۶.۰۳.۱۳۸۸

نت‌بوك با پردازنده پيشرفته‌ راهي بازار شد

>

نت‌بوك‌ها رايانه‌هاي قابل‌حمل كوچكي هستند كه با امكانات ضعيف و قيمت ارزان در اختيار كاربران قرار مي‌گيرند اما بر اساس اخبار منتشر شده، نت‌بوك‌هاي جديد با امكانات پيشرفته و كارايي‌هاي فراوان ساخته شده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از سايت خبري ژاپني Akiba Hotline، يك شركت ژاپني نت‌بوك جديدي توليد كرده است كه به پردازنده دو هسته‌اي Atom اينتل و كارت گرافيكي Nvidia مجهز شده است.

اين شركت ژاپني "شنژن ويبو الكترونيك " نام دارد و اعلام كرده است كه نت‌بوك جديد آن شامل پردازنده دو هسته‌اي Atom 330 اينتل و كارت گرافيكي Nvidia 9400M Ion مي‌شود كه گفته مي‌شود اين كارت گرافيكي هم‌اكنون در لپ‌تاپ‌هاي پيشرفته MacBook اپل مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
ميزان مصرف انرژي در پردازنده دوهسته‌اي Atom 330 اينتل نسبت به پردازنده‌هاي تك هسته‌اي اين شركت دو برابر است و اين مسئله موجب شده تا شركت‌ها تمايلي به استفاده از آن در نت‌بوك‌ها نداشته باشند. اما اين شركت ژاپني اعلام كرده است كه اين پردازنده دو هسته‌اي را با توان 6/1 گيگاهرتز و همراه با يك گيگابايت حافظه كش(Cache) در نت‌بوك جديد خود مورد استفاده قرار داده است.
اين نت‌بوك شامل هاردديسك 150 گيگابايتي، رم يك گيگابايتي، سيستم پشتيباني از شبكه بي‌سيم Wi-Fi مي‌شود و قرار است به زودي با قيمت 530 دلار وارد بازار شود

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif