۹.۰۵.۱۳۸۷

چگونه ميتوانيد interface ويندوز خود را تغيير دهيد؟

وقتي Explorer را با يك shell جديد جايگزين ميكنيد يك Interface جديد براي كار با ويندوز ايجاد نموديه ايد.Shell هاي متنوع ، شكل هاي متفاوتي به desktop شما ميدهند.منظور از shell همان Interface ويندوز است.Listestep محيط سيستم عامل شما را شبيه به محيط لينوكس ميكند.با NextStart ميتوانيد منو هاي دلخواه خود را بسازيد.پس از نصب هر كدام از نرم افزار هاي مذكور، مستندات آن را مطالعه كنيد تا بدانيد چگونه بايد آنرا از ويندوز خود حذف نماييد.اين برنامه ها Shell پيش فرض را به خود اختصاص ميدهند.و اين عمل با تغيير خطي در فايل System.ini انجام ميپذيرد.دقت كنيد قبل از حذف اين گونه برنامه ها ، Shell پيش فرض سيستم را انتخاب كنيد چرا كه ممكن است پيغام خطايي مبني بر نصب مجدد ويندوز دريافت كنيد و اين بخاطر آنست كه ويندوز به دنبال Shell قديمي خود ميگردد ولي آنرا نمي يابد!در اين حالت بايد ديسك Start-up را گذاشته و عمليات زير را انجام دهيد :
- ابتدا از ديسك Start-up دستگاه را بوت نمايد وگزينه Start computer without CD-ROM Support را انتخاب نموده و منتظر شويد تا خط فرمان A:> ظاهر شود.
- edit C:\windows\system.ini را تايپ نموده و Enter را بزنيد. محيط edit براي System.ini باز شده خطي را كه با shell=’ ‘ شروع مي‌شود بيابيد.
- اين خط را به Shells explorer.exe تغيير دهيد. File و سپس Save را انتخاب و به دنبال آن File سپس Exit را برگزينيد. ويندوز خود را restart نماييد.
Serenade يك shell فشرده جايگزين براي ويندوز است. اين نرم افزار با محيط كاملاً جديدي جايگزين desktop ويندوز مي‌شود و در ضمن منابع كمتري را از نظر حافظه، پروسسور، و فضاي هارد نسبت به ويندوز استفاده مي‌كند.
با دوبار كليك بر روي S5 (كه البته پس از Unzip نمودن فايل S5 alpha3 آي ... آنرا خواهيد ديد) اين برنامه اجرا مي‌شود. Wallpaper background مثل ويندوز بوده و برنامه‌هاي كاربردي در سمت چپ بالاي صفحه قرار دارند. تمامي فولدرها و applicationها در آن باز هستند. نام فولدرها نمايش داده نمي‌شود.ميتوانيد برنامه را با راست كليك و انتخاب گزينه Close ببنديد!
همچنين برنامه هاي ديگري وجد دارند كه ميتوانيد از Interface ويندوز به آنها سوييچ كنيد، در حالي كه هنوز ازمنوهاي ويندوز استفاده ميكنيد.به عبارت ديگرExplorer shell را تغيير نميدهد بلكه ظاهر آن را تغيير ميدهيد.از جمله اين برنامه ها EFX , Chroma , WindowsBlinds هستند.
EFX برنامه كوچك و 90 كللوبايتي است كه بر روي ويندوز هاي 95 و 98 و NT نصب مي شود و با 5 سطح مختلف وجود دارد و مي توانيد از Skinz شكل هاي مختلفي را دانلود كنيد.
Chroma داراي skinهاي متفاوتي است كه برخي از آنها بسيار خوب هستند. جدا از NT بر روي تمامي نسخه‌هاي ويندوز اجرا مي‌شود.
WindowBlinds كه با تمام نسخه هاي ويندوز كار ميكند و چنانچه سرعت كامپيوتر شما نيز كم باشد . به سرعت اجرا شده و كار ميكند.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif