۱۰.۰۵.۱۳۸۹

تعاریف و کار با yahoo messenger

▪ Chat : (گفتگو)
ـ IRC : مخفف کلمه Internet Relay Chat می باشد . اتاق گفتگو Chat room ، اتاقی است که در آن افراد بدون آن که یکدیگر را ببینند با هم در ارتباط با موضوعی خاص به گفتگو می پردازند . یا شاید ممکن است دو نفر به تنهایی به صحبت خصوصی بپردازند .به عبارت دیگر اتاق گفتگو سرویسی است که این امکان را میدهد که در هر زمان با بیش از یک نفر گفتگو کرد.
▪ ثبت نام در Y.msg :
برای ورود به Y.msg نیاز به یک شناسه (ID) و یک کلمه رمز Password دارید فرض بر این است که در سایت yahoo دارای صندوق پستی هستیم .
▪ Login یا ورود به سیستم :
پس از اجراء Y.msg پنجره login باز میشود ابتدا شناسه و رمز خود را وارد میکنیم.
ـ تذکر :
اگر در مقابل جمله Remember ID password تیک بزنید شناسه و رمز برای دفعات بعدی ذخیره میشود.
با تیک زدن مقابل جمله login under invisible mode به حالت مخفیانه login میشوید و دیگر کاربران متوجه ورود شما نمی شوند.
● معرفی آیکونهای Y.msg :
▪ Add :
با کلیک روی آن میتوان افراد دیگری را به لیست دوستان خود اضافه کرد . بعد از باز شدن پنجره add Friend نام شخص مورد نظر را در سطر اول وارد میکنیم برای نظم بهتر است شناسه ها را گروه بندی کنید این کار در سطر دوم انجام میشود.
سپس در قسمت message to friend یک پیغام برای شخص مورد نظر تایپ نمائید و Ok کنید در این صورت پنجره ای برای شما باز میشود که پیغام برای شخص مورد نظر ارسال گشته است تا او نیز در صورت نیاز شما را اضافه کند در این صورت پنجره ای با عنوان New friend alert برای شخص مزبور باز میشود و در صورت توافق با کلیک روی accept add شما را به لیست خود اضافه میکند و یا فقط با accept اجازه میدهد شما او را add کند و یا با کلیک روی Deny دلیل اینکه چرا نمی خواهد شما را add کند را تایپ و برایتان ارسال میکند.
▪ Message جهت ارسال پیام :
با کلیک روی این آیکون Instant message باز خواهد شد در قسمت :ID, to شخص مورد نظر را نوشته و همچنین متن را تایپ و سپس send کنید . روش دیگر ارسال پیام این است که روی شناسه شخص مورد نظر در لیست دوستان دو بار کلیک نمائید تا پنجره ارسال پیام باز شود سپس پیام را تایپ و send کنید.
▪ آیکون Chat :
در این پنجره در قسمت categories پوشه هایی با عنوانهای مختلف مشاهده میشود هر یک شامل مجموعه ای از اتاقهای گفتگوی خاص هستند با کلیک روی هر پوشه اتاقهای موجود در آن ، در قسمت راست مشاهده میشود .با کلیک روی user roms کلیه اتاقها مشاهده میشوند. با دبل کلیک روی هر اتاق و یا انتخاب اتاق و کلیک روی Go to Room وارد اتاق مربوطه می شوید.
▪ ورود به اتاقهای ایران :
در قسمت Category + کنار Regional را کلیک کرده و پس از باز شدن، پوشه Asia را انتخاب و پس از چند لحظه User Rooms را انتخاب کنید. با ورود هر شخص پیام Joined Room به همراه شناسه شخص ظاهر میشود جهت صحبت شخصی با کار بران روی شناسه هر شخص در قسمت راست دبل کلیک کنید.
▪ استفاده از علائم احساسی در پیامها :
ـ :) لبخند
ـ :( غمگین
ـ ;) لبخند با چشمک
ـ :D خنده زیاد
ـ :-/ تعجب
ـ :X محبت
ـ :P زبان درازی
ـ :O داد زدن
ـ X-( عصبانیت
ـ B-) عینک آفتابی
ـ =; خداحافظی
ـ :(( گریه
▪ بعضی از اصطلاحات در گپ زدن :
ـ You U
ـ Are r
ـFor ۴
ـ To ۲
ـ Lol Laughing out load (خنده)
ـ DC Disconnect
ـ Cool موافقت یا مخالفت شدید
ـ SEE C
از نرم افزارهای دیگر chat می توان به Yahoo Messenger وMsn Messenger و..... اشاره کرد.
- سخنی با شما
کار آموزان عزیز بعد از اتمام این دوره و فراگیری دوره اینترنت امید آن داریم که به عنوان یک ایرانی اصیل و با فرهنگ همواره نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
۱) حفظ حریم خصوصی :کاربران علاقمند هستند که کارها و ارتباطات آنها غیر قابل ردیابی توسط دیگران باشد و همچنین پیام‌هایی که آنها در شبکه می‌فرستند و یا دریافت می‌نمایند، قابل فهم توسط افرادی که داده‌های رد و بدل شده در مسیر شبکه را دنبال می کنند، نباشد.
۲) احراز هویت و عدم انکار آن: کاربران جهت برخی از مسائل نیاز دارند که از صحت هویت طرف مقابل، اطمینان حاصل نمایند و مطمئن شوند که کاربری که با آن تماس گرفته‌اند واقعا همان فردی است که انتظارش را داشته‌اند.
۳) همواره آنچنان باشید که همیشه هستید و به حفظ نکات اخلاقی پایبند باشید.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif