۲.۱۰.۱۳۸۸

چگونه از سر و صدای کامپيوتر خود بکاهيم:

چگونه از سر و صدای کامپيوتر خود بکاهيم:
کم کردن سر و صدای کامپيوتر ميتواند خيلی سخت باشد زيرابيشتر سر و صدای کامپيوتر ناشی از دو قطعه اصلی سيستم يعنی هارد ديسک و فن سيستم ميباشد که جزو قطعات حياتی سيستم هستند و در تمام مدتی که شما با سيستم کار ميکنيد آنها نيز ناچار به کار کردن هستند اما شما ميتونيد با کارهای جزئی سيستم خود را کم صدا تر کنيد.

پيچها را سفت کنيد:
اگر يک پيچ که کاملا سفت نشده باشد يا کيس به خوبی بسته نشده باشد ميتواند يک سيستم کاملا ساکت را به سر صدائی همانند ماشين چمن زنی(!) تبديل کند. مطمئن شويد که تمام کارتها محکم در اسلاتهای خود بسته شده باشند و تمام کابل ها را در جای ايمنی محکم کنيد و مطمئن شويد که کيس خود را در جائی خوبی در اطاق قرار داده ايد. متاسفانه ممکن است پس از اتمام اين کارها متوجه شويد که طراحی ضعيف کيس باعث ايجاد سر و صدا گشته است. اگر کيس شما نيز از اينگونه کيس ها است شما ميتوانيد با استفاده از يک بسته نوسان گير (vibration dampening kit) مانند Dynamat`s Xtreme Computer Kit به سر و صدای سيستم خود را کاهش دهيد. برای اطلاعات بيشتر ميتوانيد به سايت www.dynamat.com مراجعه کنيد.
اگر سيتم شما روی ميز چوبی، کف پارکت يا هر جنس سخت ديگری است شما ميتوانيد موس پد های قديمی خود را بريده و زير پايه های کيس قرار داده و از ارتعاش سيستم جلوگيری کنيد و به اين وسيله هزينه ای را که برای خريد کيت لرزه گير کنار گذاشته ايد صرفه جوئی کنيد (اين کيت در آمريکا 30 دلار قيمت دارد)


فن سيستم:
يکی از راهها برای اينکه سر و صدای فن خود را کم کنيد اينست که سيستمی را انتخاب کنيد که نيازی به محصولات شرکت AMD نداشته باشد تا بتوانيد از فن کوچکتری برای cpu خود استفاده کنيد همچنين ميتوانيد از فنهای مرغوبتر و کم سر و صدا تر استفاده کنيد. البته قبل از تعويض فن دقت کنيد فن جديد به انداه فن قبلی سيستم شما را خنک کند.


هارد ديسک:
هر وسيله ای که با سرعت 7200 دور در دقيقه دوران کند به خودی خود سر و صدا ايجاد ميکند (چرخهای يک ماشين وقتی که با سرعت حرکت ميکند حداکثر 500 دور در دقيقه ميزند!). بهترين راه برای ساکت کردن يک هارد ديسک پر سر و صدا استفاده از عايقهای صوتی است. برای مثال Molex`s SilentDrive يک جعبه پلاستيکی است که شما ميتوانيد هارد خود را درون آن قرار دهيد. و اين جعبه پلاستيکی مانع از انتشار صدای هارد ديسک ميشود.(New England Digital ) به آدرس ( www.nedcomp.com)يکی از شرکتهائی است که اين جعبه ها راتوليد ميکند.ديسکهای سخت در هنگام خواندن و نوشتن مقداری سر و صدا توليد ميکنند. برای کم کردن اين سر و صداها بطور مرتب هارد خود را defrag کنيد در بيشتر نسخه های ويندوز از مسير Start, Programs, Accessories, System Tools, Disk Defragmenter استفاده کنيد.اين کار سرعت دسترسی به فايلها رابيشتر کرده و باعث بهره وری بيشتر سيستم شما ميشود.
به گوش رسيدن صدای هارد در هنگامی که در حال خواندن چيزی از روی هارد و يا نوشتن بر روی آن نيستيد نمايشگر آن است که RAM سيستم شما پائين است و احتياج به ارتقا Ram خود داريد. در هنگامی که ram سيستم شما پر ميشود ويندوز اقدام به نوشتن اطلاعات اضافی بر روی هارد ديسک شما ميکند. با خريد يک ram ديگر هم سرعت خود را بالا برده و هم صدای سيستم خود را کم کنيد.


مکان قرار گيری سيستم:
همانطور که در بالا اشاره شد بعضی از صداها به دليل محل قرار گرفتن کامپيوتر ميتواند باشد در مورد محل کامپيوتر سعی کنيد به نور محيط و ميزان سر و صدا بيشتراهميت بدهيد و نه زيبائی آن.


رفع اشکال در XP

--------------------------------------------------------------------------------

اگر از سیستم عامل XP استفاده می کنید و نگران از دست دادن اطلاعات موجود هستيد يا اگر سیستم شما دچار مشکلی شده که نیازمند راه اندازی (booting up) است، CPR، این یوتیلتی کوچک تحت سیستم بازیاب XP به همراه تعدادی فایل راه انداز، مشکلات سیستم را مشخص می كند.
اما دلیل اصلی مالکیت CPR به XP، يك CD است که به عنوان دیسک احیاگر برای سیستم های به هم ریخته XP کاربرد دارد.

مشکلات بهبود یافته
CPR تحت سیستم بازیاب XP کار می کند. مشخصه مهمي که به شما امکان می دهد تا مشکلات را مشخص یا این نقاط را بازیابی کنید.
برخلاف XP که نقاط بازیابی را دوباره نویسی می کند، CPR برای XPدر ابتدای نصب برنامه یک مشخصه را به صورت دائمی ذخیره می کند.
این مشخصه به همراه فایل های راه انداز سیستمی مانند ntldr، mbrوboot-ini هستند که سیستم بازیاب XP در ذخیره کردن آنها غفلت می کند.
هرگاه که شما شروع به نصب برنامه های دیگر می كنيد، CPR در XP نقطه مشخصه را قبل از هر تنظیم یا نصب برنامه اجرایی، ایجاد می کند. این نرم افزار هر تک برنامه ای را که باید نصب شود یا برای ایجاد مشخصه به گزینه ها ارجاع شود، تشخیص می دهد. این مسئله بويژه در زمانی که مشکلات سیستمی در نصب نرم افزار به وجود مي آيد،موثر واقع می شود.

احیای کامپیوترهای شخصی بدون راه انداز
بزرگترین قدرت CPR، توانایی بازیابی سیستم های بدون راه انداز XP است. سیستم شما بدون CPR نیازمند فرمت مجدد درایو و نصب مجدد نرم افزار است. اما CPR امکان راه اندازی سیستم را در برنامه خط فرمان،دسترسی به سیستم بازیابی و اطلاعات کامپیوتر فراهم می کند.
در اکثر اوقات، شما قادر به بازیابی کامپیوتر بدون راه انداز به حالت قبلی آن هستید. اگر این امر امکان پذیر نباشد، CPR امکان انتقال اطلاعات به صورت off line را از سیستم به دیسک ایجاد می کند.
اگر خواستار بهبود و محافظت از اطلاعات خود تحت ویندوز XP هستيد یا اگر سعی مي كنيد سیستم به هم ریخته ای را به حالت اولیه اش برگردانيد، CPR می تواند انتخاب خوبی باشد. این نرم افزار ممکن است کار زیادی انجام ندهد. اما می تواند منجی حقیقی سیستم شما باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif