آنها را در اختيار هكرها قرار مي‌دادند.

** Koobface ؛ بلاي جان 3 ميليون رايانه

در جريان اين جمله 2.9 ميليون رايانه در آمريكا مورد تهاجم قرار گرفت. در قابل اين حمله، بدافزاري طراحي شد تا با نفوذ به شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك و ماي اسپيس پيام هايي را از طرف دوستان هر كاربر براي وي ارسال كند.
در هر پيام لينكي براي مشاهده يك ويديو گنجانده شده بود، اما در صورت كليك بر روي لينك ياد شده تروجاني بر روي رايانه نصب شده و كنترل آن را به طور مخفيانه در دست مي گرفت.

** تروجان TidServ و دستبرد به 1.5 ميليون كامپيوتر

در جريان اين حمله به 1.5 ميليون رايانه در آمريكا دستبرد زده شد. طراح اين حمله، تروجاني را ايجاد كرده بود كه از طريق هرزنامه، يك فايل ضميمه براي كاربران مختلف ارسال مي شد. تروجان ياد شده با دستكاري در تنظيمات حساس سيستم عامل ويندوز مشكلات فراواني براي كاربران ايجاد مي كرد.

** Fakeavalert ؛ گرگي در لباس گوسفند

اين تروجان براي حمله به بيش از 1.4 ميليون رايانه در آمريكا مورد استفاده قرار گرفت. تروجان طراحي شده براي انجام اين حمله در اصل براي ارسال انواع هرزنامه ابداع شده بود.
در اين هرزنامه ها انواع نرم افزارهاي ضدويروس تقلبي معرفي مي شد كه كاربر در صورت مراجعه به صفحه معرفي آنها بر روي اينترنت انواع بدافزار را بر روي دستگاه خود بارگذاري مي كرد.

** كلاهبردار بزرگي به نام TR/Dldr.Agent.JKH

اين حمله براي 1.2 ميليون رايانه در ايالات متحده طراحي شده بود. تروجاني كه براي اين حمله به كار گرفته شد، ضمن سرقت اطلاعات شخصي كاربران، آنها را به صورت رمزگذاري شده براي هكرها ارسال مي كرد. بعدها مشخص شد طراحان اين تروجان از اين طريق موفق به كلاه‌برداري هاي گسترده شده اند.

** تبليغات ناخواسته با تروجان Monkif

در جريان اين حمله 1.2 ميليون رايانه در آمريكا مورد سوءاستفاده قرار گرفت. طراح اين حمله، بدافزاري را براي آلوده كردن رايانه هاي شخصي ابداع كرده بود تا بتواند تبليغات مورد نظر خود را به صورت ناخواسته بر روي رايانه هاي شخصي به نمايش درآورد. اين حمله بوت‌نت اثر تخريبي ديگري نداشت.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif