۲.۱۰.۱۳۸۸

چگونه فايل هاي PDF بسازيم؟


همان طور كه مي دانيد، فايلهايPDF براي مقاله ها و كتابهاي الكترونيكي به كار مي رود و علت آن هم حجم بسيار كم آن مي باشد. براي مشاهده فايلهايPDF، نيازمند نرم افزاري به نامAcrobat Reader هستيم. حال اگر بخواهيم كه فايلهايPDF را خود توليد نماييم، چه كار مي بايست كرد؟
براي درست كردن فايلهايPDF، به نرم افزارAdobe Acrobat احتياج داريم. دقت داشته باشيد كه فرق نرم افزارAcrobat Reader وAdobe Acrobat در آن است كه به وسيلهAcrobatReader، شما تنها قادر به خواندن فايلهايPDF هستيد، اما با استفاده ازAdobeAcrobat، مي توانيد آنها را بخوانيد، ويرايش كنيد يا آنها را ايجاد نماييد...
براي ايجاد فايلهايPDF، از نرم افزارAcrobat Distiller كه به همراهAdobe Acrobat نصب مي شود استفاده مي كنيم. روش كار به اين صورت است كه بعد از نصبAdobe Acrobat، پرينتري (Printer) تحت عنوانAcrobat Distiller (و يا نامي شبيه به آن) به طور اتوماتيك نصب مي شود. سپس شما مي توانيد فايل متني خود را به وسيله اين پرينتر، پرينت كنيد و به صورت يك فايلpdf در آوريد. اما مشكلي كه در اينجا وجود دارد، آن است كه در 95% سيستم ها، اين كار سبب ايجاد يك پيغام خطا مي شود و شما قادر به ساخت فايلهايPDF با اين روش نيستيد!
براي حل اين مشكل، مي بايست مراحل زير را دنبال كنيد:
1- به Control Panel رفته و اپلتPrinters and Faxes (اين نام در ويندوزXP به كار مي رود، ممكن است در ويندوزهاي ديگر، اين نام چيزي شبيه بهPrinters يا ... باشد) را باز كنيد.
2- سپس در پانل سمت چپ، بر روي گزينهprinterAdd a كليك نماييد تا ويزاردAdd Printer Wizard نمايان شود.
3- بر روي دكمهNext كليك كنيد و در صفحه بعدي، گزينهLocal printer... را انتخاب كرده و علامتAutomatically... را برداريد.
4- در صفحه بعدي كه مي بايست در آنPort پرينتر را مشخص كنيد، گزينهLPT1 را انتخاب نماييد.
5- در اين صفحه مي بايست نام يك پرينتر را انتخاب كنيد. بهترين انتخاب، پرينترهايAgfa مي باشد (من خودم مدلAGFA-AccuSet v52.3 را نصب كرده ام و كيفيت آن هم، بسيار عالي مي باشد). البته دقت داشته باشيد كه پرينتري را كه نصب مي كنيد، اگر سياه و سفيد باشد، فايلpdf شما نيز، به صورت سياه و سفيد در خواهد آمد. پرينترCanon مدلCanon ColorPASS-Z5000، پرينتر رنگي با كيفيت فوق العاده عالي مي باشد.
6- بقيه صفحات را هم همين طور پشت سر بگذاريد (در اين صفحات گزينهNo را انتخاب كنيد).
با انجام مراحل بالا، پرينتر انتخابي شما نصب خواهد شد. حال فايل متني مورد نظر خود را باز كنيد (براي اين كار مي توانيد از نرم افزارMicrosoftWord و يا نرم افزاري شبيه به آن استفاده كنيد). دو كليدCtrl+P را فشار دهيد يا گزينهFile -> Print را انتخاب كنيد تا پنجرهPrint نمايان شود.
در كادر بالاي صفحه، پرينتر خود را انتخاب كنيد (منظور همان پرينتري است كه چند لحظه پيش آن را نصب نموديد). سپس مطمئن شويد كه گزينهPrint to file حتما تيك خورده است (انتخاب شده است). در نهايت بر روي دكمهOK كليك كنيد تا پنجره اي نمايان شود.
در اين پنجره، جايي را كه مي خواهيد فايل مورد نظر ذخيره شود، انتخاب نماييد. اين فايل داراي پسوندprn خواهد بود و به صورتDefault، ويندوز قادر به باز كردن آن نخواهد بود (منظور آن است كه ويندوز نمي داند كه آن را به وسيله چه نرم افزاري باز نمايد). به همين دليل هنگامي كه مي خواهيد آن را باز كنيد، پنجرهOpenWith نمايان مي شود.
در اين پنجره، بر روي دكمهBrowse كليك كنيد و به جايي كهAdobe Acrobat را در آن نصب كرده ايد برويد. سپس به درون پوشهDistillr رفته و فايلacrodist را انتخاب كنيد (اين مشخصات برايAdobe Acrobat 5.0 مي باشد. ممكن است نامها درنسخه هاي ديگر نرم افزار متفاوت باشد).
بعد از انجام اين كار، فايل پرينت شما (كه با پسوندprn مي باشد)، توسط نرم افزارAcrobat Distiller باز شده و يكسري عمليات توسط نرم افزار انجام مي شود. سپس در همان جايي كه اين فايل ذخيره شده، دو فايل ايجاد مي شود. يكي با پسوندtxt و ديگري با پسوندpdf. فايل با پسوندpdf همان فايلpdf مورد نظر شما مي باشد. فايل با پسوندtxt هم، عمليات نرم افزار در آن ذخيره شده است (به اين فايل احتياجي نيست، مي توانيد آن را پاك نماييد).

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif