۶.۲۲.۱۳۸۹

تاييد حمله به گوگل با استفاده از نقص مرورگر مايكروسافت

تاييد حمله به گوگل با استفاده از نقص مرورگر مايكروسافت

سرانجام گوگل رسماً اعلام كرد حمله گسترده به سرويس هاي وابسته به اين سايت و بيش از 100 وب سايت ديگر توسط يك هكر باهوش و با سوءاستفاده از نقص مرورگر IE شركت مايكروسافت انجام شده است.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران از فارس، اگر چه قبلا نيز در اين زمينه اخبار متنوعي منتشر مي شد، اما اعلام رسمي آن توسط گوگل در اين زمينه مجدداً مايكروسافت را در موضع ضعف قرار مي دهد.
در حالي كه خبر اين حملات در ماه ژانويه منتشر شد، گوگل مي گويد حمله ياد شده را در اواسط ماه دسامبر كشف كرده است. گوگل همچنين تاييد كرده كه معتقد است حملات مذكور از كشور چين نشأت گرفته و هكرها تلاش كرده اند حساب هاي كاربري جيميل برخي كاربران را هك كرده و به داخل آنها نفوذ كرده و محتوايشان را مطالعه كنند.
هنوز مشخص نيست با اين اقدامات هكرها چه ميزان اطلاعات از حساب هاي شخصي كاربران جيميل به سرقت رفته و چه اطلاعاتي رد و بدل شده است.
نقص در نسخه 6 ، 7 و 8 مرورگر IE مايكروسافت به بسياري از هكرها در چند ماه اخير امكان داد تا تروجان هايي طراحي كرده و با گنجاندن آنها در مرورگر IE كنترل رايانه كاربران را از راه دور در اختيار گيرند.
تاكنون تمامي حملات از اين دست با سوءاستفاده از نسخه 6 مرورگر مايكروسافت صورت گرفته و به همين علت بسياري از سايت ها و شركت هاي تجاري قصد دارند استفاده و پشتيباني از اين مرورگر را متوقف كنند

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif