۹.۰۵.۱۳۸۹

زبان اینترنت


▪ صفحه وب ( web page ) : یك پرونده ساده وب هر چیزی كه در پنجره مرورگرتان (browser ) میتوانید بینید.
▪ مرورگر، مرورگر وب ( browser , web browser ) : قسمتی از نرم افزار كه در كامپیوتر و به شما اجازه می دهد تا صفحات وب را ببینید. معمولترین مرورگرهای وب یا web browser ها عبارتند از Internet Explorer و Netscape .
▪ Web Site :یك سری از صفحات وب كه به صورت منطقی با یكدیگرارتباط دارند و آنها معمولاً ظاهر و حال و هوای مشابهی دارند وبه یك موضوع مرتبط می شوند.
▪ home page : رساله مقدماتی یا صفحه خوش آمد گویی برای یك وب سایت را گویند. home page شخصی یك نفر یك صفحه وب است كه خود او را توصیف می كند.
▪ Link , Hot link , Hyper link: یك قسمت از یك صفحه وب كه با كلیك كردن بر روی آن می توان به جاهای دیگری رفت مثال: این یك لینك به موتور جستجوی گوگل است
لینكها معمولاً با رنگهای متفاوت و یا به صورتUnder line از متن اصلی شناخته می شوند.
▪ Broken link : یك لینك كه شما رابه صفحه ای آدرس می دهد كه در گذشته وجود داشته ولی اكنون وجود ندارد واگر شما بر روی آن كلیك كنید آنچه در برابر شما ظاهر خواهد شد صفحه ای است كه در آن پیغام page not found (صفحه پیدا نشد ) یا page can not display ( صفحه قابل نمایش نیست ) یا Error ۴۰۴ (خطای ۴۰۴ ) وجود دارد.
▪ Hyper text : متنی كه می تواند شامل لینكهایی باشد.
▪ HTML : این زبانی است كه تمامی صفحات وب بر اساس آن نوشته شده اند.
▪ URL : این آدرس یك صفحه وب است برای مثال :
http://english.unitecnology.ac.nz/resources/tutorial/introduction
URL یك صفحه وب است.
▪ Webserver , Web Server :یك وب سرور كامپیوتری است كه تعدادی صفحات وب را در خود داشته و آنها را به كامپیوترهایی كه آن صفحات را در خواست می كنند ارائه می دهد. هیچ چیز بسیار ویژه ای در این كامپیوترها وجود ندارد و فقط یك كامپیوتر معمولی است كه نرم افزارهای ویژه ای را اجراء می كند. ( با این وجود یك كامپیوتر به اندازه كافی قوی است. )
▪ SURF : سرفینگ در وب ( surfing the web ) به این معناست كه به صورت تصادفی از اینترنت استفاده كنیم بدون داشتن یك جهت مشخص و فقط با دنبال كردن لینكها به سایت یا صفحه جالبی برسید.
▪ Cyber : یك ملك نیست اما در بافت اینترنت وجود دارد.
▪ Cyber space : یك دنیای مجازی در اینترنت است.
▪ new bie : یك شحص كه در اینترنت تازه كار است یا در یك زمینه خاص در اینترنت تازه كار است مثلاً در زمینه هایی مانند : Use net , IRC یا در یك گروه بخصوص مانند mailing list یا یك گروه حبری.
▪ post : وقتی كه شما به یك بحث و نظرخواهی عمومی پیغام میفرستید شما در حال عمل posting هستید. كلمه post می تواند به عنوان یك فعل بكار رود.( I posted a message ) یا به صورت اسم ( that was a nice post )
▪ FAQ : مخفف كلمات « Frequently Asked Question » است. كه بر اساس سئوالات تكراری كه افراد تازه كار یكی پس از دیگری از افراد با تجربه تر در بحثهای on line می پرسند شكل گرفته است. حرفه ایهایی كه از پاسخ دادن به سئوالات تكراری خسته شده اند شروع به نوشتن لیستی از سئوالات مكرر پرسیده شده و جوابهایشان كردند بنابراین تازه كارها ( New bies ) می توانند به آنها مراجعه كنند.
اكنون FAQ توسعه یافته و عمومی تر طراحی شده و می توان از آنها برای آشنایی با یك موضوع خاص استفاده كرد.
▪ Download : به معنی انتقال یك فایل از یك كامپیوتر دور از كامپیوتر شما به كامپیوترتان است.از نظر فنی هر بار كه شما یك صفحه وب را روی صفحه مانیتور خود نگاه میكنید آن را download میكنید. (و همه اجزای آن صفحه وب را از قبیل عكس ها و آنچه كه در بر می گیرد )
▪ Shareware : نرم افزارهایی كه به صورت رایگان هستند كه معمولاً نگارش سبك هستند و اغلب می توانند از وب download شوند.
▪ ISP : مخفف «internet service provider » است. آنها كمپانیهایی هستند كه دسترسی به شبكه اینترنت را برای شما فراهم می كنند شما معمولاً از یك مودم كه به یك خط تلفن وصل شده است استفاده میكنید كه با گرفتن شماره شما را به ISP تان وصل می كند.
▪ Band width : این یك تعریف فنی دارد اما بیشتر برای توصیف اینكه چه مقدار اطلاعات در واحد زمان یك خط معمولی می تواند انتقال دهد بكار میرود و این به سرعت خط ارتباطی شما با اینترنت بستگی دارد.
▪ E-anything : شما می توانید از پیشوند E برای هر فعالیتی كه در اینترنت انجام می شود استفاده كنید E-learning ( آموزش الكترونیكی یا اینترنتی ) و یا E-comerrce ( تجارت الكترونیك ) مثالهای معمولی از این دست هستند. این سنت در سراسر جهان از E-mail ( كه مخفف Electronic Mail ) نشات گرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif