۸.۲۷.۱۳۸۷

حمله هکرها به MySpace و Facebook

سرويس اخبار خارجي ايتنا - اين روش در يک ابزار مخصوص هک گنجانده شده که درحال حاضر بر روي چندين سايت چيني زبان براي دانلود قرار داده شده‌اند. يعني به جاي چند هکر حرفه‌اي معدود، اينک هکرهاي ممولي نيز مي‌توانند با استفاده از اين ابزار حملاتي را انجام دهند.

شرکت امنيتي Fortify در هشداري اعلام نمود هکرها با استفاده از تکنيک سرريز بافر رشته‌اي از حملات را عليه سايت‌هاي MySpace و Facebook صورت دادند.

Rob Rachwald مدير بازاريابي شرکت Fortify Software عقيده دارد نفوذگران اينک سايت‌هاي اجتماعي را بهترين هدف براي حملات مجرمانه خود مي‌دانند.

بخشي از دليل اين امر بخاطر اين است که چنين سايت‌هايي معمولاً براي استفاده افراد معمولي و غيرفني طراحي مي‌شوند.
اين بدين معني است که هکرها براي ترغيب کاربران به کليک بر روي لينکي که آنان را به يک سايت تله‌گذاري شده راهنمائي مي‌کند با کمترين مقاومت روبرو هستند.

Rachwald مي‌گويد: «استفاده از روش سرريز بافر نفوذگران را قادر مي‌سازد تا از نرم‌افزار آپلود تصوير که از سوي Facebook، MySpace و ديگر شبکه‌هاي اجتماعي مورد استفاده قرار مي‌گيرد سوءاستفاده بنمايند.»

«خبر بد اين است که اين روش در يک ابزار مخصوص هک گنجانده شده که درحال حاضر بر روي چندين سايت چيني زبان براي دانلود قرار داده شده‌اند. يعني به جاي چند هکر حرفه‌اي معدود، اينک هکرهاي ممولي نيز مي‌توانند با استفاده از اين ابزار حملاتي را انجام دهند.»

وي بهترين روش براي محافظت در برابر اين حملات را استفاده از نرم‌افزارهاي امنيتي خوب و از همه مهم‌تر دقت و هوشمندي در مبادله فايل و لينک با ديگر کاربران در سايت‌هاي اجتماعي مي‌داند।

منبع:رایانه واینترنت

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif