۲.۰۵.۱۳۸۸

آماده سازي اسناد خود با فرمت PDF

آماده سازي اسناد خود با فرمت PDF

امروزه با اين همه ابزار و برنامه اي كه در اختيارهمگان قرار دارند درج محتواي نوشتاري در سايت وب نبايد كار دشواري باشد. اما آنچه اهميت آن هرگز كاهش نيافته،قابل دسترس كردن اين اطلاعات و تبديل دست نوشته ها به فايل هاي ديجيتالي يا تبديل فايل ها از يك فرمت به فرمتي ديگر است. با رشد اينترنت ابزارهايي كه براي انجام اين تبديلات عرضه شده اند نيز توسعه يافته اند.

يكي از اين فرمت ها كه بهترين گواه براي اين مدعا مي تواند باشد، همانPDF است كه محصول شركت ادوبي مي باشد. اين فرمت امروز يكي از پراستفاده ترين فرمت هاي انتشار اسناد در وب محسوب مي شود. خيلي وقت ها بايد اسناد چاپي را به فرم ديجيتالي در آورد تا در وب قابل استفاده باشد. در اين مواقع انواع فرمت هاي گرافيكي وجود دارند كه مي توانيد انتخاب كنيد. گاهي اوقات بايد فرمت TXTرا به HTML تبدیل کنید و گاهي مجبوريد محتواي HTML يك سايت را به شكل TXT بیرون بکشید تا در اضافاتي كه براي زيبا سازي آن استفاده شده گرفتار نشويد.

براي تبديل اسناد به اين فرمت به غير از محصولات خود ادوبي، برنامه هاي سبك تر و ارزان تري هم عرضه شده كه يكي از آنها محصولي از 995 PDF است كه در اين مقاله معرفي كرده ام. فرمت PDF بدون شك سرآمد تمام فرمت هاي اسناد آنلاين است، ولي اهميت قالب هاي ديگري چون EBOOK را نيز نبايد از خاطر دور داشت. با برنامه هايي كه در اين مقاله به شما معرفي مي كنم، ساخت محتوا براي سايت وب و آماده كردن اسناد به نحوي كه به آساني قابل ايميل كردن باشند، بسيار ساده مي شود.

قدم اول : بارگذاري مبدل
PDF995 مجموعه اي از چند برنامه است كه يكي از آن ها مبدل به اسناد PDF مي باشد. براي دريافت اين مجموعه اي از اينترنت، به نشاني http://www.pdf995.com\download.htm برويد و از آنجا خود برنامه و همچنين درايور پرينتر را بارگذاري كنيد. بعد از نصب چاپگر به كامپيترتان اضافه مي شود كه به عنوان خروجي در تمام برنامه قابل استفاده خواهد بود

قدم دوم: تبديل سند
براي امتحان يك فايل متني ساده را در نظر مي گيريم. بعد از باز كردن فايل گزينه print را از منوي File كليك كنيد. از فهرست كركره اي موجود پرينتر را انتخاب مي كنيم در اين مورد PDF995 مورد نظر ماست. با كليك روي دكمه OK ،كادرمحاوره Save As ظاهر مي شود كه در واقع نام فايل PDF را از ما مي پرسد

قدم سوم : دستکاری فایلPDF
اگر بخواهيد تغييراتي جزئي در فايل پي دي افي كه ساخته ايد ايجاد كنيد مي توانيد از برنامه PDF Edit 995 استفاده كنيد. اين برنامه جزء مجموعه نصب شده و امكان گذاشتن شماره صفحه تغيير ابعاد صفحه تركيب چند سند با يكديگر و خيلي كارهاي ديگر را به شما مي دهد.

قدم چهارم : رمز گذاشتن رویPDF
يكي ديگر از برنامه هاي مجموعه PDF995 امكان گذاشتن رمز روي فايل هاي را به شما مي دهد . اين برنامه با استفاده از شيوه رمزگذاري Triple DES مانع از چاپ ، كپي كردن نوشته ها و تصاوير، و تغيير در فايل مي شود. با اين شيوه حتي مي توانيد رمز عبوري روي PDF خود بگذاريد كه باز كردن فايل را محدود مي كند .

قدم پنجم : باز کردن فایلPDF
اگر تاكنون برنامه Acrobat Reader را در سيستم خود نصب نكرده ايد، همين حالا آن را ازسايت http://www.adobe.com دريافت و نصب كنيد. بعد از نصب PDF خود را باز كنيد و ببينيد كه هم چيز درست تبديل شده است.

قدم ششم: ارسال فايل به سايت
حالا كه يك PDF درست و حسابي داريد، مي توانيد آن را در وب سايت خود گذاشته و به بازديدكنندگان اجازه بدهيد آن را بارگذاري و مشاهده كنند. براي انتقال فايل به سرور وب از همان برنامه معمول خود استفاده كنيد. بعد از اين كار لينكي FTP را در صفحه اضافه كنيد تا بازديدكننده با كليك روي آن بتواند فايل را بارگذاري كند. قدم هفتم: تبديل PDF به HTML
اگر محتواي سايت تان را به صورت PDF در دست داريد. لازم نيست اين همه متن و تصوير را به HTML تبديل كنيد. شركت ادوبي يك برنامه وبي در نشاني http://www.abobe.com\products\acrobat\accessimpleform.html عرضه كرده كه فايل هاي PDF را درجا به HTML تبديل كنيد. شما مي توانيد اين امكان را در سايت خود مورد استفاده قرار دهيد.

قدم هفتم: ساير خدمات رايگان ادوبي
شركت ادوبي خدمات ديگري را در نشاني http://www.abobe.com\products\acrobat ارائه داده كه به كمك آنها مي توانيد هر نوع سند سازگار با PDF را به اين فرمت تبديل كنيد. اين سرويس تا پنج بار استفاده رايگان است. در مواقع ضروري كه هيچ ابزار ديگري در اختيار نداريد، اين روش به دادتان مي رسد

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif