۸.۲۸.۱۳۸۷

10 خطر بزرگ شبکه اینترنت

در دنياي PC يک Trojan هر برنامه*اي است که مي*تواند اهداف امنيتي داشته باشد و اغلب هم مشکوک مي*آيد و مي*رود و از ديد ما مخفي است وقتي يکي از آنها روي سيستم شما نصب باشد از طريق اينترنت دائماً با نويسنده خود تماس مي*گيرد. گاهي هم مي*تواند همچون يک Server ايفاي نقش کند و بدين ترتيب کنترل سيستم شما دست سازنده Trojan مي*افتد.
اولين کاري که اين برنامه مي*کند اين است که اسم رمزهاي شما را به سمت سازنده* خود مي*فرستد. معروفترين آنها Subseven است (http://www.sub7files.com/) که مي*توانيد جزئيات آنرا در سايت مذکور بخوانيد. يک فايروال شخصي مثل ZoneAlarm (http://www.zonealarm.com/) مي*تواند جلوي يک Trojan را بگيرد ولي يادتان باشد که اين برنامه هم نمي*تواند همه چيز را صددرصد تضمين کند. هيچ فايروالي کامل نيست و بعضي از آنها مي*توانند به راحتي دور زده شوند.
ولي حواستان به برنامه*هاي اينچنيني باشد. هر e-mailاي که به سمت شما مي*آيد مي*تواند حاوي يک Trojan باشد و برنامه*هاي Shareware از يک منبع معروف مثل http://www.tucows.com/ هم مي*توانند حاوي Trojan باشد،*هيچ مهم نيست که برنامه را از کجا Download مي*کنيد.هر فايلي را که مي*گيريد اسکن کنيد. (http://www.moosoft.com/) cleaner برنامه* خوبي براي اسکن کردن Trojanها است و ابزارهاي رايگاني مثل آنچه که در سايت http://www.diamondcs.com.au/ است هم به دردتان خواهد خورد.
با آخرين اخبار Trojanها به روز باشيد (http://www.dark-e.com/) و مطمئن باشيد که در امان خواهيد بود.

کتابخانه*هايي مثل http://www.multimania.com/cdcorg/trojans.html روش خوبي براي پيداکردن روش کار اسبهاي تراوا هستنند. هيچ چيزي را Download نکنيد مگر اينکه دقيقاً بدانيد چگونه کار مي*کند و سيستم شما را آلوده نمي*نمايد.

منبع:رایانه واینترنت

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif