۹.۰۷.۱۳۸۷

چگونه آلبوم عكس را به پوشه ي موزيك دلخواه خود اضافه كنيم؟

يكي از قابليت هاي جديد ويندوز XP اين است كه به طور اتوماتيك يك آلبوم هنري مناسب را بر روي پوشه ي موسيقي كه شما در حال كپي كردن آن (و معمولا در فرمت WMA) هستيد، قرار مي دهد.
اما در مورد كساني كه آهنگ مورد علاقه ي خود را از روي CD بر روي هارد با فرمت MP3 كپي كرده اند چه كار مي توان كرد؟ مي توان با مراجعه به سايت هاي cdnow.com يا amguide.com اين آلبوم ها را دريافت، و از طريق folder customize تصوير مناسب را براي هر پوشه انتخاب كرد.
اما اين كار وقت گير است و بايد به طور دستي براي هر پوشه اي Properties آن را ويرايش و تصحيح كنيد. ضمن اين كه وقتي سيستم عامل دوباره نصب مي كنيد، اين قابليت را از دست خواهيد داد. نگران نباشيد، يك راه خوب وجود دارد.
هرگاه از وب سايتي اين تصاوير را دريافت مي كنيد، به صورت folder.jpg ذخيره كرده و در پوشه ي مناسب قرار دهيد. بعد ويندوز XP به صورت خودكار آن عكس ها را به عنوان Thumbnail براي هر پوشه اي در نظر مي گيرد. بهتر از همه اين كه آن عكس را در Mediaplayer ويندوز XP (MPXP) نشان خواهد داد. اگر شما اين گزينه را براي نمايش انتخاب كنيد، از اين به بعد هر وقت ويندوز را دوباره نصب كنيد، خود به خود اين تصاوير سرجاي خود قرار خواهند گرفت.
علاوه بر فايل folder.jpg كه گفته شد، مي تواند نسخه ي كوچكتري از تصاوير را به نام albumartsmall.jpg، به دلخواه خود درست كنيد. اين تصاوير وقتي استفاده مي شوند كه سطح نمايش از 200×200 پيكسل كوچكتر باشد. البته اگر فايل هم نباشد، خود ويندوز folder.jpg را اتوماتيك براي چنين مواردي قرار خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif