۱۰.۰۷.۱۳۸۹

سایتی برای جست وجوگرها

بسیاری از وب سایت ها هستند که نمی توانند ترافیک کافی را برای سایت خود به دست آورند، یکی از این علت ها یک نکته ساده است؛ وب سایت برای موتور های جست وجوگر بهینه نشده. در این مقاله اعمالی که برای بهینه سازی وب سایت در برخورد با موتور های جست وجو باید صورت گیرد، شرح داده می شود:
▪ صفحات را مطابق میل جست وجوگر ها طراحی کنید
برای یک موتور جست وجو گرافیک سایت شما یا فلش ها و کد های جاوا اسکریپت جذابی که ساخته اید اهمیتی ندارد. بلکه چیزی که یک موتور جست وجو نیاز دارد روان بودن کد نوشته شده در صفحات است. منظور من نوشتن کامنت در بین تگ ها یا رعایت کردن فاصله ها نیست بلکه استفاده از تگ هایی است که جست وجوگر ها از آنها استفاده می کنند. تگ های مهم در یک صفحه وب عبارتند از؛ تگ title و description و Keywordsو Alt. ( این روزها بعضی از موتور های جست وجو فقط از تگ Keywords برای ارائه نتایج استفاده می کنند ).
- اگر از جدول ها برای ساخت صفحات سایت خود بهره گرفته اید، سعی کنید از کد های ساده استفاده کنید نه از تگ های تو در توی پیچیده .
- استفاده از فریم ها باعث سرگیجه موتور های جست وجو می شود که به ضرر شماست. در ضمن استفاده از فریم ها دیگر در طراحی سایت ها متداول نیست .
- اگر از کد های جاوا اسکریپت استفاده کرده اید برای فراخوانی فایل های جاوا اسکریپت خارجی از کد های کوتاه استفاده کنید.
- استفاده از تگ Alt در تگ تصاویر موتور های جست وجو را در یافتن موضوع تصاویر کمک می کند. حتما از این تگ برای عکس ها استفاده کنید.
- متن اصلی را قبل از عکس ها در صفحاتتان قرار دهید و یا حداقل عکس ها را در میان متن قرار دهید.
▪ کلمات کلیدی Keywords
استفاده از این تگ بسیار اهمیت داره و نوع کلمات استفاده شده در آن هم مهم است. سایت wordtracker کلمات کلیدی خوبی را برای هر نوع سایتی پیشنهاد می دهد که می توانید از آن بهره بگیرید. تعداد کلماتی که می توان در این تگ استفاده کرد محدودیت خاصی ندارد، اما برای حصول نتیجه بهتر است از ۱۰ الی ۱۵ کلمه برتر استفاده کنید.
▪ محتوای سایت
بسیاری از موتور های جست وجو از متن اصلی صفحات برای یافتن کلمات کلیدی استفاده شده در تگ keywords استفاده می کنند. پس استفاده درست از کلمات کلیدی و مطابقت آن کلمات با متن شما بسیار اهمیت دارد. کلمات اصلی متن را در تگ heading و یا bold بگذارید و یا آن را لینک کنید تا جست وجوگر ها به آن لغات اهمیت ویژه ای دهند.
▪ عنوان سایت
تگ title یکی از مهمترین بخش ها از دید جست وجوگرهاست. عنوان صفحات نیز باید مانند کلمات کلیدی درست و مطابق متن انتخاب شود. چون گاهی موتور های جست وجوگر به عناوین صفحات بیش از کلمات کلیدی اهمیت می دهند. تعداد کلماتی که در عنوان صفحات استفاده می کنید نیز برای اینکه از حد استاندارد جست وجوگر ها خارج نباشد باید حداکثر ۹ کلمه باشد .
▪ تگ توضیح
موتور های جست وجو هنگام نشان دادن نتایج جست وجوی خود، اطلاعات تگ متای توضیحات هر صفحه را برای نمایش توضیحات آن سایت نمایش می دهند. بنابراین نوشتن توضیحات جذاب و درست بیننده را به سوی سایت شما جذب می کند. استاندارد تعداد کلمات این تگ ۲۰ الی ۲۵ کلمه می باشد.
▪ گرافیک
استفاده از عکس اگر چه زیبایی خاصی به سایت شما می دهد اما حتی با تگ ALT نیز یک عکس به اندازه چند کلمه قدرت ندارد. چون موتور های جست وجو فقط کلمات را می شناسند و عکس ها را هم با تگ Alt آنها شناسایی می کنند. بنا براین استفاده از عکس به جای لینک و یا به جای متن از خوانایی سایت شما برای چشم های یک موتور جست وجوگر می کاهد.
▪ نقشه سایت
نقشه سایت کمک بسیاری به جستجوگر ها می کند تا تمام صفحات سایت شما را شناسایی کنند. ابزار های زیادی بر روی وب هست که نقشه سایت شما را در چند کلیک می سازد.
▪ لینک های هدایتگر
لینک هایی که به دیگر صفحات سایت می دهید باید ساده باشد. استفاده از منوهای pop up و فلش و مانند آن از خوانایی لینک های شما می کاهد. اگر مجبور به استفاده از لینک های پیچیده در طراحی سایت هستید می توانید از لینک های ساده در انتهای صفحات استفاده کنید تا موتور های جست وجوگر نیز بتوانند لینک های شما را شناسایی کنند. رعایت اصول فوق باعث می شود تا سایت شما در نتیجه جست وجوی جست وجوگر های معروف رتبه بالاتری را به دست آورد .

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif