۱۰.۰۷.۱۳۸۹

روش های ساده برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجوگر

) کلیدواژه ها را به دقت انتخاب کنید
بعد از ثبت دامنه و قبل از ثبت سایت در موتورهای جستجوگر، قدم بعدی یافتن کلیدواژه های مرتبط و مفید است. بدون انجام این کار، وب سایت شما در میان میلیون ها وب سایت که با کسب و کار شما رقابت می کنند، گم می شود. برای شروع، باید ابزارهای مفید در این زمینه را به کار ببرید. اولین وب سایتی که می تواند به شما کمک کند، گوگل است، ابزاری رایگان که میزان جستجوها را برای یک کلیدواژه خاص نشان می دهد. البته نرم افزارهایی نیز وجود دارند که با خرید آنها می توانید در مورد کلیدواژه های مدنظرتان بیشتر بدانید.
۲) Niche Market
کسب رتبه بالاتر برای وب سایتی که تازه راه اندازی شده است به نسبت وب سایتی قدیمی تر سخت تر می باشد. یک سایت جدید ابتدا می باید با وب سایت هایی که دارای رتبه در موتورهای جستجوگر می باشند دست و پنجه نرم کند.رقابت با این وب سایت های احمقانه می باشد! شما ابتدا باید از Niche Market شروع کنید و سپس سایت خود را به نقطه ای برسانید که بتواند در واژه های عمومی با این سایت ها رقابت کند. (: Niche Market قسمتی از بازار که شرکت یا محصول در آن قوی تر می باشد.) به عنوان مثال، سایت شما در زمینه کاهش وزن فعالیت می کند. نمی توانید از کلیدواژه کاهش وزن استفاده کنید زیرا دارای تعداد نتایج جستجوی بسیار زیادی است. می توانید از ابرازهایی استفاده کنید که به شما پیشنهاد بهترین کلیدواژه را می دهند که قادر به رقابت در آنها هستید. مثلاً «جراحی کاهش وزن» یا «تکنیک کاهش وزن» کلماتی هستند که نسبت به کاهش وزن عمومیت کمتری دارند. فهرستی از این قسم کلیدواژه ها تهیه کرده و آنها را در گوگل جستجو کنید. به تعداد رقبای خود در نتایج جستجو دقت کنید. اگر این تعداد بیش از چند میلیون بود، به دنبال کلمات خاص تری بگردید. در قدم بعدی سایت های برتر را مورد بررسی قرار دهید و اینکه چگونه طراحی شده اند. می توانید نوار ابزار گوگل را برای استفاده از ابزار Page Rank رتبه صفحه دانلود کنید. رتبه کم بین ۳-۰ نشان می دهد که شما به راحتی می توانید با آن وب سایت رقابت کنید. رقابت با وب سایتی که دارای رتبه ۶-۴ است، سخت تر و اگر سایتی دارای رتبه بیشتر از ۷ بود، فکر رقابت با آن را از سر خود بیرون کنید. برای دانستن رتبه یک سایت حتماً صفحه اصلی و نه صفحات داخلی را چک کنید.
۳) کد منبع سایت رقیب را بررسی کنید.
اگر سایتی در نتایج جستجو بالاترین رتبه را دارد، بهتر است نگاهی به کد آن بیندازید. بدین منظور، در نوار ابزار مرورگر، view و سپس source را انتخاب کنید. شما صفحه ای با کد html مشاهده خواهید کرد و هیچ لازم نیست در مورد html همه چیز بدانید تا از این کد سردرآورید. بهتر است نگاهی به tag های title، keyword، Description و image alt tag بیندازید. این امر به شما کمک می کند بدانید چرا وب سایت مورد نظر رتبه ندارد؟ یا چرا رقیب شما دارای رتبه بالایی در موتور جستجوگر است؟ وب سایتی که از کلیدواژه در Tagهای keyword استفاده نکرده باشد، وب سایت ضعیفی به لحاظ برنامه نویسی است.
۴) محلی که کلیدواژه ها را باید قرارداد.
پس از انتخاب کلیدواژه ها می باید عباراتی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما سه کلمه زیر را انتخاب کرده اید: داستان کاهش وزن، تصویر کاهش وزن، کاهش وزن بی خطر؛ تمام این کلمات دارای کلمه کاهش وزن هستند، بنابراین بهتر است آنها را با هم ترکیب کرده و در صفحه موردنظر به کار ببرید. هرچقدر عنوان صفحه کوتاهتر بوده و از کلمات کمتری استفاده شده باشد آن صفحه رتبه بهتری کسب خواهد کرد. هیچگاه عبارت «به وب سایت ما خوش آمدید!» را در عنوان به کار نبرید. و در این مثال هرگز از عبارت « داستان کاهش وزن و تصویر کاهش وزن و کاهش وزن بی خطر» در عنوان استفاده ننمایید. عبارت « داستان کاهش وزن تصویر کاهش وزن بی خطر» بهترین انتخاب است. کاراکتر بسیار بهتر از کلمه «و» بوده و حتی بهتر است هیچگاه در عنوان از «و» استفاده نکنید. همیشه کلمات مرتبط را به کار ببرید تا رتبه شما در گوگل بالاتر رود. Tag های Header ۱ می باید در بالای محتوای سایت قرار بگیرند و حتماً کلماتی استفاده شوند که بیشترین ارتباط را با محتوای سایت دارند. در Tag های Header ۲ کلماتی را که در درجه دوم اهمیت قرار دارند، بگذارید و Tag های Header ۳ کلماتی را در خود جای می دهند که حداقل اهمیت را دارند. اصولاً این tag ها مورد توجه قرار نمی گیرند اما اثر قابل توجهی بر صفحه شما در موتورهای جستجوگر دارند. محتوای سایت نیز باید دارای کلمات مرتبط باشد. اما به خاطر داشته باشید که کل صفحه را با کلمات یکسان پر نکنید که جز ضرر هیچ چیزی برای شما ندارد.
۵) چیدمان و آرایش صفحه اصلی Homepage
هدف، ایندکس شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر به خاطر کلیدواژه های شما است. بدین منظور، محتوای سایت خود را با کلیدواژه های مرتبط آغاز و با آنها به پایان رسانید. این کار به روبات های موتورهای جستجوگر اطلاع می دهد که وب سایت شما کاملاً با این کلیدواژه ها مرتبط است. وقتی روبات به سایت شما می آید، محتوای سایت را از سمت چپ و بالا تا سمت راست و پایین می خواند.
۶) ثبت در موتورهای جستجوگر
بهترین راه برای کسب رتبه در سایت های جدید متفاوت با آن چیزی است که در نظر دارید. به طور مستقیم سایت خود را در موتورهای جستجوگر ثبت نکنید زیرا هفته ها و شاید ماه ها طول بکشد تا در لیست قرار بگیرد. بهتر است در سایت های مرتبط با سایت خود که دارای رتبه بالایی هم هستند لیست شوید. هر زمان که این سایت ها شما را در فهرست قرار دهند، سایت شما نیز به طور خودکار در موتورهای جستجوگر لیست می شود. بدین منظور به دنبال سایت هایی باشید که در موتورهای جستجوگر رتبه خوبی داشته و می توانند به شما لینک دهند. بهترین سایت هایی که می توانید انتخاب کنید، آنهایی هستند که امکان افزودن مقاله دارند، زیرا در انتهای مقاله، منبع آن با URL ذکر می شود.
برخی از وب سایت هایی که این قابلیت را دارند در زیر آمده اند:
▪ GoArticles.com
▪ Ezinearticles.com ArticleCity.com
▪ Certificate.net/wwio
▪ Amazines.com Articledashboard.com
▪ Article-directory.com
▪ Submityourarticle.com/articles
▪ Magportal.com Isnare.com
▪ Pubs.acs.org/hotartcl Article-hangout.com
▪ Webarticles.com
▪ Articlecube.com
▪ Article-buzz.com
روش دیگر این است که کلمات مرتبط با کسب و کار خود را در موتورهای جستجوگر جستجو کنید و به داخل وب سایت هایی بروید که در نتایج جستجو آمده اند و رتبه آنها را ببینید، با آنها تماس گرفته و از آنها بخواهید که با هم تبادل لینک داشته باشید.
شما حتی می توانید در سایت های با رتبه بالا لینک خرید مثلاً extbrokers.com، text-link-ads.com و linkadage.com. البته این خرید لینک فقط برای یک ماه کافی است و بیش از آن هدر دادن پول شماست. زیرا با گذشت یک ماه، سایت شما توسط موتورهای جستجوگر لیست می شود.
۷) عواملی که به طور غیرمستقیم در بهبود نتایج موتورهای جستجوگر اثر دارند.
در ابتدا باید استراتژی های لینک دادن را در ۱۰ وب سایت برتر نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر بررسی کنید. مدل مورد استفاده آنها را می توانید استفاده کنید اما برای کسب رتبه بالاتر باید این استراتژی کمی بهتر پیاده سازی شود. برای شروع، یک فایل excel باز کرده و ستون هایی به شرح زیر بسازید: وب سایت لینک دهنده، متن لینک، رتبه صفحه، عنوان صفحه و تعداد لینک های به خارج. سپس، کلیدواژه را در گوگل جستجو کرده و ستونها را برای ۱۰ وب سایت اول پر کنید.در گوگل عبارت link:www.thewebsi t e n a m e. c o m را تایپ کرده و تعداد وب سایت هایی که لینک در آنها قرار دارد را بیابید. متن لینک آن چیزی است که به دنبال com،. org،. ir.آدرس سایت می آید. رتبه سایت آن چیزی است که گوگل به وب سایت ها می دهد و می توانید از سایت گوگل آن را دانلود کنید. عنوان سایت نیز در سمت چپ صفحه نمایش شما نشان داده می شود. اگر عنوان صفحات دارای کلیدواژه های مرتبط با سایت نباشد، خیلی راحت می توان رتبه ای بالاتر از آن کسب کرد.تعداد لینک های به خارج سایت نیز، تعداد پیوندهایی است که در صفحه پیوندهای سایتی که شما چک می کنید، قرار دارد.
۸) موتورهای جستجوگر و حروف بزرگ
نوشتن کلمات با حروف نتایج مختلفی را در موتورهای جستجوگر در پی دارد. موتورهای جستجوگر به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند، بنابراین چگونگی استفاده از این حروف مهم می باشد. اگر به طور مداوم در صفحات خود از تغییرات کلمات با حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید، موتورهای جستجوگر شما را spam فرض کرده و URL شما را از ایندکس خود حذف می کنند. این مسأله با کلمات مفرد و جمع شدیدتر می شود. بنابراین بهتر است از کلمات با حروف کوچک استفاده کرده و از تغییرات مداوم در کلمات بپرهیزید. تحقیقات نشان می دهد که مردم بیشتر با حروف کوچک و کلمات مرتبط جستجو می کنند. عدم استفاده از تغییرات کلمات به این معنا نیست که شما ۱۸% از ترافیک را از دست می دهید. این بهتر است تا اینکه توسط موتورهای جستجو ban شوید. البته بیشتر موتورهای جستجوگر به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند.
۹) Search engine spamming
موتورهای جستجوگر به خوبی می توانند با این مورد و دیگر کلک های کسب رتبه مقابله کنند، به راحتی می توانند شما را ban کرده و از لیست خود بردارند. اگر وب سایت شما به خوبی طراحی شده است هیچ نیازی به استفاده از spamming یا کلک های کسب رتبه ندارید. خطرات و ریسک های این کار بسیار بیشتر از ارزش آن است. می توانید تلاش خود را معطوف به دیگر روش های بازاریابی اینترنتی کنید.
۱۰) از متخصص موتورهای جستجوگر کمک بخواهید.
اگر کسب و کار شما به فروش اینترنتی وابسته است، حتماً اینکار را بکنید. بهبود رتبه در موتورهای جستجوگر نیاز به تحقیق و صرف زمان دارد. اکثر کسب و کارهای اینترنتی زمان کافی برای رسیدگی و بهبود سایت شان را ندارند. آنها بیشتر به میزان فروش و ارتباط با مشتری فکر می کنند. اما یک متخصص موتورهای جستجوگر می داند که با کوچکترین خطا، شما رتبه خود را از دست می دهید و بازگشت به آن کاری به مراتب سخت تر است. پس اگر می خواهید همیشه رتبه بالایی داشته باشید، از این متخصص کمک بگیرید.

هیچ نظری موجود نیست:

http://up.iranblog.com/images/0z5dgraxwa4j49a5ts77.gif http://up.iranblog.com/images/gv83ah5giec9g8jkopmc.gif