۶.۱۲.۱۳۸۸

هارد ديسك‌ 2 ترابايتي پرسرعت براي رايانه‌

شركت "وسترن ديجيتال " كه چند ماه قبل هاردديسك 2 ترابايتي ضعيف و كم‌سرعت خود را روانه بازار كرده بود، از توليد مدل جديدي از اين محصول خبر داد كه ضمن ذخيره 2 ترابايت اطلاعات، مي‌تواند آن‌ها را با سرعت بالا انتقال دهد.به گزارش فارس به نقل از اينفورميشين‌ويك، اين هاردديسك جديد در دو مدل و با نام‌هاي WD Caviar Black و WD RE4 ساخته شده است و به گفته شركت سازنده، مدل اول براي رايانه‌هاي روميزي و مدل بعدي براي سرورها و سيستم‌هاي ذخيره‌سازي اطلاعات در شبكه‌هاي رايانه‌اي ساخته شده است.

اين دو هاردديسك جديد بر مبناي فناوري لايه‌هاي 500 گيگابايتي "وسترن ديجيتال " ساخته شده‌اند. هر دو مدل ياد شده با سرعت 7200 دور در دقيقه فعاليت مي‌كنند و حافظه كش(Cache) آن‌ها نيز 64 مگابايت اعلام شده است. ديگر امكانات به كار رفته در اين دو هاردديسك جديد شامل فناوري سيلندر دوحالته، رابط SATA 2 و دو پردازنده داخلي مي‌شوند.
فناوري سيلندر دوحالته كه در اين هاردديسك‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، دقت در ذخيره‌سازي اطلاعات بر مبناي موقعيت قرارگيري آن‌ها در و همچنين بازخواني اطلاعات بر مبناي موقعيت را ارتقا مي‌دهد.
هاردديسك 2 ترابايتي WD Caviar Black هم‌اكنون با قيمت 299 دلار عرضه شده است و مدل 2 ترابايتي WD RE4 به زودي وارد بازار مي‌شود. هر دو محصول ياد شده با ضمانت 5 ساله فروخته مي‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif