۹.۰۴.۱۳۸۷

انتشار گسترده یك ویروس ایرانی جدید

یك ویروس ایرانی جدید كه هدف خود را روشنگری عمومی اعلام كرده است، ‌از طریق انتشار گسترده در كشور به اختلال در عملكرد رایانه ها و شبكه های محلی پرداخته و بسیاری از كاربران اینترنت را مورد حمله قرار داده است.


این ویروس جدید كه در بسیاری از مراكز مهم و استراتژیك نظیر برخی بانك ها،‌ ادارات دولتی و دانشگاه های كشور نیز ردیابی شده است با نمایش پی در پی جملات اهانت آمیز و ركیك به زبان فارسی، مقدسات و ارزش های مذهبی اجتماعی ایرانیان را مورد بی احترامی و هجو قرار می دهد.


بر اساس تأیید شركت امنیتی Panda Security، این كد مخرب، یك كرم رایانه ای ست كه تا این لحظه اغلب در محدوده كشور ایران، ردیابی شده و از سرعت انتشار نسبتاً بالایی نیز برخوردار است.


W32/Nahkos كه در سومین روز از آغاز انتشار خود ردیابی شده است، هنوز برای اغلب نرم افزارها و شركت های امنیتی غیر قابل شناسایی ست. برخی از كارشناسان امنیتی در داخل كشور بر این عقیده اند كه این كرم رایانه ای، گونه جدید و اصلاح شده ای از یك ویروس قدرتمند ایرانی ست كه در حدود یك ماه قبل بسیاری از سیستم های خانگی و شبكه های محلی را آلوده كرده بود.


آلوده كردن فایل ها از طریق ایجاد یك پوشه با عنوان XPcode در درایو های سیستم و نیز به اشتراك گذاری این پوشه در سرتاسر شبكه محلی با نام NEW_SOFT برای افزایش وسعت آلودگی و نیز چاپ خودكار و پی درپی جملات ركیك و ضد ارزش با هر بار استفاده از دستگاه چاپگر، از خصوصیات و عملكردهای تخریبی این ویروس ایرانی محسوب می شود.


كاربران اینترنت و مدیران شبكه برای اطمینان از عدم آلودگی رایانه های خود به این ویروس، می توانند به ترتیب از برنامه های NanoScan و MalwareRadar استفاده كنند.

منبع:http://www.ictna.ir/security/archives/012846.html

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif