۹.۰۶.۱۳۸۷

حذف برنامه هاي XP

همان طور كه مي دانيد مايكروسافت اجازه ي حذف (Uninstall) كردن بسياري از برنامه هايي كه به صورت پيش فرض روي ويندوز نصب شده اند را نمي دهد، مثل Windows Messenger يا ديگر كامپوننت هاي ويندوز و براي همين خيلي جاها به اين كار مايكروسافت اعتراض دارند.
براي اين منظور ابتدا فايل هاي ويندوز را از حالت مخفي بودن در بياوريد. از منوي tools واقع در My computer گزينه Folder Option را انتخاب كرده سپس به قسمت View رفته و Show Hidden File And Folders را انتخاب كنيد و OK را كليك كنيد. همچنين تيك كنار گزينه Hide protected operating System file Recommended را نيز برداريد.
حال برنامه Notpad را باز كرده از منوي فايل گزينه ي Open را انتخاب كرده و در قسمت Files of type گزينه دوم يعني All Files را انتخاب كنيد. حال به درايوي كه ويندوزتان در آن نصب شده رفته و وارد فولدر ويندوز شويد.
فولدر inf را كه حالت مخفي دارد پيدا كنيد و وارد آن شويد. فايل Sysoc.inf را انتخاب كنيد و دكمه Open را كليك كنيد. خب تا اينجاي كار را داشته باشيد تا يك سري توضيحات در مورد اطلاعات درون فايل به شما بدهم. ويندوزليستي از كامپوننت هاي خودش را در اين فايل نگهداري مي كند. برخي از اين كامپوننت ها كه در زير [Components] آمده اند شامل كلمه Hide در جلوشان مي باشند. از جمله اين كامپوننت ها Windows Messenger مي باشد. براي اينكه اين كامپوننت ها در ليست Add/Remove Programs نمايان كنيد طوري كه بتوانيد آنها را Uninstall كنيد، بايد كلمه hide را بدون پاك كردن دو كاماي اطراف آن پاك كنيد.
بسيار خب، حال كه با اين فايل آشنا شديد، به سراغ فايل Sysoc.inf كه توسط برنامه Notepad باز كرده ايد مي رويم. مثلا مي خواهيم برنامه Windows Messenger را حذف كنيم. براي اين كار در خط7، hide، msmsgs.inf، OcEntry، msmsgs=msgrocm.dll كلمه ي hide را حذف كنيد (بدون حذف كاماها). فايل را Save كرده و آن را ببنديد.
اكنون به Control Panel رفته، و Add/Remove Programs را اجرا كنيد و در آن Add/Remove Windows Components را كليك كنيد. شما هم اكنون برنامه Windows Messenger را مي توانيد در ليست مشاهده كنيد كه مي توان آن را حذف كرد. شما مي توانيد اين كار را براي ديگر كامپوننت هاي ويندوز كه در آن فايل آمده است نيز تكرار كنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif