۶.۲۲.۱۳۸۹

چند نكته كاربردي و مهم


چند نكته كاربردي و مهم

فعال کردن فکس در ويندوز XP :
اگر شما هم در خانه يا محل کارتان دستگاه فکس نداريد ناراحت نباشيد چون مايکروسافت لطف کرده و مشکل رو حل کرده ! مايکروسافت امکان ارسال و دريافت فکس رو در حالت پيش فرض ويندوز غير فعال قرار داده که ما الان مي خواهيم با هم اين امکان را فعال کنيم پس با من همراه باشيد:
- ابتدا از منوي Start وارد Control Panel شويد وقتي Control Panel باز شد به قسمت Printers & Faxes وارد شويد.
- در قسمت چپ بالاي صفحه دو گزينه مشاهده مي کنيد : يکي Add a Printer و دومي Set Up faxing شما گزينه دوم را انتخاب کنيد . پس از کليک روي آن صفحه بايد مدت بسيار کمي منتظر بمانيد . سپس صفحه اي به نام Configuring Components باز مي شود . ( دقت داشته باشيد بايد سي دي ويندوز در سي دي رام باشد در غير اين صورت ويندوز از شما مي خواهد که سي دي را در سي دي رام قرار دهيد و سپس گزينه OK را بزنيد ) ويندوز به صورت اتوماتيک شروع به کپي کردن فايل هاي مربوط به فکس مي کند .... حالا ديگر شما يک فکس بر روي کامپيوتر خود داريد که بوسيله آن مي توانيد به هر کجاي دنيا فکس ارسال کنيد .

چگونه اطلاعات راجع به كامپيوترتان را ببينيد؟
گاهي اوقات اتفاق مي افتد كه شما به دلايل مختلفي نياز به دانستن اطلاعاتي راجع به سيستمتان داريد. در اين مواقع داشتن يك مرجع كامل كه براحتي قابل دسترسي باشد موهبت است. ما روشي براي دسترسي به اين منبع را به شما ارائه مي دهيم . كافي است گزينه Run از منوي start را اجرا كرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد كنيد . پنجره اي در برابرتان ظاهر مي شود كه شامل بخشهاي مختلفي است و اطلاعات كاملي از خلاصه سيستم شما از قبيل نوع پردازنده و ميزان حافظه و ... تا اطلاعات كاملي درباره هر كدام از پورتهاي سريال موازي و ده ها مطلب ديگر.

نحوه عكس گرفتن با Media Player
شايد تا بحال با نرم افزارهاي ديگري اين كار را انجام مي داديد ولي در حقيقت با خود MediaPlayer ويندوز نيز مي توان عكس گرفت. براي اين كار كافيست در حين پخش فيلم كليدهاي Ctrl +I را بزنيد. پنجره ذخيره تصوير باز مي شود.حالا مي توانيد تصوير گرفته شده را ذخيره كنيد.

چگونه فلاپي هايي را که فرمت نمي شوند را دوباره بازسازي کنيم ؟
پس از خواندن اين مطلب ديگر هرگز فلاپي هاي معيوب خود را دور نمي اندازيد و اطمينان داشته باشيد که صد در صد نتيجه خواهيد گرفت ! فلاپي ديسک يکي از رسانه هاي ذخيره سازي اطلاعات مي باشند که همه ما استفاده هاي زيادي از آن مي کنيم ولي از جمله معايب آن به جز حجم پايين آن آسيب پذيري شديد فلاپي ديسک مي باشد .به طوري که يک فلاپي ديسک ممکن است پس از چند بار استفاده ديگر قابل فرمت شدن نباشد . حال چاره چيست ? و چگونه مي توان فلاپي ديسک را مجددا باز سازي کرد ؟ ما راهي براي حل اين مشکل يافته ايم و به خوبي هم نتيجه گرفته ايم. تنها عيب آن اينست که شما به سيستم عامل لينوکس نياز داريد . در کل توصيه ميشود کمي از وقت خود را جهت يادگيري آن اختصاص دهيد . در سيستم عامل لينوکس در قسمت Floppy Formater آن شما مي توانيد فلاپي هايي را که حتي در سيستم عامل ويندوز فرمت نمي شوند را به سادگي فرمت نماييد . به همين راحتي ! اين نکته تکنيکي ساده وآسان راهي قابل اطمينان براي باز سازي و تعمير فلاپي ديسک و در نهايت کاهش
هزينه هاست.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif