۹.۰۵.۱۳۸۷

نحوه برداشتن پوشه هاي اشتراکي روي computer

در ويندوز xp وقتي My computer را باز مي کنيد، با پوشه هاي به اشتراک گذاشته شده (shared documents) روبه رو مي شويد که به کاربران اجازه مي دهد تا فايلهاي خود را در دسترس ساير کاربران حتي روي شبکه قرار دهند.
اما با يک ترفند مي توانيد اين پوشه ها را برداريد و خيالتان از احتمال دسترسي ساير کاربران راحت شود.
براي اين کار بايد 2پوشه در دو جاي مختلف در رجيستري ويندوز بسازيد و تغييرات را اعمال کنيد. ابتدا با تايپ Regedit در منوي RUN روي استارت وارد رجيستري شويد و کندوي بزرگ HKEY-CURRENT-USER را باز کنيد. سپس شاخه software را باز کرده و زيرشاخه Microsoft را بيابيد. حالا با کليک روي آن زيرشاخه windows و بعد زيرشاخه currentversion را پيدا خواهيد کرد. روي آن نيز کليک کنيد تا به زيرشاخه policies برسيد. آن را نيز باز کنيد تا زيرشاخه مورد نظر يعني Explorer ديده شود.
حالا داخل اين زيرشاخه در صفحه روبه رو بايد يک پوشه به شکل DWORD بسازيد. براي اين کار بايد سمت راست موس را در داخل صفحه زده و New و DWORD را انتخاب کنيد. نام پوشه تازه متولد شده را N ، S) NoSharedDocuments ، و D را با حروف بزرگ تايپ کنيد) گذاشته و براي نابودي پوشه هاي اشتراکي Valuedata آن را بگذاريد به همان حالت صفر باقي بماند. سپس ok کرده و با رفتن به کندوي HKEY-local-machine مسير جديدي برگزينيد. با کليک روي اين کندو، شاخه software پيدا شده و با کليک روي آن زيرشاخه Microsoft را خواهيد يافت . سپس زيرشاخه windows و بعد currentversion و بعد policies و در آخر زيرشاخه Explorer را خواهيد يافت . حالا درون اين زيرشاخه نيز پوشه Noshared Documents را ساخته و ارزش آن را به همان صورت صفر نگه داريد. توضيح اين که اگر زير شاخه Explorer يا زيرشاخه هاي قبلي آن را نيافتيد، بايد آن را درست کنيد. روش کار نيز چنين است که روي زيرشاخه اصلي برويد و New و Key را انتخاب کنيد و نام Explorer يا... را داخل آن بگذاريد و پوشه را داخل آن بسازيد.
HKEY-CURRENT-USER\software\Microsoft\windows\currentversion\policies\Explorer
HKEY-LOCAL-MACHINE\software\Microsoft\windows\currentversion\policies\Explorer

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif