۳.۰۲.۱۳۸۸

آگاهی از تماس تلفنی هنگام اتصال به اینترنت

آگاهي از تماس تلفني هنگام اتصال به اينترنت


آيا تا به حال به فکر مطلع شدن از تماسهاي تلفني هنگام اتصال به اينترنت بوده ايد؟ شايد خيلي علاقه مند باشيد که بدانيد وقتي شما به اينترنت متصل هستيد چه کسي پشت خط است.در اين مقاله دو روش به منظور آگاهي از تماس تلفني ، هنگام اتصال به اينترنت معرفي شده است.

1

- قابليت

CALLER ID

موجود در ويندوز XP

با استفاده از اين قابليت ويندوز XP مي توانيد شماره تلفن شخص تماس گيرنده را در کنار صفحه DESKTOP ملاحظه کنيد. لازم به ذکر است که براي استفاده از اين قابليت بايد مودم شما VOICE و CALLER ID را پشتيباني کند .

بدين منظور:

از منوي START و سپس ALL PROGRAMS بر روي گزينه STARTUP راست کليک کرده و OPEN را برگزينيد.

در پنجره باز شده بر روي فضاي خالي از صفحه راست کليک کرده و از منوي NEW بر روي SHORTCUT کليک کنيد.

در پنجره مورد نظر آدرس زير را دهيد:

D:/PROGRAM FILES/WINDOWS NT/DIALER.EXE

دقت کنيد در صورتي که ويندوز XP خود را در درايو ديگري نصب کرده ايد نام آنرا جايگزين D کنيد.

حال SHORTCUT ساخته شده را اجرا کنيد. خواهيد ديد که برنامه PHONE DIALER باز ميشود.

در اين برنامه از منوي VIEW گزينه HIDE WHEN MINIMIZED را انتخاب نمائيد.

از اين پس با هر بار روشن کردن سيستم ، اين نرم افزار نيز اجرا ميشود .کافيست آنرا MINIMIZE کنيد تا وارد TASKBAR شود.اين برنامه با باز کردن يک پنجره جديد و پخش صوت ، تماس تلفني را به شما اطلاع مي دهد.

اين سيستم با مخابرات بعضي از مناطق سازگاري ندارد ، در تمامي کشورها از جمله آمريکا و کانادا به طور کامل پشتيباني ميشود اما در برخي نقاط ايران ممکن است پاسخگو نباشد.

2

- استفاده از برنامه

PHONETRAY DIALUP

شرکت TRAYSOFT محصولي را عرضه نموده است با نام PHONETRAY DIALUP که توسط آن کاربر مي تواند بدون اينكه تماسهاي مهمي را كه به او ميشود از دست بدهد ONLINE باقي بماند. به عبارت ديگر اصول کار برنامه به گونه ايست که وقتي شما ONLINE هستيد و شخصي با تلفن شما تماس ميگيرد , PHONETRAY DIALUP توسط يک POPUP که در بالاي SYSTRAY (بخش راست TASKBAR ) ويندوز ظاهر ميشود، به شما اطلاع ميدهد كه اين شماره هم اکنون در حال تماس با شما مي باشد.

اين نرم افزار صفحه ي POPUP شماره ي شخص تماس گيرنده را به کاربر نمايش مي دهد ، تا او با اطلاع کامل يکي از 3 گزينه اي را که نرم افزار در اختيارش قرار مي دهد يعني باقي ماندن به همان صورت ONLINE و جواب ندادن به تماس و يا قطع ارتباط با اينترنت و پاسخ به تماس تلفني و يا حتي باقي نگاه داشتن اتصال و جواب دادن به تلفن و سپس بازگشت دوباره به اينترنت را انتخاب کند.(که البته ويژگي آخر در صورتي است که ISP کاربر اين توانايي را پشتيباني کند)

PHONETRAY DIALUP براي انجام کار خودش به بهترين وجه به 3 مورد نياز دارد:

1. داشتن يک مودم از نوع V.92 براي اتصال به اينترنت(اکثر مودم هاي جديد اين سيستم را دارا هستند و تفاوت قيمت محسوسي با مودم هاي نوع V.90 نيز ندارند)

2. مجهز بودن تلفن به سيتسم انتظار تماس توسط مخابرات (همون 2 خطه بودن که با تلفن هاي ديجيتال بيسيم خود ما نيز ميتوانيم با فشردن دکمه ي * و سپس 48 و سرآخر # خط تلفن خود را به حالت انتظار تماس در بياوريم!)

3. خط تلفن ديجيتال با توانايي پشتيباني CALLERID و همچنين مودمي با توانايي پشتيباني اين سيستم

PHONETRAY DIALUP قادراست که شماره ي شخص تماس گيرنده را براي شما بخواند زيرا امکان دارد در آن لحظه متوجه پنجره POP UP نشويد . ولي بايد نرم افزار TEXT-TO-SPEECH در سيستم نصب باشد تا بتواند شماره شخص تماس گيرنده و يا نام آن شخص را براي شما بخواند. بلي نام شخص را! زيرا شما توسط اين نرم افزار قادر هستيد دفترچه تلفني مجازي براي خود بسازيد و تمام شماره هاي مورد نياز را در آن وارد کنيد. هنگام تماس ،نرم افزار فورا به دفترچه تلفن سر ميزند و اگر شماره تماس گيرنده در آنجا موجود بود نام آن شخص را براي شما مي خواند. دارا بودن انواع RING TONE براي صداي زنگ از ويژگيهاي جالب توجه ديگر اين نرم افزار مي باشد كه در حدود 20 عدد آهنگ مختلف در حافظه داراست و شما ميتوانيد از هر فايل صوتي كه بخواند به جاي صداي زنگ استفاده كنيد حتي صداي ضبط شده خود شما!

ويژگي ديگر اين نرم افزار در BLOCK کردن شماره تماسهاي مزاحم است يعني اگر شما دوست نداريد شماره اي با شما تماس بگيرد، آن شماره را به اين نرم افزار ميدهيد و اين برنامه پس از آن اجازه ي به صدا در آمدن زنگ تلفن منزل شما را نمي دهد و فورا از تماس آن شخص جلوگيري به عمل مي آورد .اين برنامه قادر به ضبط تمامي تماس هاي گرفته شده مي باشد و يك HISTORY كامل (شامل زمان تماس وشماره ي تماس و تاريخ و...) را براي ما ايجاد مي نمايد . ويژگي جالب ديگر نرم افزار توانايي تبديل شدن به تلفن است که از خود برنامه هم ميشود به عنوان تلفن استفاده كرد و به تماسهاي ورودي پاسخ داد( فقط با داشتن HEADSET و تنظيم آن).

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif