۲.۳۰.۱۳۸۸

اموزش اچ تی ام ال

شروع از ابتدا
برای دسترسی سريع از لينکهای زير استفاده کنيد:

تگهاي HTML
Source code



خسته نباشيد دوستان، در صفحات قبل تا حدودي با مقدمات راه اندازي يک وب سايت آشنا شديد و آموختيد تا هدفتان را با محتواي سايت هماهنگ کنيد، همچنين به اهميت طراحي هم پي برديد. اما حالا کاري که شما بايد انجام دهيد، کمي استراحت کنيد و يک نوشيدني براي خود مهيا کنيد سپس نفس عميقي بکشيد و آماده باشيد تا اولين گام را براي معرفي خودتان به عنوان يک طراح و برنامه نويس حرفه اي وب برداريد. ما ورود شما را به يکي از ساده ترين و جذاب ترين رشته هاي آموزشي وب و کامپيوتر خوش آمد مي گوييم . پس از اينجا جاي ديگر نرويد که بهترين مکان را براي آموزش برنامه نويسي تحت وب و طراحي سايت پيدا کرده ايد. البته اين موضوع را شوخي کرديم، اين ديگه بستگي به شما دارد تا مطالب اين سايت را تا چه حد قابل بدانيد.



تگهاي HTML

اولين چيزي که براي برنامه نويسي html بايد بدانيد، اينست که تگ html چيست و چه کاري انجام ميدهد. تگهاي html دو نوع هستند، تگهاي آغازين و تگهاي پايان دهنده. بطور کل تگها با دو علامت کوچکتر و بزرگتر، يعني < > مشخص ميشوند و بين اين دو علامت کد html نوشته ميشود، مانند:



اين يک تگ آغازين است و کد داخل آن به مرورگر ما ميفهماند که متن بعد از آن بايد بصورت حروف ضخيم و bold به بيننده صفحه نشان داده شود و بلافاصله متن مورد نظر را مينويسيم و در آخر آن، تگ پايان دهنده که مرورگر بفهمد تا کجا اين متن بايد بصورت ضخيم نمايش داده شود،

This is a bold text.

همانطور که مشاهده ميکنيد، تگهاي پايان دهنده داراي يک علامت Slash ( / ) ميباشد.

اما کار اين تگها چيست؟ مرورگرهاي وب مانند اينترنت اکسپلورر، به علامتهاي < > حساس هستند و به محض اينکه به آنها مي رسند کد داخل آنها را خوانده و عمليات لازم را بر روي متن بعد از آن انجام ميدهند تا به تگ پايان دهنده برسند. در حقيقت مرورگرها حکم مترجم را براي ما دارند و کليه تگها ونوشته هاي داخل آنها را بصورت اطلاعات منظم و قابل فهم در قالب يک صفحه وب براي ما ترجمه کرده و به نمايش ميگذارند. ما با وارد کردن تگهاي مناسب، کنترل نمايش صفحه وب را در مرورگرها به کنترل خود در مي آوريم پس بايد ياد بگيريد که تگهاي html را چگونه و در کجا بنويسيد. زبان html هم مانند هر زبان ديگري ساختار و قواعد خاص خود را دارد که در صفحات بعد با آنها آشنا مي شويد.

Source code

صفحات وب داراي مزيتي هستند و آن مشاهده کدهاي Html در مرورگر است که شما براحتي مي توانيد تگهاي عناصر تشکيل دهنده آن صفحه را ببينيد و با نحوه قرار گرفتن و تکنيکهاي بکار گرفته شده آشنا شويد. براي ديدن سورس کد يا همان کد تشکيل دهنده صفحه وب داخل منوي view در مرورگر مي شويد و بر روي گزينه Source کليک مي کنيد که بطور معمول برنامه Notepad باز شده و تگهاي Html را نشان مي دهد که در حال حاضر فهميدن آنها براي شما مشکل است ولي در آينده نزديک هيچ مشکلي براي درک کدها نخواهيد داشت.


هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif