۸.۳۰.۱۳۸۷

گسترش برنامه های کاربردی که پهنای باند زیادی نیاز دارد و لزوم دسترسی از راه دور کاربران و مشترکین به این برنامه ها، تقاضای روزافزونی را برای ارائه خدم

تامین کنندگان حال حاضر ارتباطات برای دسترسی مشترکین به سرویسهای باند پهن به کمک خطوط تلفن (PSTN) با مشکلات زیادی روبرو هستند. آنها از زیرساخت سیمهای مسی استفاده می کنند که برای ارتقاء آن در هر محله نیاز به هزینه های اضافی قابل توجهی است که این امر عملاً مانع دسترسی آنها با باند پهن می شود.

سیستم های بی سیم سرویس دهندگان را قادر ساخته است تا این گونه سرویسها را در هر نقطه از منطقه تحت پوشش خود ارائه نمایند.

ارتباطات باند پهن بیسیم نه تنها جانشین مناسبی برای خط زمینی (Leased line) می باشد، بلکه در نقاطی که امکان برقراری ارتباطات زمینی وجود ندارد، می تواند مقرون به صرفه بوده و در مدت زمان بسیار کوتاهتری نصب و راه اندازی شود.

شبکه انتقال بیسیم کلیه مزایای شبکه زمینی را بدون هیچیک از معایب آن دارا بوده تنها مشکل آن در دیدرس هم بودن (LINE-OF-SIGHT) نقاط ارتباطی می باشد. به این معنی که تجهیزات کاربر باید در خط مستقیمی از آنتن بی سیم قرار گیرد. طبیعی است این موضوع در شهرهایی مانند تهران که دارای توپولوژی متنوعی است، ساختمانهای بلندی دید مستقیم را غیرممکن ساخته مشکلاتی را به همراه دارد.


شماتیک شبکه بی سیم داتک

IP بی سیم
تجهیزات شبکه بیسیم گروه شرکتهای داتک با نام تجاری "IP بی سیم" ارتباط بی سیمی را برای کاربران صوت، داده و تصویر فراهم می آورد که نه تنها نیازی به دید مستقیم به آنتن محلی بیسیم نداشته بلکه می توان تجهیزات مورد نیاز را در اتاق و فاصله 1 یا 2 متری پنجره قرار داد. این شبکه راه حل مناسبی برای نواحی شهری و روستایی و پاسخگوئی به نیازهای ارتباطی کاربران پهن باند تا کاربران اداری، تجاری و خانگی است.

این شبکه بیسیم با استفاده از طیف فرکانسی امواج رادیویی RF در محدوده 2.5 تا 23 گیگاهرتز عمل می کند. تجهیزات CPE مربوط به این سیستم که در طرف کاربر قرار می گیرد می تواند طیف وسیعی از کاربران کوچک و بزرگ را سرویس داده، کاربردهای مختلفی همچون صوت، داده، رسانه های محاوره ای، کنفرانس ویدئویی، کنترل دوربین از راه دور، اینترنت، اینترانت، فیلم، آموزش از راه دور و خدمات پزشکی از راه دور را ارائه می نماید.

البته باید توجه داشت که این سرویس بیسیم مشابه سرویسهای بیسیم سلولی مانند موبایل یا GSM نبوده و شبکه های باندپهن بیسیم تنها تجهیزات ثابت کاربران را پشتیبانی می کنند.

مزایای کلیدی "IP بی سیم"
راه حلهای پیشنهادی گروه شرکتهای داتک مزیتهای کلیدی را به مشترکین خود ارائه می نماید. انعطاف پذیری این سیستم رضایت هر نوع مشتری را به دنبال خواهد داشت. برخی از این مزیتها عبارتند از:


همکاران پشتیبانی فنی ما همواره مراقب کیفیت خدمات بوده و آماده رفع مشکلات احتمالی شما هستند.

1- پشتیبانی از کلیه پروتکلها و خصوصیات چندرسانه ای
2- مدیریت فراگیر از درونی ترین نقطه شبکه تا نقاط انتهایی آن
3- قابلیت کنترل و تنظیم کیفیت خط ارتباطی
4- پشتیبانی های مختلف همچون: نگهداری و گزارشهای مالی و آماری برای مشترکین
5- ارائه پهنای باند به میزان درخواستی کاربران
6- خدمات حسابداری برای سرویسهای اشتراکی
7- یکپارچگی خدمات صوت و تصویر، داده و اینترنت
8- نیاز نداشتن دید مستقیم به آنتن NON-LINE OF SIGHT .

سیستمهای NLOS که به معنی بی نیاز از دید مستقیم به آنتن میباشد سیستم بی سیم این گروه بوده و بر اساس شبکه های مبتنی بر IP می باشند که انواع برنامه های کاربردی پهن باند که دارای قابلیت انتقال صوت و تصویر نظیر IP telephony و video streaming را پشتیبانی می نمایند. این سیستمها از مودولاسیونهای تطبیقی 4 QAM، 16 QAM و 64 QAM استفاده می کنند و تجهیزات برون اتاقی را نیز شامل می شود. محدوده های تحت پوشش هر یک ازایستگاهها به عوارض و توپولوژی زمین بستگی خواهد داشت.

تجهیزات برون اتاقی سیستمهای NLOS داتک تنها 16 کیلوگرم وزن داشته و به سادگی می توان آنها را بالای برجها، روی پشت بامها یا داخل رکها نصب نمود. اتصال بین این تجهیزات تا مراکز اصلی از نوع Ethernet 10/100 Base T می باشد. مدیریت جامعی روی این تجهیزات و ایستگاههای زمینی به کمک پورتهای سریال، telnet و اتصالهای مبتنی بر وب یا سیستم اختصاصی کنترل و مدیریت مبتنی بر SNMP داتک نظارت دارد.




گذرگاههای IP برای کاربران خانگی، اداری و تجاری
تجهیزات درون اتاقی سیستم بی سیم داتک به عنوان یک گذرگاه بیسیم IP برای منازل و دفاتر عمل می کند. این گذرگاه کاربر را قادر می سازد تا برنامه های مبتنی بر اترنت روی ارتباط باندپهن خود مانند ارتباطات بیسیم محلی Wi-Fi اجرا نماید. این دستگاهها کاملا PnP (plug-and-play) بوده و کاربر کافیست کابل اترنت دستگاه یا Laptop خود را بدون هیچ گونه تنظیمی به این دستگاه متصل کرده و مرورگر خود را استفاده نماید.

همچنین داتک مزایای دیگری برای کاربران نهایی مانند دیگر ISP هایی که قصد خریدهای کلی دارند ارائه می کند که عبارتند از :

1- مدلهای کسب درآمد
2- راه حلهای ترکیبی برای مشترکین خانگی/اداری
3- پشتیبانی های مخصوص ISPها
4- SLAهای درخواستی توسط مشتریان
5- مصارف تجاری در زمانهای اداری
6- مصارف خانگی برای زمانهای عصر و شب
7- ارائه زیرساختهای مقیاس پذیر و درخواستی
8- سهولت افزایش کانالها و بخشهای تحت پوشش با افزایش تعداد مشتریان
10- سهولت و سرعت نصب و برپایی شبکه NLOS با اطمینان و کارایی بالا و حاشیه سود

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif