۹.۰۴.۱۳۸۷

ده سوال اصلی كه باید از ارائه كننده تجهیزات WIMAX پرسید

شركت مخابراتی ممكن است به بیش از یك فناوری برای همه نیازهای شان احتیاج پیدا كنند . در این صورت آیا یك سازنده ی واحد می تواند تمامی این نیازها را برآورده كند یا این كه شركت مخابراتی باید از روش چند سازنده ای پیروی كند ؟ جواب این سوال برای شركت های مختلف می تواند متفاوت باشد و بستگی به نیازهای آن ها دارد .


انتخاب سازنده
انتخاب سازنده تجهیزات رادیویی در ابتدا با تعیین طرح تجاری شركت مخابراتی مشخص می شود طرحی كه درآن نخست نیازمندی های شركت مخابراتی و همچنین نوع مشتریان آن بر حسب این كه خانگی یا تجاری هستند مشخص می شود. سپس شركت مخابراتی باید خودرا با تجهیزات رادیویی موجود در بازار هماهنگ و متناسب كند.


شركت مخابراتی ممكن است به بیش از یك فناوری برای همه نیازهای شان احتیاج پیدا كنند . در این صورت آیا یك سازنده ی واحد می تواند تمامی این نیازها را برآورده كند یا این كه شركت مخابراتی باید از روش چند سازنده ای پیروی كند ؟ جواب این سوال برای شركت های مختلف می تواند متفاوت باشد و بستگی به نیازهای آن ها دارد .اما با همه این ها چگونگی برخورد شركت مخابراتی با سازندگان و سئوالاتی كه از آن ها می كند می تواند برتوان و قابلیت آن به عنوان فراهم آور خدمات بدون سیم اثر بسیار مهم و حیاتی بگذارد.
ده سئوال كلیدی كه باید قبل از تصمیم گیری نهایی از سازنده های تجهیرات پرسید عبارتند از:

1- از چه بسامدهاو استاندارد هایی پشتیبانی می كنید؟ و مدل های تان برای ارائه خدمات به چه دسته از مشتریانی طراحی شده است ؟
2- آیا ارتقاء های جدید تان در خصوصفناوری , با فناوری فعلی سازگار خواهد بود ؟ و چگونه می توانیم از سرمایه گذاری خود به طور مناسب حفاظت كنیم؟
3- نقشه راه تان در خصوص محصولات در سه و پنج سال آینده چگونه خواهد بود ؟ قادر به ارئه چه مقدار پهنای باند نقطه –به چند- نقطه (P2MP) خواهید بود ؟
4- اندازه گیری های متریك عملكرد محصولات تان چگونه به تائید رسیده است ؟ آیا آزمایش شده اند ؟آ یا براساس استقرار واقعی هستند ؟ و آیا می توانیم با مشتریان تان در این خصوص صحبت كنیم ؟
5- وسعت و محدوده زمانی محصولات تان چگونه است ؟ چه مدتی است كه دراین زمینه فعالیت می كنید ؟ چه تعداد مشتری در سراسر دنیا دارید و كجاها هستند ؟
6- زمان لازم برای ارسال تجهیزات چه مدت خواهد بود و آیا ارسال محموله ها را ضمانت می كنید؟ و در هر بار ارسال ،چه حجمی از تجهیزات را می توانیم دریافت كنیم ؟
7- آیا توانایی و تجربه ارائه راه حل به شركت های مخابراتی از نوع ما را دارید ؟مشتریان عمده تان كه از نظر اندازه و نوع فعالیت شبیه ما هستند كدام ها هستند ؟
8- رقیبان عمده تان چه كسانی هستند و چرا ؟ نقطه قوت و ضعف تان در برابر آن ها شامل چه مواردی است ؟
9- آیا قادر به ارائه خدمات حرفه ای و یا یكپارچه سازی هستید و یا در این موارد شركایی دارید كه بتوانند چنین كارهایی را انجام دهند ؟
10- ضمانت تان ا به چه شكلی است ؟ و آیا دارای پشتیبانی فنی هستید كه در مواقع وجود مشكلات فنی بتواند ما را پشتیبانی كند؟ بزرگ ترین مشكل و نقص محصولات رادیویی تان چیست ؟


منبع: تلنا - جمال صوفیه

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif