*خنده کوتاهترين فاصله بين دو نفر است . ویکتور هوگو
*هرگز در ميان موجودات مخلوقي كه براي كبوتر شدن آفريده شده كركس نميشود. اين خصلت در ميان هيچ يك از مخلوقات نيست جز آدميان. ويكتورهوگو
*آن هنگام كه روحم عاشق جسمم شد و جفت گيري اين دو سر گرفت من بار ديگر متولد شدم .ويكتور هوگو
*الماس را جز در قعر زمين نمي توان يافت و حقايق را جز در اعماق فکر نمي توان کشف کرد. ويکتور هوگو
*پيروزي واقعي جان آدمي، فکرکردن است. هوگو
*زيبائي که با فضيلت توام نباشد، گل بي عطر وبوئي را ماند. ويکتورهوگو
*لبخند زن در دو موقع آسماني و فرشته مانند است : يکي هنگامي که براي اولين بار با لبخند به معشوق
مي گويد دوستت دارم وديگر هنگامي که براي اولين بار به روي نوزادش لبخند مي زند . ويکتور هوگو
*انسان در عالم چون شبح سرگرداني است كه در عبور از اين راه حياتي سايه اي از خود به يادگار نميگذارد . ويكتور هوگو
*من اشخاص زنده را آناني مي دانم که مبارزه مي کنند. بي مبارزه زندگي مرگ است . هوگو
**همانطور که نویسنده ی کتابهای مشهور رُمان و شاهکار نویس دنیا ی نویسندگی* ویکتور هوگو*
(با شاهکاری چون کتاب مشهور بینوایان)میگوید:
** خنده حد فاصل میان انسانها را کم می کند.**
واین اشاره بر این است که چگونه خوشرو بودن و با روی خندان بادیگران مواجه شدن و سخن گفتن
میتواند رابطه های فی مابین افراد را بهبود بخشد
مسلما زمانی که باانسانی درهم واخم آلود روبرو میشویم دیگر آنگونه که باید احساس آرامش نمیکنیم
چراکه کمتر کسی میتواند با فردی اخمو بساط سخنی را بگشاید که منجر به خنده گردد
والبته تلاش نیز گاه بی ثمرنخواهد بود که شخصی را که بسیار جدی ست با ملایمت وآرامش کم کم بسوی
چراکه کمتر کسی میتواند با فردی اخمو بساط سخنی را بگشاید که منجر به خنده گردد
والبته تلاش نیز گاه بی ثمرنخواهد بود که شخصی را که بسیار جدی ست با ملایمت وآرامش کم کم بسوی
خنده رهنمون شویم .
یا حتی بافرد عصبی یا عصبانی با حربه ی خنده وارد شده واورا آرامش بخشیده واز آن تنش های عصبی
یا حتی بافرد عصبی یا عصبانی با حربه ی خنده وارد شده واورا آرامش بخشیده واز آن تنش های عصبی
رهائی بخشیم
ویا محیط را برای او به چنان آرامشی بکشانیم که خود نیز تصور نمیکرد که چنین چیزی درآن لحظه
ویا محیط را برای او به چنان آرامشی بکشانیم که خود نیز تصور نمیکرد که چنین چیزی درآن لحظه
برای او ممکن باشد.
والبته زمانی نیزمیتوان فردی را هرچند بدخلق وکسل کننده به خنده انداخت واین بستگی به شکل رفتار
والبته زمانی نیزمیتوان فردی را هرچند بدخلق وکسل کننده به خنده انداخت واین بستگی به شکل رفتار
متقابل ما دارد و میدانید که رفتار متقابل در برخورد انسانها با یکدیگر بسیار مهم است
*در روانشناسی نیز بسیار درباب رفتار متقابل سخن گفته شده است*
بطور مثال اگر با غریبه حتی با طنز گلایه از زندگی کنیم بی شک هرچقدر بدخلق باشد آرام خواهد گرفت
*در روانشناسی نیز بسیار درباب رفتار متقابل سخن گفته شده است*
بطور مثال اگر با غریبه حتی با طنز گلایه از زندگی کنیم بی شک هرچقدر بدخلق باشد آرام خواهد گرفت
یا حتی آشنائی برخورد کنیم که روزی بد را پشت سر گذاشته یا درکل فردی دیر جوش است اگر با لبخندی
دوستانه با او روبرو شویم
وبا خوشروئی وخنده از زمین وزمان بااو سخن بگوئیم یا
منکه خود به شخصه آدمی خندان هستم
کمتر پیش آمده با افراد ی نشسته با هر خصوصیت اخلاقی موفق به جلب نظر آنان به خنده وخندان کردن
وبا خوشروئی وخنده از زمین وزمان بااو سخن بگوئیم یا
منکه خود به شخصه آدمی خندان هستم
کمتر پیش آمده با افراد ی نشسته با هر خصوصیت اخلاقی موفق به جلب نظر آنان به خنده وخندان کردن
ایشان نبوده باشم
واما صرفنظر ازاینکه در کل پیام این متن :
*خنده کوتاهترين فاصله بين دو نفر است .
ایجاد رابطه ای مثبت با دیگران است لذا بد نیست که گفته شود:
خنده را در هرزمان بر لب گذار
تا که دل ها محو و مجذوبت شوند
روح شادی را بدم در روح و جان
تاکه یاران , یار محبوبت شوند (ف.شیدا)
واما صرفنظر ازاینکه در کل پیام این متن :
*خنده کوتاهترين فاصله بين دو نفر است .
ایجاد رابطه ای مثبت با دیگران است لذا بد نیست که گفته شود:
خنده را در هرزمان بر لب گذار
تا که دل ها محو و مجذوبت شوند
روح شادی را بدم در روح و جان
تاکه یاران , یار محبوبت شوند (ف.شیدا)
**معرفی نامه ویکتور هووگ نویسنده رمان نویس:
_________________________________:ویکتور هوگو مهمترین نویسنده رمانتیک جهان به حساب میآید. از مهمترین آثار او میتوان به
وی همچنین چندین نمایشنامه نوشتهاست.
هرچند که هوگو بیشتر بهعنوان یک رماننویس شناخته میشود، خیلیها معتقدند که او بهعنوان یک شاعر نقش به
مراتب مهمتری را ایفا کرد.
ویکتور هوگو عقیده داشت که شاعر دو وظیفه دارد:
1- بازتاب دادن عواطف و احساسات جهانی بهوسیلهٔ آشکار ساختن احساسات خودش، و بههم پیوستن صدای نسل بشر،
طبیعت، و تاریخ.
2-آموزش دادن و راهنمایی کردن خواننده
فهرست مندرجات [نهفتن]
۱ نوشتههای ویکتور هوگو
۱.۱ آثار آغاز نوجوانی
۱.۲ شعرهای هوگو
۱.۳ نمایشنامههای هوگو
۱.۴ رمانهای هوگو
۲ آزادیخواهی در تبعید
۳ ویکتور هوگو در سینما
۴ پیوند به بیرون
۵ منابع
۵.۱ بخش سینمایی
[ویرایش] نوشتههای ویکتور هوگو
۱.۱ آثار آغاز نوجوانی
۱.۲ شعرهای هوگو
۱.۳ نمایشنامههای هوگو
۱.۴ رمانهای هوگو
۲ آزادیخواهی در تبعید
۳ ویکتور هوگو در سینما
۴ پیوند به بیرون
۵ منابع
۵.۱ بخش سینمایی
[ویرایش] نوشتههای ویکتور هوگو
۱. اینه دوکاسترو درامی به نثر در سه پرده که هوگو در پانزده سالگی نوشتهاست.۲. ترجمه بخشهایی از انه اید
۴. سزار از از روبیکون میگذرد
۱. کرامول۲. آمی روبسار۳. ارنانی۴. ماریون دلورم۵. شاه تفریح میکند۶. لوکرس بورژیا۷. ماری تودور۸. آنژلو
۹. اسمرالدا۱۰. روی بلاس۱۱. توامان۱۲. بورگراوها۱۳. تورکه مادا۱۴. تئاتر در هوای آزاد
[ویرایش] رمانهای هوگو
[ویرایش] رمانهای هوگو
۱. بوگژارگال۲. هان دیسلند۳. آخرین روز یک محکوم۴. نتردام دو پاری یا گوژپشت نتردام۵. کلود گدا۶. بینوایان۷
ویکتور هوگو در زمان حیاتش همواره به دلیل داشتن عقاید آزادیخواهانه و سوسیالیستی و حمایت قلمی و لفظی
از طبقات محروم جامعه، مورد خشم سران دولتی و حکومتی بود و علیرغم فشارهایی چون سانسور، تهدید و تبعید هرگز
از آرمانهای بلند خود دست نکشید.
نگارش کتاب جنجال برانگیز ناپلئون صغیر در همین دوران انجام شد. او در باره نگارش رمان
بر اساس داستانها و رمانهای ویکتور هوگو فیلمهای زیادی ساخته شدهاست.
- نتردام دوپاری، کارگردان: آلیس گی، فرانسه، ۱۹۰۶م.
- ولگرد، بخاری، سرقت شمعدانی، کارگردان:؟، فرانسه، ۱۹۰۷م. بر اساس بینوایان
- سلطان تفریح میکند، کارگردان: آلبرتو کاپهلانی، فرانسه، ۱۹۰۹م.
- نتردام دوپاری، کارگردان: آلبرتو کاپهلانی، فرانسه، ۱۹۱۱م.
- بینوایان، کارگردان: آلبرتو کاپهلانی، فرانسه، ۱۹۱۲م.
- نود و سه، کارگردان: آلبرتو کاپهلانی، فرانسه، ۱۹۱۴م.
- زیبایی پاریس (نتردام دوپاری) کارگردان: گوردن ادواردز، آمریکا، ۱۹۱۷م.
- کارگران دریا، کارگردان: آ. آنتوان، فرانسه، ۱۹۱۸م.
- ماریون دلورم، کارگردان: هانری کراوس، فرانسه، ۱۹۱۸م.
- بیوایان، کارگردان: فرانک للوید، آمریکا، ۱۹۱۸م.
- گوژپشت نتردام، کارگردان: والاس وورسانی، آمریکا، ۱۹۲۳م.
- بینوایان، کارگردان: هانری فسکور، فرانسه، ۱۹۲۵م.
- مردی که میخندد، کارگردان: پللنی، آمریکا، ۱۹۲۸م.
- بینوایان، کارگردان: ریمون برنار، فرانسه، ۱۹۳۳م.
- بینوایان، کارگردان: ریچارد بولسلاوسکی، آمریکا، ۱۹۳۵م.
- گاوروش، کارگردان: ت. لوکاتهویچ، شوروی، ۱۹۳۷م. بر اساس بینوایان
- گوژپشت نتردام، کارگردان: ویلیام دیترله، آمریکا، ۱۹۳۹م.
- بینوایان، کارگردان: کمال سلیم، مصر، ۱۹۴۴م.
- ریبلاس، کارگردان: پییر بیلوس، فرانسه، ۱۹۴۸م.
- بینوایان، کارگردان: فرناندو ریورو، مکزیک، ۱۹۴۴م.
- فراری از تبعیدگاه اعمال شاقه، کارگردان: ریکاردو فرهرا، ایتالیا، ۱۹۴۸م. بر اساس بینوایان
- بینوایان، ژان والژان، کارگردان: لویس مایلستون، آمریکا، ۱۹۵۲م.
- بینوایان، کارگردان: دایسوکه اتیو، ماساهیرو ماکینو، ژاپن، ۱۹۵۲م.
- ازاعی پادام پادو، کارگردان: رامنوت، هند/اندونزی، ۱۹۵۳م. بر اساس بینوایان
- بینوایان، کارگردان: ژان پل لوشانوآ، فرانسه، ۱۹۵۷م.
- هیولا، کارگردان: سیامک یاسمی، ایران، ۱۳۵۵ه.خ بر اساس گوژپشت نتردام
- بینوایان، کارگردان: گلن جردن، آمریکا/انگلستان، ۱۹۷۸م.
- بینوایان، کارگردان: روبر حسین، فرانسه، تلویزیون، ۱۹۸۲م.
به قلم :(* فرزانه شیدا/ Farzaneh Sheida*)
سه شنبه 20 مرداد 1388
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر