۸.۲۸.۱۳۸۷

بیایید هك نشویم!


متاسفانه این روزها بارها و بارها دیده می شود كه تعدادی از وبلاگها و سایتها با روشهای فریبكاری اجتماعی و چند شیوه تكنیكی و روانشناسی ساده مورد حمله هكرها واقع می شوند. رعایت این توصیه های ساده ولی مهم می تواند تا حد زیادی جلوی چنین اتفاقی را بگیرد.این توصیه ها تضمین نمی كند كه با رعایت آنها هرگز هك نخواهید شد، همیشه ممكن است یك سایت به دلیل نقایص امنیتی هك شود، ولی این دلیل نمی شود كه پسورد خود را دو دستی در اختیار شیادان قرار دهید! گول ایمیلهای قلابی را نخورید.

هرگز و تحت هیچ شرایطی مدیران سایتها و سایتهای سرویس دهنده ایمیل و وبلاگ از شما پسوردتان را نمی خواهند. اگر خود بیل گیتس هم با امضا و اثر انگشت خودش برای شما ایمیل زد یا نامه فرستاد یا شخصاً به در منزل شما آمد و به علت به روز رسانی یا هر دلیل دیگری پسورد شما را خواست، شك نكنید كه ایمیل جعلی و قلابی است و شخصی كه جلوی در منزل شما آمده است را تحویل پلیس دهید! مدیران سایتها احتیاجی به دریافت پسورد شما برای تایید هیچ چیزی ندارند. هر ایمیلی كه چنین درخواستی از شما داشت بدون كوچكترین شكی نادیده بگیرید.

همچنین اگر ایمیلی دریافت كردید كه هنگام باز كردن آن با صفحه ای مواجه شدید كه از شما می خواست به هر علت مجدداً در همان صفحه login كنید، بدون تردید از انجام این كار خودداری كنید. در صفحه های مشكوك Login نكنید. به جز صفحه اصلی سایتی كه از سرویس ایمیل یا وبلاگ آن استفاده می كنید، در هیچ صفحه دیگری Login نكنید. یكی از روشهای مرسوم برای به دست آوردن پسورد اشخاص ساختن صفحه ای شبیه یاهو یا بلاگر است كه هر كس پسورد خود را در آن وارد كند بلافاصله سر از ایمیل شخص هكر در می آورد.

دقت كنید كه به عنوان مثال www.blogger.tk یا WWW.YAH00.COM آدرسهای واقعی بلاگر و یاهو نیستند.
همیشه به آدرس سایتی كه وارد آن شده اید توجه كنید و هرگز از آدرسهای ناآشنا یا مشكوكی كه برای شما فرستاده می شود برای ورود به وبلاگ یا ایمیل خود استفاده نكنید.

مراقب ضمیمه ایمیلها باشید. ضمیمه یك ایمیل را حتی اگر از جانب نزدیك ترین دوستتان ارسال شده باشد بدون بررسی توسط یك آنتی ویروس به روز شده باز نكنید.
از باز كردن ایمیلهایی كه ضمیمه ای با پسوند exe، com، pif، scr، vbs و سایر پسوندهای اجرایی دارند به طور كلی خودداری كنید.
فایلهای zip شده را قبل از باز كردن توسط آنتی ویروستان بررسی كنید.

فایلهای عكس حتماً باید با یكی از پسوندهای JPG، GIF، TIFF، PNG یا BMP ختم شوند.

فایلی با نام مشابه Picture.jpg.exe بدون هیچ تردیدی یك تروجان یا ویروس است.

اگر از یاهو یا Hotmail استفاده می كنید حتماً قبل از دریافت فایل ضمیمه، اجازه دهید آنتی ویروس خود سایت، فایل را بررسی كند.

تحلیل : روزنامه ابرار اقتصادی

منبع:رایانه واینترنت

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif