۸.۱۲.۱۳۸۹

اژدها

در مجموع اژدها و مار بزرگ در خواب دلالت بر دشمن دارد که در دشمنی قوی است، معبران غیر ایرانی و بخصوص اروپایی مار را نشانگر غرایز جنسی دانسته‌اند و آن پیچیدگی و مرموز بودن غرایز جنسی است، آنان اعتقاد دارند که غرایز جنسی می‌تواند چون مار زهر افشانی کند و باعث تباهی زندگی انسان شود و از سوی دیگر می‌تواند ریشه دارترین و رضایت‌بخش ترین روابط ممکن را در دنیا به وجود آورد.

منوچهر مطیعی تهرانی
اژدها یک جانور افسانه‌ای است. در خواب اژدها تصویر قدرت‌های بزرگ و غیر مفید و خطرناک و تزویر آمیز است. و دشمنی که تسلط بر او در عهده ما نباشد و از جانش بیمناک باشیم می‌تواند در خواب ما به‌صوردت اژدها شکل بگیرد. معبران کهن نیز اژدها را دشمن قوی‌پنجه دانسته‌اند. اگر کسی در خواب ببیند که با اژدها می‌جنگد نشان آن است که با دشمنی قوی‌پنجه رو در رو قرار می‌گیرد و اگر در عالم خواب بر اژدها چیره شود در بیداری بر خصم توفق می‌یابد. کشتن اژدها بخصوص اگر خوابیده باشد و حالت جنگ به خود نگیرد فراغت کلی از غم و غصه و رهائی از آرزوهای محال رنج دهنده است. پس کشتن اژدها نجات از چنین غم‌هائی است که داریم.

ابن سیرین
ـ اگر ببیند اژدهایی را صاحب شده است، منظور از اژدها مار بزرگ است، با بزرگان و افراد صاحب جاه و مقام ارتباط حاصل می‌کند.

ـ اگر ببیند با اژدها جنگید و آن را کشت، تعبیر آن است که با دشمن درگیر می شود و شکستش می‌دهد.

ـ اگر ببیند اژدها را کشت و گوشتش را خورد، بر دشمن پیروز می شود و مالی به دست می‌آورد و با کامروایی آن را مصرف می‌کند.

تام چت ویندرا
ـ اگر ببیند ماری به دور بدنش پیچید، دلیل آن است که شخص گرفتار و دست بسته هیجانات خویش است و در برابر امیال جنسی خود اسیر شده است.

ـ اگر ببیند ماری دمش را به دهان خود فرو برده است:
۱. دلالت بر میل خواب بین به نقاربت و هم‌خوابگی و هم‌بستری دارد.
۲. دلالت بر نیروی تامین‌کننده نیازهای حیات دارد.

ـ اگر ببیند ماری او را می‌بلعد، دلیل آن است که خواب‌بین برای سال‌های از دست رفته عمرش متاسف است و نگران آن است که بعد از آن چه پیش بیاید.

ـ اگر ببیند ماری به دور چوبی چنبره زده است ، نشان از شفا (۱)، تولد دوباره و شادابی دارد.

(۱) . شاید تفسیر نشان و آرام پزشکی و داردسازی از همین تعبیر مار آمده باشد، چون مار جانوری است که هر ساله پوست می اندازد و دوباره جوان و شاداب می شود

ـ اگر در میان سبزه و چمنزار ماری را ببیند، رویای خوش طالعی نیست و دلالت بر بی‌وفایی، حسرت خوردن به موقعیت دیگران و تهمت و افترا دارد.

ـ اگر در رویا (۲) ماری ببیند بی اینکه جا و موقعیت خاصی داشته باشد، دلیل بیم از دشمنی خانگی است که واقعیت دشمنی او هنوز شناخته نیست اما شناخته می شود و باید برای بر حذر بودن از آسیب او مهیا بود.

(۲) . رویای مار می‌تواند با افکار شیطانی و ناصواب خواب بین هم ارتباط بیابد، چون از روایات مذهبی می‌خوانیم که شیطان به صورت مار در بهشت به حضرت آدم ظاهر شد و او را فریب داد و باعث رانده شدنش از بهشت شد.

جابر مغربی
ـ اگر ببیند اژدها او را خورد، بیم آن است که دشمن بر او چیره شود و هلاکش کند.
ـ اگر ببیند اژدها را رام کرد و بر پشتش سوار شد، تعبیر چنان است که بر دشمن چیره می‌شود و او را فرمانبردار و مطیع خود می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif