۲.۱۰.۱۳۸۸

به جريان انداختن مداوم خروجی در چاپگر ليزری

چاپگرهای ليزری اختصاصی علاوه بر مزيت كيفيت چاپ در چاپگرهای مشابه گرانقيمت خود با قيمتی معادل يك چاپگر جوهرافشان ارزان و مقرون به صرفه نيز هستند ولی فاقد يك بخش IT برای اجرای دائمی هستند. در اينجا نحوه حل مشكلاتی كه ممكن است يك چاپگر ليزری برای شما بوجود آورد، بيان شده است.

جستجوی ويزارد: ويزارد Printing Troubleshooter ويندوز روی مشكلات ابتدايی و اوليه تمركز دارد ولی امتحان آن ارزشمند است. در ويندوز XP گزينه Help، Start و Support را انتخاب كرده و در پنجره Search عبارت List of Troubleshooters را تايپ نماييد و بعد Enter را فشار دهيد. در پنجره سمت چپ روی List of Troubleshooters (ليست عيب يابها) را كليك كرده و از ليست سمت راست Printing Trouble Shooter را انتخاب نماييد و از بقيه مراحل پيروی كنيد، در ويندوز 2000 نيز روی گزينه Start و Help را كليك كرده و در جدول Contents عبارت Troublesshooting and Maintcnace را انتخاب كنيد. Troubleshooter‌های (عيب‌يابهای) ويندوز 2000 را انتخاب كرده و در ليست ويزاردهای مخصوص عيب‌يابی در پنجره سمت راست روی كلمه print (چاپ) را كليك كنيد و از بقيه مراحل پيروی نماييد. جهت باز كردن ويزارد در ويندوز Me نيز روی Start و help را كليك كرده و در پنجره Troubleshooter، Search را تايپ نماييد و بعد روی Go را كليك كنيد. در ويندوز 98، به ترتيب Windows 98 Troubleshooters، Troubleshooting، Contents، Help، Start و Print را انتخاب كرده و پس از ويزارد پيروی كنيد.

كنترل مقدمات و اصول اوليه: اگر چاپگر شما وصل است ولی برق در آن جريان ندارد و كار نمی‌كند به فيوز يا اتصال دهنده مدار روی محافظ برقی كه چاپگر شما به آن وصل شده است نگاهی بيندازيد. هر دو انتهای كابل موازی يا USB را كه چاپگرتان را به كامپيوتر وصل می‌كند كنترل و تنظيم نماييد.

بسياری از چاپگرهای ليزری دارای يك كنترل مخصوص قطع و وصل روی پانل جلو هستند كه ممكن است به طور تصادفی دچار آسيب گردد.

چاپ يك صفحه آزمايشی: بيشتر چاپگرها وقتی روشن هستند با فشردن يك يا چند كليد روی كنترل پانل بطور خودكار يك چاپ آزمايشی را انجام می‌دهند. اگر اين صفحه ازمايشی خوب چاپ شود پس مشكل از طرف كابل داده، كامپيوتر يا حتی نرم‌افزار شما است ولی اگر خروجی خوب نباشد، به نموار زير كه شامل ليستی از مشكلات و راه‌ حل‌ها می‌باشد مراجعه نماييد.

مشكلات رايج چاپگرهای ليزری

"راه‌حل‌های مخصوص اختلالات چاپگرهای ليزری"

مشكل علت راه حل
چاپ كم رنگ يا غلظت و تراكم چاپ نامنظم روي صفحه پودر جوهر كم است كارتريج را در آورده و به آرامي آنرا تكان دهيد تا پودر جوهر پخش شود
نقطه‌هاي سفيد كوچك پودر جوهر به كاغذ نچسبيده، كاغذ بسيار ضخيم يا خيلي نرم است از كاغذ ديگري استفاده كنيد
وجود يك خط سياه رنگ عمودي در لبه كاغذ كارتريج پودر چوهر خالي يا خراب است، يا ممكن است پودر جوهر به داخل ريخته باشد. بايد كارتريج پودر جوهر را عوض نمائيد.
صفحه كاملا سياه رنگ سيم شارژ كننده كرونا خراب است كارتريج پودر جوهر را درآورده و دوباره سرجاي خود قرار دهيد. اگر باز كار نكرد، كارتريج را عوض كنيد
صفحه كاملا سفيد رنگ پودر جوهر كم است يا سيم انتقال كرونا خراب است سطح پودر جوهر را كنترل كنيد. سيم انتقال كرونا بايد تعمير و اشكال آن رفع گردد.
حاشيه‌هاي نامنظم، فاصله‌های عجيب يا ترتيب و آرايش متن غير عادی سيد يا تصوير براي محدوده در دسترس چاپ بسيار بزرگ است تنظيمات unprintable area روي جدول Paper درايور چاپگر خود را كنترل نمائيد.
فقط قسمتي از يك تصوير چاپ مي‌شود چاپگر فاقد حافظه است حافظه را به چاپگر اضافه كنيد يا دقت نمايش چاپ را پائين بياوريد.

دستيابی به تازه‌ترين‌ها: جديدترين درايور و نرم‌افزار را برای چاپگر خود نصب نماييد. هر دوی آنها بايد از طريق سايت وب سازنده در دسترس باشند. به منظور نصب يك درايور جديد در ويندوز XP ، ابتدا Start و Printers and faxes و سپس عبارت Add a Printer را كه در زير printer Tasks در نوار اكسپلورر در پنجره Printers and faxes قرار دارد، انتخاب نماييد. در ويندوز 2000، Me و 98 درايور چاپگر (راه انداز چاپگر) را حذف كرده و مجددا آنرا نصب نماييد. لذا Settings، Start و printers را برای باز كردن پنجره Printers انتخاب كنيد. با كليد سمت راست موش روی پرينتر را كليك كرده و Delete را انتخاب كنيد (اگر برای عمل حذف كردن از شما سوال شد كلمه Yes را انتخاب كنيد)، سپس پنجره Printers را دوباره در صورت بسته بودن باز كنيد و دو بار روی Add Printer را كليك كرده و عمل نصب مجدد را تكميل نماييد.

جلوگيری از گيركردن و بازماندن كاغذ در چاپگر

هميشه كاغذهای بازمانده در چاپگر را با كشيدن آن در جهت صحيح حركتی خارج كنيد. اگر چاپگر شما به طور مرتب گير می‌كند، آنرا قطع كرده و بگذاريد خنك شود سپس كارتريج پودر جوهر آن را در آوريد و قسمت داخلی را بابت بازمانده‌هايی كه ممكن است مانع حركت و خروج كاغذ شود امتحان و بررسی نماييد.

كنترل اتصالات خود: اگر چاپگر شما از اتصال USB استفاده می‌كند، Device Manager را باز كرده و بدنبال يك x قرمز رنگ يا علامت تعجبی (!) بگرديد كه در يك دايره زردرنگ كنار هر ليست دستگاه USB قرار دارد. در ويندوز XP، 2000 و Me روی گزينه Start را كليك كنيد و سپس كليد سمت راست موش روی My Computer را كليك كرده و سپس Hardware، Properties و Device Manager را انتخاب نماييد. اين آيكون‌ها می‌توانند مشكل اتصال چاپگر شما با كامپيوترتان را مشخص نمايند. اگر چاپگر شما در هنگاميكه سيستمتان از حالت خواب يا تعليق بيرون می‌آيد، كار نمی كند بايد دوبار روی هر زيرمجموعه ليست شده در زير USB را كليك كرده و Power Management را انتخاب نماييد و سپس عبارت "A now the Computer to turn off this device to save power" را از حالت انتخاب در آوريد. اگر از يك هاب USB استفاده می‌كنيد، ببينيد كه آيا چاپگر شما به طور مستقيم ب ه پورت USB روی كامپيوتری كه مشكل را حل می‌كند وصل شده است يا نه.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif