۶.۰۷.۱۳۸۸

مولتي مدياها باعث آشفتگي ذهني مي‌شود

>

نتايج يك پژوهش جديد در آمريكا نشان مي‌دهد: استفاده از ابزار مولتي مديا و فعاليت‌هاي چند گانه با كاربرد رسانه‌هاي الكترونيك شامل يوتيوب، توييتر و پست الكترونيك، باعث بروز آشفتگي‌هاي ذهني شده و براي سلامت روان انسان مضر هستند.
به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محققان دانشگاه استانفورد كه روي اين موضوع مطالعه كرده و نتايج يافته‌هاي خود را در نشريه پيشرفت‌هاي آكادمي ملي علوم منتشر كرده‌اند.

خاطر نشان ساختند كه يافته‌هاي آنها در اين زمينه حيرت انگيز و تعجب آور است، آنها انتظار داشتند تاثير خوب تجهيزات و امكانات مولتي مديا را بر روي انسان مشاهده كنند، اما در عوض خلاف آن را پيدا كردند.

پروفسور ايال اوفير در اين باره ، خاطرنشان كرد: ما مي‌دانستيم كه چند كاره بودن از نقطه نظر مفهومي دشوار است و تصور مي‌كرديم كه اين ابزار توانايي خاصي به انسانها مي‌دهد تا بتواند چند كار را با هم انجام دهند، اما پس از انجام تحقيقات متوجه شديم كه نه تنها آنها با اين شيوه بهتر كار نمي‌كنند، بلكه بازده‌شان نيز بدتر مي‌شود.

اين محققان مي‌گويند: كاربران مولتي مديا اغلب در تمركز دچار مشكل مي‌شوند و در سازماندهي اطلاعات بدتر عمل مي‌كنند، همچنين در انتقال سريع بين وظايف‌شان ناتوان هستند.

محققان معتقدند اين يافته با توجه به گسترش استفاده از مولتي مدياها در جهان بسيار حائز اهميت بوده و بايد تحقيقات بيشتري روي آن صورت گيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif