۹.۰۶.۱۳۸۷

رفع مشكل شناخت صحيح DVD-RAM در ويندوز XP

در اغلب موارد دستگاههاي سخت افزاري به خوبي توسط ويندوز XP شناخته و تعريف ميشوند و كاربران كمتر در مورد تعريف سخت افزار در اين ويندوز با مشكل مواجه ميشوند.
ويندوز XP در بعضي مواقع در مورد شناخت بعضي از DVD-Ram ها دچار يك مشكل عجيب ميشود. اين مشكل عجيب از اين قرار است كه ويندوز به طور كامل و بي نقص دستگاه DVD-Ram را Support ميكند اما هنگامي كه كاربر سعي در استفاده از آن دارد متوجه ميشود كه دستگاه به درستي تشخيص داده نميشود يا اينكه براي مثال به عنوان يك CD-Rom شناخته ميشود !
اين اشكال ناشي از يك اشكال در رجيستري است ( ميتوان آن را يك Bug نيز در نظر گرفت ) كه با آموزش زير ميتوانيد اين مشكل را حل كنيد. پس اگر گرفتار يك چنين مشكلي هستيد حتما مراحل زير را دنبال كنيد :
ابتدا از طريق Run وارد Regedit شده و سپس كليد زير را بيابيد :
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Class\
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
سپس در صفحه راست به دنبال دو كليد UpperFilters و LowerFilter بگرديد. پس از يافتن ، هر دوي آنها را از طريق راست كليك و انتخاب گزينه Delete پاك كنيد ( ممكن است فقط يكي از اين كليد ها وجود داشته باشند ).
بعد از رجيستري خارج شده و سپس سيستم خود را Restart كنيد.
توجه داشته باشيد كه اين روش فقط در اين حالت كار ميكند يعني وقتي كه ويندوز XP شما دستگاه DVD-Ram شما را Support ميكند اما به درستي آن را تشخيص نميدهد. در اين صورت بعد از Restart ميتوانيد مطمئن باشيد كه مشكلتان حل خواهد شد. اگر ويندوز كلا در شناخت دستگاه شما دچار مشكل است يعني اصلا آن را Support نميكند ، اين روش هيچ كمكي به شما نخواهد كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif