۸.۲۷.۱۳۸۷

براي حفظ امنيت رايانه كاربر ابزارهاي ديگري نياز است - فقط ضد ويروس كافي نيست !

كارشناسان معتقدند كه براي حفظ امنيت رايانه كاربر ابزارهاي ديگري نياز است
فقط ضد ويروس كافي نيست
شايد براي شما هم اتفاق افتاده باشد كه از يكي نرم افزارهاي ضد ويروسي متداول بر روي رايانه شخصي خود استفاده كنيد و حتي با وجود به روز رساني اطلاعات آن، درگير يكي از حملات اينترنتي شويد. بحثي كه رايج در بين كارشناسان شبكه اينترنت بسيار اين است كه توانايي هاي هكرهاي اينترنتي بسيار بالاتر از شركت هاي توليد كننده نرم افزارهاي امنيتي است.

در چند سال اخير بارها شاهد بوده ايم كه نرم افزارهاي ضد ويروسي قادر به شناسايي كرم ها و ويروس هاي جديد نبوده اند و زماني قادر به از بين بردن آنها بودند كه اين برنامه هاي مخرب، آسيب زيادي به كاربران و سازمان هاي دولتي و غير و دولتي وارد كرده اند.

آنچه كارشناسان امنيت شبكه بر آن توافق دارند اين است كه هر چند نرم افزارهاي امنيتي و ضد ويروسي رايانه هاي شخصي و معمولي را از بسياري از خطرات ايمن مي كنند، اما اين مؤلفه امنيتي براي يك كاربر و رايانه او كافي نيست.

در حال حاضر، كاربران رايانه اي در شرايطي وارد شبكه اينترنت مي شوند كه تعداد نامه هاي الكترونيكي گول زننده و وب سايت هاي آلوده روز به روز در حال افزايش هستند.

بنا به گفته مسئولين شركت سيمانتك هرزنامه ها و نامه هاي تبليغاتي فريبنده، بيش از 80 درصد نامه هاي الكترونيكي را تشكيل مي دهند. تعداد نرم افزارها و برنامه هاي مخرب توزيع شده در شبكه اينترنت، در سال 2007 نسبت به سال 2006، پنج برابر شده و بنا به گزارش مؤسسه تحقيقاتي AV-Test ، روزانه نزديك به 20 هزار برنامه و نرم افزار جديد از طريق وب سايت هاي اينترنتي منتشر مي شوند.

با توجه به توانايي هاي كنوني نرم افزارهاي امنيتي و محيط نا امن شبكه اينترنت، كاربران براي حفاظت از اطلاعات شخصي خود، مي بايست ابزارها و روش هاي را بكار گيرند.

در اين جا چند توصيه كارشناسان شبكه را به شما معرفي مي كنيم. اما قبل ازاجراي اين موارد، براي حفظ امنيت خود بايد، اقدامات مقدماتي را انجام داده باشيد. اگر از نرم افزارهاي امنيتي استفاده مي كنيد، حتماً بايد آن را به روز كرده باشيد و يا آخرين پچ هاي نرم افزارهاي خود را از شركت هاي توليد كننده آن دريافت كنيد.

- كاربري صندوق پستي:
هيچ كدام از شركت هاي امنيتي شبكه اينترنت، استفاده از يك صندوق پستي خاص براي تمامي فعاليت هاي شخصي و كاري را توصيه نمي كنند. بهتر پيشنهاد براي كاربران، استفاده از حداقل 3 صندوق پستي با آدرس هاي متفاوت است. كارشناسان پيشنهاد مي كنند كه يك صندوق پستي محرمانه، مخصوص ارتباط با دوستان و آشنايان قابل اطمينان ، يك صندوق پستي مخصوص ارتباط كاري و ارتباط با سايت هايي كه قابل اطمينان هستند و يك صندوق پستي عمومي كه كاربر هراسي از لو رفتن رمز عبور آن ندارد، بهتر گزينه براي هر كاربر اينترنتي است.

- پويشگر صفحه:
پويشگر صفحه ابزاري است كه توسط برخي از شركت هاي توليد كننده نرم افزارهاي امنيتي ارائه شده است و با استفاده از فناوري هاي مختلف، ميزان اعتبار و صحت هر صفحه اينترنتي را مي سنجد. از جمله اين نرم افزارها مي توان به TrendProtect از شركتTrend Micro وSiteAdvisor از شركت مكافي اشاره نمود. هرچند كه پويشگرهاي صفحه، ابزار خيلي قدرتمندي به شمار نمي آيند، اما مي توانند يك لايه محافظ در مقابل برنامه هايي كه در پشت سايت هاي فريبكار شبكه اينترنت به وجود آورند. در حقيقت به كمك اين ابزار، كاربر يك لايه به ساير لايه هاي امنيتي رايانه خود اضافه مي كند.

- مرورگرها:
ابزارهاي امنيتي مرورگرها، يكي ديگر راه هاي جلوگيري از آلوده شدن به ويروس ها، كرم ها و برنامه هاي تخريبي هكرها هستند. هم اكنون نرم افزار هاي اينترنت اكسپلورر 7 و فايرفاكس 2، معتبرترين و پر كاربردترين مرورگرهاي شبكه محسوب مي شوند و شركت هاي مايكروسافت و موزيلا، هر دو توليد كنندگان اين مرورگرها، **********هاي ضد فيشينگ را براي اين مرورگرها معرفي كرده اند كه مي تواند در زماني كه كاربر به يك وب سايت يا صفحه آلوده وارد مي شود، به او هشدار دهد.

كاربر مي تواند اين ابزارها را در هر دو مرورگر فعال كرده و يا غير فعال كند। اما به طور پيش فرض اين ********** در مرورگر فايرفاكس روشن و در مرورگر اينترنت اكسپلورر خاموش است.
منبع: رایانه واینترنت

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif