۲.۰۵.۱۳۸۸

رباتي که حدس مي زند

images/20070519/robot.jpg :دانشمندان رباتي طراحي کردند که مي تواند با استفاده از حدس زدن نقشه محيط پيرامونش را بسازد. محققان ادعا مي کنند با استفاده از اين رويکرد جديد ربات ها آسان تر و با سرعت بيشتري مي توانند مسير خود را در محيطهاي پيچيده اي مانند ساختمان هاي ناآشنا پيدا کنند.
موقعيت سنجي ، يکي از بزرگترين چالشهاي روبه روي ربات هاي متحرک است.
يکي از الگوريتم هاي معمول اين است که ربات ها در حين پيدا کردن راه خود، نقشه اي از محيط اطرافشان نيز مي کشند ممکن است رسم يک نقشه ذهني براي انسان ساده باشد، اما انجام اين کار براي ربات ها بسيار سخت و زمان بر است. ربات ها براي اندازه گيري فاصله نقشه برداري معمولا از مسافت سنج و اسکنر ليزري استفاده مي کنند. دانشمندان براي بالا بردن دقت و همچنين سرعت دادن به اين فرآيند تلاش کردند از الگوريتم ديگري استفاده کنند يا اين که ربات ها را به جستجوي تيمي يک منطقه بفرستند.
اکنون محققان دانشگاه Purdue در ايالات متحده از رويکرد جديدي براي حل اين مشکل استفاده مي کنند. آنها الگوريتمي طراحي کرده اند که در آن رباتها با استفاده از اطلاعاتي که تا به حال جمع آوري کرده اند، آنچه را براي آنها پيش خواهد آمد حدس مي زنند. وقتي شما در حين حرکت نقشه اي را در ذهنتان ترسيم مي کنيد، مي توانيد از آن به عنوان يک پايگاه داده براي پيش بيني محيط اطرافتان استفاده کنيد. بنابراين لازم نيست همه راهها را امتحان کنيد، در زمان صرفه جويي مي کنيد و در عين حال نقشه دقيق تري نيز خواهيد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif