۶.۰۵.۱۳۸۸

نرم‌افزار جديد براي استراق سمع

>

اگر شما هم صاحب گوشي‌هاي معمولي مبتني بر شبكه‌هاي مخابراتي GSM هستيد، در آينده نزديك برنامه‌اي ارايه مي‌شود كه ديگر كاربران مي‌توانند به تماس‌هاي تلفني شما گوش دهند.
به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، "كارستن نول " يكي از كارشناسان امنيتي موفق به ساخت نرم‌افزار متن‌بازي شده است كه مي‌تواند در گوشي‌هاي GSM رسوخ كند و به صورت كدهاي مخصوص، امكان گوش دادن مخفيانه به تماس‌هاي برقرار شده توسط كاربران و همچنين مشاهده پيامك‌هاي ارسال و دريافت شده را فراهم آورد.

اين كارشناس امنيتي ادعا مي‌كند كه برنامه جديد وي به شركت‌هاي مخابراتي امكان خواهد داد سيستم‌هاي امنيتي را در شبكه‌هاي ارتباطي خود ارتقا دهند و ضعف‌هاي مخابراتي كه طي 15 سال گذشته وجود داشته و 3 ميليارد مشترك مخابراتي را تحت پوشش خود قرار داده، برطرف كنند.
نول در خصوص اين برنامه جديد توضيح داد: ما در حال ساخت برنامه‌اي جديد براي افزايش آسيب‌پذيري در گوشي‌ها نيستيم و مي‌كوشيم كه از طريق اين برنامه آسيب‌پذيري‌هاي عمومي موجود در شبكه‌هاي مخابراتي را از بين ببريم.
وي خاطرنشان كرد: واضح است كه ما هم‌اكنون با روش ايمن‌تر و سريع‌تر سعي در شناسايي مشكلات شبكه‌هاي مخابراتي هستيم تا به درستي دريابيم كه براي رفع مشكل شبكه‌هاي كنوني بايد چه اقدامي انجام دهيم.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif