۹.۰۷.۱۳۸۷

آشنايي با چند اصطلاح سخت افزاري

GMR
Giant Magnetoresistive فن آوری ساخت IBM مربوط به هدهای خواندن/ نوشتن در سخت دیسک هاست که از رفتارکوانتومی الکترون ها سود می برد.
هدها در این فن آوری از چند لایه تشکیل می شوند. هنگامی که جهت میدان الکترومغناطیسی در هد وسطح دیسک یکسان است الکترون ها با Spin مثبت می توانند از لایه های هد بگذرند. الکترون ها با Spin منفی نیز از هد عبور نمی کنند. در صورت مختلف بودن جهت های میدان مغناطیسی، هیچ الکترونی از لایه های هد نمی گذرد.
ICH
I/O Controller Hub بخشی از سری تراشه است که دستگاه های جانبی به آن وصل می شوند. این نام را اینتل از سری تراشه خانواده 810 به بعد به کار برده. این بخش تا پیش از آن پل جنوبی نامیده می شد. اینتل پل شمالی را هم MCH یا Memory Controller Hub می نامد.
L1-Cache
یک حافظه میانی پر سرعت که زمان دسترسی به داده های پرکاربرد را کاهش می دهد. Cache
سطح یکم روی Die با هسته یکپارچه شده و نخستین مرحله ازساختار سلسله مراتبی Cache است.
MacroOPs
پردازنده هایی که بر پایه هسته اتلون ساخته می شوند فرمان های پیچیده x86 را به فرمان های کوچکتری با طول یکسان تبدیل می کنند که پردازش شان ساده تر است.
هر MacroOPs می تواند از یک تا دو OP تشکیل شود که دومین OP همواره یک Load/Store-OP خواهد بود. اینتل این شیوه را که به پردازنده های RISC بسیار شبیه است در پردازنده های خود MicroOP می نامد.
NAT
Network Address Translation روشی است برای محافظت از شبکه محلی در برابر حملات اینترنتی.
در این شیوه درخواست های شبکه همیشه تنها با یک آدرس IP به سوی اینترنت گسیل می شود. مسیریاب NAT توزیع Packet ها را میان درخواست کنندگان اصلی به عهده دارد.
PCMCIA
Personal Computer Memory Card International مجمعی است که در سال 1991 تاسیس شده و تا کنون استانداردهایی برای کارت های چند منظوره و کارت های حافظه تصویب کرده است.
اگر چه این استاندارد از سال 1995 PC Card نامیده می شود اما همچنان نام PCMCIA برای آن به کار می رود.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif